مهاجرت به کشور آمریکا

دلایل ریجکی ویزای آمریکا

دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

بسیاری از افرادی که قصد دارند ویزای آمریکا را اخذ کنند با این سوال مواجه هستند که دلایل ریجکی ویزای آمریکا برای آن ها چیست؟ ریجکت شدن ویزای متقاضی به این معنی است که اگر چه درخواست ویزای فرد مورد نظر قانونی است اما با بررسی مدارک و سایر شرایط موجود در نهایت آفیسر تصمیم گرفته که فرد نمی‌تواند ویزای مورد نظر خود را دریافت کند و در نهایت فرد با این مشکل مواجه خواهد شد. بسیاری از افراد پس از ریجکت شدن درخواست ویزای خود سر در گم می ‌شوند و نمی ‌توانند دلیل اصلی ریجکت شدن ویزا را بیابند. بنابراین اگر شما تمام مراحل خود را در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام دهید با مشکل ریجکت شدن ویزا رو به رو نخواهید شد.

تفاوت ویزاهای SUBJECTIVE و OBJECTIVE آمریکا

قبل از آشنا شدن با دلایل ریجکتی ویزای آمریکا بهتر است با این دو نمونه ویزا آشنا شوید. از نظر لغوی واژه objective به معنی عینی و واژه subjective ذهنی است. تمامی کشورها برای صدور ویزا به دو روش عمل می‌کنند. در بسیاری از کشورها ویزا را بر اساس امتیاز بندی صادر می‌ کنند و این یعنی فرد باید از نظر سن، تحصیلات، سابقه کار و غیره امتیازات لازم را کسب کند. در کشورهایی نظیر کانادا، ویزای جاب سیکر اتریش و ویزای تحصیلی انگلستان صدور ویزا طبق سیستم objective انجام می‌شود. در مقابل کشورهایی مانند آمریکا از سیستم subjective پیروی کرده اند.

استفاده از این سیستم برای صدور ویزا به این معناست که صدو ویزا برای متقاضیان طبق امتیازات آن ها نیست و به نظر شخصی آفیسر بستگی دارد. در واقع کشوری مانند آمریکا که برای صدور ویزا از سیستم subjective استفاده می‌ کند، داشتن امتیازات مختلف برای افراد به معنی شانس بالاتر برای دریافت ویزا نیست و حتی اگر پرونده متقاضی کامل و بدون نقص باشد ممکن است باز هم با ریجکت مواجه شود و دلیل آن نظر شخصی آفیسر بوده باشد. بهتر است بدانید امروزه اکثر ویزاهای توریستی از سیستم subjective برای صدور ویزا استفاده می‌کنند.

بررسی دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

کشور آمریکا برای صدور ویزا سیاست های دقیق و مشخصی دارد و پس از بررسی درخواست فرد بر اساس این سیاست های استاندارد درخواست او قبول و یا رد می ‌شود. در هر صورت پرونده ارسالی متقاضی از طرف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دقت مورد بررسی قرار می‌ گیرد و اکثر متقاضیان در یک کنسول مصاحبه می ‌کنند. این مراحل بسیار سخت و دشوار است و برای بسیاری از افراد ممکن است غیر ممکن به نظر برسد. در ادامه با دلایل ریجکتی ویزای آمریکا آشنا خواهیم شد.

آمار ریجکتی ویزا در این کشور نیز به شرح زیر است:

آمار ریجکتی ویزا در آمریکا

برنامه های ناقص از سایر دلایل ریجکتی ویزای ایالات متحده

یکی از دلایلی که موجب می ‌شود تا با ریجکت شدن ویزای آمریکا رو به رو شوید این است که برنامه ها و مدارکی که ارائه داده اید، ناقص باشند. این یعنی متقاضی تمام مدارک مورد نیاز سفارت را تحویل نداده است و یا به هر دلیلی مدارک پشتیبانی دیگر در دسترس نیستند. البته توجه داشته باشید که این به معنای این نیست که درخواست ویزای شما توسط آفیسر رد شده است و شما این فرصت را دارید تا مدارک خود را تکمیل کنید و مجددا آن ها را به سفارت ارائه دهید. به این ترتیب دلایل ریجکتی ویزای شما رفع خواهد شد.

عدم اثبات تمکن مالی از دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

یکی از مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای آمریکا و هر کشور دیگری، داشتن تمکن مالی می‌ باشد. این موضوع بیانگر این است که فرد برای کشور آمریکا بار مالی نخواهد داشت و تنها به دلیل وجود جنایت مالی به این کشور سفر نمی‌ کند. بنابراین در صورتی که نتواند تمکن مالی خود را اثبات کند آفیسر تشخیص می‌ دهد که فرد از نظر مالی به این کشور وابسته می ‌شود و هزینه های عمومی او کاهش پیدا می ‌کند و به همین دلیل درخواست ویزای او را د می‌کند.

تقلب و ارائه مدارک نادرست از دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

اگر قصد دارید تا با تقلب و ارائه مدارک جعلی درخواست خود را برای ویزا ثبت کنید. بهتر است بدانید این موضوع یکی از اصلی ترین دلایل ریجکتی ویزای آمریکا و سایر کشورها می‌ باشد و در هر صورت درخواست شما رد می ‌شود. برای نمونه اگر بخواهید واقعیتی در مورد خود و یا جرائمی که قبلا انجام داده اید را پنهان کنید این کار شما منفعت طلبی بوده و موجب می ‌شود تا ویزا شما ریجکت شود. بنابراین در ارائه مدارک و صحت داشتن اطلاعات مورد نیاز اطمینان حاصل کنید.

تقلب و ارائه مدارک نادرست از دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

حضور غیر قانونی در ایالات متحده آمریکا

در صورتی که شما به هر دلیلی اجازه نداشته باشید که به کشور آمریکا وارد شوید، حضور شما در این کشور غیر قانونی می ‌باشد. این مورد از مواردی است که موجب می ‌شود تا ویزای آمریکای شما ریجکت شود. حال این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما پس از این که مدت اقامت شما در این کشور به پایان رسیده، اقامت خود را تمدید نکرده باشید و یا این که بدون دریافت مجوز از کمرگ وارد خاک آمریکا شده باشید.

نکات مهم پروسه اخذ ویزای آمریکا

اگر قصد مهاجرت به آمریکا را دارد علاوه بر آشنایی با دلایل ریجکتی ویزای آمریکا باید چند نکته مهم برای دریافت ویزا را نیز در نظر داشته باشید. این نکات عبارت اند از:

  • برای دریافت ویزای هر کشوری باید به سایت وزارت امور خارجه آن کشور مراجعه کنید تا مطمئن شوید که برای مهاجرت و سفر به این کشور نیاز به ویزا دارید.
  • با توجه به این که به دلیلی قصد سفر به آمریکا را دارید باید یکی از انواع ویزاهای تجاری، توریستی، کاری، تحصیلی و غیره آمریکا را دریافت کنید.
  • از قبل تمامی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا را آماده کنید و از کامل بودن مدارک مطمئن شوید زیرا همان طور که اشاره کردیم ناقص بودن مدارک از دلایل ریجکتی ویزای آمریکا است.

همان طور که متوجه شدید ریجکت شدن ویزای آمریکا ممکن است به دلایل مختلفی صورت بگیرد. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی بهتر است قبل از اقدام برای درخواست ویزا اطلاعات لازم را در خصوص شرایط ویزای آمریکا داشته باشید. به این منظور شما می‌توانید از مشاوره های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید تا آن ها به شما کمک کنند که پرونده خود را بدون هیچ مشکلی تکمیل کنید و تمام مراحل را به درستی انجام دهید. در ضمن توصیه می شود قبل از مهاجرت، شرایط مهاجرت به آمریکا را بررسی نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *