مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی

مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی در سال 2023 فرصتی خارق العاده برای مشارکت در یکی از پر جنب و جوش ترین بخش های آموزش عالی در جهان است. این صفحه شامل کلیه اطلاعات ضروری شما در مورد تحصیلات تکمیلی این کشور، از شهریه و برنامه های بورسیه تحصیلی گرفته تا رتبه بندی دانشگاه ها و شرایط ویزا، می باشد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمام اطلاعات مربوط به مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی را جمع آوری کرده و در این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

تحصیل در کره جنوبی

سیستم آموزش عالی این کشور طی 50 سال گذشته به سرعت گسترش یافته است و اکنون چندین نوع موسسه مختلف وجود دارد که مدارک تحصیلات تکمیلی را در این کشور ارائه می دهند. شما به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد در درجه اول به دانشگاه های تحقیقاتی عمومی علاقه مند خواهید شد.

در نمودار زیر رتبه جهانی بهترین دانشگاه های این کشور را در QSworld2023 مشاهده می کنید:

در سال های اخیر دانشگاه های داخلی کره با تعداد فزآینده ای از دانشگاه های بین المللی تاسیس شده توسط موسسات خارج از کشور پیوستند. سرمایه گذاری در آموزش و تحقیقات در قلب رشد این کشور به یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان و چهارمین اقتصاد بزرگ در آسیا بوده است. این سرمایه گذاری و رشد در نوآوری و فناوری است که باعث شده است این کشور در کنار هنگ کنگ، سنگاپور و تایوان به عنوان یکی از چهار اقتصاد«ببر آسیایی» شناخته شود.

بررسی مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی

با کالاهای مصرفی با تکنولوژی پیشرفته، در حالی که موسیقی پاپ آن سیستم عامل های رسانه های قدیمی و جدید را تسخیر می کند، نحوه سفر، ارتباط و مصرف اطلاعات مردم تغییر می کند، منصفانه است که بگوییم این کشور جایگاه اصلی خود را در دنیای مدرن به خود اختصاص داده است.

به همین ترتیب، یک مدرک کارشناسی ارشد در کره جنوبی برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد که به دنبال تجربه های هیجان انگیز و ارزشمند تحصیل در خارج از کشور هستند، قابل توجه است. دانشگاه های این کشور به انجام تحقیقاتی که موجب پیشرفت کشور در زمینه های فن آوری پیشرفته شده است کمک کرده اند و این تخصص به نوبه خود به معنای برنامه های آموزش بسیار تخصصی در سطح تحصیلات تکمیلی است.

در جدول زیر اطلاعات کلی درباره مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی را مشاهده می کنید:

پارامترشرح
تعداد دانشگاه ها376
قدیمی ترین دانشگاهدانشگاه Sungkyunkwan
تعداد دانشجویان بین المللی84749
متوسط شهریهبین 1100$ تا 20900$ (دلار)
طول دورهبین 1 تا 3 سال
سال تحصیلیمارس تا فوریه

طول دوره کارشناسی ارشد در کره جنوبی

مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی معمولا حداقل به 2 سال تحصیل نیاز دارد. محتوای دوره بین موسسات و در رشته های مختلف متفاوت خواهد بود. اما شما معمولا باید قبل از گذراندن امتحان نهایی، دوره آموزشی را به ارزش 24 واحد (تقریباً معادل 48 واحد ECTS مورد استفاده توسط دانشگاه ها براساس سیستم بولونیا) به پایان برسانید.

سپس شما ملزم به تحقیق و ارائه یک پایان نامه خواهید شد که باید ارزیابی 3 یا چند نفر را قبل از اعطای مدرک شما راضی کند. این دوره های نسبتا طولانی ثبت نام و چندین حالت ارزیابی می تواند مدرک کارشناسی ارشد این کشور را نسبتا طلب کند. اما شما با یک صلاحیت که نشان دهنده صلاحیت گسترده در رشته شما و همچنین آمادگی برای تحقیقات بیشتر است، از بین می روید.

سال تحصیلی این کشور به 2 ترم تقسیم شده است که از ژانویه تا آگوست و از دسامبر تا فوریه استراحت دارد. اگر می خواهید در تعطیلات فصلی به خانه سفر کرده و به خانواده بروید، یا سفر و کاوش در این کشور، این تعطیلات طولانی زمستانی بسیار جذاب خواهد بود. اگرچه، هوای این کشور می تواند به اندازه مناظر و جاذبه های آن هیجان انگیز باشد. تابستان های گرم با یک فصل کوتاه موسمی همراه هستند و در زمستان دما به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

 

کمک هزینه فوق لیسانس در کره جنوبی

تحصیل در دانشگاه در این کشور می تواند نسبتا گران به نظر برسد. اما شما باید این را با این واقعیت که هیچ هزینه اضافی از دانشجویان بین المللی دریافت نمی شود، متعادل کنید. دولت این کشور همچنین مشتاق جذب دانشجویان خارج از کشور است و چندین بورسیه تحصیلی و برنامه های مالی ویژه برای تحصیلات تکمیلی خارجی ارائه می دهد.

هزینه های دقیق بین موسسات مختلف متفاوت است. اما دوره های درسی مانند پزشکی معمولا گران تر هستند (و طولانی ترین زمان برای آن ها می باشد). در حالی که برنامه های علوم انسانی معمولا هزینه های کمتری دارند. ارقام زیر راهنمای تقریبی هزینه های تحصیلات تکمیلی در این کشور است:

نوع دانشگاههزینه هر ترم به دلار
دانشگاه های ملیبین 2400$ تا 4950$
دانشگاه های خصوصیبین 3680$ تا 6770$

هزینه یک سال تحصیلی کامل 2 برابر این مبلغ خواهد بود. بورسیه تحصیلی در کره جنوبی که در اختیار دانشجویان جهت مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی قرار می دهد عبارتند از:

  • برنامه بورسیه تحصیلی دولت کره که توسط وزارت آموزش و پرورش ارائه می شود. این هزینه ها و همچنین برخی هزینه های سفر و زندگی را پرداخت می کند و کل دوره کارشناسی ارشد را پوشش می دهد.
  • برنامه پشتیبانی از دانشجویان خودكارآمد، که مبلغ محدودی از هزینه های زندگی در هر ماه، به مدت 1 سال را پوشش می دهد.

درخواست دوره های فوق لیسانس در کره جنوبی

دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور ممکن است در هر یک از ترم های بهار و پاییز که سال تحصیلی این کشور را تشکیل می دهند آغاز شود. برای ورود به دوره ای که در ماه مارس آغاز می شود، باید از سپتامبر تا نوامبر اقدام کنید. برای ورود به دوره ای که از ماه سپتامبر آغاز می شود، دوره درخواست از می تا ژوئن ادامه دارد. شما معمولاً می توانید مستقیما به دانشگاه انتخابی خود مراجعه کنید، اما دولت کره همچنین یک سرویس آنلاین برای دانشجویان خارج از کشور که در وب سایت StudyinKorea خود ثبت نام می کنند، ارائه می دهد.

الزامات موسسات منفرد ممکن است متفاوت باشد، اما شما باید یک مدرک کارشناسی خوب داشته باشید یا انتظار داشته باشید که قبل از شروع برنامه کارشناسی ارشد خود یکی را دریافت کنید. فرهنگ آموزش این کشور بسیار رقابتی است و پذیرش در برخی از دوره ها (به ویژه دوره های دانشگاه های برتر داخلی) ممکن است شما را ملزم به دریافت درجه عالی (یا معادل آن) با مدرک کارشناسی کنید. جهت مهاجرت به کره جنوبی و تحصیل در این کشور دانشجویان علاقه مند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از اطلاعات مفید مشاوران ما بهره مند شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *