مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه (Simon Fraser (SFU در کانادا

دانشگاه (Simon Fraser (SFU در کانادا

دانشگاه (Simon Fraser (SFU در کانادا با 3 پردیس در ونکوور در سال 1965 تاسیس گردید و این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های بریتیش کلمبیا است. سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را جذب خود می­ نماید. در حال حاضر این دانشگاه دارای 50000 دانشجوی می­ باشد که 20% آنان را دانشجویان بین المللی تشکیل می ­دهد. اساتید مجرب و توانمند علمی و پژوهشی در این دانشگاه یکی از دلایل انتخاب دانشجویان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه می ­باشد. این دانشگاه طیف وسیعی از رشته های مختلف را به دانشجویان ارائه می ­نماید.

بطوریکه آمار رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی به 100 و در مقطع کارشناسی ارشد به 45 رشته می ­رسد. متقاضیان تحصیل در دیگر کشورها می­ توانند در زمینه های مختلف تحصیلی با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که دارای سال ها تجربه در این زمینه می­ باشند ارتباط برقرار نمایند. این دانشگاه دارای 2 پردیس است که پردیس اصلی در نزدیکی مرکز شهر و دیگری در منطقه کوهستانی برنابی موقعیت دارد. دانشگاه (Simon Fraser (SFU در کانادا از 7 دانشکده ارتباطات، هنر و تکنولوژی، آموزش و پرورش، محیط زیست، علوم بهداشتی، علوم اجتماعی، کسب و کار و علوم مهندسی تشکیل شده است. گفتنی است دانشکده مهندسی این دانشگاه در لیست 5 دانشکده برتر مهندسی در کانادا است.

پذیرش در دانشگاه (Simon Fraser (SFU در کانادا

دانشگاه (Simon Fraser (SFU در کانادا یکی از دانشگاه های دولتی، تحقیقاتی در این کشور است که مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. این دانشگاه نیز جهت پذیرش دانشجو شرایطی را تعیین نموده است. طبق نظام آموزشی کانادا در این دانشگاه ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 از شرایط پذیرش در تمامی مقاطع تحصیلی در این دانشگاه می باشد. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه دارند باید حداقل معدل 16.5 را در مقطع کارشناسی خود کسب نموده باشند.

این دانشگاه های برنامه های فشرده 12 ماه ای را برای دانشجویان رشته های مدیریت برگزار می ­نماید. محتوای آموزشی این برنامه ها برابر با برنامه های MBA 18-24 ماهه دیگر دانشگاه های کشور کانادا می­ باشد. دانشجویان در ماه های آوریل، فوریه و مارس می ­توانند درخواست پذیرش را به این دانشگاه ارسال نمایند.

رشته های که در این دانشگاه ارائه می شوند عبارتند از:

  • حسابداری
  • علوم آماری
  • انسان شناسی
  • باستان شناسی
  • علوم اعصاب و رفتاری
  • فیزیک بیولوژیکی
  • علوم زیستی
  • مهندسی کامپیوتر
  • زبان شناسی
  • ارتباطات

رنکینگ دانشگاه (Simon Fraser (SFU در کانادا

این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های تحقیقاتی در کانادا است. رتبه های بالایی را در میان دانشگاه های کانادا و جهان از آن خود نموده است. این رتبه بندی بدین صورت است:

آیتمرتبه
Web metrics401-500
شانگهای301
US news317
QS328
Times251

رنکینگ دانشگاه (Simon Fraser (SFU در کانادا

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه سایمون فریزر

دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه (Simon Fraser (SFU در کانادا در تمامی مقاطع ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی هستند. دانشجویان مقطع کارشناسی باید در آزمون آیلتس حداقل نمره 6 دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حداقل 6.5 و دانشجویان مقطع دکتری حداقل نمره 7 را کسب نموده باشند.

علاوه بر این ارائه مدارک زیر جهت پذیرش در این دانشگاه الزامی است:

  • مدارک تحصیلی دوره های قبلی به همراه ریز نمرات
  • مدارک شناسائی
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • عکس
  • توصیه نامه
  • رزومه کاری، پروپوزال و مقاله

دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی در ترم های تابستان پاییز و بهار می ­توانند درخواست تحصیل را به این دانشگاه ارسال نمایند.

هزینه تحصیل دانشگاه (Simon Fraser (SFU در کانادا

شهریه تحصیل در دانشگاه سایمون فریزر با توجه به برنامه هایی که توسط این دانشگاه ارائه داده می­ شود، متفاوت است. بدین معنا که در برخی از رشته ها گذراندن دوره های عملی و کارآموزی ضروری است. دانشجویان بایستی برای گذراندن این دوره ها نیز هزینه هایی را پرداخت نمایند. علاوه بر این تعداد واحد هایی که دانشجو در هر ترم تحصیلی اخذ می نماید نیز بر میزان شهریه ترم جاری آنان تاثیر گذار است.

ما با فرض 30 واحد درسی در هر سال هزینه تحصیلی برخی از رشته ها را در این دانشگاه تخمین زده ایم.

رشته تحصیلیهزینه به دلار
تجارت26772$
مهندسی کامپیوتر95664$
مهندسی سیستم های مکاترونیک30191$
دوره های کارآموزی91734$
دوره های عادی و رقابتی به ازی هر واحد96654$

دانشجویان اکان دسترسی به کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در این دانشگاه را دارند. اما برخی از این بورس ها و کمک هزینه های تمامی هزینه های تحصیل دانشجویان را تامین نمی­ نماید. تنها بخشی از هزینه های تحصیلی دانشجویان را پوشش می ­کند. دانشجویان امکان انجام کار دانشجویی در کانادا را دارند. برخی از دانشجویان از این طریق سعی در تأمین مخارج خود در این کشور را دارند. بهتر است دانشجویان قبل از تصمیم گیری در زمینه مهاجرت تحصیلی به دیگر کشورها از راهنمایی ها و مشاوره های مفید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ­مند گردیده است. پس از آن نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا اقدام نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *