مهاجرت تحصیلی لهستان

دانشگاه های رایگان لهستان

دانشگاه های رایگان لهستان

علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های رایگان لهستان با استفاده از بورسیه تحصیلی می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند. در لهستان برخلاف کشورهای دیگر اروپایی امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی با بورسیه های متعدد که به دانشجویان کشورهای در حال توسعه ارائه می شود امکان پذیر است. البته به خودی خود تحصیل در لهستان مقرون به صرفه است و نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان تر است. هزینه تحصیل حدود 2000€ الی 5000€ (یورو) در سال است که با استفاده از بورسیه های تحصیلی می تواند درصد زیادی از آن را کاهش داد. جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه های ارزان و رایگان لهستان می توانید به این مقاله منتشر شده توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

معرفی دانشگاه های رایگان لهستان

در کشور لهستان بیش از 5000 دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد. امروزه تقریباً همه این دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی آموزش با کیفیتی را ارائه می دهند. دانشگاه های لهستان همیشه با تمام وجود از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند. این کشور همیشه به خاطر فارغ التحصیلان معروف خود یعنی ماری کوری که اولین زنی است که موفق به دریافت یک جایزه نوبل شده است و ستاره شناس مشهور نیکولاس کوپرنیک به خود افتخار می کند. در بین تمام دانشگاه های لهستان، بیش از 10 دانشگاه این کشور در رتبه بندی دانشگاه های QS جهانی در لیست 1000 دانشگاه برتر در جهان قرار دارند. دانشگاه های رایگان لهستان در حال حاضر برای دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا وجود ندارد اما این افراد می توانند با استفاده از بورسیه تحصیلی به صورت رایگان در لهستان تحصیل کنند.

این بورسیه های تحصیلی تماما بر اساس شایستگی به دانشجویان ارائه می شود. لازم به ذکر است تحصیل در دانشگاه های رایگان لهستان بسیار رقابتی است. دانشگاه های دولتی این کشور برای دانشجویان لهستانی و عضو اتحادیه اروپا رایگان هستند. در لیت زیر دانشگاه های رایگان لهستان که امکان تحصیل رایگان در آن وجود دارد معرفی شده اند:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه ورشوورشو
دانشگاه جاگلونیاکراکوف
دانشگاه لودزلودز
دانشگاه وروکلاووروکلاو
دانشگاه فنی ورشوورشو
دانشگاه فنی زشوفزشوف
دانشگاه کشاورزی کراکوفکراکوف
دانشگاه فنی کراکوفکراکوف
دانشگاه سیلسیاکاتوویچ
دانشگاه فنی بیالیستوکبیالیستوک
دانشگاه گدانسکگدانسک

تحصیل رایگان در لهستان

اگر می خواهید در کشور اروپایی با هزینه کم و تقریبا رایگان تحصیل کنید، تحصیل در لهستان را می توانید انتخاب کنید. لهستان یک کشور اروپای شرقی است که آموزش عالی را با هزینه کم ارائه می دهد. این کشور هزاران سال سابقه فرهنگی دارد و سنت علمی برجسته ای دارد که ریشه های آن تا قرون وسطی بر می گردد. دانشگاه های رایگان لهستان همیشه از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند. شهرهای لهستان همچنین شرایط مناسبی را برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در لهستان فراهم می کند. نه تنها شهریه بلکه هزینه های زندگی در لهستان از سایر نقاط اروپا نیز پایین تر است. به دلیل سبک زندگی ارزان دانشجویی که هر ساله وجود دارد، تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل در لهستان ثبت نام می کنند.

هزینه زندگی در لهستان نیز نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان است. بنابراین یک زندگی دانشجویی ارزان تر در لهستان وجود دارد. یافتن شغل پاره وقت در شهرهای لهستانی نیز بسیار آسان است. تعداد زیادی فرصت شغلی پاره وقت برای دانشجویان بین المللی در لهستان وجود دارد. بنابراین دانشجویان می توانند در طول اوقات فراغت مشاغل پاره وقت را برای کسب درآمد انجام دهند. دستمزد این مشاغل نیمه وقت نیز بصورت سیستماتیک افزایش می یابد. لازم به ذکر است شهریه بر اساس میزان واحد ECTS برداشته شده محاسبه می شود.

در نمودار زیر میزان واحدهای لازم در هر مقطع را مشاهده می کنید:

واحدهای لازم در مقطع لهستان

مزایای تحصیل در دانشگاه های رایگان لهستان

دلایل زیادی وجود دارد که دانشجویان علاقه مند به تحصیل در لهستان هستند. یکی از دلایل مهم این است که برخلاف سایر کشورهای اروپایی، لهستان موسسات دولتی و خصوصی دارد که تقریبا سطح سوم تحصیلات را در هر شهر بزرگ ارائه می دهند. تمام این مؤسسات آموزش عالی در لهستان دوره های بیشماری را به دانشجویان خود ارائه می دهد. مدارس نیز به طور مداوم در حال گسترش دوره های آموزشی خود متناسب با تقاضای بازار هستند. بنابراین می توانید دوره مورد نظر خود را از بین دوره های متنوع انتخاب کنید. مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های رایگان لهستان توسط اتحادیه اروپا و در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. با تحصیل در لهستان، یک پایه آموزش قوی را بدست می آورید تا بتوانید شغل خوبی در اتحادیه اروپا و خارج از آن کسب کنید.

دانشگاه های لهستانی در حال ارائه آموزش عالی با کیفیت هستند که در واقع، بسیاری از دانشمندان لهستانی از آن مشاغل بین المللی بدست آورده اند. تحصیل در این کشور همچنین مقرون به صرفه است و می توانید تقریبا رایگان تحصیل کنید. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه های رایگان لهستان:

  • تحصیل در اتحادیه اروپا
  • دریافت مدرک معتبر
  • دریافت ویزای شنگن
  • امکان دریافت اقامت پس از تحصیل
  • استفاده از خوابگاه های دانشجویی
  • زندگی با هزینه پایین
  • کار حین تحصیل

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان لهستان

برای دریافت پذیرش در دانشگاه های رایگان لهستان، نیازی به برگزاری هرگونه آزمون ورودی مانند GRE یا GMAT ندارید. شما می توانید برای تحصیلات عالی در لهستان اقدام کنید، اگر تحصیلات متوسطه خود را با موفقیت به اتمام رسانده اید یا در صورت داشتن گواهی تحصیلات معتبر و دارای تحصیلات عالی در کشور خود هستید. اما قبل از پذیرش توسط دانشگاه های رایگان لهستان، متقاضیان باید با گذراندن آزمون های زبان لهستانی و انگلیسی، حداقل مهارت زبان لهستانی و انگلیسی را نشان دهند. دانشگاه ها این تست های پذیرش را برای اطمینان از داشتن مهارت و دانش مناسب برای تکمیل موفقیت در دوره انجام می دهند.

دانشجویان برای شرکت در دوره زبان انگلیسی انتخاب می کنند و افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی نیستند می توانند با کسب حداقل نمره IELTS 6.5 به طور کلی و 6.0 امتیاز در خواندن و نوشتن مهارت خود را به زبان انگلیسی نشان دهند. دانشگاه های لهستان همچنین گواهینامه کمبریج مهارت درجه C، B و TEEP را می پذیرند. بنابراین قبل از تحصیل در لهستان، وب سایت دانشگاه مورد نظر خود را برای دریافت شرایط ورود بررسی کنید. جهت تحصیل رایگان و بورسیه شد باید شرایط بورسیه تحصیلی در لهستان را فراهم کنید و درخواست دهید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان لهستان

تحصیل رایگان در دانشگاه جاگلونیا لهستان

دانشگاه جاگلونیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های لهستان است. دانشگاه جاگلونیا به عنوان یکی از بهترین موسسات آموزش عالی در لهستان و دومین دانشگاه قدیمی در اروپای مرکزی، از جایگاه مهمی در جهان برخوردار است. این دانشگاه دانشجویان بین المللی بیشتری را جذب می کند که برنامه های آنها به زبان های خارجی از جمله انگلیسی است.

رتبه های این دانشگاه:

  • رتبه بندی جهانی QS: 338
  • رتبه بندی EECA: 6

دانشگاههای لهستان نیز مانند سایر دانشگاه های اروپا شهریه رایگان را به دانشجویان ورودی ارائه می دهند، در حالی که دانشجویان بین المللی که در لهستان تحصیل می کنند باید شهریه کمی را بپردازند. شهریه دانشجویان بین المللی در این دانشگاه حدود 4300€ (یورو) در سال است. تحصیل رایگان در دانشگاه جاگلونیا برای تعداد معدودی به دانشجویان بین المللی با استفاده از بورسیه تحصیلی امکان پذیر است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های رایگان لهستان

هزینه تحصیل و زندگی در لهستان هر دو بسیار مقرون به صرفه و کم می باشد. حدود هزینه تحصیل در لهستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزانتر است. به عنوان مثال مبلغ 500€ الی 800€ (یورو) برای پرداخت هزینه های اقامت، غذا و هزینه سفر در لهستان کافی است. شهریه 1000€ تا 4000€ (یورو) در سال برای دانشگاه های لهستان کافی است. همچنین شما می توانید ضمن تحصیل در لهستان، کارهای پاره وقت را انجام دهید. بنابراین شما می توانید مقداری پول برای را پس انداز کنید.

دانشگاه های لهستان برای کاهش بار روی دانشجویان بین المللی، بورسیه ها و وام های دانشجویی را نیز ارائه می دهند که امکان تحصیل رایگان را در لهستان فراهم می کنند. جهت تحصیل در دانشگاه های رایگان لهستان باید شرایط و مدارک لازم برای بورسیه شدن را ارائه کنید. با این حال، هزینه تحصیل در لهستان به اقامت و هزینه های زندگی شما بستگی دارد. بنابراین هزینه های خود را به خوبی برنامه ریزی کرده و قبل از مهاجرت به لهستان، برای کمک های مالی درخواست کنید.

در نمودار زیر می توانید هزینه اقامت دانشجویی در شهرهای مختلف لهستان را مشاهده کنید:

اقامت دانشجویی در شهرهای مختلف لهستان

تحصیل رایگان در دانشگاه ورشو لهستان

دانشگاه ورشو به دلیل سابقه ای که در برنامه های تحقیقاتی خود دارد یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است. با ارائه آموزش خوب، دانشگاه ورشو با دستیابی به موفقیت های بزرگ فارغ التحصیلان در حوزه خود، همچنان به گسترش شهرت خود ادامه می دهد. برخی از فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه ورشو شامل موارد زیر هستند:

  • مارک گازیدیسکی، فیزیکدان هسته‌ای
  • مناخم بگین، برنده جایزه صلح نوبل
  • رفال کازیمیرز ترزاکوفسکی، شهردار فعلی ورشو

دانشگاه ورشو یکی از ارزان ترین دانشگاه های لهستان است. علاوه بر آموزش با کیفیت، شهر ورشو به دلیل قیمت مناسب برای زندگی شهرت دارد و دانشگاه ورشو شهریه پایینی را ارائه می دهد. این دو عامل برای آنهایی که به کمک های مالی نیاز دارند، برای دانشجویان بین المللی یک مزیت بزرگ است. این امر باعث می شود دانشگاه ورشو، خانه بسیاری از دانشجویان بین المللی باشد. این دانشگاه به خصوص در رشته فیزیک امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. جهت تحصیل رایگان در دیگر کشورهای اروپایی نیز می توانید از دانش و اطلاعات کامل مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *