مهاجرت تحصیلی موناکو

تحصیل پزشکی در موناکو

تحصیل پزشکی در موناکو

کشور موناکو با نام رسمی شاهزاده نشین موناکو دومین کشور کوچک دنیاست به همین منظور مخاطبان و متقاضیان بین المللی جهت تحصیل پزشکی در موناکو طی سال های اخير بالا می باشد. شبه جزیره موناکو در دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل جنوب فرانسه واقع شده است. زبان مردم موناکو از شاخه لیگوری می باشد. اما زبان فرانسوی حکم زبان رسمی در این کشور دارد. تحصیل پزشکی در موناکو براساس معدل دیپلم 23 ساله و ریز نمرات افراد پذیرش صادر می کند. یکی از شرایط اصلی آن ارائه مدرک زبان فرانسوی و یا انگلیسی می باشد. علاوه براین موارد افراد باید در آزمون ورودی هر دانشگاه حتما شرکت کنند در ادامه برای بررسی شرایط خود با مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

شرایط درمانی و بهداشتی در موناکو

موناکو دارای یک سیستم نمونه مراقبت های بهداشتی است که توسط یک سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی حاکم در ایالت ارائه می شود. همچنین مجموعه ای از خدمات بهداشتی و درمانی مراکز خصوصی مکمل این مراکز عمومی هستند. یک آژانس رسمی “Caisses Sociales de Monaco” بر خدمات بهداشت عمومی نظارت می کند. به طور خودکار تمام شهروندان موناکو و همچنین کسانی را که در آن مشارکت دارند تحت پوشش قرار می دهد.

همه کسانی که در موناکو کار می کنند. کارفرمایان آنها کمک های قابل توجهی برای تأمین بودجه سیستم می پردازند. هر کدام با یک پزشک ثبت نام می کنند. دسترسی مساوی به این سیستم مراقبت های بهداشتی در این کشور را دارند. آمار بهداشتی براساس رتبه بندی OECD اعلام کرده که موناکو سومین بالاترین نسبت پزشکان را برای جمعیت خود در اروپا دارد (581 نفر در هر 100000 نفر در سال 2015). براساس WHO ، یک فرد متولد 2003 در موناکو می تواند به طور متوسط ​​طولانی ترین طول عمر در اروپا را داشته باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در موناکو

تحصیل پزشکی در موناکو برگرفته از دانشگاه های فرانسه با کمی تغییر می باشد. به عنوان مثال برای ورود به دانشگاه های پزشکی فرانسه افراد نیاز ندارند که در آزمون ورودی مانند کنکور شرکت کنند. اما پس از ورود به دانشگاه برای رشته پزشکی و گذراندن یک دوره تحصیلی 1 ساله از متقاضیان تحصیل پزشکی آزمون جامعی به نام paces از دروس دوران دیپلم و دروسی که در این .1 سال خوانده اند را گرفته می شود

در نمودار زیر رشد دانشجویان بین المللی در این کشور بدین شرح می باشد:

میانگین تعداد دانشجویان در کشور موناکو

پس از قبولی افراد می توانند وارد سال دوم پزشکی شوند. هر دانشجو فقط اجازه دارد 2 بار در این آزمون شرکت کند. اگر نمره قبولی دریافت نکنند نمی توانند وارد سال دوم رشته پزشکی شوند و تحصیلات خود را به اتمام برسانند. در پایان سال سوم افراد مدرک تحصیلات عمومی پزشکی به افراد داده می شود. سپس در پایان سال ششم آموزش حرفه ای برای ورود به چرخه سوم پزشکی است. از دانشجویان آزمون گزینشی گرفته می شود. سپس بعد از گذراندن 3 سال پایان سال نهم دوره عملی معروف به تخصص و انترنی افراد می باشد. شرایط تحصیل در این کشور در مقاله تحصیل در موناکو به طور کامل شرح داده شده است.

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در موناکو

افراد برای تحصیل در رشته پزشکی باید مدارک زیر را آماده کرده و به سفارت ارائه دهند:

  • ارائه اصل و ترجمه به زبان فرانسه مدرک دیپلم 12 ساله به همراه ریز نمرات
  • ارائه ترجمه فرانسوی مدارک هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • داشتن سن حداقل 18 سال
  • ارائه sop به زبان فرانسه
  • ارائه گواهی نامه سلامت از نظر پزشکی و روانی
  • ارائه رزومه علمی و مقالات علمی
  • ارئه مدرک زبان آیلتس 6 به بالا و مدرک زبان b2 فرانسه
  • پرداخت هزینه های سفارتی
  • داشتن نمره قبولی در دروس پایه زیست، شیمی، زبان، فیزیک و ریاضی بالای 60%

از مهمترین مدرک جهت تحصیل در این کشور اخذ ویزای تحصیلی موناکو است.

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در موناکو

زبان تحصیل پزشکی در موناکو

دانشکده زبان در کشور موناکو به نام Regency بسیار معروف می باشد. تحصیل در موناکو برای دانشجویان بین المللی فرصت های گسترده ای را برای یادگیری همزمان چندین زبان ایجاد می کند. به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقتصادی مناسب موناکو بهترین گزینه برای ترکیب اوقات فراغت و تحصیل و همچنین اقامت طولانی مدت برای تحصیل زبان های خارجی خواهد بود.

چندین مدرسه علمیه دوره های زبان فرانسوی و انگلیسی را برای کودکان از 3 سالگی ارائه می دهند. آموزشگاه زبان “The Regency School of Languages” بیش از 30 سال است که به دانشجویان خارجی دوره های زبان فرانسه و سایر زبان ها را به افراد ارائه کمک می کند. این مدرسه در منطقه نخبگان موناکو-مونت کارلو نزدیک به شهر قدیمی و کاخ شاهزاده واقع شده است و افراد می توانند مدارکی مانند TOEFL ،TOEIC ،IELTS ،SAT ،CELI ،DELF ،DALF ،TF از این موسسه زبان دریافت می کنند. جهت اطلاع از شرایط اخذ اقامت این کشور مطالعه مقاله اقامت در موناکو خالی از لطف نخواهد بود.

هزینه زندگی دانشجویی در موناکو

یک دانشجوی رشته پزشکی در موناکو برای زندگی باید هزینه های زیر را در نظر بگیرد:

اقلامهزینه به یورو
غذا در رستوران معمولی30€
شیر2.33€
یک قرص نان2.90€
یک شانه تخم مرغ4.05€
یک کیسه برنج3.17€
گوشت مرغ13.72€
گوشت قرمز18.3€
یک کیلو سیب4.00€
یک کیلو موز2.5€
یک کیلو گوجه3.62€
یک کیلو پرتقال1.83€
یک کیلو پیاز2.67€
آب 1.5 لیتر2.95€
حمل و نقل ماهیانه50€
تفریحات20.00€
لباس و کفش100€
آپارتمان 1 خوابه5200€
آپارتمان 3 خوابه22500€

موناکو به کشور سرمایه گذاران معروف می باشد. به همین منظور برای تحصیل مخصوصا رشته های پزشکی پیشنهاد نمی شود. برای افرادی مناسب می باشد که بیشتر تمایل به سرمایه گذاری دارند و دانشجویان بهتر است. برای مهاجرت تحصیلی در رشته های مختلف به کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، اتریش، هلند کشورهای اسکاندیناوی و غیره اقدام کنند. در زمینه تحصیل پزشکی در موناکو، تحصیل پزشکی در آلمان و دیگر کشورها به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و از مشاوره کارشناسان ما مطلع شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *