مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته ژنتیک در آلمان

رشته ژنتیک در آلمان

یک دوره تحصیلی معتبر و در عین حال سرشار از تجارب خوب با تحصیل رشته ژنتیک در آلمان میسر می شود. رشته ژنتیک زیرمجموعه ای از زیست شناسی است. این رشته با انتقال خصوصیات وراثتی موجودات زنده به نسل بعدی و با پایه های عملکردی و مادی آنها، ژن ها سروکار دارد. زیرمجموعه های ژنتیک، ژنتیک کلاسیک، ژنتیک مولکولی، ژنتیک جمعیتی و اپی ژنتیک است. حداقل شرایط ورود به دانشگاه برای مقطع کارشناسی تحصیلات مرتبط و نمرات خوب و برای ارشد داشتن لیسانس ژنتیک، زیست شناسی یا علوم طبیعی معادل آن است. متخصصان ژنتیک در صنایع شیمیایی و دارویی و همچنین در کشور آلمان تحقیقات و آموزش کار می کنند. برای مهاجرتی مطمئن و تخصصی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در زمینه اعزام دانشجو به آلمان تجربه دارد مشورت نمایید.

در نمودار زیر شاهد روند استخدام فارغ التحصیلان رشته ژنتیک در کشور آلمان می باشید:

استخدام فارغ التحصیلان رشته ژنتیک در کشور آلمان

تحصیل رشته ژنتیک در آلمان

ژنتیک زیرمجموعه ای از زیست شناسی است که با انتقال خصوصیات وراثتی موجودات زنده به نسل بعدی و با پایه های عملکردی و مادی آنها، ژن ها سروکار دارد. زیرمجموعه های ژنتیک ژنتیک کلاسیک، ژنتیک مولکولی، ژنتیک جمعیتی و اپی ژنتیک است. برنامه کارشناسی ارشد ژنتیک دانش و روش هایی را در زمینه تحقیقات ژنوم عملکردی، روش های ریاضی، شبکه های نظارتی و بیوانفورماتیک کاربردی مطابق با این وظیفه انضباطی منتقل می کند. بر این اساس، تخصص ها و تمرکزهایی نیز وجود دارد، به عنوان مثال، ژنتیک و آسیب شناسی مولکولی، زیست شناسی سلول و رشد، اصلاح نژاد دام و ژنتیک، ژنتیک کشاورزی، الگوریتم ها در تحقیقات ژنوم، تجزیه و تحلیل توالی، تجزیه و تحلیل شبکه های متابولیکی، سیستم های اطلاعاتی در مولکولی بیوانفورماتیک، تحقیقات ژنوم باکتریایی، تجزیه و تحلیل بیوشیمیایی در تحقیقات ژنوم عملکردی یا تحقیقات ژنوم یوکاریوتی امکان پذیر است.

برخی از دوره های معمول و محبوب در این زمینه عبارت است از:

  • زیست شناسی پزشکی و ژنتیک
  • ژنتیک انسانی و سیتوژنتیک
  • آسیب شناسی مولکولی
  • سلول و زیست شناسی رشد
  • ژنتیک مولکولی
  • بیماری های ژنتیکی: از آزمایشگاه تا درمانگاه
  • ژنتیک تومور
  • زیست شناسی تکامل بی مهرگان دریایی
  • روش ها و نمونه های تحقیق ژنوم عملکردی
  • روش های ریاضی در زیست شناسی سیستم ها
  • فیزیولوژی و ژنتیک سلول پروکاریوتی
  • بیوانفورماتیک

تحصیل رشته ژنتیک در آلمان در مقطع ارشد

برای یک مدرک کارشناسی ارشد در ژنتیک، درجه دانشگاه حداقل یک سطح لیسانس در ژنتیک، زیست شناسی، علوم زیستی یا یک علوم طبیعی معادل حداقل 6 ترم از زمان مطالعه استاندارد مورد نیاز است. برنامه های کارشناسی ارشد، که برای دوره لیسانس به یک دوره تحصیل استاندارد 7 ترم نیاز دارند، معمولاً گزینه ترم اضافی قبل از دوره کارشناسی ارشد را ارائه می دهند که در آن جنبه های پیشرفته ژنتیک آموزش داده می شود. برنامه های کارشناسی ارشد انگلیسی زبان در ژنتیک نیاز به اثبات مهارت زبان انگلیسی از طریق گواهینامه های معمولTOEFL ، IELTS ، CAE دارد. علاوه بر این معیارهای عمومی، بسته به دانشگاه، ممکن است دوره های کارآموزی و انگیزه نامه مربوطه و همچنین محدودیت های پذیرش محلی براساس درجه نهایی درجه لیسانس و روش های ارزیابی استعداد مورد نیاز باشد.

در جدول زیر شاهد برخی از دوره ها و دروس رشته ژنتیک در کشور آلمان می باشید:

سال تحصیلیشرح
سال اولزیست شناسی کروموزوم، اپی ژنتیک در سطح DNA و پروتئین، زیست شناسی مولکول RNA ، دستگاه های سلولی، حمل و نقل یون
سال دومژنتیک رفتاری در Drosophila ، ژنتیک تومور، آسیب شناسی مولکولی، ژنتیک رو به جلو و معکوس در پستانداران، ژنتیک مخمر، بیوانفورماتیک، روش های ژنتیک رو به جلو و معکوس
سال سومتحقیقات ژنوم عملکردی از جمله فناوری تراشه DNA ، ژنتیک رشد Arabidopsis thaliana ، Drosophila melanogaster و موش ، اسپور سازی مخمر، رشد عصبی، رشد اسکلتی، سلولهای بنیادی و قطبیت سلول
سال چهارمتمایز آزمایشگاهی سلولهای مهره داران، خونسازی، بازسازی آزمایشگاهی سلولهای گیاهی، بیوتکنولوژی گیاهی،انتقال سیگنال در استرس و تکامل، توسعه گامت، چرخه سلولی، تمایز سلول و حرکت سلول، اسکلت سلولی، تشکیل پراکسیزوم

تحصیل رشته ژنتیک در آلمان در مقطع ارشد

چشم انداز شغلی رشته ژنتیک در آلمان

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد در ژنتیک، به عنوان مثال، در صنایع شیمیایی و دارویی، در آزمایشگاه ها و بیوتکنولوژی، در مدیریت دولتی در بخش های زیست محیطی و پزشکی، در تولید، مدیریت و کنترل محصول و همچنین تضمین کیفیت در داروسازی صنعت و فناوری زیست پزشکی، در امور ثبت اختراع در شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی و همچنین در تجزیه و تحلیل و تشخیص مولکولی و زیست پزشکی شرکت دارند. علاوه بر این، بیشترین زمینه اشتغال فارغ التحصیلان در زمینه ژنتیک، تحقیق است. علاوه بر کالج های فنی، دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی دولتی و خصوصی، متخصصان ژنتیک نیز در بخش های تحقیق و توسعه در صنعت خصوصی در زمینه های بیولوژیکی و پزشکی تحقیق و تدریس می کنند.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش حقوق کارمندان در حوزه ژنتیک با مدارک علمی مختلف در سال های متفاوت هستید:

نرخ افزایش حقوق کارمندان ژنتیک در آلمان

زمینه های شغلی رشته ژنتیک در آلمان

هدف برنامه کارشناسی و یا ارشد در ژنتیک و زیست شناسی رشد، بسته به گروه جایگزین انتخاب شده ماژول های اجباری و انتخاب ماژول ها، دانش تخصصی عمیق در یکی از مناطق فرعی ژنتیک و آسیب شناسی مولکولی یا سلول و زیست شناسی رشد است. فارغ التحصیلان می توانند با استفاده از مدرن ترین تجهیزات در مقیاس بزرگ، به طور مستقل در زمینه مسائل پیچیده مولکولی و ژنتیکی کار کنند و تمام پیش نیازهای لازم برای تحقیقات موفق را در یک محیط بین المللی کسب کنند. زبان های آموزشی آلمانی و انگلیسی است. شما به عنوان یك متخصص در زمینه ژنتیك انسانی، بیمارانی را كه می خواهند بدانند خطر ابتلا به بیماری ارثی برای آنها یا فرزندانشان چقدر است، تشخیص می دهد و به آنها توصیه می كند.

فارغ التحصیلان با اتمام تحصیل خود در دانشگاه های برتر آلمان می توانند در زمینه های زیر کار کنند:

  • حرفه آکادمیک در موسسات آموزش عالی خصوصی و دولتی (تحقیق در زمینه های بیولوژیکی و پزشکی
  • کار علوم آزمایشگاهی در آلمان در حوزه آزمایش های شیمیایی و دارویی و بیوتکنولوژی
  • مدیریت دولتی در بخشهای زیست محیطی و پزشکی (به عنوان مثال در ارزیابی ریسک و مهندسی ژنتیک
  • توسعه محصول ، تولید و کنترل کیفیت در صنعت داروسازی
  • مدیریت محصول برای شرکت های پزشکی و دارویی
  • تجزیه و تحلیل بیولوژیکی مولکولی، تشخیص پزشکی و محیطی (صنعت، کلینیک ها، شرکت های خصوصی)
  • سیستم ثبت اختراع (سازمان ها و شرکت های ملی یا بین المللی)

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در مقاطع مختلف آلمان شما را راهنمایی می کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *