مهاجرت به کشور آمریکا

تولد در آمریکا و قوانین اخذ تابعیت بر اثر تولد در آمریکا

تولد در آمریکا و قوانین اخذ تابعیت بر اثر تولد در آمریکا

تولد در آمریکا و قوانین اخذ تابعیت بر اثر تولد در آمریکا یکی از موارد حقوقی است که متقاضیان خارجی باید از آن آگاهی کامل به دست آورند. زمانی که کودکی متولد می شود، اقامت آمریکا را به طور کامل به دست آورد. از آن جا که تولد فرزند در کشور آمریکا سبب می شود تا کودک و والدین در این کشور اقامت دائم به دست آورند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد داریم تا در این مقاله به طور کامل در رابطه با تولد در آمریکا و قوانین اخذ تابعیت بر اثر تولد در آمریکا توضیحاتی را ارائه دهیم که می تواند برای شما مهم باشد.

قوانین جهانی تولد در کشور آمریکا

در کل برای اخذ تابعیت از طریق فرزند در نظام های حقوقی دنیا، 2 نظام یا سیستم جامع داریم:

  • اصل خون
  • اصل خاک

در حقیقت بر اساس همین 2 اصل است که تابعیت یک کودک به طور کامل مشخص می شود. بر اساس اصل خون تنها نکته ای که در اخذ تابعیت کودک دارای اهمیت می شود، ملیت پدر یا مادر اوست. هر کودک بدون توجه به نقطه ای که در آن متولد می شود. تنها می تواند تابعیت کشوری که پدر یا مادر او در اختیار دارد را به دست آورد.

بر اساس اصل خاک نیز تنها نکته که در اخذ تابعیت کودک دارای اهمیت می شود. محل تولد کودک بدون توجه به ملیت پدر و مادر اوست. در بسیاری از کشورهایی که از اصل خون تبعیت می کند. زمانی که کودکی از پدر یا مادری نامشخص متولد شده باشد تابعیت به کودک اهدا می شود. همچنین شهروندانی که ملیت خود را بنا به دلایل قانونی از دست داده اند.

تولد و اخذ تابعیت در خاک کشور آمریکا

براساس بخش اول قانون چهاردم، هر کودکی که در محدوده مرزهای کشور آمریکا متولد شود. شهروند همان ایالتی است که در آن متولد شده است.

قوانین تولد در این کشور در سال 1924 دچار تحول شد. بر اساس این قوانین شرایط زیر می تواند تضمین کننده دریافت تابعیت کشور آمریکا از طریق تولد باشد:

  • فرد در خاک آمریکا متولد شده باشد.
  • پدر و مادر او خارجی باشد اما یکی از نیروهای سیاسی کشور خارجی که در آمریکا مامور هستند نباشد.
  • پدر و مادر متقاضی محل اقامتی در این کشور داشته باشند.

همه افرادی که در خاک آمریکا متولد شوند دارای شانس دریافت تابعیت هستند. در این صورت افرادی که به صورت غیرقانونی راهی کشور آمریکا می شوند. همچنین نیز قادر خواهند بود تا تابعیت کشور آمریکا را برای فرزند خود به دست آورند. برای آگاهی از تبعات مربوط به این نوع مهاجرت توصیه می شود که مقاله مهاجرت قاچاقی به آمریکا را مشاهده بفرمایید.

تولد و اخذ تابعیت در خاک کشور آمریکا

شرایط تابعیت بر اثر تولد خارج از آمریکا

تولد و قوانین اخذ تابعیت بر اثر تولد تنها محدود به مرزهای درونی کشور آمریکا نمی شود. قوانین تولد بین المللی نیز در آن مطرح شده است. در صورتی که کودک در کشوری غیر از آمریکا متولد شود، می تواند در یکی از 2 تقسیم بندی معرفی شده قرار گیرد.

تولد کودک از پدر و مادر آمریکایی

در صورتی که کودکی از پدر و مادر آمریکایی متولد شده باشد می تواند به تابعیت آمریکا دست پیدا کند اگر:

  • در زمان تولد کودک، پدر و مادر او اهل کشور آمریکا باشند.
  • پدر و مادر کودک به صورت قانونی ازدواج کرده باشند.
  • حداقل یکی از والدین، پیش از تولد کودک در خارج از کشور آمریکا، در ایالتی که تابعیت آن را در اختیار دارد، سابقه اقامت داشته باشد.

در این صورت فرد باید سابقه اقامت خود در کشور آمریکا را به صورت کامل در اختیار مراجع قانونی قرار دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله اقامت آمریکا را مطالعه بفرمائید.

تولد کودک از پدر یا مادر آمریکایی و اخذ تابعیت آمریکا

در صورتی که فرد در تاریخ 14 نوامبر 1986 یا پس از آن متولد شده باشد تابعیت را به دست خواهند آورد اگر:

  • پدر و مادر او در هنگام تولد به صورت رسمی ازدواج کرده باشند.
  • یکی از والدین او در هنگام تولد کودک شهروند قانونی آمریکا باشد.
  • قبل از تولد کودک، فرد آمریکایی باید حداقل 5 سال در کشور آمریکا سابقه اقامت داشته باشد.
  • حداقل 2 سال از سابقه اقامت 5 ساله فرد باید پس از تولد 14 سالگی او بوده باشد.

تولد در آمریکا و قوانین اخذ تابعیت بر اثر تولد در آمریکا از جمله مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه افرادی قرار گیرد. متقاضیانی که قصد دارند فرزند خود را در خاک این کشور متولد کنند تا تابعیت این کشور را به دست آورند. این کشور از اصل خاک تبعیت می کند. هر کودکی که در این کشور متولد شود در حقیقت یکی از شهروندان کشور آمریکاست. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مطالعه مقاله تحصیل در آمریکا خالی از لطف نخواهد بود.

همچنین این قانون این فرصت را در اختیار افرادی قرار می دهد. از این رو به صورت غیرقانونی راهی این کشور می شوند تا بتوانند تابعیت را برای فرزندان خود به دست آورند. در رابطه تولد در آمریکا و قوانین اخذ تابعیت بر اثر تولد در آمریکا در اختیار شما قرار داده ایم. با این وجود در صورت نیاز به تحقیق بیش تر در این زمینه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. جهت زندگی در این کشور ابتدا مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *