مهاجرت تحصیلی یونان

تحصیل دندانپزشکی در یونان

تحصیل دندانپزشکی در یونان

تحصیل دندانپزشکی در یونان یکی از برجسته ترین برنامه های تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. این رشته تحصیلی شامل دوره های مختلفی می شود. هر ساله به دلیل مناسب بودن هزینه های تحصیل و بالا بودن سطح برنامه های تحصیل دندانپزشکی در کشور یونان، دانشجویان بین المللی زیادی وارد دانشگاه های دندانپزشکی یونان می شوند. البته شایان ذکر است که علاوه بر دوره های تحصیل دندانپزشکی، دوره های محبوب و برجسته دیگری نیز برای ادامه تحصیل در دانشگاه های یونان وجود دارند.

این کشور یکی از قدیمی ترین کشورهای دنیا با تاریخ غنی و چند هزار ساله می باشد و امروزه علاوه بر برنامه های آموزشی سطح بالا، جاذبه های گردشگری و باستانی مختلفی برای ارائه دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را با هدف مطلع سازی هموطنان عزیز از شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های یونان تهیه کرده اند.

اینفوگرافی تحصیل دندانپزشکی در یونان

بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در یونان 2023

به طور کلی، تحصیل دندانپزشکی در یونان از 5 تا 6 سال به طول می انجامد. هدف از ارائه برنامه های تحصیل دندانپزشکی در یونان، آماده سازی دانشجویان دندانپزشکی، توسعه دانش، نگرش ها و مهارت های لازم برای انجام امور مختلف در زمینه دندانپزشکی است. تحصیل دندانپزشکی در یونان به دانشجویان امکان دسترسی به منطقه شنگن را می دهد. لذا برای تحصیل در یونان بایستی ویزای شنگن اخذ شود.

مهارت هایی که دانشجویان با تحصیل دندانپزشکی در یونان بدست می آورند عبارتند از:

ردیفموارد
1دانش پایه زیست پزشکی
2مهارت ها و توانایی های پیشگیری و درمان بیماری
3مهارت های اجتماعی و برقراری ارتباط با افراد
4استفاده از وسایل مختلف دندانپزشکی

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در یونان

به محض فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های یونان، دندانپزشک باید دانش و درک بروز در مورد موضوعات گسترده تر عمل دندانپزشکی داشته باشد، در طیف گسترده ای از بخش ها از جمله تحقیق، معاینه، تجزیه و تحلیل، مهارت های حل مسئله، نوشتن برنامه، کار تیمی و درک اهمیت عمل دندانپزشکی و ارتباطات توانایی و مهارت کافی داشته باشد. علاوه بر این، یک دندانپزشک (فارغ التحصیل) باید دانش و درک مسئولیت های اخلاقی و دنتیولوژیکی در زمینه ارائه خدمات درمانی به بیماران و جوامع داشته باشد و در عین حال از قوانین قابل اجرا در مورد دندانپزشکی آگاهی داشته باشد. دندانپزشک فارغ التحصیل شده در این دوره باید بتواند ارتباط مستقیمی با بیماران، خانواده و همراهان آنها و همچنین سایر متخصصان بهداشت داشته باشد. با تحصیل دندانپزشکی در یونان، متقاضیان باید بتوانند اطلاعات را به روشی مهم، علمی و مؤثر کسب کرده و از آن استفاده کند.

مهارت های درمانی فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در یونان

دندانپزشکی که از دانشگاه های یونان فارغ التحصیل می شوند، باید قادر به آموزش بیماران و مدیریت مراقبت های اولیه برای بیماران در هر سنی باشد. یک دندانپزشک جوان فارغ التحصیل شده باید بتواند بیماری های شایع و ناهنجاری های مخاط دهان را در بیماران در هر سنی تشخیص و مدیریت کند. این فرد باید در مدیریت بیماری پریودنتال در بیماران در هر سنی صالح باشد و بتواند بیماری های پوسیدگی، ریشه دندان و لثه را در بیماران در هر سنی بررسی و معالجه کند. با تحصیل دندانپزشکی در یونان، فارغ التحصیلان باید در صورت نیاز مواردی را که نیاز به جراحی ساده دندان و بافت نرم در بیماران در هر سنی از جمله کشیدن دندان و عصب کشی دارند، درمان و مدیریت کند. علاوه بر این، تجویز داروی مناسب برای تکمیل درمان (در صورت لزوم) ضروری می باشد.

فارغ التحصیلان دندانپزشکی در یونان

فارغ التحصیلان دندانپزشکی بهترین دانشگاه های یونان باید بتوانند از روش های مناسب برای مقابله با درد دهان، ناراحتی و اضطراب روانی فرد استفاده کند. این افراد باید بتوانند دندان های غیر طبیعی و یا از دست رفته را به شکلی، عملکردی و زیبایی شناسی قابل قبول برای بیماران در هر سنی بازیابی کند. یک دندانپزشک باید بتواند با اکثر موارد اضطراری پزشکی و دندان پزشکی که در دندانپزشکی عمومی با آن روبرو هستند، به طور مؤثر پیشگیری و برخورد کند. به طور کلی، بهبود بخشیدن سلامت دندان و دهان در سطح فردی، گروهی و اجتماعی وظیفه اصلی دندانپزشکان می باشد. تحصیل دندانپزشکی برای برنامه ریزی نیاز به بررسی درآمد دندان پزشکان در این کشور نیز دارد.

درآمد دندانپزشکان در یونان بدین شرح می باشد:

میزان درآمد دندانپزشکان در یونان بر حسب یورو

سایر مهارت هایی که دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه های یونان کسب می کنند عبارتند از:

  • جمع آوری تاریخچه پزشکی و دندانپزشکی مربوطه (شامل اطلاعات بیولوژیکی، پزشکی، روانی و اجتماعی مورد نیاز برای ارزیابی وضعیت دهان و دندان بیماران در هر سنی)
  • انجام معاینات جسمی، تفسیر یافته ها و انجام اقدامات بعدی
  • استفاده از اطلاعات به روشی مهم و موثر

اعتباربخشی و صلاحیت تحصیل دندانپزشکی در یونان

بیش از 90% کل دندانپزشکان یونان در یکی از دو آموزشگاه های دندانپزشکی در یونان واقع در آتن و سالونیک آموزش می بینند و دوره اصلی آموزش 5 سال به طول می انجامد. اکثر دانشجویانی که از دانشگاه های کشور آمریکا و انگلستان فارغ التحصیل می شوند برای کار در یونان نیاز به مجوز ندارند. به طور کلی، فارغ التحصیلان برخی از دانشگاه ها در کشورهای مختلف اروپایی مانند رومانی برای داشتن شرایط مورد نیاز جهت کار در کشور یونان، موظفند در آزمون های تعیین صلاحیت شرکت کنند تا مجوز کار به عنوان دندانپزشک در این کشور را کسب کنند. مجوز کار به عنوان دندانپزشک پس از اعتبارسنجی درجه دندانپزشکی دندانپزشک توسط انجمن دندانپزشکی محلی، مانند انجمن دندانپزشکی آتن، توسط وزارت خدمات بهداشتی و درمانی شهرداری صادر می شود.

انجمن های دندانپزشکی ملی و محلی (به عنوان مثال انجمن دندانپزشکی آتن) نسبت به عملکرد دندانپزشکی در یونان وظیفه نظارتی خاصی دارند اما وزارت بهداشت با مستقر در آتن، بر روی دندانپزشکی در سطح ملی نظارت می کند در حالی که دولت شهرداری نیز فعالیت مشابهی دارد. لازم به ذکر است که در کشور یونان دندانپزشکانی که قصد دارند فعالیت جداگانه خود را داشته باشند و مطب جدید تاسیس کنند حتما باید از شهرداری مربوطه مجوز کسب کنند. به یاد داشته باشید که برای کار و اقامت در یونان، مهاجران خارجی باید مجوز کار و اقامت این کشور را به صورت جداگانه کسب کنند و دریافت مجوز کار برای هر شغل ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشد.

اعتباربخشی و صلاحیت تحصیل دندانپزشکی در یونان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در یونان

هزینه تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف متغیر است. شهریه تحصیل برای شهروندان اتحادیه اروپا به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی می باشد. اما میزان شهریه برای دانشجویان سایر ملیت ها به مقدار 6500€ الی 1000€ (یورو) در سال می باشد که بسته به نوع دانشگاه متغیر می باشد. هزینه تحصیل در یونان به طور کلی شامل هزینه های زندگی نیز می شود. لذا متقاضیان بایستی علاوه بر هزینه های تحصیلی خود هزینه زندگی را نیز محاسبه کنند. این مسئله منجر به مهاجرتی آگاهانه و موفق تر خواهد شد.

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل دندانپزشکی در یونان

اخذ ویزای تحصیلی یونان یکی از الزامات مهم برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور است. متقاضیان تنها در صورتی می تپوانند به صورت قانونی در این کشور تحصیل نمایند که ویزای تحصیلی را اخذ کنند. اخذ ویزای تحصیلی مستلزم آماده سازی برخی مدارک است. به طور کلی پروسه اخذ این ویزا را می توان به 3 مرحله تقسیم کرد. دانشجویان پس از اخذ پذیرش می توانند به سراغ این مراحل بروند. پروسه اخذ ویزای تحصیلی یونان ذیلا بررسی شده است.

پروسه اخذ ویزای تحصیلی یونان

کار پس از تحصیل دندانپزشکی در یونان

دندانپزشکی به عنوان یکی از رشته های شاخه پزشکی، یکی از مشاغل پر درآمد جهان نیز می باشد. متقاضیان تحصیل در این رشته قادر اند تا به پشتوانه تحصیلات خود در یونان به درآمد بالایی برسند. از این رو می توان آینده تحصیل در این رشته را مطلوب تلقی کرد. تحصیل دندانپزشکی در یونان امکان کار پس از تحصیل در این کشور را نیز فراهم می کند. همچنین متقاضیان با ویزای خود، قادر به سفر به کشورهای عضو شنگن می باشند.

مدارک ویزای تحصیلی یونان

برای ادامه تحصیل در دانشگاه های یونان، دانشجویان ایرانی و به طور کلی اکثر دانشجویان کشورهای ثالث نیاز به دریافت ویزای تحصیل یونان دارند. اخذ ویزای تحصیلی یونان روند ساده ای در پیش ندارد، اما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند اطلاعات بسیار مفیدی در این زمینه به هموطنان عزیز ارائه دهند.

به طور کلی، مراحل اخذ ویزای تحصیلی یونان عبارتند از:

مراحلامور
1جمع آوری مدارک و اسناد برای کسب پذیرش تحصیلی
2دریافت دعوت نامه تحصیلی
3تهیه اسناد مورد نیاز برای اخذ ویزا
4مراجعه به سفارت و ارائه مدارک مورد نیاز، تکمیل فرم درخواست ویزا و پرداخت هزینه درخواست
5انتظار برای تصمیم گیری سفارت
6اخذ ویزای تحصیلی

محبوب ترین برنامه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در یونان

دانشگاه های دندانپزشکی یونان، به اتباع خارجی که قصد تحصیل دندانپزشکی در یونان را دارند محبوب ترین برنامه ها را در حوزه دندانپزشکی ارائه می دهد. یک از دلایل اصلی هجوم دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به دانشگاه های یونان، وجود برنامه های متنوع تحصیلی در رشته دندانپزشکی می باشد. یکی از اصلی ترین و محبوب ترین برنامه های دندانپزشکی در یونان رشته ارتودنسی است. برنامه ارتودنسی در یونان مهارت های آکادمیک و بالینی مورد نیاز برای انجام ارتودنسی را به دانشجویان بین المللی آموزش می دهد. علاوه بر این، تمرکز بر مهارت های تحقیقاتی در برنامه ارتودنسی، به شما اعتماد به نفس کامل برای تکمیل برنامه های تحقیقاتی بالینی یا آزمایشگاهی آینده را می دهد. در نهایت اینکه طول دوره ارتودنسی در دانشگاه های دندانپزشکی یونان 2 سال است.

برای آشنایی بیشتر با محبوب ترین برنامه های دندانپزشکی در یونان به جدول زیر مراجعه فرمایید:

برنامه های دندامپزشکی در یونانطول دورهتوضیحات
جراحی دهان، فک و صورت2 سالهدف از ارائه این دوره ارائه آموزش های پژوهشی در شناسایی، تدوین و اجرای یک پروژه تحقیقاتی خاص است. این پروژه تحقیقاتی در راستای موضوعات تحقیقاتی کنترل در یا ایمپلنتولوژی جراحی دهان و تحقیقات خدمات بهداشتی است.
ریشه دندان3 سالریشه دندان در یونان یک برنامه 3 ساله است که منجر به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در اندودنتیکس می شود. از سوی دیگر، این برنامه درسی شامل مبانی علمی ریشه دندان است.
پروتزهای دندانی2 سالدانشجویان در این برنامه، فرصت حضور در کلینیک های جدید تشخیص بیمار خواهند داشت. همچنینی این فرصت را برای آنها فراهم می کند تا برنامه های درمانی پیچیده ای را تدوین کنند.

در نمودار زیر می توانید پرتقاضاترین برنامه دندانپزشکی در یونان را مشاهده فرمایید:

پرتقاضاترین برنامه دندانپزشکی در یونان

معتبرترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در یونان

کشور یونان به دانشجویانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در این کشور را دارند دانشگاه های مختلفی را با رتبه جهانی بالا ارائه می دهد. از مهمترین دانشگاه های دندانپزشکی یونان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشگاه های دندانپزشکی در یونانتوضیحات
دانشگاه پزشکی ارسطویکی از بزرگترین دانشگاه های یونان دانشگاه ارسطو می باشد. که دارای یک ساختمان مجزا برای دروهای پزشکی می باشد. دانشگاه پزشکی ارسطو از دانشجویان پزشکی در مقطع دکترا پذیرایی می کند.
دانشگاه کاپودیستریدانشگاه کاپودیستری یونان در بین 500 دانشگاه برتر پزشکی جهان قرار دارد. این دانشگاه در تمامی مقاطع تحصیلی دندانپزشکی به دانشجویان بین المللی آموزش می دهد. همچنین این دانشگاه دارای 7500 دانشجویی پزشکی می باشد.
دانشگاه ملی آتناین دانشگاه بالاترین رتبه را در بین دانشگاه های این کشور به خود اختصاص داده است. دانشگاه ملی آتن یکی از قدیمی ترین دانشگاه های یونان می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با همکاران ما در دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب تحصیل دندانپزشکی در یونان

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در یونان می باشیم:

  • آیا دانشگاه های یونان مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند؟ بله، دانشگاه های پزشکی یونان جهت تحصیل دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.
  • آیا جهت تحصیل دندانپزشکی در یونان باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟ بله، دانشگاه های پزشکی یونان جهت پذیرش دانشجو آزمون ورودی برگزار می کنند و این آزمون به زبان یونانی است.
  • بهترین دانشگاه های یونان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کدامند؟ دانشگاه ارسطو تسالونیکی/ دانشگاه ملی اتن/ دانشگاه گرت/ دانشگاه پاتراس و تعدادی دیگر.
  • مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی از دانشگاه های یونان چیست؟ پاسپورت معتبر، عکس، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات و ترجمه رسمی، انگیزه نامه و داشتن تمکن مالی جهت اثبات پشتوانه مالی و تامین هزینه های زندگی و تحصیل در یونان الزامی است.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در یونان

  1. امید شاهی گفت:

    سلام وقت خوش
    من ۳۲ سالمه – هدفم تحصیل دندان پزشکی در یونان هست – من متاهلم و یک فرزند ۲ ساله هم دارم
    ایا مدرک زبان نیازه
    و امکان تحصیل رایگان وجود داره یا خیر
    و اینکه ویزای همراه همزمان داره
    کلا پروسه تحصیل دندان پزشکی در یونان چقد زمانبر هستش

    1. صادقی گفت:

      سلام برای تحصیل دندانپزشکی یونان نیاز به مدرک زبان است. طول اخذ پذیرش و ویزا با توجه به ددلاین دانشگاه ها فرق داره. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *