مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته معماری در ژاپن

رشته معماری در ژاپن

رشته معماری در ژاپن جزوی از آثار هنری و نشان دهنده تاریخ و فرهنگ مردم است. در بسیاری از فیلم های ژاپنی متوجه معماری متفاوت ژاپن شده اید. استفاده از چوپ، پنجره های بزرگ، درهای کشویی جزو ویژگی های مخصوص معماری ژاپن است. با توجه به خاص بودن معماری ژاپن و ترکیب معماری سنتی با معماری مدرن به علاوه تکنولوژی پیشرفته این کشور، این رشته در ژاپن بسیار مورد توجه است. لذا با تحصیل رشته معماری در ژاپن می توانید وارد بخش حرفه ای رشته معماری شوید.

خانه های ژاپنی به دلیل هوشمند بودن در فضا در برابر مقررات برنامه ریزی دقیق ژاپن که امکاناتی را برای انواع سبک های زندگی از مینیمالیستی تا عمومی فراهم می کند، شهرت پیدا کرده است. در ادامه این مقاله مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رشته معماری در ژاپن را بررسی کرده اند.

تاریخچه رشته معماری در ژاپن

قبل از قرن 1 پیش از میلاد، خانه های ژاپنی شبیه خانه های دیگر در سراسر جهان بود که عمدتا از چوب با سقف های کاهگلی و کف های خاکی تشکیل شده بود. برخی از اولین زیارتگاه های ژاپن که قبل از قرن 6 ساخته شده بودند، شبیه انبارها یا خانه های باستانی بودند. تنها در قرن 7 بود که معماری ژاپنی سبک متمایز خود را توسعه داد، زیرا به شدت تحت تأثیر سایر ملت های آسیا قرار گرفت.

در حدود این دوره بود که چوب به عنوان یک ماده ساختمانی ارجح برای معماری ژاپن ظاهر شد. این امر به دلیل کمبود سنگ موجود در آن زمان به دلیل فعالیت آتشفشانی و همچنین مقاومت اثبات شده چوب در برابر زلزله است. معماری سنتی ژاپنی معمولاً به بناهایی گفته می شود که در دوره ادو که در قرن 17 تا اواسط قرن 19 بود ساخته شده اند. معماری قرون وسطایی ژاپن به دلیل رواج قلعه ها تا حدی با معماری اروپای قرون وسطایی قابل مقایسه بود، اما بسیار ساده تر از معماری اروپایی آن بود. به دنبال این دوره، معماری ژاپنی تأثیرات غربی بیشتری را پذیرفت.

حقوق کار رشته معماری در ژاپن

معماری معاصر ژاپنی ترکیبی از شیوه های طراحی سنتی و زیبایی شناسی مدرن غربی است. مردم در سراسر جهان از زیبایی ژاپنی استقبال کرده اند و امروز بسیاری از معماران خارجی علاقه مند به کار در رشته معماری در ژاپن هستند. میزان حقوق ماهیانه کار در ژاپن در رشته معماری به صورت متوسط 478000JPY (ین ژاپن) در ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه رشته معماری در کشور ژاپن در حدود 230000JPY (ین ژاپن) و در بیشترین حالت 919000JPY (ین ژاپن) می باشد. در زمان نوشتن این مقاله هر 1000JPY (ین ژاپن) معادل با 9.18$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در ژاپن را مشاهده کنی:

حقوق مشاغل معماری در ژاپنبررسی رشته معماری در ژاپن

ژاپن کشوری است که در فرهنگ و تاریخ نفوذ کرده و دارای هویت معماری کاملاً واضحی است. با این حال، ویژگی بارز فرهنگ معماری ژاپن توانایی آن در شبیه سازی سبک ها و روندهای دیگران است. معماری ژاپنی اغلب با:

  • سازه های چوبی مرتفع
  • سقف های کاشی کاری شده
  • و درهای کشویی مشخص شده است.

در حالی که بسیاری از این سنت ها هنوز پابرجا هستند، ژاپن از قرن 19 شروع به تأثیرگذاری بیشتر غربی، مدرن و پست مدرن در معماری خود کرد. به عنوان پیشرو در طراحی و فناوری پیشرفته معماری، هیچ قاعده پایداری در مورد شکل معماری ژاپن وجود ندارد. هنگامی که ژاپن در مرحله رقابت با سایر کشورهای پیشرفته مرحله غرب زدگی خود را آغاز کرد، مجبور شد که روش توسعه معماری خود را تغییر دهد. در جایی که قبلاً ایده های راحتی را از کشورهای دیگر وارد کرده بود، مهارت روزافزون ژاپن به این معنی بود که معماران محلی آن شروع به توسعه سبک فردی خود کردند. تکنیک های منحصر به فرد ژاپنی آموزش داده شد و معمارانی که در خارج از کشور تحصیل می کردند سبک بین المللی مدرنیسم را به ژاپن معرفی کردند.

ژاپن هم در اقتصاد و هم در سبک معماری خود چندین دوره رشد و افول را تجربه کرده است و پیشرفت در فناوری احتمالاً مفهوم معماری ژاپن را بیش از پیش تغییر خواهد داد. به عنوان یک رهبر جهانی در فناوری پیشرفته معماری ژاپنی از تکنیک ها و سبک های جدیدی استقبال می کند، زیرا در کنار فناوری امکان پذیر است. ژاپن بدون هیچ سبک سختگیرانه و منحصر به فردی، الهام بخش ترین و خلاقانه ترین طرح ها را در جهان معماری تولید می کند.

تحصیل رشته معماری در دانشگاه های ژاپن

معماران ژاپنی در دهه اخیر بسیار مورد توجه واقع شده اند و این به دلیل روش منحصر به فرد آنها است. معماری مدرن و معاصر در زیبایی شناسی تا جزئیات بسیار کوچک و همچنین مهندسی لرزه ای اختصاصی در ساختار مورد توجه قرار می گیرد. ساختار چوبی را می توان به طور گسترده در ژاپن پیدا کرد، مخصوصاً در محل های مسکونی کم ارتفاع و اماکن مذهبی مانند معابد و عبادتگاه ها. ژاپن کشوری عالی برای رشته معماری است. وقتی دانشجوی معماری هستید می توانید مکان های نمادین و طراحی معماری پنهان را در کوچه های کوچک و موارد دیگر بررسی می کنید. رشته معماری در ژاپن در سطح گسترده ای از شاخه ها و مقاطع تحصیل در ژاپن ارائه می شود.

برای دانشجویان (کسانی که بیش از 3 ماه اقامت دارند) می توان دوره کارآموزی را در تا تعداد معینی از ساعت در هفته که طبق قانون مجاز است، انجام داد. این روش خوبی برای کمک به تجربه محیط کار محلی و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا آنها می خواهند پس از فارغ التحصیلی در آنجا کار کنند، است. دانشجویان با پشتکار در دانشگاه کار می کنند و به طور رایگان در شرکت های بزرگ معماری کارآموز می شوند.

دانشگاه های زیر در ژاپن از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در ژاپن هستند:

  • دانشگاه توکیو
  • دانشگاه کوگاکوین
  • موسسه فنی شیبائورا
  • دانشگاه پلی تکنیک توکیو
  • دانشگاه چیبا
  • دانشگاه کوبه
  • دانشگاه کیوشو

هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن در این نگارش بررسی شده است.

معماران برجسته ژاپن

علاقه مندان به رشته معماری در ژاپن می توانند در جدول زیر با 3 معمار برجسته کشور ژاپن آشنا شوند و کارهای آنها را دنبال کنند:

نام معمارشرح
تادائو آندوآندو متولد 1941، علی رغم عدم آموزش رسمی در زمینه معماری، یکی از بهترین معماران ژاپن محسوب می شود. کارهای وی بیشتر به دلیل استفاده خلاقانه از نور طبیعی و بتن و منظره طبیعی مشهور است. برخی از مشهورترین بناهای وی موزه هنر مدرن آسیا و بنیاد لانگن در آلمان است.
ریو نیشیزاوامعمار مستقر در توکیو در سال 1966 متولد شد و در سال 2010 جوانترین برنده جایزه Pritzker شد. او شرکت معماری Tezuka را با همسرش Yui Tezuka در سال 2009 تاسیس کرد.
کنگو کومااو تفسیر مجدد معماری سنتی ژاپن برای قرن 21 است. یکی از مشهورترین ساختمان های وی مرکز تحقیقات موزه GC Prostho در کسوگای ژاپن است که از یک سیستم چشمگیر بهم پیوستگی عناصر چوبی بهره می برد.

ویژگی های رشته Architecture سنتی ژاپن

ویژگی های رشته Architecture سنتی ژاپن

معماری ژاپن از گذشته استفاده خاصی از طبیعت و ابزار طبیعی داشته است. در جدول زیر از جمله ویژگی های معماری سنتی ژاپن معرفی شده اند:

ویژگی هاشرح
چوبچوب به طور سنتی مصالح ساختمانی ارجح در معماری ژاپن بوده است. در بسیاری از خانه های قدیمی ژاپنی (و همچنین در برخی از ساختمان های جدید) چوب بدون رنگ باقی مانده و به شکل طبیعی خود برای قدردانی استفاده می شود.
صفحه ها و درهای کشوییاز صفحه های متحرک (شوجی) و درهای کشویی (fusuma) در بسیاری از خانه های قدیمی ژاپنی استفاده می شد. صفحات به طور معمول از کاغذ ساخته می شدند تا بتوانند از طریق آن سایه و نور عبور کنند.
گنکندر خانه های سنتی و معاصر ژاپن رایج است، به قسمت کوچکی از طبقه اشاره دارد که در آن فضای خالی فرو رفته ای بین درب ورودی و بقیه خانه وجود دارد. اینجا جایی است که کفش ها قبل از ورود قرار می گیرند.
ایوان هاخانه های قدیمی ژاپنی معمولاً دارای یک ایوان چوبی (به نام آنگوا) هستند که در بیرون از خانه اجرا می شود.
طبیعتاتصال به طبیعت همیشه از ویژگی های مهم معماری ژاپن بوده است. این را می توان به باورهای شینتو و بودایی ژاپن نسبت داد که تأثیر بسزایی در معماری آن داشته است. این را می توان در تمرکز بر نور طبیعی و استفاده از چوب خام به عنوان مصالح ساختمانی، چه در قسمت خارجی و چه در فضای داخلی، به وضوح مشاهده کرد.

شاهکارهای Architecture در ژاپن

جهت بررسی بیشتر رشته معماری در ژاپن لازم است تا با بناهای معماری منحصر به فرد این کشور آشنا شوید. لذا در زیر می توانید با برخی از برجسته ترین آثارهای معماری ژاپن آشنا شوید:

نام بناشرح
قلعه هیمجیبزرگترین و پربازدیدترین قلعه ژاپن بهترین نمونه باقی مانده از معماری نمونه اولیه قلعه ژاپن قلمداد می شود. این قلعه در سال 1993 به عنوان یکی از اولین میراث جهانی یونسکو در ژاپن به ثبت رسید.
برج کپسول ناکاگینیک برج اداری است که از مصارف مخلوط استفاده می شود و نمونه ای نادر از متابولیسم ژاپن به حساب می آید، یک جنبش معماری ناشی از تجدید حیات فرهنگی ژاپن پس از جنگ. در زمان ساخت، اولین نمونه از معماری کپسول در جهان بود که برای استفاده دائمی و کاربردی ساخته شده است.
موزه هوکیاولین موزه ژاپن است که به نقاشی رئالیست اختصاص داده شده است. مجموعه های آن شامل حدود 480 اثر از هنرمندان نوظهور گرفته تا استادان هنر است.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوبی درباره رشته معماری در ژاپن کسب کرده باشید. جهت بررسی شرایط اخذ ویزای کار کشور ژاپن و یا سایر ویزاهای ارائه شده در این کشور مطالب مرتبط را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *