مهاجرت تحصیلی گرنادا

تحصیل در گرنادا

تحصیل در گرنادا

تحصیل در گرنادا و سیستم آموزشی عالی این کشور با 23 برنامه تحصیلی ارائه می شود که امکان تحصیل در مقاطع مختلف برای متقاضیان وجود خواهد داشت. گرنادا در شمال ونزوئلا و جنوب شرقی میامی قرار دارد و این کشور به کشور ادویه معروف است زیرا ادویه های بسیاری مانند زنجبیل، دارچین و میخک در گرنادا دیده می شود. در حال حاضر نیز این کشور جز مستعمرات بریتانیا بوده و پایتخت آن شهر سنت جورج است. از نظر موقعیت مکانی کشور گرنادا در دریای کارائیب واقع شده است و بین دو کشور ترینیداد و توباگو و سنت وینسنت و گرنادین قرار دارد.

از دیگر همسایه های این کشور می توان به ونزوئلا و باربادوس نیز اشاره کرد. زیباترین و سرسبزترین جنگل های هند غربی در گرنادا نیز قرار دارد. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط تحصیل در گرنادا را به صورت کامل در این مقاله در اختیار شما قرار خواهند داد.

اینفوگرافیک تحصیل در گرنادا

درباره گرنادا

گرانادا یک ایالت 3 جزیره ای است: گرانادا، کاریاکو و مارتینیک کوچک. گرانادا بزرگ ترین از این 3 است.Carriacou بسیار کمتر از گرانادا کوهستانی است، به دلیل توپوگرافی قابل توجه گرانادا، این جزیره با توجه به ارتفاع، تغییرات آب و هوایی را نیز تجربه می کند. خشک ترین فصل بین ژانویه و مه است. حتی در طول فصل بارانی، از ژوئن تا دسامبر، به ندرت بیش از یک ساعت در هر بار باران می بارد و به طور کلی نه هر روز. جمعیت گرانادا حدود 93000 نفر است که شامل شهروندان آفریقایی، هند شرقی و اروپایی است. بیشترین بخش از جمعیت، حدود %75، آفریقایی تبار هستند. گرانادا به گردشگری به عنوان منبع اصلی ارز خود متکی است، به ویژه از زمان ساخت فرودگاه بین المللی در سال 1985. گرانادا، یک ساعت جلوتر از ساعت استاندارد شرقی و چهار ساعت عقب‌ تر از ساعت GMT قرار دارند.

کشاورزی مهمترین صنعت بعدی کشور است. گرانادا اغلب «جزیره ادویه» نامیده می شود، زیرا برخی از صادرات آن شامل دارچین، میخک، زنجبیل، گرز، کاکائو و البته جوز هندی است. اقتصاد اخیراً به سمت گردشگری تغییر کرده است و تعدادی استراحتگاه در سراسر جزیره واقع شده است. ایالت سه جزیره ای به عنوان یک کشور مستقل در داخل کشورهای مشترک المنافع بریتانیا باقی می ماند و فرماندار کل نماینده اعلیحضرت ملکه است. یک مجلس سنا و یک مجلس نمایندگان با 13 عضو با یک رئیس و پانزده عضو وجود دارد که هر یک نماینده یک حوزه انتخابیه هستند. یک بیمارستان عمومی در سنت جورج، یک بیمارستان کوچکتر در میرابو در ساحل شرقی و یکی در کاریاکو وجود دارد. همچنین یک بیمارستان خصوصی کوچک در سنت پل با کلینیک ها و پزشکان در دسترس است. می توان تماس های خانگی برقرار کرد.

در جدول زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در گرنادا هستید:

نرخ فارغ التحصیلیسال
82%2021
80%2022
78%2023

کلیات تحصیل در گرنادا

اگر قصد تحصیل در گرنادا را دارید باید بدانید کدام یک از دانشگاه های آن برای شما مناسب است و انتخاب محل تحصیل در گرنادا یکی از مهم ترین و بزرگ ترین تصمیم هایی است که هر دانشجویی می گیرد. در دانشگاه های گرنادا تحصیل به زبان انگلیسی و فرانسوی است و دانشجویان می توانند علاوه بر تحصیل در این کشور نیز تبادل فرهنگی منحصر به فردی داشته باشند. تحصیل در گرنادا نسبتا شبیه تحصیل در انگلستان است.

سیستم آموزشی گرنادا از نظام آموزشی بریتانیا الگو برداری می کند و شامل 184 مدرسه می باشد که در این جزیره فقط 2 مدرسه شامل آموزش عالی می باشد. در این جزیره یک کالج عمومی به اسم Marryshow وجود دارد که بیشتر برای پیشرفت اقتصاد و شهروندان وجود دارد و یک دانشگاه وجود دارد به اسم سنت جورج که دانشگاه خصوصی است که بیشتر دانشجویان رشته پزشکی را پذیرش می کند. دانشگاه سنت جورج با اینکه دانشگاه پزشکی است اما در حال حاضر برنامه های تحصیلی دیگری نیز ارائه می دهد.

مزایا تحصیل در گرنادا

چه کسی مایل به ادامه تحصیل در یک مدرسه جزیره نیست؟ وقتی کلاس برای آن روز تمام می شود و تکالیف تکمیل می شود، هر روز مانند یک تعطیلات به نظر می رسد. چه لذت بردن از محیط کالج اجتماعی و پیشنهادات آن، چه دنبال کردن مدرک معتبر در SGU، گرانادا بهترین زمینه را برای تحصیل در خارج از کشور ارائه می دهد. اگر می خواهید در گرانادا تحصیل کنید، باید بدانید که کدام یک از دانشگاه های آن برای شما مناسب است. رتبه ‌بندی دانشگاه ‌های جهانی تایمز، برترین مؤسسات جهان را در نظر می‌گیرد و به عملکرد آنها در تمام اهداف اصلی آن ‌ها نگاه می ‌کند: تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم ‌انداز بین ‌المللی. انتخاب محل تحصیل در گرانادا یکی از بزرگترین تصمیماتی است که تا به حال می گیرید. منابع دانشجویی THE اینجا هستند تا به شما در انتخاب درست کمک کنند.

گرانادا یک کشور بریتانیایی-مشترک المنافع است که از سه جزیره (گرنادا، کاریاکو و مارتینیک کوچک) در دریای کارائیب تشکیل شده است. برای چندین دهه، دانشکده پزشکی آن یکی از محبوب ترین و مورد توجه ترین موسسات در دریای کارائیب برای خارجی هایی بوده است که در خارج از کشور تحصیل می کنند. مناظر زیبا و متنوع گرمسیری گرانادا و تاریخ غنی استعماری فرانسوی و انگلیسی آن فرصتی را برای دانشجویان از سراسر جهان فراهم می کند تا در حین تحصیل مدارک خود، تبادل فرهنگی منحصر به فردی داشته باشند.

دانشگاه های گرنادا

آموزش عمومی گرانادا عمدتاً از نظام بریتانیا الگوبرداری شده است و شامل 184 مدرسه است. با این حال، جزیره تنها 2 مدرسه آموزش عالی دارد. اولین مورد، کالج اجتماعی TA Marryshow است، یک کالج عمومی که برای پیشبرد توسعه گرانادا و شهروندان آن وجود دارد. دومی دانشگاه سنت جورج است، یک مدرسه خصوصی که بیشتر به دانشجویان پزشکی خارجی خدمت می کند. بسیاری از دانشگاه ها هنگام میزبانی برنامه های تحصیلی کوتاه مدت خود در خارج از کشور، گرانادا را به عنوان مقصد انتخاب می کنند.

اگرچه دانشگاه سنت جورج به عنوان یک دانشکده پزشکی تأسیس شد، در سال های اخیر برنامه های تحصیلی آن به گونه ای گسترش یافته است که شامل موارد زیر است:

  • مدرسه پزشکی
  • دانشکده دامپزشکی
  • دانشکده علوم و هنر
  • برنامه های تحصیلات تکمیلی (از جمله MBA در مدیریت بهداشت و تجارت بین المللی)

هزینه تحصیل و زندگی در گرنادا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در گرنادا را دارند باید یک حساب بانکی محلی برای خود باز کنند همچنین دانشجویان می توانند از تخفیف های دانشجویی که دانشگاه های گرنادا برای دانشجویان در نظر می گیرند نیز استفاده کنند و حتی می توانند به صورت رایگان از موزه معروف گرنادا به اسم پارک علمی نیز بازدید کنند.

به طور کلی هزینه های زندگی در گرنادا را می توانید در نمودار زیر مشاهده کنید:

هزینه های زندگی در گرنادا

گرنادا نیز حمل و نقل آسانی به اسپانیا دارد دانشجویان می توانند به راحتی به شهر های بارسلون، مادرید سفر کنند و همچنین دانشجویان می توانند از طریق سایت Spotahome خانه یا خوابگاه های مورد نیاز خود را جست و جو کنند. گرنادا برای ارز از دلار کارائیب شرقی استفاده می کند اما برای هزینه های تحصیل و کارهای بین المللی از دلار آمریکا نیز استفاده می کند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های گرنادا با توجه به دانشگاه و رشته دانشجو متفاوت است اما متوسط شهریه در گرنادا 25000$ (دلار) در هر ترم است.

سیستم آموزشی گرنادا

به طور کلی در دانشگاه های گرنادا دانشجویان در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند که دوره کارشناسی در کشور گرنادا 3 الی4 سال است. مدیران شهری که باید سیاست های دولت و فعالیت های مورد نیاز توسط قوانین و مقررات قانونی را اجرا کنند باید حتما فارغ التحصیل مقطع کارشناسی باشند تا آنها را برای انجام وظایف شغلی مورد نظر آماده کنند اما داشتن مدرک کارشناسی ارشد و سابقه کار می تواند برای متقاضیان مزیت زیادی داشته باشد. مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های گرنادا 1 الی 2 ساله است که دانشجویان این مقطع باید از برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه های دیگر، مرتبط با رشته های خود بازدید کنند.

بسیاری از دانشگاه ها روز های خاصی را برای بازدید دانشجویان و ملاقات با اساتید و هیئت علمی دانشگاه در نظر گرفته اند و دانشجویان می توانند در سخنرانی های اساتید شرکت کنند با آنها شخصا ملاقات کنند و از این طریق ارتباط خود را با اساتید حفظ کرده و تضمین کنند. دانشجویان در حین بازدید از دانشگاه ها می توانند از کمک های هزینه های تحصیلی یا دوره های کارآموزی اطلاعات کافی را کسب کنند و حتی از کتابخانه و یا آزمایشگاه و قسمت های مختلف دانشگاه نیز بازدید کنند. افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را در گرنادا دارند باید دانشگاهی را انتخاب کنند که مقالات تحقیقاتی برتری داشته باشد و با شرکت هایی ارتباط داشته باشد که دانشجویان دکترا را قادر می سازد تا بخشی از تحقیقات خود را به صورت کار در آن شرکت انجام دهند.

سیستم آموزشی گرنادا

بورسیه تحصیلی گرنادا

بورسیه در دانشگاه های گرنادا وابسته به برنامه بورسیه بین المللی دولت انگلستان است که جوایزی هم برای تحصیل دانشجویان در مقطع ارشد با بودجه کامل ارائه می دهند. کسانی که بورسیه گرنادا را شامل می شوند از مزیت هایی از جمله تحصیل با بودجه کامل، دسترسی به برخی از بهترین کیفیت آموزش در جهان دارد. دانشجویان و متقاضیان می توانند هر سال با مراجعه به سایت Chevening و Scholars4dev از شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه های گرنادا اطلاعات کسب کنند.

در همین راستا پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که اگر تا به حال تجربه مهاجرت به کشوری را ندارید و قصد دارید بدون هیچ چالش خاصی در بهترین زمان ممکن اقدام به مهاجرت به کشور گرنادا را کنید بهتر است با مشاورین و کارشناسان تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا با توجه به شرایط شما بهترین راه را برای مهاجرت و تحصیل خود به این کشور انتخاب کنند.

سوالات متداول در باب تحصیل در گرنادا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در گرنادا می باشیم:

  • کلیات تحصیل در گرنادا چیست؟ در دانشگاه های این کشور تحصیل به زبان انگلیسی و فرانسوی است و دانشجویان می توانند علاوه بر تحصیل در این کشور نیز تبادل فرهنگی منحصر به فردی داشته باشند. تحصیل در گرنادا نسبتا شبیه تحصیل در انگلستان است. سیستم آموزشی گرنادا از نظام آموزشی بریتانیا الگو برداری می کند و شامل 184 مدرسه می باشد که در این جزیره فقط 2 مدرسه شامل آموزش عالی می باشد.
  • آیا امکان بورسیه تحصیلی در این کشور وجود دارد؟ وابسته به برنامه بورسیه بین المللی دولت انگلستان است که جوایزی هم برای تحصیل دانشجویان در مقطع ارشد با بودجه کامل ارائه می دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *