دسته بندی نشده

رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی

رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی

برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی می توانید از دانشگاه ماریبور پذیرش تحصیلی دریافت کرده و جهت تحصیل به این کشور مهاجرت کنید. این کشور، کشوری در اروپای مرکزی است. این مرز با چندین کشور از جمله ایتالیا، اتریش، مجارستان و کرواسی مرز مشترک دارد. همچنین به دریای آدریاتیک نیز دسترسی دارد. این کشور به دلیل سواحل، طبیعت و تاریخ خود مشهور است. همچنین میزبان یکی از بهترین دانشگاه های جهان، دانشگاه لیوبلیانا است. در حالی که، به احتمال زیاد، مشهورترین مقصد نیست، این کشور جایی است که امکان آموزش عالی در یک محیط مقرون به صرفه، امن و قابل اعتماد وجود دارد. بنابراین، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه درباره تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی صحبت کرده است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی

اگر تصمیم به تحصیل در این کشور دارید، از موقعیت عالی آن لذت خواهید برد، بخشی از قلمرو آن در کنار کوه های آلپ و بخشی در کنار دریا است. این کشور، عضو اتحادیه اروپا از سال 2004، همچنین عضو منطقه شنگن و منطقه یورو است. این وضعیت این کشور را به مقصدی ایده آل برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در مقطع عالی در حین کشف بقیه اروپا هستند تبدیل می کند. علاوه بر این، دانشجویان از پرداخت شهریه در برنامه های تحصیلی تمام وقت در موسسات دولتی معاف هستند و از هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در مقاطع نیمه وقت و موسسات خصوصی برخوردار می شوند.

دانشگاه ماریبور رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی را ارائه می دهد. این دانشگاه، دومین دانشگاه بزرگ و دومین دانشگاه قدیمی این کشور است. حدود 18000 دانشجو در دانشگاه ماریبور تحصیل می کنند. دارای 17 دانشکده است که برنامه های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. دانشگاه ماریبور یک توسعه دهنده منطقه ای است و دانشکده ها نه تنها در شهر ماریبور، بلکه در سایر نقاط این کشور نیز واقع شده اند. قدرت اجرایی بر عهده رئیس است که توسط 6 معاون رئیس و دبیرکل کمک می شود. بالاترین نهاد دانشگاهی و حرفه ای سنای دانشگاه است. به طوری که، شامل رییسان، معاونان، مقامات دانشگاهی، محققان و نمایندگان دانشجویان است که در جلسات دوره ای ملاقات می کنند تا درباره سیاست و ساختار دانشگاه تصمیم گیری کنند. نهاد تصمیم گیرنده در زمینه مدیریت، هیئت مدیره است.

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی

با پیچیدگی روزافزون فناوری و تکیه بیشتر ما بر فناوری موبایل، فرصت ها برای مهندسان نرم افزار بسیار شگفت انگیز است. صنایع جدید، شرکت های نوپا و مشاغل تأسیس شده همگی به مهندسین نرم افزاری شایسته و مبتکر نیاز دارند تا مشاغل خود را به ارتفاعات بیشتری برسانند.

مهندسی نرم افزار شاخه ای از رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی است و در طراحی، توسعه و تولید نرم افزارهای کامپیوتر مشارکت دارد. مهندسان نرم افزار با مشتریان یا کارفرمایان خود برای ایجاد سیستم های سفارشی کار می کنند. آن ها می توانند همه چیز را از سیستم عامل ها و میان افزارها گرفته تا سیستم های کنترل شبکه توسعه دهند. کار آن ها بستگی به نیازهای کسب و کار و نتایج نهایی مطلوب دارد.

مشاغل در صنایع مختلف گسترش یافته است:

  • فناوری
  • هوانوردی
  • امور مالی
  • مراقبت های بهداشتی

صرف نظر از صنعت، مهندسان نرم افزار برای توسعه نرم افزاری هستند که به نفع کسب و کار بوده و نیازهای آن را برآورده می کند. به طور خلاصه، کار آن ها طراحی، ایجاد و نگهداری سیستم های نرم افزاری در سراسر یک تجارت است. حقوق ماهیانه کار در اسلوونی برای مهندسان نرم افزار در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه مهندسان نرم افزار در اسلونی

هزینه تحصیل در اسلوونی

اگر از اتحادیه اروپا (EU) یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) آمده اید، می توانید به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل کنید.

این امر در مورد دانشجویان کشورهای زیر نیز صدق می کند:

  • بوسنی و هرزگوین
  • مونته نگرو
  • کوزوو
  • مقدونیه شمالی
  • صربستان

اگر شهروند هیچ یک از این کشورها نیستید، انتظار دارید بین 2000€ تا 15000€ (یورو) در هر سال تحصیلی، بسته به نوع تحصیل و در چه سطحی (کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا) هزینه کنید. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا و کشوری است که به خاطر زیباترین نقاط گردشگری بالکان شناخته شده است. با وجود وسعت کوچک، اهمیت این کشور آلپی در این واقعیت نهفته است که برخی از مسیرهای اصلی ترانزیت اروپا را کنترل می کند.

برای علاقمندان به مهاجرت به اسلوونی، وضعیت ممکن است مشکل باشد. یعنی در حال حاضر، بازار املاک در این کشور در حال رونق است و موجودی آن کم است. بنابراین، اگر به دنبال یک خانه خانوادگی هستید، احتمالا هزینه بیشتری برای آن خواهید پرداخت. هزینه زندگی در اسلوونی 1175$ (دلار) است که 1.23 برابر گران تر از میانگین جهان است. این کشور از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور جهان 45 و در رتبه سی ام بهترین کشور برای زندگی قرار گرفت.

جدول زیر هزینه زندگی در این کشور را نشان می دهد:

پارامترهزینه به دلار
اجاره و خدمات635$
غذا370$
حمل و نقل51.6$

بورسیه تحصیلی در اسلوونی

اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، باید برای بورسیه تحصیلی دراسلوونی اقدام کنید. اکثر دانشگاه ها به دانشجویان خود کمک مالی می کنند. برخی مانند دانشگاه ماریبور در طراحی بورسیه های تحصیلی مخصوص کشور موفق بوده اند. بنابراین، اگر شهروند گرجستان، اوکراین، هند یا چند کشور دیگر هستید، می توانید مدارک خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه ارائه دهید. دریافت بورسیه تحصیلی از این دانشگاه ها راهی عالی برای تحصیل رایگان در این کشور است. دیگران بر ملیت دانشجو تمرکز نمی کنند. در عوض، آن ها بورس تحصیلی را براساس دستاوردهای علمی یک محقق، عملکرد کلی و عوامل مختلف دیگر ارائه می دهند.

نه تنها دانشگاه ها بورسیه تحصیلی می دهند، بلکه دولت های برخی از کشورها نوع خاصی از بودجه را برای شهروندان خود فراهم می کنند تا به دنبال اهداف دانشگاهی در خارج از کشور باشند. به عبارت دیگر، در صورت لزوم، می توانید با مقامات محلی تماس بگیرید و در مورد برنامه های موجود که این نوع کمک مالی را ارائه می دهند، مشورت کنید. برخی از برنامه ها ممکن است فقط به عنوان یک نوع وام تحصیلی ارائه شود، به این معنی که در آینده باید آن را بازپرداخت کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادر مجرب در زمینه مهاجرت به سایر کشورها همیشه بهترین راه حل ها را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *