مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته مدیریت در رومانی

رشته مدیریت در رومانی

رشته مدیریت در رومانی در خصوص تجارت و مدیریت است. در واقع در کشور رومانی تجارت و مدیریت به همدیگر گره خورده اند. دانشجویان در کشور رومانی می توانند در دانشگاه های معتبر و معروف تحصیل کنند. دانشجوی رشته مدیریت در رومانی مقطع کارشناسی را 3-4 ساله به اتمام می رساند. در رومانی شرایط برای تحصیل خوب و معتبر برای دانشجویان بین المللی فراهم است. همچنین هزینه ها به نسبت دیگر کشورها و شهرهای دانشجویی در جهان ارزان قیمت تر است. در رومانی دانشجوی رشته مدیریت همه چیز را در خصوص نحوه مدیریت و یک تجارت و رهبری موفق یاد می گیرد. رشته مدیریت به طور کلی یک حوزه گسترده است. این رشته پرطرفدار به دانشجویان اجازه می دهد تا بینش عمیق تری نسبت به دنیای شرکت ها کسب کنند. رشته مدیریت شامل زمینه های مرتبطی مانند اقتصاد، حسابداری، بازاریابی، مالی و مدیریت است. در این مقاله که متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد به این مبحث بررسی می گردد.

تحصیل در رومانی

رومانی کشوری است که در تقاطع اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع شده و با دریای سیاه هم مرز است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با اوکراین و مولداوی و از جنوب با بلغارستان مرز مشترک دارد. آب و هوای آن در بیشتر اوقات معتدل است. پایتخت رومانی بخارست است که دهمین شهر بزرگ اروپا است. این کشور هشتمین کشور بزرگ اتحادیه اروپا است و جمعیت 18631386 نفر است. رومانی کشوری سکولار است و هیچ مذهب دولتی اعلام شده ندارد، بنابراین شهروندان مجاز به عبادت به دلخواه خود هستند و آزادی دین با قوانین اساسی آنها تضمین می شود. در حال حاضر در رومانی، 86.7% از شهروندان اعتقادات مسیحی ارتدکس را دنبال می کنند.

در نمودار زیر مذهب در رومانی را مشاهده می کنید:

مذهب در رومانی

سیستم آموزشی، از جمله تحصیلات عالیه در رومانی از زمان انقلاب رومانی در1989 به طور مداوم در حال اصلاح است. سیستم آموزشی توسط وزارت آموزش و تحقیقات تنظیم می شود. آموزش عالی در رومانی با استانداردهای آموزش عالی اروپا مطابقت دارد. در این کشور دانشجویان تشویق می شوند که از طریق دانشگاهی که انتخاب می کنند، ادامه تحصیل دهند.
دانشگاه بخارست، در پایتخت این کشور، معتبرترین و محبوب ترین دانشگاه در رومانی است. دانشگاه های دیگری برای تحصیل عبارتند از: دانشگاه ایاسی، دانشگاه Babes Bolyai از کلوژ-ناپوکا و دانشگاه West Timisoara در نظرسنجی اخیر گالوپ، همه اینها در700 کالج و دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند. رشته مدیریت به دلیل تقاضای بالای دانشجویان در اکثر دانشگاه ای کشور رومانی ارائه می شود.

در جدول زیر برترین دانشگاه های رومانی را می بینید:

نام دانشگاهرتبه در سال 2023
دانشگاه babes-boyali1001
دانشگاه بخارست901
دانشگاه اقتصاد بخارست601
دانشگاه کلوژ ناپو801

تحصیل رشته مدیریت در رومانی

در رشته مدیریت در رومانی سه موضوع نقش پررنگی در مدیریت دارند. این سه موضوع اقتصاد و امور مالی و حسابداری است. اقتصاد را می توان در اقتصاد خرد و اقتصاد کلان دسته بندی کرد. یادگیری در مورد اقتصاد نه تنها به تصمیم گیری بهتر مالی کمک می کند، بلکه می تواند در کل سیاست گذاری های عمومی نیز به کار گرفته شود. اقتصاد قوی ستون فقرات سازمان های موفق است. رشته دیگر حسابداری است که در واقع همه چیز در مورد معاملات است. از روند جمع بندی، تجزیه و تحلیل گرفته تا گزارش معاملات یکی از اصلی ترین وظایف هر کسب و کار این است که اطلاعات مالی خود را منظم نگه دارد و تجارت خود را به طور موثر اداره کند. رشته دیگر امور مالی است که در خصوص مطالعه سیستم پول، سرمایه گذاری ها و سایر ابزارهای مالی است که به عنوان مدیریت پول بهتر درک می شود.

امور مالی را می توان به 3 دسته تقسیم کرد که عبارتند از:

  • دارایی عمومی
  • امور مالی شرکت ها
  • امور مالی شخصی
  • سیستم های مالیاتی
  • دارایی های تجاری
  • برنامه بازنشستگی

دروس رشته مدیریت در رومانی

دروس رشته مدیریت در رومانی

در رومانی در رشته مدیریت همه چیز را در مورد حسابداری، امور مالی، اقتصاد، بازاریابی می آموزید. در رشته مدیریت، شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک کسب و کار را مدیریت و اداره کنید. مهم ترین شاخص ها برای رومانی چگونگی به حداکثر رساندن سود، کاهش ضرر و مدیریت افراد در یک سازمان می باشد. براساس عقاید استادان در رومانی تجارت و مدیریت بسیار شبیه به هم هستند. بازاریابی یکی از مولفه های اصلی مدیریت در رومانی است که شامل هماهنگی چهار عنصر مهم در بازاریابی است که شامل محصول، قیمت، مکان و استراتژی تبلیغاتی است. مدیریت شامل مجموعه ای از اصول مربوط به عملکردهای برنامه ریزی و سازماندهی و هدایت و کنترل منابع برای دستیابی به اهداف سازمانی است.

برخی از دروس مهم در این رشته در رومانی عبارتند از:

  • مقدمه ای برای مدیریت
  • مقدمه ای در بازاریابی
  • آمار تجارت
  • حسابداری مالی
  • امور مالی شرکت
  • برنامه ریزی استراتژیک

دانشگاه های رشته مدیریت در رومانی

دانشگاه ترانسیلوانیا براسوف در سال 1948 تاسیس شده است. سالانه 20000 دانشجو مشغول به تحصیل دارد. این دانشگاه برنامه های خود را متناسب با نیازهای بازار کار برای ارائه آموزش و تحقیقات ارائه می دهد. دانشگاه Transilvania of Bravos برنامه هایی را به زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسه ارائه می دهد. بنابراین جمعیت بین المللی این دانشگاه از مهم ترین مزایای تحصیل در این دانشگاه است. دانشگاه بخارست در سال 1864 تاسیس شد و این دانشگاه را به یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی رومانی تبدیل کرد. این دانشگاه با بیش از100 دانشگاه در سراسر جهان مشارکت دارد و درجه هایی که اعطا می کنند در سطح بین المللی شناخته شده است. این دانشگاه با ثبت نام حدود 32000 دانشجو مفتخر است و طیف وسیعی از گزینه های تحصیل را از لیسانس تا مقطع دکترا ارائه می دهد.

با بیش از 190 سال تجربه، دانشگاه POLITEHNICA بخارست، منبع اصلی متخصصان فنی در کشور است. با ثبت نام حدود 23000 دانش آموز سالانه UPB به روندهای مدرن سازی و گفتگوی مداوم با صنعت آموزش در اروپا و سراسر جهان افتخار می کند. آکادمی مطالعات اقتصادی بخارست در سال 1913 تاسیس شد، با ارائه برنامه های مختلف از مقاطع کارشناسی تا دکترا که به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسه تدریس می شود، بین المللی سازی را در اولویت قرار می دهد. تقریباً 22000 دانشجو در12 دانشکده ثبت نام کرده اند که 700 نفر از آنها از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند. دانشگاه تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته، دانشگاه فنی کلوژ-ناپوکا در سال 1922 تاسیس شد و سالانه حدود 12500 نفر ثبت نام می کند. اگر در خصوص تحصیل در رومانی و یا تحصیل به زبان انگلیسی سوال دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته مدیریت در رومانی

  1. زینب گفت:

    سلام ببخشین،امکان دریافت بورس تحصیلی مقطع ارشدمدیریت هست؟ اگه هست چه شرایطی داره؟ واینکه اگه کسی دریه کشوراروپایی تحصیل کنه وبرای کاربخوادرومانی بره بایدویزابگیره؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام بله امکان اخذ بورسیه وجود دارد. شرایط ان بسته به دانشگاه مقصد . استاد راهنما دارد.در خصوص ویزا کار بایستی پیشنهاد کاری داشته باشبید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *