مهاجرت تحصیلی مالزی

تحصیل دکتری در مالزی

تحصیل دکتری در مالزی

تحصیل دکتری در مالزی در واقع بهترین مقطع تحصیلی برای مهاجرت می باشد. این مقطع شامل سطح علمی بالا در کنار فرصت مناسب برای برنامه ریزی است. این مقطع در سطح کاملا تخصصی هر رشته ای قرار دارد. این به آن معنی است که متقاضیان می توانند با برنامه ریزی های مناسب به مشکلات موجود در سیر تحصیلی در مالزی غلبه کرده و کنترل تمامی امور را در دست بگیرند. مالزی که یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در منطقه است، به سرعت تبدیل به قطب تجارت و تحقیقات در جنوب شرقی آسیا می شود.

در دهه های اخیر مالزی تحول هیجان انگیزی را در امکانات آموزش عالی در این کشور تجربه کرده است، به طوری که دانشگاه ها، موسسات خصوصی و شعبه های دانشگاه های خارج از کشور با بودجه عمومی، اکنون چشم انداز آموزشی غنی را تشکیل می دهند. دکترا در مالزی شما را با یکی از سریع ترین و پر جنب و جوش ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی آشنا می کند. از روند دکترا گرفته تا ویزای دانشجویی، این راهنما شما را آماده می کند تا به دنبال دکترا در این کشور هیجان انگیز باشید. متقاضیان برای دریافت مشاوره می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

تحصیل در مالزی

تحصیل در مالزی در تمامی مقاطع نیازمند وجود منابع مالی فراوان بوده و دانشجویان مقطع دکتری می توانند از زمان موجود تا رسیدن به این مقطع تحصیلی برای کسب منابع مالی مورد نیاز استفاده نمایند. به عبارتی متقاضیان می توانند تا مقطع دکتری برای کسب منابع مالی مورد نیاز و علاوه بر آن فرصت های بهتر تحصیلی و شغلی صبر نمایند. تحصیل در این کشور می تواند زمینه بهره مندی از امکانات تحصیلی و رفاهی مطلوب را به ارمغان آورد. اما در کنار آن نیز می تواند دارای ویژگی های منفی نیز باشد.

برخی از این ویژگی های تحصیل دکتری در مالزی عبارت اند از:

  • رقابت شدید در بورسیه
  • پایین بودن دستمزد کار پاره وقت
  • اولویت استخدام

گفتنی است که متقاضیان تحصیل در کشور مالزی ملزم به تحصیل در سطح ممتاز بوده و همواره میبایستی برای حفظ موقعیت تحصیلی خود در مالزی کوشا باشند. به عبارتی دانشجویانی اجازه کار حین تحصیل در مالزی را خواهند داشت که همواره رشد تحصیلی محسوس را به ارمغان آورند و در غیر این صورت اجازه کار حین تحصیل از آن ها سلب خواهد شد. در چنین شرایطی تحصیل بدون منابع مالی کافی در مالزی امکان پذیر نخواهد بود. چرا که ممکن است مشکلات مالی منجر به از دست رفتن کیفیت تحصیل دانشجو شده و مهاجرت او را با شکست مواجه کند.

دوره تحصیل مقطع دکتری در مالزی

دوره تحصیل مقطع دکتری در مالزی

تحصیل در مقطع دکتری در کشور مالزی شامل 3 دوره کلی می شود. به عبارتی می توان گفت که این 3 دوره بسته به انتخاب دانشجویان برای تکمیل تحصیلات قابل ارائه خواهند بود. این دوره ها شامل موارد مختلفی می شود که مکمل تحصیلات دانشجویان مقطع دکتری است. گفتنی است که این متد دانشگاه های مالزی می تواند منجر به صرفه جویی نسبی در هزینه های تحصیلی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله ویزای تحصیلی مالزی را مطالعه بفرمائید.

دوره های مقطع دکتری عبارت اند از:

ردیفشرح
1By Course – فقط کلاس
2Course and Dissertation – کلاس و پایان نامه
3Thesis Only – فقط پایان نامه

تحصیل در مقطع دکتری در مالزی در حالت کلاس، به صورت تئوری و عملی با گذراندن دوره های واحد های درسی به پایان رسیده و پس از آن دانشجو با ارائه تحقیقات خود به عنوان پایان نامه فارغ التحصیل می شود. در واقع در این حالت متقاضی به صورت رسمی دفاعیه را انجام نمی دهد و سریع تر دوره را به پایان می رساند. در حالت کلاس و پایان نامه، متقاضی پس از تحصیل میبایستی در جلسه ارائه پایان نامه به صورت رسمی از تحقیقات و پروژه خود دفاع نماید. در حالت پایان نامه نیز دانشجو طی تحصیلات پایان نامه و پروژه را به استاد مربوطه تحویل می دهد.

هزینه تحصیل دکتری در مالزی

در واقع تحصیل در مقطع دکتری در مالزی مزایای بی شماری دارد. گفتنی است که این مزایا زمینه ساز آینده شغلی و تحصیلی دانشجویان خواهند بود. به عبارتی دانشجویان به واسطه چنین مزایای می توانند شانس بیشتری برای کار پس از تحصیل داشته باشند. برخی از این مزایا عبارت اند از:

  • رونق اقتصاد در کشور مالزی و موفقیت این کشور در زمینه آموزش
  • مقرون به صرفه بودن آموزش در مالزی با توجه به قیمت و کیفیت
  • همترازی دانشگاه های مالزی با دانشگاه های برتر از نظر کیفی
  • اقتصاد شکوفا و امنیت مطلوب
  • تناسب هزینه زندگی

گفتنی است که هزینه های تحصیل در مالزی در مقطع دکتری نیز نیازمند منابع مالی قدرتمند می باشد. هزینه های تحصیل در این کشور و کار پس از تحصیل در آن بزرگترین دغدغه دانشجویان می باشد. هزینه های تحصیل در این کشور را به طور کلی می توان طبقه بندی و مدیریت نمود اما در خصوص کار حین تحصیل نمی توان هزینه ها را تامین کرد. لذا نیاز به منابع مالی اولین مشکل دانشجویان خواهد بود.

هزینه های تحصیل در مالزی در مقطع دکتری عبارت است از:

هزینه های تحصیل در مالزی در مقطع دکتری

شرایط بورسیه تحصیل در مالزی در مقطع دکتری

اخذ بورسیه در مقطع دکتری در کشور مالزی مستلزم شرایط مختص به خود است که عبارت اند از:

  • سن متقاضی کمتر از 45 سال باشد. طبق قوانین مالزی در غیر این صورت اجازه تحصیل نخواهند داشت.
  • متقاضی باید دارای مقالات چاپ شده معتبر باشد تا بتواند صلاحیت خود را به تایید رساند.
  • وجود مدرک زبان آیلتس
  • وجود مدرک زبان تافل به جای آیلتس
  • دارا بودن سلامت جسمی و روانی متقاضی برای تایید صلاحیت او الزامی است.
  • الزاما پایان نامه در مالزی نوشته شود.

متقاضیان همچنین مستلزم داشتن مدارکی هستند تا بتوانند صلاحیت خود را به تایید رسانند. این مدارک عبارت اند از:

  • ترجمه و ریز نمرات مقاطع پیشین به همراه مهر تایید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
  • پاسپورت و کپی آن شامل اطلاعات موجود در پاسپورت
  • عکس رنگی به تعداد 6 قطعه
  • طرح توجیهی برای پروپوزال های مورد نظر
  • توصیه نامه از 2 استاد مجرب در دانشگاه
  • برگه تامین مالی که بیانگر توان مالی متقاضی برای تحصیل در مالزی می باشد.
  • رزومه تحصیلی فرد متقاضی
  • رزومه کاری فرد متقاضی
  • گواهی های معتبر علمی و شغلی که بیانگر شایستگی و اثبات کننده تخصص فرد متقاضی می باشد و می تواند شانس متقاضی را در پذیرش به شدت افزایش دهد.

توصیه می شود تا متقاضیان با وکلای مجرب در زمینه مهاجرت همکاری به عمل آورده و مراحل را به صورت قانونی با اصول موجود طی نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از مجرب ترین و برجسته ترین موسسات حقوقی مجرب در زمینه مهاجرت است که همواره می کوشد تا بهترین خدمات مهاجرتی را به متقاضیان ارائه نماید. متقاضیان برای دریافت مشاوره می توانند با کارشناسان مجرب موسسه تماس حاصل فرموده و راهنمایی شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *