مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته هوافضا در تاجیکستان

رشته هوافضا در تاجیکستان

عدم ارائه رشته هوافضا در تاجیکستان باعث شده است دانشجویان علاقه مند به این رشته به سایر کشورها مهاجرت می کنند. متاسفانه تاجیکستان کشوری فقیر است و در بسیاری از بخش ها عقب مانده است. در صنعت هوافضا نیز این کشور به دلیل نداشتن سرمایه، زیر ساخت ها و همچنین دانش فنی آن همچنان توسعه نیافته باقی مانده است. هزینه های ارزان تحصیل و زندگی بسیاری را علاقه مند به مهاجرت به تاجیکستان کرده است. اما بسیاری از رشته های پیشرفته مانند رشته هوافضا در تاجیکستان ارائه نمی شود. لذا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند پیشنهادات خود را درباره مقاصد برتر و ارزان برای تحصیل این رشته را به شما ارائه کنند.

صنعت رشته هوافضا در تاجیکستان

تاجیکستان یک بازار کوچک هواپیمایی در آسیای میانه است. 3 شرکت هواپیمایی بزرگ در بازار داخلی فعال هستند:

  • شرکت دولتی تاجیک ایر
  • مالک خصوصی Somon Air
  • و ایست ایر

سامون ایر 6 هواپیمای بوئینگ را اداره می کند. تاجیک ایر ناوگان 36 هواپیمایی روی کاغذ دارد اما فقط 12 فروند دارد. 24 هواپیمای باقیمانده (TU-134 و Yak-40s) در انبارها قرار داده شده اند. ناوگان هوایی تاجیک ایر از هواپیماهای زیر تشکیل شده است:

  • یک فروند بوئینگ 757-200
  • یک بوئینگ 737-500
  • یک بوئینگ 737-300
  • یک TU-154M
  • دو AN-28
  • یک AN-26
  • یک بالگرد MA-60
  • و 3 فروند بالگرد Mi-8MTV

ایست ایر متعلق به شخص خصوصی 2 هواپیمای بوئینگ 737 و 2 هواپیمای ایرباس A320 را اداره می کند. بخش هواپیمایی کشوری در وزارت حمل و نقل تاجیکستان هنوز نتوانسته است مسائل مربوط به مدیریت داخلی را حل کند و بهترین روش ها را ایجاد کند. هیچ یک از شرکت های هواپیمایی مستقر در تاجیکستان به عضوی انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی (IATA) تبدیل نشده اند، اما سامون ایر طرحی را برای مطابقت با استانداردهای IATA اجرا می کند. تاجیکستان دارای فرودگاه در 4 شهر بزرگ است که توانایی سرویس دهی به هواپیماهای بوئینگ 737 را دارند:

  • دوشنبه
  • خوجند
  • کولوب
  • و قرقون تپه

چندین فرودگاه کوچکتر وجود دارد، اما از سال 1991 مورد بهره برداری قرار نگرفته است. همه فرودگاه ها دارای یک باند فرودگاه هستند. فرودگاه بین المللی دوشنبه قادر به بهره برداری از هواپیماهای مسافربری و باری است.

درآمد کار رشته هوافضا در تاجیکستان

بازار کار شنعت هوافضا در تاجیکستان مربوط به پروازهای مسافری و حمل و نقل و کار در فرودگاه ها و ایستگاه های کنترل است. به صورت کلی مشاغل در این صنعت در کشور تاجیکستان بسیار محدود هستند. میزان حقوق نیز نسبت به سایر کشورهای منطقه پایین است. طبق بررسی های صورت گرفته میزان حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان در رشته هوافضا به صورت متوسط 14600TJS (سامانی تاجیکستان) اعلام شده است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور تاجیکستان به میزان 7610TJS (سامانی تاجیکستان) و در بیشترین حالت 22400TJS (سامانی تاجیکستان) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور تاجیکستان را بررسی کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در تاجیکستان

بازار کار رشته هوافضا در تاجیکستان

بازار حمل و نقل هوایی کاملاً تحت کنترل بازرگانان تاجیک از نظر سیاسی مرتبط با دولت است. داشتن یک شریک محلی کاملاً مرتبط برای بازاریابی، فروش و توزیع موثر در تاجیکستان مهم است. دولت تاجیکستان برای غلبه بر انزوای جغرافیایی کشور و زیرساخت های ضعیف حمل و نقل زمینی، ایجاد مسیرهای بین المللی جدید و پروازهای داخلی را در اولویت قرار داده است. علاوه بر 3 شرکت بزرگ هواپیمایی مستقر در تاجیکستان، از سال 2014، 19 شرکت هواپیمایی خارجی در تاجیکستان فعالیت می کنند که تعداد حمل و نقل را به 22 می رساند. این شرکت های حمل و نقل خارجی از جمله عبارتند از:

  • هواپیمایی اورنبورگ
  • هواپیمایی اورال
  • هواپیمایی تاتارستان
  • هواپیمایی UTAir
  • شرکت هواپیمایی Taimyr
  • هواپیمایی یاکوتیا
  • هواپیمایی دوناویا
  • هواپیمایی ویم آویا

دولت تاجیکستان منابع محدود خود را در پروژه های ارتقا فرودگاه ها برای مطابقت با استانداردهای بین المللی ترافیک هوایی متمرکز کرده است. بودجه پروژه توسعه فرودگاه بین المللی دوشنبه 37 میلیون $ (دلار) برای بهبود باند و به روزرسانی ساختمان های ترمینال برای اداره هواپیماهای بزرگ و مدرن پیش بینی شده است.

بازار کار رشته هوافضا در تاجیکستان

تحصیل هوانوردی در تاجیکستان

از آنجا که تاجیکستان آکادمی هوانوردی ندارد، شما می توانید آموزش هوانوردی خود را در خارج از کشور انجام دهید. اگر شما علاقه مند به گذراندن دوره هوافضا و هوانوردی در کشورهای دیگر هستید می توانید سایر مقالات ارائه شده درباره این رشته را مطالعه کنید و یا با مشاورین ما در ارتباط باشید. برنامه تحصیلات دانشگاهی مرتبط با هوافضا به شما این امکان را می دهد که مدرک دانشگاهی را با آموزش پرواز ترکیب کنید. همچنین برنامه آزمایشی کاد خطوط هوایی، برنامه های آموزشی پرواز هستند که شامل اشتغال تضمین شده در شرکت هواپیمایی پس از فارغ التحصیلی موفق می شوند و برخی از این برنامه ها توسط شرکت هواپیمایی حمایت مالی می شوند.

همچنین می توانید در صورت داشتن تابعیت تاجیکی به ارتش نیروی هوایی تاجیکستان بپیوندید. آموزش پرواز خود را با عضویت در ارتش انجام دهید. پس از اتمام آموزش باید 12 سال در ارتش بمانید تا اجازه داشته باشید در هواپیمایی های تجاری درخواست دهید. درباره تحصیل در تاجیکستان بیشتر بخوانید.

بررسی زیرساخت های هوافضا در تاجیکستان

زیرساخت های هواپیمایی تاجیکستان در مقایسه با بازارهای قزاقستان، ازبکستان یا ترکمنستان نسبتاً توسعه نیافته است. با داشتن 3 شرکت هواپیمایی اصلی و 4 فرودگاه بزرگ، تقاضا برای طیف گسترده ای از تجهیزات هواپیمایی وجود دارد. بازار هواپیمایی به اجزای هواپیما، نرم افزار، سوخت هواپیمایی (بخشی که توسط GazProm روسیه در انحصار قرار دارد)، تجهیزات پشتیبانی زمینی و تجهیزات هواپیمایی و ناوبری هوایی نیاز دارد. از سال 2008، تقاضای سالانه خدمات صنعت، تجهیزات و قطعات یدکی هواپیما بین 4 تا 10 میلیون $ (دلار) متغیر است، بسته به اینکه مشتریان در چرخه عمر موجودی خود قرار دارند.

بوئینگ بر بازار هواپیماهای داخلی تاجیکستان تسلط دارد، اما شرکت های هواپیمایی در حال مذاکره با نمایندگان ایرباس اروپا، Suhoi Superjet روسیه و تولید کنندگان MA-60 چین هستند. سامون ایر سالانه 2.5 میلیون $ (دلار) قرارداد با شرکت والتر برای قطعات و نگهداری بسته است. کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای را در باب اعزام دانشجو به تاجیکستان ارائه کرده اند. جهت مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف جهان می توانید با کارشناسان ما جزئیات و شرایط را بررسی کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *