ویزای مسافرتی پاراگوئه

راهنمای ویزای توریستی پاراگوئه

راهنمای ویزای توریستی پاراگوئه

چنانچه علاقه مند به سفر به پاراگوئه هستید با مطالعه راهنمای ویزای توریستی پاراگوئه می توانید از موارد مهم و مدارک لازم اطلاع حاصل کنید. پاراگوئه کشوری کم تر شناخته شده برای مسافرت و گردشگری است اما دارای طبیعتی جذاب و کم تر شناخته شده دارد و هر سال میزان گردشگران به این کشور رو به افزایش است. پاراگوئه کشوری در قلب آمریکای جنوبی است که با برزیل، آرژانتین و بولیوی همسایه است و بسیاری از گردشگران از این کشور علاوه به شهروندان اتحادیه اروپا از آرژانتین و برزیل و کشورهای همسایه هستند.

بسته به ملیت خود برای سفر به پاراگوئه شرایط ویزای توریستی تعیین می شود. شهروندان ایرانی با مراجعه به سفارت این کشور در کشورهای همسایه مانند قطر می توانند ویزای توریستی پاراگوئه را دریافت کنند. در ادامه این مطلب همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره راهنمای ویزای توریستی پاراگوئه شرح داده اند.

ویزای گردشگری پاراگوئه

در سال 2015 پاراگوئه بیش از هر کشور دیگر در جهان رشد بازدید کنندگان بین المللی را تجربه کرده است. پاراگوئه به سرعت بخش گردشگری را پذیرفته است، که 10% از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد و از هر 11 نفر یک نفر را در کره زمین به خود جذب می کند. برای گردشگران دوستدار طبیعت، پاراگوئه در فضای باز چیزهای زیادی برای ارائه دارد:

  • رودخانه های زیبا
  • آبشارهای باشکوه
  • کوه هایی که در ساحل قرار دارند
  • و تونل های طبیعی تشکیل شده توسط درختان

پاراگوئه با افتخار صاحب بزرگترین سیستم تالابهای جهان است که با برزیل و بولیوی مشترک است و از تالابهای نمکی Campo María در منطقه Chaco تا Pantanal بزرگ در Fuerte Olimpo امتداد دارد. یکی دیگر از زیبایی های طبیعی موجود در خاک آن تپه های شنی San Cosme و San Damian است که در مرکز دریاچه Yaciretá، (که به معنای مادر زمین ما در گوارانی است) واقع شده است. علاوه بر جاذبه های طبیعی، شهرهایی مانند آسونسیون که بناهای سبک قدیمی آنها نشان دهنده گذشته استعماری آن است، یا دل استه، یک شهر وطنی و پایتخت تجار، همه امکانات مدرن را از نظر محل اقامت و آشپزی ارائه می دهند.

رشد گردشگری در پاراگوئه

بر اساس آمار تعداد بازدیدکنندگان بین المللی در سال 2023 در مقایسه با سال 2014 تقریبا دو برابر شده و به 1.2 میلیون نفر رسیده است. با وجود تعداد بازدیدکنندگانی که دارد، هنوز از کشورهای همسایه عقب است. این رشد به 2.8 میلیون بازدید کننده در همان روز رسیده است (کسانی که به کشور سفر کرده اند اما شب را در آنجا نمانده اند) و این گروه 467 میلیون دلار بر اقتصاد پاراگوئه تأثیر داشته است که 62% رشد نسبت به سال قبل را نشان می دهد. این مبلغ در بالای 100 میلیون $ (دلار) آمریكا است كه از گردشگری داخلی حاصل می شود. چشم انداز رشد در این بخش آن را به یک استراتژی مطلوب برای توسعه در منطقه تبدیل کرده است، به ویژه در زمانی که بسیاری از کشورها در نتیجه کاهش قیمت نفت شاهد کاهش درآمد خود بوده اند.

به عنوان مثال، در سال 2014، 1.3 میلیارد گردشگر وجود داشت که تأثیر اقتصادی 1.5 تریلیون $ (دلار آمریکا) را در سراسر جهان ایجاد می کرد. از این میزان 26 میلیارد $ (دلار) به آمریکای جنوبی اختصاص یافت. علاوه بر این، به طور کلی این قاره رشد 8% داشته است و این منطقه را به منطقه ای با بالاترین نرخ رشد در سطح جهان تبدیل کرده است. در پاراگوئه، این رشد از طریق استراتژی های مختلف، مانند ایجاد رصدخانه توریستی پاراگوئه و توافق برای توسعه برنامه های منطقه ای گردشگری حاصل شده است. اینها ابزاری هستند که توسط مقامات دولتی ارائه می شوند تا اطلاعات و اطمینان بیشتری را به سرمایه گذاران احتمالی در مورد چگونگی و مکان بهترین سرمایه گذاری در پاراگوئه در این بخش در حال رشد ارائه دهند.

در نمودار زیر می توانید میزان گردشگر در کشور پاراگوئه را مشاهده کنید:

میزان گردشگر در پاراگوئه در سال های اخیر

معرفی و راهنمای ویزای توریستی پاراگوئه

برای سفر به این کشور، بسیاری از اتباع جهان نیاز به گرفتن ویزا از قبل یا هنگام ورود دارند. با این حال، دارندگان گذرنامه از برخی ار کشورها تنها با داشتن گذرنامه می توانند بهاین کشور سفر کنند و برخی نیز نیازمند داشتن شناسنامه هستند. در زیر این کشورها معرفی شده اند:

شرط لازم برای ورود به پاراگوئهاسامی کشورها
ارائه گذرنامهاتحادیه اروپا، آندورا، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، ایسلند، لیختن اشتاین، مکزیک، موناکو، نیکاراگوئه، نروژ، پاناما، کاستاریکا، روسیه، سنگاپور (فقط 30 روز اقامت مجاز)، آفریقای جنوبی، کره جنوبی (فقط 30 روز اقامت مجاز)، سوئیس، تایوان، اوکراین، امارات متحده عربی، جمهوری دومنیکن (فقط 60 روز اقامت مجاز)
ارائه شناسنامهآرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پرو، اروگوئه، ونزوئلا
نیاز به اخذ ویزای توریستیسایر کشورها (90 روز)

علاوه بر این، دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک، رسمی یا خدماتی صادر شده توسط کشورهای زیر نیز می توانند بدون ویزای پاراگوئه وارد شوند:

  • کوبا
  • مصر
  • هند
  • اندونزی
  • اردن
  • لبنان
  • مراکش
  • فیلیپین
  • واتیکان
  • ویتنام

در مورد مسافران دارای بلیط قطعی تایید شده برای پرواز به یک کشور سوم، آنها می توانند در پاراگوئه بدون هیچ گونه ویزا، حداکثر به مدت 12 ساعت در منطقه ترانزیت بمانند.

راهنمای ویزای ورود توریستی پاراگوئه

اتباع 6 کشور دیگر می توانند هنگام ورود به پاراگوئه ویزا ورود را بگیرند که می توانند با ارائه گذرنامه و پرداخت هزینه آن را دریافت کنند. در حالی که اتباع استرالیا، کانادا، نیوزیلند و ایالات متحده می توانند چنین ویزایی را فقط در فرودگاه بین المللی سیلویو پتی روسی در پاراگوئه دریافت کنند حداکثر 90 روز در این کشور اقامت دارند، اتباع عمان و قطر می توانند به هنگام ورود به هر بندر ورودی ویزا بگیرند. با این حال، اقامت آنها در پاراگوئه حداکثر به 30 روز محدود می شود. علاوه بر این، شرکت کنندگان در مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا و یا مسابقات ورزشی جهانی با دعوت نامه رسمی اتحادیه فوتبال پاراگوئه می توانند هنگام ورود برای حداکثر 30 روز اقامت ویزا دریافت کنند.

مدارک لازم ویزای توریستی پاراگوئه

برای درخواست ویزای توریستی پاراگوئه، باید مدارک زیادی را مطابق با معیارهای تعیین شده توسط مقامات پاراگوئه جمع آوری و به نزدیکترین سفارت، کنسولگری یا نمایندگی در کشور محل اقامت خود تحویل دهید. این اسناد عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا: فرم باید به طور کامل تکمیل و توسط شما امضا شود.
  • گذرنامه معتبر.: دارای 6 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • یک قطعه عکس رنگی: حداقل 1.5 مگابایت
  • برنامه سفر: بلیط رفت و برگشت هواپیما یا برنامه سفر ارائه دهید.
  • ویزاهای قبلی اگر تا به حال به هرجای دیگر دنیا ویزا داشته اید، هر یک را کپی کنید و این نسخه ها را به همراه سایر اسناد ارائه دهید.
  • صورتحساب بانکی به صورت اصل و کپی یا اثبات مالکیت املاک و یا نامه ای از کارفرما که موقعیت و حقوق شما را نشان می دهد.
  • اثبات محل اقامت: رزرو هتل را با آدرس کامل و اطلاعات تماس آن ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز برای افراد زیر سن قانونی:

  • فرم درخواست توسط هر دو والدین امضاءشده است.
  • شناسنامه کودک
  • مجوزی که توسط دفاتر اسناد رسمی و اسناد هویتی والدین امضا می شود اگر کودک تنها سفر کند، یا فقط یکی از والدین یا شخص ثالث باشد.

راهنمای ویزای توریستی پاراگوئه و روند اخذ

راهنمای ویزای توریستی پاراگوئه و روند اخذ

به صورت کلی جهت مهاجرت به پاراگوئه و اخذ ویزای توریستی این کشور هر متقاضی باید سه مرحله زیر را انجام دهد:

  • مدارک مورد نیاز را به سفارت یا کنسولگری یا نمایندگی پاراگوئه در کشور محل اقامت خود ارائه دهید.
  • حضور شخصی در سفارت یا کنسولگری یا نمایندگی پاراگوئه در کشور محل اقامت
  • پرداخت هزینه ویزا را کامل کنید.

ابتدا اسناد خود را جمع آوری کرده و آنها را به شخص مربوطه یا از طریق پست به نزدیکترین مقام منزل مربوطه ارسال کنید. هنگامی که مدارک شما را بدست آورند، برای تعیین وقت ملاقات با شما تماس می گیرند تا بتوانید در آنجا حاضر شوید، هزینه مربوطه را پرداخت کرده و پاسخ درخواست خود را بگیرید. آنها معمولاً حدود 5 تا 30 روز کاری پس از ارسال مدارک با شما تماس می گیرند. همه کسانی که متقاضی هزینه ویزا هستند، باید هزینه را در مرجع مربوطه پاراگوئه پرداخت کنند که درخواست آنها را بررسی می کند. بسته به نوع ویزا، هزینه ویزای پاراگوئه به شرح زیر است:

  • ویزای یک بار ورود $65 (دلار) است
  • ویزای چند ورودی $100 (دلار) است

این هزینه باید به صورت نقدی یا حواله به نام سفارت یا کنسولگری پاراگوئه پرداخت شود. هیچگونه چک شخصی یا کارت اعتباری پذیرفته نمی شود. لطفا توجه داشته باشید که بسته به ملیت یا کشور محل اقامت شما ممکن است هزینه ویزا کمتر یا بیشتر باشد.

مهاجرت به پاراگوئه

هنگام مسافرت به پاراگوئه باید احتیاط کنید. در حالی که گردشگران دائما مورد هدف جیب بران هستند، اما در مناطق شهری و روستایی، سرقت مسلحانه، سرقت اتومبیل و دزدی نیز انجام می شود. شما باید از بخشهای Amambay و Canindey اجتناب کنید زیرا قاچاق و جرم مواد مخدر در آنجا در سطح بالایی است. جدا از آن، همچنین از سفر به قسمت شمالی بخش سن پدرو و قسمت جنوبی بخش كنسپسیون خودداری كنید زیرا گروههای مسلح به سبک چریكی در آنجا فعالیت می كنند و آنها اغلب برای باج گیری آدم ربایی می كنند.

قانون پاراگوئه تبعیض علیه افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی را در زمینه اشتغال، تحصیل، دسترسی به مراقبت های بهداشتی و ارائه خدمات دولتی منع کرده است و دولت به دنبال اجرای این ممنوعیت ها است. با این وجود، دسترسی به ساختمانها، مسیرهای پیاده روی و حمل و نقل برای افراد دارای معلولیت بسیار دشوار است، زیرا الزامات دسترسی به ندرت اعمال می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پاراگوئه می توانید به مقالات منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *