مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته مهندسی کامپیوتر در رومانی

رشته مهندسی کامپیوتر در رومانی

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در رومانی در کشوری که دانشگاه های معتبر و خوبی دارد یک تحصیل به یاد ماندنی و تخصصی را برای شما فراهم می کند. در کشور رومانی دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف به این کشور آمده اند. رشته مهندسی کامپیوتر نیز در میان تمام دانشجویان یکی از رشته های پرطرفدار و محبوب است که توجه زیادی را به خود جلب می کند. دانشجویان بین المللی در رشته مهندسی کامپیوتر می توانند در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا تحصیل کنید. دانشجویان همچنین می توانند در این رشته به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند. با اتمام تحصیل در این حوزه می توانید به طیف وسیعی از مشاغل خوب دست بیابید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به کشور رومانی و اخذ ویزای دانشجویی این کشور مشاور شماست.

در بخش زیر شاهد مزایا مهم تحصیل در حوزه تحصیل و زندگی در کشور رومانی می باشید:

مزایا مهم تحصیل و زندگی در رومانی

دانشگاه رشته مهندسی کامپیوتر در رومانی

دانشگاه غربی تیمشوارا در سال 1944 تاسیس شد و به عنوان یک دانشگاه کلاسیک نماینده بخش غربی رومانی بود. در حال حاضر بیش از 23000 دانشجو را در خود جای داده است. دانشکده ریاضیات و علوم رایانه در حال حاضر یکی از اولین دانشکده هایی بود که در سال 1948 در دانشگاه تاسیس شد. اکنون دارای 2 گروه است: گروه ریاضیات و گروه علوم کامپیوتر، گروه علوم دانشگاه غربی تیمشوارا به عنوان یکی از 10 گروه اول دانشگاهی رومانیایی فعال در زمینه تحقیقات بنیادی و کاربردی، آموزش و توسعه در علوم رایانه و فناوری های اطلاعات شناخته می شود. بیش از 900 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر و فناوری های اطلاعات ثبت نام کرده اند.

مطالعات دکتری به هوش مصنوعی، محاسبه توزیع شده و ریاضیات محاسباتی متمرکز است. تجربه بالای تیم در مدیریت پروژه توسط بیش از پنجاه پروژه ملی تحقیق و توسعه بین المللی در 10 سال گذشته ثابت شده است. تحصیلات عالی از طریق دانشگاه ها، آکادمی ها و مدارس تحصیلات تکمیلی تأمین می شود. در رومانی بیش از صد موسسه آموزش عالی معتبر دولتی و خصوصی وجود دارد. بیش از نیم میلیون دانشجو در موسسات دولتی هستند که سه چهارم آنها در مقاطع کارشناسی و حدود 20% در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند. مانند بسیاری از کشورهای اروپای شرقی، بسیاری از موسسات آموزش عالی رومانی در موضوعات خاصی تخصص دارند. با این حال، دانشگاه های جامع تری نیز وجود دارد.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش تحصیل و تحقیق در حوزه کامپیوتر در کشور رومانی می باشید:

میزان افزایش تحصیل و تحقیق در حوزه کامپیوتر در رومانی

تحصیل در رومانی

رومانی از طرح بولونیا پیروی می کند، بنابراین بیشتر تحصیلات عالیه آن از 3 دوره تشکیل شده است: در ابتدا یک مدرک کارشناسی 3 ساله، پس از آن یک مدرک کارشناسی ارشد 2 ساله و یک مدرک دکتری 3 ساله (PhD). با این وجود، تکمیل برخی از برنامه ها بیشتر طول می کشد، به عنوان مثال در زمینه های مهندسی (برنامه های 4 ساله) یا برخی از آنها مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در یک برنامه 6 ساله یکپارچه (به عنوان مثال در پزشکی و معماری) ترکیب می کنند. سال تحصیلی در رومانی از اوایل اکتبر آغاز می شود. رومانی در چهارراه اروپای مرکزی، شرقی و جنوب شرقی واقع شده است. از سال 2007، رومانی بخشی از اتحادیه اروپا (EU) است و بیش از 19 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. از این تعداد، حدود 1.9 میلیون نفر در بخارست، پایتخت و بزرگترین شهر آن زندگی می کنند.

دیگر شهرهای مهم دانشجویی در کشور رومانی عبارتند از:

  • کلوز ناپوکا
  • تیمیسوآرا
  • یاسی
  • کنستانتا
  • براوسف

در جدول زیر شاهد اطلاعات مهمی در خصوص تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور رومانی می باشید:

رشتهمقطع تحصیلیمدت تحصیلزبان تحصیلمتوسط هزینه تحصیل به دلارنوع مطالعه
مهندسی کامپپوترکارشناسی4 سالانگلیسی2000$تمام وقت پاره وقت
ارشد2 سال3000$
دکترا2 سال5000$

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در رومانی

روش های آموزشی شامل ترکیبی از سخنرانی ها و کار گروهی و کار عملی و البته کارآموزی است. آموزش ها در تمام سال های برنامه های آموزشی ارائه شده است. در سال اول، بیشتر کارهای عملی در کلاس ها تحت نظارت اساتید انجام می شود و در سال های بالاتر، بیشتر کارهای عملی به طور مستقل و با کمک مشاوره در زمان های مشخص انجام می شود. ماموریت گروه مهندسی کامپیوتر تولید فارغ التحصیلان با کیفیت بالا و کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات است که می توانند به توسعه ملی و توسعه 2 رشته کمک کنند. میزان پذیرش در یک سال تحصیلی حداکثر به 90 دانش آموز محدود می شود. در ترم های پایانی دانشجویان علاوه بر کارآموزی باید پروژه هایی را نیز تحویل دهند.

این دوره بر ایجاد ارتباط بین نظریه و عمل متمرکز است. این رشته شامل طیف گسترده ای از فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری و برنامه های کاربردی آنها است. مهندسی نرم افزار ، محاسبات محوری خالص و محاسبات هوشمند نیز تحت پوشش قرار می گیرند. برنامه درسی ارائه شده توسط بخش وسیعی از موضوع را پوشش می دهد و به طور منظم مورد تجدید نظر قرار می گیرد تا آخرین تحولات این صنعت را شامل شود. یادگیری مهندسی کامپیوتر در مورد درک سیستم های کامپیوتری در سطح عمیق تر است. این شامل نرم افزار و همه سخت افزارهای مربوط به آن است. رایانه ها و نرم افزارهایی که آنها اجرا می کنند از جمله پیچیده ترین محصولاتی هستند که تا کنون توسط انسان ایجاد شده است. طراحی و استفاده از آنها به طور موثر چالش بزرگی را به همراه دارد.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در رومانی

الزامات تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر

اخذ مدرک مهندسی کامپیوتر از یکی از دانشگاه های کشور رومانی شانس شما را برای یافتن شغلی افزایش می دهد که به شما امکان می دهد ثبات مالی مورد نظر اکثر افراد را ایجاد کنید. دانشگاه های رومانی نیز در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی می شوند، بنابراین پس از فارغ التحصیلی و اتمام تحصیل در رومانی، شما دارای مدارکی خواهید بود که کشورهای سراسر جهان آن را به رسمیت می شناسند. این واقعیت که شما در خارج از کشور تحصیل کرده اید به کارفرمایان آینده شما نیز می گوید که می توانید با محیط های جدید سازگار شوید. شرایط تحصیل ممکن است بین دانشگاه ها متفاوت باشد. در نتیجه، به شما توصیه می شود برای مدارک لازم که باید ارسال کنید با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید زیرا شرایط پذیرش برای کشورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد.

در لیست زیر شاهد برخی از الزامات و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در رومانی رشته مهندسی کامپیوتر را مشاهده می کنید:

  • یک فرم درخواست آنلاین پر شده ارسال کنید.
  • دانش آموزان باید دارای دیپلم دبیرستان (برای تحصیل در مقطع کارشناسی) باشند.
  • دانش آموزان باید رونوشت های مدرسه و ترجمه رسمی آنها را ارسال کنند.
  • برای تحصیل در مقطع ارشد دانشجویان باید دارای مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر یا رشته مرتبط (برای تحصیلات تکمیلی) باشند.
  • سابقه کار (برای تحصیلات تکمیلی)
  • بیمه سلامت و عمر
  • ویزای دانشجویی
  • اثبات بودجه کافی مالی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشور رومانی و شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور و همچنین اقامت رومانی از طریق تحصیل به شما مشاوره تحصیلی تخصصی ارائه می دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *