مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان

تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان

تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان به زبان های آلمانی و انگلیسی ارائه می شود. رشته طراحی لباس در موسسات معتبر و زیادی در آلمان ارائه می شود. این رشته سالهاست در این موسسات ارائه می شود و دارای اعتبار و کیفیت بسیار خوبی هستند. موسسات علمی کاربردی به همراه آکادمی های مد و هنر دوره های مختلفی را در صنعت مد از جمله طراحی لباس، بازاریابی فشن و غیره ارائه می کنند. آلمان گزینه ای عالی برای تحصیل رشته طراحی لباس در قاره اروپاست. هزینه دوره ها با توجه به موسسات و دانشگاه ها متفاوت است. این هزینه از رایگان تا ترمی 5000€ (یورو) متغیر است. جهت اعزام دانشجو به آلمان و تحصیل در این کشور می توانید بر روی توانایی های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حسب باز کنید.

کلیات تحصیل رشته طراحی لباس در کشور آلمان

بیش از 40 موسسه مد در آلمان به دانشجویان کمک می کنند تا این رویا را محقق کنند. نسل جدیدی از معلمان با مهارت بالا راه رو به جلو را نشان می دهند. اکثر طراحان لباس و مد اروپا در آلمان آموزش دیده اند. اگرچه این واقعیت در سطح بین المللی کمی شناخته شده است. یکی از دلایل این است که آلمان، بر خلاف بلژیک، بریتانیا یا ژاپن، تنها یک موسسه مد معتبر ندارد، بلکه دارای ده ها آکادمی و موسسه مد است. دلیل دیگر این است که این مدارس به طور سنتی تاکید بیشتری بر آموزش فشرده نسبت به گلیتز دارند. اما با نمایش ها و مجلات خودشان این در شرف تغییر است.

  • استانداردهای آموزشی آلمان در سال های اخیر با ظهور نسل جدیدی از مدرسین افزایش یافته است.
  • بسیاری از معلمان فعلی در بهترین مدارس مد در جهان تحصیل کرده ‌اند و حرفه ‌های خود را در خارج از کشور دنبال کرده ‌اند، خواه به عنوان طراح ارشد در پاریس، صنعت ملی مد میلان و یا در وستوود لندن.
  • در حالت ایده آل، مد باید در پیچیدگی کامل آن در نظر گرفته شود.
  • این به معنای شناخت پتانسیل بازار و همچنین پیشرفت ‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فناوری در مراحل اولیه، پیش ‌بینی مدها و تغییرات در ارزش ‌ها و درک آنچه مشتریان می ‌خواهند و انتخاب می ‌کنند.

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه های آلمان

حدود 1000 دانشجو در سال از 40 موسسات مد آلمان فارغ التحصیل می شوند. برلین قلب خلاق این صنعت است. سایر کالج ها و دانشگاه های آموزشی در سایر نقاط کشور کار برجسته ای انجام می دهند. برای مثال، دانشگاه هنر و طراحی Burg Giebichenstein در هاله، دانشگاه علوم کاربردی Niederrhein در مونشن گلادباخ، دانشگاه Pforzheim برای طراحی، مهندسی و تجارت، یا کالج هنرهای کاربردی Schneeberg در Zwickau برخی از آنها هستند. تعداد متقاضیان بسیار زیاد است و بسیاری از آنها از خارج می آیند. دانشگاه هنر برلین به تنهایی 700 درخواست در سال دریافت می کند، اگرچه تنها 35 دانشجوی جدید در سال می توانند ثبت نام کنند.

در جدول زیر برخی بهترین دانشگاه های آلمان ارائه کننده رشته طراحی لباس در آلمان معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1آکادمی هنر ویسنس برلین
2دانشگاه طراحی شوابیش
3دانشگاه علوم کاربردی برلین
4دانشگاه هنر برلین
5دانشگاه علوم کاربردی ماکرومدیا
6دانشگاه علوم کاربردی مدیادیزاین
7دانشگاه هنر، طراحی و موسیقی فرایبورگ
8دانشگاه علوم کاربردی EBC

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه های آلمان

آموزش طراحی لباس در آلمان

تنوع مفاهیم آموزشی به اندازه تعداد موسسات هنر و مد است. گاه تمرکز اصلی بر آزادی هنری است، گاهی بر بازارپذیری، طراحی یا اجرای فنی. آزادی آموزش، یک اصل مندرج در قانون اساسی آلمان، اساتید دانشگاه را قادر می سازد تا اولویت های فردی خود را تعیین کنند. به عنوان مثال، در دانشگاه هنر و طراحی Burg Giebichenstein در هاله، هدف نهایی تربیت دانشجویان خود برای صنعت نیست. اول و مهمتر از همه انتظار می رود که دانشجویان رویکرد خود را به مد در یک دوره تحصیلی که از نظر فکری نیاز دارد توسعه دهند. دانشگاه طراحی، مهندسی و تجارت Pforzheim می خواهد طراحان مد خلاق را با امضای خود تربیت کند که فردیت، آگاهی از مشکل و دانش فنی را در مفاهیم نوآورانه ترکیب می کنند. موضوعات دوره خاص شامل:

  • اصول طراحی
  • توسعه تم
  • مفاهیم رنگ و متریال،
  • تکنیک های برش و گردآوری یک مجموعه
  • و همچنین سواد کامپیوتر، عکاسی و زبان های خارجی است.

با این حال، حتی مهم تر از به دست آوردن این ابزارهای تجارت، توسعه شخصیت و امضای شخصی است. این اساساً توسط اساتیدی که ارتباط نزدیکی با کلاس ‌های کوچک خود دارند، اعلام می‌ شود.

درآمد طراحان لباس در کشور آلمان

دامنه رشته هایی که فارغ التحصیلان در آن کار می کنند به اندازه طیف دوره های تحصیلی ارائه شده گسترده است. برخی از فارغ التحصیلان در میان حدود 200 فرصت شغلی که هر ساله توسط صنعت پوشاک یا برچسب های مد ارائه می شود، شغل پیدا می کنند. لذا میزان درآمد آنها نیز متفاوت است. اما به صورت کلی طراحین لباس در آلمان به صورت متوسط به میزان 3410€ (یورو) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 38500€ (یورو) در سال است. همچنین در کم ترین حالت میزان حقوق طراحین لباس در آلمان در کشور آلمان در حدود 1500€ (یورو) و در بیشترین حالت 6800€ (یورو) می باشد.

میزان درآمد طراحین لباس در بهترین شهرهای آلمان در نمودار مشخص شده است:

درآمد طراحین لباس در بهترین شهرهای آلمان

لیسانس طراحی لباس در دانشگاه علمی کاربردی Germany

برنامه تحصیلی در طراحی لباس و مد) آخرین پیشرفت ‌های فناوری بازار را در بر می ‌گیرد تا تخصص خلاقانه و صنایع دستی و همچنین دانش دیجیتال و مهارت‌ های مفهومی مورد نیاز برای طراحی مجموعه ‌های مترقی را در اختیار شما قرار دهد. مد یک کاتالیزور برای تغییر است، واقعیتی که هم در مفاهیم طراحی و هم در زندگی روزمره منعکس شده است. مد، صرف نظر از منشأ، جنسیت، قومیت، یا گرایش جنسی ما، ارتباطاتی را ایجاد می کند و منعکس کننده مسائل درون جامعه است. شما یاد خواهید گرفت که تکانه های فعلی را شناسایی کرده و روی آنها تأمل کنید و آنها را به زبان طراحی خود بیان کنید.

مدرک طراحی لباس فرصت های شغلی گسترده ای را ارائه می دهد، از جمله نقش های خلاقانه و با مسئولیت بالا در تولید فیلم و عکاسی، آژانس های مد و سبک، ناشران، آژانس های طراحی و غیره. برنامه به شما دیدگاه جامعی را ارائه می دهد که تاریخ فرهنگی و تئوری مد و همچنین تخصص مواد، مدیریت محصول و ارتباطات را پوشش می دهد. از طریق ماژول های نظری و عملی، شما از وظیفه صنعت مد برای ترویج پایداری در جامعه و توسعه مهارت های خاص مورد نیاز برای تحقق ایده های خلاقانه خود آگاه خواهید شد. مهاجرت تحصیلی به آلمان سال هاست با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای متقاضیان عزیز اتفاق افتاده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *