مهاجرت تحصیلی چین

رشته هوافضا در چین

رشته هوافضا در چین

رشته هوافضا در چین با توجه به قدرت این کشور در صنعت هوافضا رشته ای محبوب است. چین یکی از کشورهای پیشرو در صنعت هوافضاست. چین پس از آمریکا دومین کشور بزرگ از نظر صنعت هوافضاست. این کشور با جمعیت زیاد خود دارای بازار کار بسیار گسترده ای در صنعت هوافضا می باشد. در بخش حمل و نقل داخلی و خارجی میلیون ها نفر در چین از این بخش استفاده می کنند و صنعت هوایی چین از این بخش درآمد بسیار زیادی دارد. در صنعت فضایی نیز چین یکی از کشورهای پیشرو در این بخش است و دارای ماهواره های متعدد برای کارهای تجاری، تحقیقاتی، کاربردی و غیره است.

علاقه مندان به تحصیل رشته هوافضا در چین می توانند در دانشگاه های معتبر این کشور پذیرش بگیرند و مدرک تحصیلی معتبر را دریافت کنند. با مطالعه این مقاله که به دست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده بیشتر درباره رشته هوافضا در چین بدانید.

صنعت هوافضا در چین

چین در حال حاضر دومین بازار بزرگ هواپیمایی داخلی در جهان است، علاوه بر این با رشد نسبت به سال گذشته با 9.5% رشد ترافیک سریعترین رشد را دارد. انتظار می رود چین در آینده نزدیک جایگاه شماره 1 را به دست بگیرد و احتمالاً فروش هواپیماهای غیرنظامی را برای 20 سال آینده رهبری کند. بوئینگ پیش بینی کرده است که چین برای مقابله با افزایش تقاضا نیاز به افزودن 6800 هواپیمای اضافی به ناوگان تجاری خود دارد. این امر باعث شده است که تولیدکنندگان هواپیما مانند بوئینگ و ایرباس به موقعیت بدل شوند، در حالی که تعمیرات اساسی (MRO) با سرعت های مختلف وارد بازار می شوند.

اگرچه چین مکانی است که افراد علاقه مند به ورود به صنعت هوافضا هستند اما ورود یا فعالیت در این بازار فرآیند ساده ای نیست. بسیاری از خطوط هوایی پیچیده با هواپیما وجود دارد که هرگونه تجارت خارجی هنگام برنامه ریزی برای کار در چین با آنها روبرو می شود. شروع فعالیت یک تجارت ممکن است چندین سال طول بکشد.

درآمد کار رشته هوافضا در چین

میزان درآمد مشاغل رشته هوافضا در کشور چین با توجه به گستردگی این رشته و مشاغل متنوع بسیار متغیر است. لذا این بسته به خود فرد دارد که در کدام شرکت، کدام منطقه و چه پستی در حال فعالیت هست. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در چین در رشته هوافضا به صورت متوسط 36500CNY (یوان چین) در ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور چین به میزان 19700CNY (یوان چین) و در بیشترین میزان 55000CNY (یوان چین) می باشد. در زمان انتشار این مقاله هر 1000CNY (یوان چین) معادل 154$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور چین را ملاحظه کنید:

حقوق ماهیانه هوافضا در چین

تحصیل رشته هوافضا در چین

چین یکی از بزرگترین نظام های آموزشی در جهان را دارد و اخیرا دانشگاه های این کشور مورد توجه دانشجویان خارجی بسیاری قرار گرفته است. چین علاوه برا اقتصاد از نظر علمی نیز رشد قابل توجهی داشته است و برنامه های مختلفی در این کشور ارائه می شوند. رشته هوافضا به عنوان رشته مهندسی و مکانیکی یکی از رشته های مهم در صنعت هوافضاست. این رشته که در کنار رشته هوانوردی همواره یاد می شود از رشته های تخصصی دست که در دانشگاه های مختلف این کشور ارائه می شود. زبان های ارائه شده در این برنامه هم به زبان چینی و هم به زبان انگلیسی هستند. جهت اخذ ویزای تحصیلی چین و شرایط تحصیل در این کشور می توانید سایر مقالات در این سایت را دنبال کنید.

جهت تحصیل رشته هوافضا و هوانوردی در چین می توانید دانشگاه های زیر را در نظر بگیرید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه هوانوردی و فضانوردی پکن
2موسسه فناوری پکن
3دانشگاه هواپیمایی کشوری پرواز چین
4دانشگاه هواپیمایی کشوری چین
5دانشگاه فودان
6موسسه فناوری هاربین
7دانشگاه نانچانگ هانگ کونگ (دانشگاه هوانوردی نانچانگ)
8دانشگاه هوانوردی و فضانوردی نانجینگ
9دانشگاه پلی تکنیک شمال غربی
10دانشگاه هوافضا شنیانگ
11دانشگاه تسینگوا
12دانشگاه زیامن
13موسسه مهندسی هوانوردی نیروی دریایی، یانتای

دانشگاه رشته هوافضای شنیانگ چین

دانشگاه هوایی و فضایی شنیانگ که در شهر شنانگ، استان لیائونینگ واقع شده است، یک موسسه پلی تکنیک است که برای هوانوردی و فضانوردی ارائه می شود و در درجه اول مهندسی است. از زمان تاسیس در سال 1952، این دانشگاه یکی از 6 موسسه هوانوردی کارشناسی زیرمجموعه وزارت پیشین هوانوردی و فضانوردی چین بود. دانشگاه هوافضا شنیانگ (SAU) با تمرکز بر رشته های مهندسی با برنامه های درسی که زمینه هایی مانند علوم، مدیریت و هنرهای آزاد را پوشش می دهد، افزایش یافته است. SAU به سیستم آموزش عملی خود که شامل تمرینات اساسی، حرفه ای و عمومی است، افتخار می کند. آزمایشگاه های درجه یک زیادی برای دانشجویان وجود دارد که برخی از آنها در سطح ملی هستند. مدارک این دانشگاه در سراسر جهان شناخته شده است.

دانشگاه همچنین به مرکز تعمیر و نگهداری هواپیماهای خود افتخار می کند، این تنها مرکز تأیید هواپیمای کشوری در چین است که مجوز نگهداری بالگرد را صادر می کند. بزودی پیش بینی مجوزهای نگهداری هواپیماهای با بال ثابت 30 هواپیما برای تمرین دانشجویان در محوطه دانشگاه در نظر گرفته شده است. دانشگاه با بسیاری از شرکت ها و موسسات همکاری ایجاد کرده و شبکه ای از 50 مشارکت را برای فراهم کردن فرصت های آموزش عملی در داخل و خارج از دانشگاه توسعه داده است. دوره های اصلی شامل مقدمه ای بر سیستم وسایل نقلیه پرواز، مبانی مکانیک سیالات، تجزیه و تحلیل ساختاری، روش های بهینه سازی طراحی، پویایی فضاپیماها، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم کنترل، پویایی سیستم و لرزش، هدایت و کنترل وسایل نقلیه پرواز، مقدمه ای بر نظریه احتراق، آیرودینامیک، پرواز طراحی خودرو، کنترل خودکار پهپاد و پیشرانه جت است.

دانشگاه رشته هوافضای شنیانگ چین

مهندسی هوافضا در موسسه فناوری پکن چین

مهندسی هوافضا در موسسه فناوری پکن چین، رتبه بندی در میان بهترین ها در بین دانشگاه های داخلی است. این برنامه در دانشکده مهندسی هوافضا شامل ترکیبی از کلاس، آزمایشگاه و تجربیات تحقیقاتی است که به شما دانش و مهارت هایی می دهد که خواسته های محل کار امروز را برآورده می کند و از آن فراتر می رود. برنامه درسی شامل 156 ساعت اعتبار با اتمام یک پروژه تحقیقاتی در یکی از 4 حوزه کاربردی:

  • مهندسی پرواز
  • کنترل پرواز
  • مهندسی پرتاب و پیشرانه
  • و مکانیک است.

 به عنوان یک دانشجوی کارشناسی، شما بیش از هر زمان دیگری به چالش کشیده خواهید شد، اما توسط کادر علمی مجرب و یک مشاور دانشکده پشتیبانی خواهید شد. این دانشکده برای دانشجویانی که مایلند آموزش خود را ادامه دهند برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته مهندسی هوافضا ارائه می دهد. هدف اصلی از برنامه های دوره مهندسی هوافضا ارائه یک تجربه آموزشی است که فارغ التحصیلان را برای برتری در دامنه گسترده ای از حرفه های مهندسی هوافضا آماده می کند. فارغ التحصیلان می توانند طی چند سال اول پس از فارغ التحصیلی به موفقیت های شغلی دست یابند.

  • فارغ التحصیلان می توانند در یک سازمان حرفه ای هوا فضا یا مهندسی مرتبط استخدام شوند.
  • در برنامه های تحصیلات تکمیلی در مهندسی یا سایر زمینه های حرفه ای پذیرفته شوید.
  • در فعالیت های حرفه ای فعال باشید.
  • ابتکار، انگیزه و توانایی رشد حرفه ای در تلاش خود را نشان دهند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در چین توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در قالب مقاله ای جداگانه شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *