مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل ریاضی در آمریکا

تحصیل ریاضی در آمریکا

تحصیل ریاضی در آمریکا یکی دیگر از رشته های پرمتقاضی در این کشور بشمار می رود زیرا ریاضیات علمی انتزاعی می باشد که به مقایسه نتیجه ها می پردازد. دانشجویان بین المللی در این علم با مفاهیم عددی، بخش های اصلی هندسه و مفاهیم جبر و حساب تعامل خواهند داشت. دانشجویان با تحصیل ریاضی در آمریکا امکان اخذ مدرک کارشناسی را خواهند داشت. طول دوره تحصیل کارشناسی در آمریکا به مدت 4 سال است. پذیرش در دانشگاه ها برای تحصیل در این رشته با اخذ آزمون ورودی ریاضی انجام می گیرد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رشته های پرکاربرد تحصیلی در این کشور را شناسایی و به دوستان معرفی می نمایند.

دولت آمریکا سرمایه های زیادی را به بخش آموزش اختصاص داده است. از همین رو این کشور در بخش آموزشی به پیشرفت های چشمگیری دست یافته اند. دانشگاه های آمریکا در تراز اول دانشگاه های جهان قرار دارند. از این رو می توان گفت تحصیل در آمریکا تضمین آینده شغلی دانشجویان را به همراه خواهد داشت. زیرا دانشجویان با اخذ مدرک تحصیلی از مراکز تحصیلات عالی آمریکا نیازی به احراز صلاحیت برای انجام کار نخواهند داشت. به راحتی می توانند در شغل مورد نظر خود به انجام کار بپردازند. خوشبختانه متقاضیان تحصیل ریاضی در آمریکا امکان اخذ بورسیه های تحصیلی متعددی را در این کشور خواهند داشت. آمریکا یکی از پهناورترین کشورهای جهان است. هم اکنون میزبان 800000 دانشجوی بین المللی در رشته های مختلف می باشد.

شرایط تحصیل ریاضی در آمریکا

با گسترش مباحث علم ریاضی و استفاده آن در زندگی روزمره این دانش با 2 گرایش ریاضی کاربردی و ریاضی نظری در دانشگاه های آمریکا ارائه داده می شود. گرایش ریاضیات کاربردی بگونه ای است که دانشجویان با استفاده از مفاهیم و روش های ریاضی به مسائل کاربردی در جهان می پردازند. از جمله کاربردهای این گرایش در زندگی روزمره می توان به بررسی تاثیرگذاری داروها، ویژگی های آئرودینامیک اتومبیل ها اشاره نمود. دانشجویان در این علم مسائل جدید را شناسایی و با استفاده از تکنیک های ریاضی به حل آنها اقدام می نمایند.

گرایش نظری ریاضی بیشتر به توسعه و گسترش روش های دانش ریاضی تمرکز دارد. کاربرد خاصی در زندگی روزمره ندارد. ریاضیات نظری یکی از مهمترین دروس پایه ای برای رشته های مهندسی، علوم کامپیوتر، فیزیک، آمار و اقتصاد بشمار می رود. این رشته ارتباط نزدیکی با رشته های فوق ذکر دارد. بسیار مشاهده شده است که دانشجویان در مقاطع مختلف به تغییر رشته بین ریاضیات و رشته های فوق پرداخته اند.

طول دوره تحصیلی بدین صورت است:

مقطعطول دوره
کارشناسی4
کارشناسی ارشد2
دکترا3

از گرایشات تخصصی رشته ریاضی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ریاضیات گسسته
  • مکانیک
  • نظریه سنجش
  • هندسه فراکتال
  • دینامیک سیال

شرایط لازم برای تحصیل ریاضی در آمریکا

دانشجویانی که متقاضی تحصیل ریاضی در آمریکا هستند، می باید از شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باشد. از مهمترین شرایط پذیرش در دانشگاه ها برای تحصیل در این رشته عبارتند از:

  • کسب نمره قبولی در آزمون GRE
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  • برخورداری از سوابق پژوهشی در این رشته
  • برخورداری از تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا

میانگین تعداد متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

برخورداری از مهارت زبان آلمانی و روسی برای متقاضیان امتیاز محسوب می گردد. نقش موثری در پذیرش آنان خواهد داشت. البته برخورداری از این مهارت در تمامی دانشگاه های آمریکا به عنوان امتیازی محسوب نمی گردد. تنها برخی از دانشگاه های آمریکا این ویژگی را برای پذیرش دانشجویان قرار داده است. جهت اطلاع از هزینه‌ زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

مراکز پژوهشی و تحصیل ریاضی در آمریکا

در کشور آمریکا مراکز تحقیقاتی بسیاری برای تحقیق و پژوهش در رشته های مختلف تحصیلی وجود دارد. اما تنها برخی از این مراکز به انجام تحقیقات در رشته ریاضیات می پردازند. CRMSE یکی از معروفترین مراکز تحقیقاتی ریاضی در آمریکا بشمار می رود. از دیگر مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ریاضیات در آمریکا عبارتند از:

ردیفنام مرکز تحقیقاتی
1انستیتو ریاضی آمریکا (ATM) The American Institute Of Mathematics
2مرکز مطالعات غیرخطی (CNLS)The Center for Nonlinear Studies
3انستیتو پژوهش های تجربی و محاسباتی دانشگاه براون
4انستیتو ریاضی کورانت دانشگاه نیویورک
5انستیتو ریاضیات کاربردی و محض (IPAM)
6انستیتو ریاضیات کاربردی و علوم زیستی دانشگاه اوهایو
7مرکز تحقیقات ریاضی دانشگاه استنفورد
8انستیتو علوم ریاضی در کالیفرنیا
9انستیتو علوم کاربردی و آمار در کارولینای شمالی

ناگفته نماند تمامی دانشکده هایی که امکان تحصیل ریاضی در آمریکا را برای دانشجویان فراهم نموده اند، باید تأییدیه NCATE را کسب نموده باشند. البته اخذ تأییدیه از سوی یکی از سازمان ها و یا نمایندگی های این مرکز برای ارائه رشته ریاضیات در دانشگاه ها کافی می باشد. هم اکنون 6 سازمان صدرو تاییدیه در کشور آمریکا وجود دارد. هر یک مسئول صدور تاییدیه برای بخش هایی از این کشور هستند. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

مراکز پژوهشی و تحصیل ریاضی در آمریکا

بازار کار و درآمد در رشته ریاضی در آمریکا

رشته ریاضیات یکی از رشته های پرکاربرد در این کشور می باشد. نرخ اشتغال دانشجویانی که تحصیلات را در این رشته به پایان رسانیده اند در این کشور 16% گزارش شده است. می توان گفت در حال حاضر در آمریکا بیش از 3 میلیون ریاضی دان مشغول به انجام فعالیت می باشند. 26% این افراد در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و 37% آنان در مشاغل دولتی و 16% دیگر از دانشجویانی که تحصیلات را در آمریکا به پایان رسانیده اند. در مشاغل گوناگون مشغول به کار هستند. شرایط کار در این کشور در مقاله کار در آمریکا شرح داده شده است.

اگر چه دانشجویان با اخذ مدرک کارشناسی امکان یافتن شغل در این کشور را دارند. اما از آنجائیکه بازار کار ریاضی کاملا رقابتی است. دانشجویان زیادی اقدام به تحصیل در مقاطع تکمیلی نموده اند. ناگفته نماند ریاضیدانانی که از مهارت های برنامه نویسی در کامپیوتر و تحلیل سیستم های اطلاعاتی برخوردارند، شانس زیادی برای یافتن شغل نسبت به دیگران خواهند داشت. متقاضیان مهاجرت کاری جهت آگاهی از موسسات کاریابی در آمریکا می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از دیگر راه های کاریابی در این کشور مطلع گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *