مهاجرت تحصیلی گرنادا

تحصیل پزشکی در گرنادا

تحصیل پزشکی در گرنادا

تحصیل پزشکی در گرنادا یک موقعیت ویژه را برای افرادی که قصد تحصیل در یک جزیره در میان دریاها را دارند فراهم می کند. گرنادا کشوری بارانی در شرق دریای کارائیب با فرهنگی غنی است. مردمان کارائیب از تنوع فرهنگی استقبال می کنند و این موضوع برای مهاجرین بسیار خوب چراکه احساس غریبی در یک کشور جدید را ندارند. زبان رسمی این کشور انگلیسی و این یک مزیت خیلی خوب برای علاقه مندان زندگی در این کشور محسوب می شود هم چنین دین مردم در گرنادا در گروه های مختلفی تقسیم بندی می شود ولی اغلب مسیحی و از فرقه پروتستان هستند. واحد پولی گرنادا نیز دلار کارائیب شرقی اما یک واحد جزء هم دارد که سنت نام دارد.

پایتخت گرنادا سینت جورجس است و شهرهای مهم آن گویاوه، گرنویل و ویکتوریا است. اگر افراد قصد تحصیل در موسسات و دانشگاه های معتبر با چشم انداز استوایی افسانه ای را دارند و به دنبال دانشگاه هایی با مناظر زیبا، آب و هوای خوب و سبک زندگی آرام هستند به طور حتم گرنادا مقصد بسیار مناسبی است. بسیاری از دانشگاه های گرنادا ارتباطات جهانی دارند و رشته های زیادی در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

چگونگی تحصیل پزشکی در گرنادا

تحصیل پزشکی در گرنادا تنها در یک دانشگاه امکان پذیر است. دانشگاه سنت جورج برای اولین بار به عنوان دانشکده پزشکی در سال 1967 تأسیس شد. بیش از 14000 پزشک از دانشگاه سنت جورج فارق التحصیل شده اند و در بیش از 50 کشور مشغول به کار هستند. این دانشگاه به بیش از 70 بیمارستان در ایالات متحده، کانادا، انگلستان، گرنادا برای تحصیل دانشجویان در 2 سال آخر تحصیل خود نیاز دارند. دانشگاه سنت جورج در مرکز پایتخت گرانادا قرار دارد و این موضوع دسترسی به سایر نقاط شهر را آسان می کند. دوره های پزشکی بسته به شرایط متقاضی بین 4 تا 7 سال است دانشجویان می توانند بعد از فارق التحصیلی در سایر کشورهای معتبر دنیا مشغول به کار شوند چراکه مدرکی که از دانشگاه سنت جورج دریافت می کنند، یک مدرک معتبر و بین المللی است.

در 2 سال اول شرایط تحصیل دانشجویان برای دروس علوم پایه فراهم است. در این 2 سال دانشجویان بیشتر در زمینه آزمایشگاه مهارت کسب می کنند. در 2 یا 5 سال اول تحصیل بسته به شرایط ورود دانشجو، دانشجویان در علوم بالینی تحصیل می کنند. دانشجویان این دوره آموزشی خود را در بیمارستان های وابسته به SGU می گذرانند و این موضوع به کسب تجربه های بیشتر به پزشکان کمک می کند. آموزش بالینی بر مسئولیت، بلوغ و دلسوزی در توسعه تعالی حرفه‌ ای تأکید دارد. دانشجویان آموزش میبینند که چگونه مثل پزشک رفتار کنند، مسئولیت پذیری، رفتار حرفه‌ای با سایر پزشکان داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در گرنادا

در این بخش ابتدا به بررسی مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در گرنادا می پردازیم:

  • داشتن مدرک کارشناسی با پیشینه علمی قوی از دانشگاه های معتبر
  • آزمون انگلیسی آیلتس7.0 در هر باند و یا تافل 600 (مبتنی بر کاغذ)، 250 (مبتنی بر کامپیوتر) یا 100 (مبتنی بر اینترنت)
  • آزمون UCAT برای همه دانش آموزان اجباری نیست. سنت جورج پیشنهاد می‌کند که دانش‌آموزان بین‌المللی باید در آزمون UCAT شرکت کنند تا سطح علمی دانشجویان به درستی مشخص شود.
  • رزومه
  • توصیه نامه
  • پاسپورت معتبر

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در گرنادا

هزینه های زندگی و تحصیل در گرنادا

تحصیل در گرنادا این امکان را ایجاد می کند که دانجشویان در حین تحصیل مشغول به کار شوند و حدود 15 الی 30 ساعت در هفته امکان کار دانشجویی در کارهای پژوهشی دانشگاه و شرکت های خصوصی فراهم هست و این موضوع کمک بسیاری به داشنجویان در زمینه های مالی می کند. هزینه های تحصیل در هر ترم حدود 25000$ (دلار) است. هزینه های زندگی در این کشور متوسط است و برای هزینه های روزمره نسبت به ایران خیلی متفاوت نیست.

با حقوق های دریافتی از کار داشنجویی این کشورمی توان در هزینه ها صرفه جویی کرد. دانشجویان پس از پذیرش با کارت دانشجویی که در اختیارشان قرار می گیرد هزینه های مربوط به تفریح و ورزش و حمل نقل کاهش چشمگیری پیدا می کند. در زمینه هزینه های مربوط به محل اقامت نیز برای دانشجویان محلی امکان اخذ خوابگاه هست اما دانشجویان بین المللی باید خانه هایی را به صورت انفرادی و یا گروهی اجاره کنند.

برای درک بهتر در جدول زیر هزینه های برخی اقلام به یورو نمایش داده شده است:

هزینه به یوروموارد مورد استفاده
50.64€غذا برای 2 نفر رستوران
1.41€بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)
127.35€اولیه (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) آپارتمان 85 متری
43.57€باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال
1065€میانگین حقوق ماهانه خالص (بعد از مالیات)

مقایسه تحصیل پزشکی در گرنادا با ایتالیا

اگر قصد تحصیل در یک کشور با استفاده از بورسیه به زبان انگلیسی را افراد مد نظر داشته باشند ایتالیا بهترین انتخاب است. چراکه هزینه های زندگی و تحصیل در ایتالیا پایین تر است. بر خلاف گرنادا تحصیل در این کشور نیاز به آزمون ورودی به نام IMAT دارد در این آزمون سطح علمی دانشجویان در دروس ریاضی و فیزیک زیست شیمی تست هوش برسی می شود و پس از کسب رتبه حداقلی 90 می توانند برای پذیرش در دانشگاه اقدام کنند.

برای تحصیل در ایتالیا برای اخذ پذیرش برخلاف گرنادا نیازی به ارائه مدرک زبان نیست اما برای سفارت نیاز به آزمون آیتلس 6 تا 6.5 هست. هزینه های تحصیل در این کشور برخلاف گرنادا در صورت دست یابی به بورسیه های تحصیلی امکان تحصیل به صورت رایگان وجود دارد زمانی که افراد در ایتالیا تحصیل می کنند، می توانند اطمینان داشته باشند که مدارک اخذ شده آنها مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. دوره های پزشکی در ایتالیا 6 ساله هستند. و به دلیل فاصله مکانی کمتر با ایران و رفت و آمد راحت تر و هزینه های رفت و آمدی پایین تر باعث می شود که تحصیل در ایتالیا راحت تر از گرنادا باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به تصویر زیر توجه فرمائید:

مقایسه تحصیل پزشکی در گرنادا با ایتالیا

به طور کلی با توجه به کلیه موارد گفته شده مهاجرت به ایتالیا به نسبت گرنادا راحت تر است همچنین تحصیل پزشکی در رومانی، لهستان و یا مجارستان موراد مناسب دیگری هستند برای افرادی که هدف آنها از مهاجرت تحصیل در رشته پزشکی است. برای اخذ اطلاعات بیشتر لطفا با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *