مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته پرستاری در ژاپن

رشته پرستاری در ژاپن

نویسندگان ما با توجه به شرایط تحصیلی در ژاپن تصمیم خود را بر این داشته اند که مقاله رشته پرستاری در ژاپن را در سال 2023 میلادی شرح دهند. برای رشته پرستاری و اشتغال زایی در این رشته، متقاضی ابتدا می باید مدارک تحصیلی معتبر ارائه دهد. بدین ترتیب نیاز به تحصیل به مدت 4 سال در مقطع کارشناسی دارد. بدین منظور متقاضی می تواند مدرک کارشناسی علوم پرستاری که به اختصار BSN نامیده می شود، را اخذ نماید. در مقاله پیش رو متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی دقیق درباره تحصیل در این رشته به صورت علمی در اختیار شما قرار خواهند داد.

  • تحصیل در رشته پرستاری در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • هزینه تحصیل رشته پرستاری در این کشور چه میزان خواهد بود؟
  • شرایط تحصیل رشته پرستاری در این کشور به چه صورت خواهد بود؟

رشته پرستاری برای متقاضیان بین المللی در ژاپن

ثبت نام در رشته پرستاری در این کشور از حدود سال 1910 شروع شده است. تا کنون این رشته توانسته جایگاه خود را حفظ نماید و پیشرفت بسیاری داشته است. همچنین این کشور توانسته است بهترین خدمات پرستاری را سراسر دنیا ارائه دهد. چنانچه به دنبال تحصیل در دانشگاه های عالی در این کشور می باشید، می توانید مقاله پیش رو را تا انتها مطالعه بفرمائید. در وهله اول براب تحصیل در این رشته می باید ابتدا پذیرش خود را از دانشگاه مورد نظر اخذ نمایید. پس از اخذ پذیرش دانشگاهی متقاضی می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نماید. در این بخش متقاضی می باید کلیه مدارک هویتی، تحصیلی و پرداختی های لازم را انجام دهد.

مقاطع تحصیلی در ژاپن

یکی از مزایای تحصیل در این کشور امکان تحصیل در مقاطع مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. هر کدام از این مقاطع برای تحصیل رشته پرستاری نیز میسر خواهد بود. مقطع کارشناسی این رشته حدود 3 الی 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد حدود 2 سال و مقطع دکترا حدود 1 سال زمان نیاز خواهد داشت.

در این بخش میانگین تعداد متقاضیانی که جهت تحصیل در این رشته به این کشور مهاجرت نموده اند، در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد دانشجویان رشته پرستاری در ژاپن

هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن

مهم ترین موضوع در خصوص تحصیل در این رشته شهریه دانشگاه می باشد. هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی مقرون به صرفه خواهد بود. به طور میانگین، طبق آخرین برآورد هزینه تحصیلی در این کشور، میزان هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این رشته به صورت سالیانه حدود 3000¥ الی 4000¥ (ین ژاپن) خواهد بود. به خصوص برای متقاضیان بین المللی این هزینه هر سال با تغییراتی رو به رو خواهد بود. از این رو بهتر است، متقاضیان هر ساله ابتدا هزینه تحصیل خود را با دانشگاه مورد نظر به طور دقیق بررسی نمایند. هزینه پرداختی ممکن است تا 2000¥ (ین ژاپن) نیز افزایش یابد.

هزینه زندگی در ژاپن در وهله اول بستگی به سبک زندگی متقاضی دارد. به طور کلی هزینه زندگی در شهرهای مختلف تحصیلی این کشور متفاوت خواهد بود. بهتر است متقاضیان برای تحصیل در این کشور خوابگاه دانشجویی برای طور دوره تحصیل خود انتخاب نمایند. هزینه تحصیل در آپارتمان های خصوصی در این کشور ماهیانه حدود 500¥ (ین ژاپن) می باشد.

در جدول زیر هزینه اجاره آپارتمان در این کشور مورد بررسی قرار گرفته است:

اجاره آپارتمانهزینه به ین ژاپن
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر¥8410762
اجاره آپارتمان 1 خواهد خارج از مرکز شهر¥5626725
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر¥19327427
اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر¥11633644

شرایط و مدارک مورد نیاز رشته پرستاری در ژاپن

در خصوص تحصیل در رشته پرستاری در این کشور، قبل از اقدامات لازم جهت پذیرش می باید مدارک معتبر و مستندی را برای پذیرش و همچنین سفارت مربوطه جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور آماده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کار در این کشور نیز می توانید مقاله مدارک لازم برای اخذ ویزای کار ژاپن را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم در خصوص تحصیل در رشته پرستاری در این کشور در لیست زیر بیان شده است:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش درخواست از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه گواهی مدرک زبان IELTS و TOEFL
  • گواهی سلامت متقاضی
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه رسید پرداخت های لازم در خصوص ثبت نام اولیه و ویزای دانشجویی

میزان درآمد رشته پرستاری در ژاپن

میزان درآمد رشته پرستاری در ژاپن

افرادی در این کشور مشغول به فعالیت رشته پرستاری می باشند، از پرداختی هی متفاوتی برخوردار خواهند بود. به طور کلی میانگین دریافتی این رشته حدود 418000¥ (ین ژاپن) است. متقاضیان این رشته از حداقل و حداکثر دریافتی نیر برخوردار خواهند بود. حداقل دریافتی حدود 196000¥ (ین ژاپن) و حداکثر دریافتی در این رشته با توجه به عوامل موثر در حقوق حدود 661000¥ (ین ژاپن) می باشد. متقاضیان همچنین می باید در نظر داشته باشند، با توجه به پرداختی خود می باید از هزینه های مربوط به زندگی در این کشور نیز آگاهی یابند.

در رشته های مختلف این رشته میزان پرداختی نیز متفاوت خواهد بود، که در جدول زیر این میزان شرح داده شده است:

عنوان شغلیمیزان دریافتی به ین ژاپن
دستار مدیر پرستاری¥743000
پرستار مراقب های ویژه¥495000
سرپرست پرستاری¥488000
پرستار بهداشت و روان¥443000

دانشگاه های پرستاری در شهرهای مختلف ژاپن

تحصیل در دانشگاه های این کشور به خصوص در دانشگاه های پرستاری، تعدادی دانشگاه برتر این کشور در این بخش برای شما بزرگواران به صورت لیست درآمده است:

  • Fukui Prefectual University
  • Wakayama medical college
  • Juntendo University
  • Showa University
  • Kobe university

دانشگاه های ذکر شده در شهرهای مختلف این کشور قرار دارند. در مقاله رشته پرستاری در ژاپن، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمام تلاش خود را بر این داشته اند تا بتوانند اطلاعاتی جامع و دقیق در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهند. رشته های پزشکی مانند دندانپزشکی و پرستاری توانسته اند، متقاضیان بسیاری را از سراسر دنیا مجذوب خود سازد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله انواع راه های مهاجرت به ژاپن را از طریق لینک مذکور مطالعه فرمائید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته پرستاری در ژاپن

  1. غزاله گفت:

    سلام من ترم سوم پرستاری هستم، آیا با ویزای مونوبوشو تعداد هزینه ها کمتر میشه؟ تفاوتش با ویزای تحصیلی چیه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *