مهاجرت تحصیلی چین

رشته مدیریت در چین

رشته مدیریت در چین

رشته مدیریت در چین یکی از رشته های پرکاربرد است. خصوصا برای دانشجویان بین المللی به دلیل وجهه اقتصادی کشور چین یک امتیاز است. در رشته مدیریت در کشور چین، دانشجویان مهارت های مهم تجاری مانند ارتباطات و خوداندیشی و برنامه ریزی و تیم سازی را می آموزند. بسیاری از گرایش های این رشته بر اخلاق و تفاوت های فرهنگی در محل کار تمرکز دارند. این مباحث اغلب به دانشجویان کمک می کند تا پس از تحصیل خود را برای یک موقعیت سطح ابتدایی مدیریت آماده کنند. تحصیلات عالی چین در چند سال اخیر به عنوان یکی از بهترین رشته ها در میان کشورهای آسیایی انتخاب شده است. این کشور دارای بیش از 150 دانشگاه دولتی و خصوصی در تمام استان های چین است. آموزش عالی چین خصوصا رشته مدیریت مبتنی بر تحقیق است.

کشور چین دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان برای گذراندن دوره های کارشناسی در رشته مدیریت جذب می کند. دلایل زیادی برای انتخاب دانشجویان برای تحصیل در چین وجود دارد، از جمله آن ها می توان به استانداردهای علمی بالا، امکانات عالی، فرهنگ جذاب، فرصت های سفر و بسیاری از فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی اشاره کرد. در چین، برنامه های کارشناسی مدیریت مهارت های لازم برای تبدیل شدن به رهبران و مدیران درجه یک را آموزش می دهد. دانشجویان از طریق دوره های آموزشی و سمینارها و پروژه ها و تحقیقات، اصول مهم مدیریتی مانند استراتژی، تئوری مدیریت و مدیریت بین الملل را کشف می کنند. مقطع لیسانس در برنامه های مدیریت در چین به دنبال توسعه رهبران موثر است که قادر به مدیریت در یک بازار به طور فزاینده جهانی و در حال تغییر هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای گام به گام در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت برای شما می باشد.

مزایا تحصیل رشته مدیریت در چین

اهمیت اقتصادی چین طی چند دهه اخیر به سرعت در حال افزایش است. رشدي كه در اين زمينه مشاهده كرده اند با تمركز بيشتر بر آموزش دنبال شده است. در واقع به عبارتی کشور چین اقتصاد و موفقیت خود را مدیون مدیران قابل و باتجربه و دانشمند است. این مدیران تحصیلات بالایی در دانشگاه های چین داشته اند. به این دلیل دولت چین در سال های اخیر مبالغ زیادی را در آموزش عالی سرمایه گذاری کرده و متعهد شده است که تا سال 2023، 500000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های خود ثبت نام کند. این امر چین را به مقصد مناسبی برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند که به دنبال کشف یک فرهنگ جدید در رشته مدیریت هستند. چین گزینه های زیادی را در تمام مقاطع تحصیلی، از لیسانس تا دکترا ارائه می دهد.

بیشتر برنامه ها و دوره ها به زبان انگلیسی تدریس نمی شوند، بنابراین به تسلط به زبان چینی کمک می کند. با این وجود تعداد زیادی از دوره ها و رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شود. یکی از این رشته ها رشته مدیریت است. بدین منظور از دانشجویان و متقاضیان تحصیل در دوره های زبان انگلیسی مدرک زبان انگلیسی را می خواهند. اکثر موسسات آموزش عالی در چین دولتی هستند. این بدان معناست که آن ها توسط وزارت آموزش و پرورش و دولت چین اداره می شوند. آن ها را می توان به 3 دسته مختلف تقسیم کرد:

  • دانشگاه های تحقیقاتی
  • دانشگاه های جامع
  • کالج های آموزش حرفه ای و آموزش عالی حرفه ای

21 دانشگاه چین در 500 دانشگاه برتر و 6 دانشگاه در 100 دانشگاه برتر وجود دارد. بالاترین رتبه دانشگاه Tsinghua است که در بیست و پنجمین قرار دارد. درصد مراکز آموزشی رشته مدیریت در کشور چین بدین قرار است:

درصد مراکز آموزشی در کشور چین

بررسی تحصیل رشته مدیریت در چین

مدرک کارشناسی رشته مدیریت چین دانش خوبی در زمینه مدیریت کسب و کار به دانشجویان ارائه می دهد. دانشجویان طیف گسترده ای از عناوین مانند امور مالی، اقتصادی، حسابداری، مدیریت سازمانی، منابع انسانی و بازاریابی را خواهند آموخت. مباحث و اصول کلیدی در خصوص مدیریت و تجارت در طول دوره مدیریت منجر به اخذ مدرک مدیریت با رویکرد تجارت می شود. عمده آموزش ها از طریق سخنرانی ها و سمینارها برگزار می شود. ممکن است به شما فرصت داده شود تا در پروژه های گروهی شرکت کنید و این فرصت اجازه می دهد بینشی در مورد چگونگی ساختار پروژه های تجاری داشته باشید. برخی از دانشگاه ها ممکن است یک دوره اختیاری را در محل ارائه دهند، اما این به دوره خاص شما بستگی دارد.

مهم ترین مهارت هایی که دانشجویان در رشته مدیریت در چین کسب می کنند عبارت است از:

  • ارتباطات
  • مدیریت زمان
  • ارتباط با مشتری
  • رهبری
  • مدیریت و برنامه ریزی پروژه
  • تفکر انتقادی
  • حل مسئله

بررسی تحصیل رشته مدیریت در چین

هزینه تحصیل و زندگی در چین

در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا یا انگلیس، چین مکانی نسبتاً ارزان برای تحصیل است. این بدان معناست که شما با کیفیتی عالی و با قیمت مناسب تحصیل خواهید کرد. همانطور که در اکثر کشورها مشاهده می شود، شهرهای بزرگتر نسبت به شهرهای کوچکتر از شهریه و هزینه های زندگی گران ترند. هزینه دوره بسته به برنامه شما و همچنین سطح مورد نظر برای تحصیل متفاوت خواهد بود. هزینه های تحصیل هر ساله قابل تغییر است، بنابراین مطمئن شوید که می دانید هزینه دوره شما چقدر است. به طور متوسط​​، بسته به سطح مطالعات، باید انتظار داشته باشید که بین 18000CNY تا 63400CNY (یوآن) سالانه پرداخت کنید. هزینه زندگی در چین نیز در مقایسه با سایر مقصدهای تحصیل بین المللی بسیار پایین است. تخمین زده می شود اگر بخواهید در پکن زندگی کنید، هزینه زندگی سالانه شما حدود 24000CNY (یوآن) خواهد بود. این مبلغ معادل 2700£ (پوند)/ 3500$ (دلار) است.

در جدول زیر هزینه تحصیل در رشته مدیریت در چین در مقاطع مختلف را برای شما آورده ایم:

دورههزینه به یوان
کاردانی200CNY الی 900CNY
کارشناسی1000CNY الی 35000CNY
کارشناسی ارشد3500CNY الی 5000CNY

جایگاه رشته مدیریت در چین

نحوه اداره یک کسب و کار بسیار مهم است، زیرا می تواند باعث ایجاد توسعه و ثروت و موفقیت و یا ورشکستگی شود. اگر یک تجارت مدیریت موثری نداشته باشد، نمی تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. مدیریت در تمام بخش ها، از جمله بازاریابی، منابع انسانی و حسابداری مورد نیاز است. مدیریت بازرگانی در چین مهارت هایی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید یک سازمان را بدون در نظر گرفتن اندازه، به طور موثر هدایت کنید. شما مهارت هایی در نظارت بر عملکرد، فعالیت ها و کارمندان و همچنین برنامه ریزی برای همه جنبه های کسب و کار خواهید داشت. اقامت پس از تحصیل در چین و کار ضمن تحصیل در چین از مهم ترین مزایای تحصیل در چین است. برای اخذ مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *