مهاجرت تحصیلی فرانسه

تحصیل رشته حقوق در فرانسه

تحصیل رشته حقوق در فرانسه

در مقاله تحصیل رشته حقوق در فرانسه، دانشگاه های مرتبط این کشور، هزینه تحصیل، رشته های مرتبط، مدارک و شرایط مورد نیاز برای تحصیل بیان می شود. تاثیرات حقوقی و سیاسی فرانسه در عملکرد اتحادیه اروپا و در سازمان ملل برجسته بوده و اصلا به دلیل نقش رهبری حقوقی فرانسه، پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه قرار دارد. در رابطه با موضوع تحصیل رشته حقوق در فرانسه، مشاوران مجرب و کارآزموده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به شما عزیزان به طور تلفنی یا حضوری مشاوره لازم را بدهند.

درخواست برای تحصیل رشته حقوق در فرانسه

اگر شما جزء دانشجویان بین المللی هستید و تصمیم بر آن دارید تا در دانشگاه رشته حقوق در این کشور تحصیل کنید، می باید یکسری مدارک را جمع آوری کنید. از همان قدیم، حقوق رشته تحصیلی پرطرفدار در فرانسه می باشد. در این کشور بسیار رشته معروف و پردرآمد است. واقعیت این است که دانشگاه های این کشور را با رشته حقوق می شناسند. همه ساله دوره تحصیلی حقوق در کلیه مقاطع متقاضیان فراوانی از اقصی نقاط جهان دارد. همانطوری که اساتید و دانشجویان رشته حقوق مطلع اند زبان فرانسوی در بین حقوقدانان و محققان رشته حقوق به زبان حقوقی معروف است.

تا بدین تریتب اثبات کنید که شما نیازمندی های درخواست را تامین کرده اید. درخواست برای موقعیتی در موسسه آموزش عالی در فرانسه آسان هست. دانشجویان خارجی این توانایی را دارند که تا 20 دانشگاه را فقط با یک درخواست از طریق وب سایت دانشگاه مورد نظر ارجاع دهند.

نحوه درخواست تحصیل رشته حقوق در فرانسه

دانشجویان بین المللی که خواهان تحصیل در این رشته در این کشور هستند می باید از 2 مجموعه زیر جهت انجام درخواست پیروی بکنند:

  • روشی برای درخواست از یک موسسه آموزش عالی
  • روشی برای ورود به کشور زمانیکه درخواست به تایید رسید.

میانگین تعداد متقاضیانی که از کشورهای مختلف این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند طبق نمودار زیر می باشد:

میانگین رشد تعداد دانشجویان در کشور فرانسه

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم برای تحصیل در فرانسه

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های حقوق در این کشور عبارتند از:

  •  پاسپورت و کارت شناسایی
  • کپی های دانشنامه های کارشناسی و ریز نمرات
  • حق الزحمه ثبت نام
  • یک کپی از کارت بیمه سلامت اروپایی (در صورتی که شما شهروند اتحادیه اروپا باشید).
  • CV نامه انگیزه
  • گواهینامه زبان انگلیسی همانند تافل و تولیمو

برنامه های مقاطع تحصیلی رشته حقوقی در فرانسه

برنامه های مختلف تحصیلی مرتبط با این رشته بدین شرح می باشد:

  •  اکثر برنامه های کارشناسی 3 یا 4 سال طول می کشد. برخی از دانشکده ها برنامه هایی را طراحی کرد اند تا علایق دانشجویان با یک بخش خاصی از حقوق همانند حقوق اروپا قبل از اینکه آنها شروع به کار در این زمینه بکنند، هماهنگ شود.
  • (ارشد حقوق) یک مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان در حال تحصیل رشته حقوق می باشد. آن معمولا برای دانشجویان و متخصصین حقوق تخصیص داده شده که خواستار کسب دانش در یک رشته حقوق خاص همانند حقوق بین المللی یا حقوق مالیات می باشند.

جهت اطلاع از شرایط و هزینه های مرتبط با زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته حقوق در فرانسه

اکثر دانشکده های حقوق در فرانسه شهرت بین المللی زیادی دارند. در فرانسه برعکس سایر کشورها، دانشکده های حقوق مستقل نیستند. دانشکده های حقوق به یک دانشگاه مرتبط هستند که طیفی از موضوعات را برای تحصیل به دانشجویان ارائه می دهد. اکثریت دوره های آموزشی در دانشکده های حقوق فرانسه مربوط به قوانین فرانسه هست که به بعد از آن به قوانین اتحادیه اروپایی هم می پردازد.

براساس آمار و ارقام موجود، بی تردید دانشگاه های پانتئون – سوربون پاریس I و پانتئون- آساس II بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته حقوق بشمار می روند.

  • دانشکده حقوق دانشگاه پانتئون- سوربون از معروفترین دانشکده های حقوق برای تحصیلات حقوقی است. این دانشکده در پاریس قرار دارد. این دانشکده با دانشکده های مطرح زیادی در دنیا در ارتباط هست. تمامی دوره ها به زبان فرانسوی تدریس می شود.
  • دانشکده حقوق دانشگاه پانتئون-آساس طیفی از موضوعات مختلف را به دانشجویان پرشمار رشته حقوق خود پیشنهاد می کند. این دانشگاه خواهرخوانده سوربون هست. این دانشگاه دارای 24 مرکز پژوهشی و 5 دانشکده دکتری هست. هر ساله 1630 استاد و بالغ بر 8000 دانشجو کارشناسی دارد. دوره های آموزشی در اینجا به زبان های انگلیسی و فرانسوی آموزش داده می شود.

شرایط مالی برای تحصیل در کشور فرانسه

دانشجویانی که خواهان حضور در یک موسسه آموزش عالی برای ادامه تحصیل هستند متوجه می شوند. یک تعداد فرصت های مالی خوب وجود دارد که انتظار آنها را می کشند تا حضور در دانشگاه ها آسانتر گردد. بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط در دسترس می باشد.

تحصیل در فرانسه دارای مزایا و فواید متعددی هست. یقینا این امر برای دانشجویان حاضر در آنجا بسیار ملموس می باشد. میانگین هزینه حضور در دانشگاه فرانسوی برای مقاطع سال اول 186€ (یورو) و برای ارشد برابر 255€ (یورو) می باشد. در مجموع هزینه زندگی برای دانشجویان مقرون به صرفه است. اطلاع از شرایط کار در این کشور را در مقاله کار در فرانسه مطالعه بفرمائید.

تحصیل رشته حقوق در فرانسه به دلیل وجود شرایط مطلوب تحصیلی اهمیت زیادی برای متقاضیان این رشته، مخصوصا دانشجویان خارجی دارد. تحصیل در دانشگاه های فرانسه نکات مثبت و منفی خود را دارد. مشاوران با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به شما در این زمینه مشاوره دهند. بهترین روش ها را با توجه به شرایط به شما پیشنهاد کنند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی مقاله تحصیل در پرتغال را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *