مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته پرستاری در آمریکا

رشته پرستاری در آمریکا

پرستاران از جایگاه بالایی برخوردار هستند، از همین رو سالانه رشته پرستاری در آمریکا دانشجویان زیادی جهت ادامه تحصیل به سوی این کشور سوق می دهد. دانشگاه های آمریکا با ارائه آموزش های بسیار با کیفیت همواره یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بوده است. برنامه های پرستاری در دانشگاه های آمریکا مبتنی بر حضور دانشجویان در بیمارستان ها و کلینیک های این کشور است. بدین ترتیب دانشجویان می توانند مفاهیم علمی را بصورت عملی در این مراکز آموزش ببینند. علاوه بر این آموزش های مکمل دیگری بر پایه موضوعات ریاضی و علمی نیز به دانشجویان ارائه داده می شود.

پرستاران در آمریکا با فرصت ها شغلی زیادی روبرو هستند. بطوریکه هر ساله پرستاران زیادی از دیگر کشورها با اخذ ویزای کاری آمریکا به این کشور مهاجرت می نمایند. البته پرستارانی که تحصیلات را در خارج از آمریکا به اتمام رسانیده اند، برای انجام کار در این کشور می باید ابتدا برای معادل سازی مدرک تحصیلی و سپس اخذ مجوز کار در این کشور اقدام نمایند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آگاهی های لازم برای چگونگی معادل سازی مدارک در رشته های مختلف تحصیلی را به متقاضیان ارائه نموده و در مسیر اخذ مجوز کاری آنان را همراهی خواهند نمود.

شرایط تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

دانشگاه های این کشور آمریکا برنامه های تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته پرستاری به دانشجویان ارائه می نمایند. برنامه های رشته پرستاری به صورت تئوری و عملی به دانشجویان ارائه داده می شود. دانشجویان در حین تحصیل تجربه کاری در محیط بیمارستان ها را کسب می نمایند. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته همانند سایر رشته ها به مدت 4 سال است. دروس ارائه شده در این دوره عبارتند از:

  • مقدمه ای بر پرستاری
  • سیاست بهداشت و درمان
  • پژوهش پرستاری
  • قانون سلامت و اخلاق
  • روانشناسی
  • علم شیمی
  • مراقبت از بیمار
  • آمار
  • تغذیه
  • بیوشیمی
  • میکروبیولوژی
  • آناتومی و فیزولوژی

در مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری در آمریکا دانشجویان به تحصیل در برنامه های پیشرفته تر و تخصصی تری همچون پرستاری از نوزادان، پرستاراران بالغ، پرستاری بهداشت زنان و سایر می پردازند. پس از پایان تحصیلات کارشناسی ارشد امکان تحصیل و تحقیق در مقطع دکتری برای متقاضیان رشته پرستاری وجود دارد. در این مقطع اکثر برنامه مبتنی بر تحقیق و پژوهش می باشد. بیشترین تمرکز پرستاران بر روی مباحثی همچون تجزیه و تحلیل داده های آماری و تاریخ و فلسفه علوم پرستاری است. این دوره معمولا به مدت 2 الی 3 سال طول خواهد کشید.

پذیرش پرستاری برای دانشجویان بین المللی در آمریکا

دانشجویان بین المللی که برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری در کشور آمریکا اقدام نموده اند. ابتدا مدارک آنها توسط متخصصان ارزیابی می گردد. با توجه به بررسی لازم ایالت و دانشگاه محل تحصیل آنان تعیین می گردد. برخی از دانشگاه های آمریکا دارای کمیسیونی متشکل از اعضاء رسمی دانشگاه هستند که مدارک تحصیلی دانشجویان خارجی را بررسی و ارزیابی می نمایند. پس از موافقت خود را نسبت به تحصیل دانشجویان اعلام می نمایند. تحصیل در آمریکا در دوره های پیشین و یا برخورداری از تجربه کاری در این کشور نقش موثری در اخذ پذیرش تحصیل در رشته پرستاری در آمریکا دارد.

تعداد پذیرش دانشجویان در این کشور بین سال های 2019 تا 2021 در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

دانشجویان برای پذیرش در کالج ها و دانشگاه های آمریکا می باید ابتدا مدارک تحصیلی دوره های پیشین خود را ارائه دهند. از مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل برخوردار باشند. البته امکان تحصیل بدون مدرک زبان در آمریکا برای دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست وجود دارد. اکثر کالج ها و دانشگاه های این کشور دوره های فشرده زبان انگلیسی را برای دانشجویانی که از مهارت زبان انگلیسی برخوردار نیستند برگزار می نمایند. جهت تحصیل و اطلاع از شرایط کلی مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

دوره های تخصصی رشته پرستاری در آمریکا

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را داشته اند. در این دوره به تحصیل در رشته های تخصصی می پردازند. جهت تحصیل در این کشور می باید ویزای تحصیلی آمریکا را ابتدا اخذ نمایید.

دوره های تخصصی در آمریکا به قرار زیر است:

نام دورهشرح
دکترای پرستاری (AND)این برنامه ها 2 ساله هستند. در کلاس های خاصی برگزار می شوند. در این دوره آموزش های فنی پرستاری به دانشجویان ارائه داده خواهد داشت. در پایان دوره دانشجویان با اخذ مجوز پرستاری می توانند به آموزش و درمان بیمار و همچنین به حمایت عاطفی از خانواده بیماران بپردازند.
کارشناسی ارشد (LPN)این دوره به مدت 1 سال طول خواهد کشید. در اکثر کالج ها و دانشگاه های آمریکا ارائه می گردد. زیرا برگزاری این دوره ها نیاز به کلاس های خاصی ندارند. در این دوره آموزش های مقدماتی شامل مراقبت از بیمار ارائه داده می شود.
پروتکل ها پرستار خبرهاین دوره ها 24 تا 48 ماهه هستند. در این دوره به یادگیری روش های بیهوشی و چگونگی استفاده از دانش در مواجه با مشکلات بالینی می پردازند. این دوره یکی از تخصصی ترین دوره های رشته پرستاری است. پرستاران با اتمام این دوره فرصت های شغلی زیادی را برای خود به وجود می آورند.

دوره های تخصصی رشته پرستاری در آمریکا

درآمد و حقوق پرستاران در آمریکا

با توجه به رشد روزافزون صنعت مراقبت و بهداشت در نیاز این کشور به پزشکان و پرستاران بیش از پیش گردیده است. در حال حاضر 2700 پرستار در آمریکا مشغول به کار هستند که 60% آنان در بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز توانبخشی مشغول به فعالیت می باشند. بازار کار رشته پرستاری از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است. درآمد پرستاران در این کشور در ایالت های مختلف آمریکا متغیر است. بطور متوسط حقوق و درآمد پرستاران در آمریکا $64000 الی 66000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است.

بیشترین حقوق و دستمزد در ایالت های زیر برای پرستاران به ثبت رسیده است:

  • کالیفرنیا
  • هاوایی
  • ماساچوست
  • آلاسکا
  • اورگان

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پرستاری در آمریکا را دارند با اخذ ویزای تحصیلی F-1 می توانند به این کشور مراجعت نمایند. امکان انجام کار نیمه وقت در محیط های دانشگاه برای این دسته از دانشجویان وجود دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه های مختلف اقامتی و مهاجرتی متقاضیان مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل، کاری، سرمایه گذاری یاری و راهنمایی می نمایند. همچنین دوستان عزیز می توانید در زمینه مهاجرت به آمریکا یا اروپا با این مجموعه مشاوره نمائید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته پرستاری در آمریکا

  1. مانلی گفت:

    میشه بگید با مدرک دیپلم ایران از کجا شروع کنم برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری.ابتدا در کالج باید چیز خاصی بخونم؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *