مهاجرت تحصیلی چین

رشته مهندسی کامپیوتر در چین

رشته مهندسی کامپیوتر در چین به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد که بلافاصله وارد بازار کار شده و در کشوری با تکنولوژی های بسیار کار کند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. برنامه آموزش انگلیسی برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در مقطع دکترا در این کشور هستند، اما نمی خواهند 2 سال دیگر را در برنامه زبان چینی بگذرانند، گزینه مناسبی است. دانشجویان بین المللی می توانند در حالی که در برنامه های انگلیسی تدریس می کنند، دوره های زبان چینی را بگذرانند. نتیجه HSK (آزمون مهارت چینی) برای پذیرش لازم نیست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را برای متقاضیان تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در چین آماده کرده است.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در چین

تحصیل در این کشور فرصت هایی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا مسائل را از دیدگاه مردم این کشور مشاهده کنند. دانشجویان تجربه دست اول در یک قدرت جهانی رو به افزایش را کسب خواهند کرد. بینش های بدست آمده از تحصیل در این کشور مزیتی برای مصاحبه شغلی خواهد بود. نه تنها تجربه تحصیل در خارج از کشور می تواند رزومه را بین المللی کند، بلکه دانشجویان می توانند نشان دهند که درک خوبی از بازار این کشور و توانایی سازگاری با فرهنگ ها و محیط های جدید دارند. این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است.

بسیاری از دانشجویان تحصیل در چین را با انتظار داشتن فرصت های شغلی بهتر در زمینه های زیر است:

  • سفر
  • رسانه های خبری
  • دانشگاهیان
  • کار دیپلماتیک
  • مالی
  • تجاری
  • بانکی

شرکت های بین المللی در حال رقابت با استعدادهایی با مهارت های چینی ماندارین هستند که به عنوان مدیران پروژه های خود در چین تعیین شوند. با توجه به این کشور به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی نوظهور، درک زبان چینی و ارزش بدست آمده از زبان چینی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

6 دلیل برای تحصیل در چین در نمودار زیر آورده شده است:

۶ دلیل برای تحصیل در چین

هزینه تحصیل در چین

هزینه تحصیل در چین در دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت است. جدول زیر هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی را نشان می دهد:

پارامترهزینه سالانه به دلار
کمترین2500$
بیشترین10000$

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنید، میانگین شهریه در دانشگاه های دولتی این کشور بین 2500$ تا 10000$ (دلار) در سال تحصیلی است. به علاوه، برخی از برنامه ها رایگان می باشند. این ها معمولا توسط دانشگاه های کشورهای دیگر که دارای پردیس در این کشور هستند ارائه می شوند. مانند اکثر کشورهای جهان، معمولا دانشگاه های خصوصی شهریه بالاتری دارند. در حالی که هزینه اکثر دوره ها کمتر از 30000$ (دلار) در سال است. برای برخی از برنامه های MBA می توانید بیش از 40000$ (دلار) در سال پرداخت کنید. با این حال، هزینه موسسات خصوصی سایر کشورها حتی بیشتر است. به عنوان مثال، دانشگاه نیویورک (NYU) شانگهای، که با همکاری دانشگاه عادی چین شرقی شانگهای تأسیس شده است، شهریه بیش از 50000$ (دلار) در سال دارد.

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در چین

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در چین

مهندسان کامپیوتر و توسعه دهندگان نرم افزار اغلب متخصصان ایجاد و توسعه برنامه های وب، تلفن همراه و نرم افزار هستند که وظایف خود را بر روی دستگاه های خاص مانند کامپیوترها و دستگاه های تلفن همراه انجام می دهند. آن ها همچنین با استفاده از انواع زبان های برنامه نویسی روی شبکه ها، پایگاه های داده و سیستم عامل ها کار می کنند. مهندسان نرم افزار از برنامه نویسی و تفکر تحلیلی برای انجام وظایف خود استفاده می کنند.

مهندسان و توسعه دهندگان نرم افزار برنامه های کاربردی نرم افزاری را ایجاد و توسعه می دهند که به افراد اجازه می دهد کارهای خاصی را در وب، کامپیوتر یا دستگاه های تلفن همراه انجام دهند. آن ها همچنین سیستم های زیرین را توسعه می دهند که شبکه ها، پایگاه های داده و سیستم عامل ها را کنترل می کنند.

اصطلاحات مهندس نرم افزار و توسعه دهنده نرم افزار به طور متقابل در سراسر صنعت استفاده می شود. در حال بحث و گفتگو در مورد اهمیت عناوین و تفاوت اساسی بین نقش ها است، اجماع عمومی این است که عناوین بسیار دلخواه هستند و اغلب به نیازها و شرایط شرکت بستگی دارد. با وجود این، اگرچه تفاوت ها ممکن است کاملا اساسی نباشند، اما وجود دارند.

حقوق ماهیانه کار در چین برای مهندسان کامپیوتر در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در چین برای مهندسان کامپیوتر

کار حین تحصیل در چین

طبق مقررات دولت این کشور، دانشجویان بین المللی که دارای مجوز اقامت تحصیلی هستند مجاز به مشاغل پاره وقت یا کارآموزی در خارج از محوطه دانشگاه هستند تا زمانی که از موسسات دانشگاهی خود و مراجع اداری ورود و خروج تأیید کنند. وزارت آموزش این کشور گزارش داد که هدف از این اقدام جذب بیشتر دانشجویان خارجی برای ثبت نام در دانشگاه های این کشور است. برای کار دانشجویی در چین، باید ویزای کارآموزی بگیرید. ویزا باید توسط موسسه آموزشی مجاز حمایت شود. مشاغل پاره وقت هنگام تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی ضروری است. با کار پاره وقت می توانید هزینه تحصیل و زندگی خود را تأمین کنید و تجربه کار در بازار کار این کشور را کسب کنید.

این مهارت های زبان چینی را افزایش می دهد و در معرض دید حرفه ای قرار گرفتن و نگاه عمیق تری به فرهنگ و سبک زندگی این کشور قرار می دهد. اگرچه، کار پاره وقت در حین تحصیل در خارج از کشور یک چالش است، اما شما را به حرفه ای کارآمد تبدیل می کند و شما را مسئول می کند. در این کشور، کار پاره وقت برای دانشجویان بین المللی پس از سال 2013 مجاز شد تا ثبت نام بین المللی بیشتری را در دانشگاه های این کشور تشویق کند. از آنجا که این کشور سریع ترین رشد اقتصادی را در جهان دارد، فرصت های شغلی پاره وقت زیادی وجود دارد که از نظر حرفه ای و مالی امیدوار کننده است. برای مهاجرت به این کشور می توانید اطلاعات بیشتری را از طریق مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *