ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در مصر

تحصیل پزشکی در مصر

تحصیل پزشکی در مصر که یکی از بهترین مقاصد برای این رشته است. این کشور به دلیل تنوع فرهنگی و تاریخی و محیط جذابش به خوبی شناخته شده است. این یک انتخاب محبوب برای بسیاری از دانش آموزانی بوده است که مایلند تحصیلات عجیب و غریبی را در سال های آخر خود قبل از فارغ التحصیلی تجربه کنند. این کشور همچنین مکانی امن برای تحصیل با استاندارد زندگی بالا و نرخ جرم پایین است. این کشور همچنین یکی از بهترین کشورها از نظر امکانات پزشکی در جهان است زیرا خدمات بهداشتی رایگان را برای شهروندان خود فراهم می کند.

دولت مصر تلاش هایی را برای بهبود سیستم مراقبت های بهداشتی در این کشور انجام داده است و این منجر به افزایش تقاضا برای متخصصان پزشکی شده است.به طور همزمان، همچنین منجر به تقاضای بالایی برای فارغ التحصیلان MBBS شده است که می خواهند در این زمینه کار کنند. اکثر دانشگاه های اینجا بورسیه های سخاوتمندانه ای ارائه می دهند که می تواند به دانشجویان کمک کند تا هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند. بسیاری از دانشگاه های خصوصی در مصر وجود دارند که شهریه های مقرون به صرفه ای را در مقایسه با کشورهای دیگر مانند ایالات متحده ارائه می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند به سوالات شما در خصوص تحصیل پزشکی در مصر و اخذ پذیرش تحصیلی کمک و راهنمایی کند.

بررسی تحصیل پزشکی در مصر

هزینه تحصیل در مصر بسیار مقرون به صرفه است ، اما شما باید برای اجرای در سطح بالایی آماده باشید. اگرچه دانشگاه قاهره یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های مصر است، اما اگر می خواهید در رشته پزشکی تحصیل کنید، باید گزینه های دیگری را نیز در لیست خود در نظر بگیرید. این کشور دارای چندین موسسه معتبر دیگر است که مدرک MBBS را ارائه می دهند، از جمله دانشگاه عین شمس، دانشگاه اسکندریه و دانشگاه منصوره. دولت مصر به شدت متعهد به بهبود استانداردهای مراقبت های بهداشتی و ارائه مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه و در دسترس است. این تعهد در برنامه 5 ساله MBBS آنها منعکس شده است که شامل 2 سال کارآموزی با حقوق است. دانش آموزانی که این برنامه را تکمیل می کنند، می توانند در یکی از بیمارستان ها یا کلینیک های پیشرفته مصر، طبابت کنند.

در جدول زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در رشته پزشکی در مصر هستید:

نرخ فارغ التحصیلیسال
80%2022
82%2023
81%2024

مزایای تحصیل رشته پزشکی در مصر

دانشجویانی که به پزشکی علاقه دارند و می خواهند حرفه خود را در این زمینه دنبال کنند می توانند به برنامه MBBS در مصر بپیوندند. برنامه MBBS یکی از قدیمی ترین برنامه های پزشکی در جهان است که در سال 1971 توسط وزارت بهداشت راه اندازی شد. طبق مقررات شورای سندیکای پزشکی مصر (EMSC)، مدت زمان تکمیل دوره MBBS 5 سال با 2 ترم در سال است. 2 سال اول به علوم پایه و روش های بالینی و 2 سال آخر به چرخش بالینی و کارهای تحقیقاتی اختصاص دارد.

تقاضای فعلی برای فارغ التحصیلان MBBS زیاد است زیرا بسیاری از شرکت های بین المللی به دنبال نامزدهای ماهری هستند که بتوانند موقعیت های خالی خود را به سرعت بدون نیاز به انتظار طولانی پر کنند. آنها همچنین فارغ التحصیلان MBBS را ترجیح می دهند زیرا بسته های حقوقی بهتری نسبت به سایر دوره های تحصیلات تکمیلی مانند MCA یا MBA کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی) ارائه می دهند.

مزایای تحصیل رشته پزشکی در مصر

اخذ پذیرش تحصیل رشته پزشکی در مصر

سیستم آموزشی مصر یکی از بهترین ها در جهان است. این کشور فارغ التحصیلان قابل توجه زیادی در رشته های مختلف از جمله پزشکی ایجاد کرده است و به دلیل استانداردهای بالای آموزشی و کیفیت آموزشی شناخته شده است. تحصیل در MBBS در مصر به شما این فرصت را می دهد که مهارت های انگلیسی خود را بهبود ببخشید، درباره فرهنگ های مختلف بیشتر بدانید و با افراد جدید آشنا شوید. آنها احساس می کنند که تحصیل در اینجا به آنها کمک کرده تا به عنوان یک فرد رشد کنند، نه تنها از طریق بهبود مهارت های زبانی بلکه با یادگیری بیشتر در مورد فرهنگ های دیگر. برای نتیجه گیری، اگر حداقل 75% را در آزمون متوسطه بالاتر کسب کرده اید و همچنین امتحان NEET را پشت سر گذاشته اید، دیگر به دنبال آن نباشید.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش تحصیلی در مصر در رشته پزشکی هستید:

نرخ پذیرش تحصیلی در مصر در رشته پزشکی

تحصیل پزشکی در دانشگاه قاهره در مصر

در سال 1918 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های مصر است. مرکز پزشکی دانشگاه قاهره بزرگترین دانشکده پزشکی کشور است که بیش از 1000 دانشجو دارد. در منطقه معادی قاهره واقع شده است. برنامه پزشکی در دانشگاه قاهره یکی از رقابتی ترین برنامه ها در مصر است. این برنامه برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است و فرصتی عالی برای یادگیری علوم پایه از جمله آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، پاتوفیزیولوژی و فارماکولوژی ارائه می دهد. این برنامه همچنین کلاس های پزشکی بالینی و جراحی را ارائه می دهد. دپارتمان پزشکی در دانشگاه قاهره از سال 1994 توسط کمیته رابط در آموزش پزشکی (LCME) تایید شده است. این دپارتمان آموزش جامع علوم پزشکی و همچنین آموزش بالینی را از طریق یک برنامه درسی 4 ساله ارائه می دهد که منجر به اعطای مدرک MD می شود.

تحصیل در دانشگاه عین شمس در مصر

دانشگاه عین شمس یک دانشگاه دولتی در قاهره است. این دانشگاه وابسته به دانشگاه پیتسبورگ است و برنامه پزشکی آن از سال 2004 توسط شورای آموزش آمریکا (ACE) تایید شده است. دانشگاه عین شمس یکی از قدیمی ترین دانشگاه های مصر است که سابقه طولانی در آموزش پزشکی دارد. برنامه پزشکی این دانشگاه بیش از 50 سال است که اجرا می شود و پزشکان و پرستاران با استعداد زیادی تولید کرده است. دانشکده پزشکی دانشگاه عین شمس یک برنامه یکپارچه ارائه می دهد که ترکیبی از علوم پایه و آموزش بالینی است. برنامه درسی شامل دوره های آناتومی، فیزیولوژی، آسیب شناسی / میکروبیولوژی / بیوشیمی، پزشکی بالینی و آمار زیستی  اپیدمیولوژی است.

در بخش زیر شاهد تخصص های مختلف در رشته پزشکی در مصر هستید:

تخصص های مختلف در رشته پزشکی در مصر

علاوه بر این برنامه درسی اصلی، دانش آموزان تشویق می شوند تا تخصص های خود را در زمینه قلب و عروق بیماری های قلبی عروقی دنبال کنند. پوست غدد درون ریز گوارش؛ جراحی عمومی؛ زنان و زایمان مغز و اعصاب جراحی مغز و اعصاب چشم پزشکی جراحی ارتوپدی؛ گوش و حلق و بینی راینولوژی اطفال بیماری های ریوی (پزشکی) اورولوژی (پزشکی) رادیولوژی. دانشجویان همچنین این فرصت را دارند که در سایر بخش های دانشگاه عین شمس مانند مطالعات زبان انگلیسی یا علوم کامپیوتر دوره هایی را بگذرانند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی در رشته پزشکی در مصر خدمات تخصصی به متقاضیان ارائه می کند.

سوالات رایج در مورد تحصیل پزشکی در مصر

در این بخش از مطلب به سوالات رایج متقاضیان در حوزه تحصیل پزشکی در مصر می پردازیم:

  • نرخ پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی در مصر چقدر است؟ به طور میانگین 70% متقاضیان پذیرش گرفته اند.
  • چه گرایش و تخصص هایی در مصر در حوزه پزشکی وجود دارد؟ تقریبا اکثر گرایش ها مانند اطفال و جراحی و پوست و داخلی وجود دارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *