مهاجرت تحصیلی لهستان

تحصیل دندانپزشکی در لهستان

تحصیل دندانپزشکی در لهستان

تحصیل دندانپزشکی در لهستان در سال 2023 با هزینه زندگی مقرون به صرفه و تحصیل در دانشگاه های معتبر جهانی که از فرآیند بولونیا پیروی می کنند، همراه می باشد. این کشور یکی از کشور های اتحادیه اروپا است. مدارک صادر شده در دانشگاه های لهستان برای همه رشته ها از جمله رشته پزشکی و دندانپزشکی در سراسر اروپا معتبر است. علاوه بر این نیز برخی از دانشگاه های پزشکی این کشور نیز مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران می باشد و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در ایران مشغول به کار شوند.

برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور دانشجویان بایستی شرایطی را رعایت کنند که با مطالعه این مقاله که به قلم مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درآمده می توانید از آن آگاهی یابید و پاسخ سوالات زیر را نیز درباره تحصیل دندانپزشکی در این کشور بیابید.

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشور لهستان در سال 2023 چیست؟
  • بهترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل دندانپزشکی کدامند؟
  • مزایای تحصیل دندانپزشکی در لهستان چیست؟
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور لهستان چقدر است؟
  • اقامت بعد از تحصیل دندانپزشکی در لهستان چگونه است؟

اینفورگرافی تحصیل دندانپزشکی در لهستان

دندانپزشکی در لهستان

برنامه های دندانپزشکی در این کشور مطابق با فرآیند بولونیا می باشد و مدارک صادر شده از آن معتبر هستند. اخذ مدارک پزشکی و دندانپزشکی در لهستان همزمان با اخذ حق کار در زمینه پزشکی و دندانپزشکی در این کشور نمی باشد. اخذ مدرک “Lekarz یا Lekarz Dentssta” فقط تایید می کند که مطالعات دندانپزشکی یا پزشکی انجام شده در این کشور مطابق با تشخیص صلاحیت های حرفه ای ارائه شده مطابق با حداقل شرایط است.

مطابق قانون لهستان، برای به دست آوردن مدارک کامل که منجر به کسب حق حرفه ای در حرفه شود، شخصی که دارای مدرک لهستانی “Lekarz Dentssta” لهستانی است، باید برای گواهی در آزمون نهایی دندانپزشکی (LDEK) و همچنین تکمیل دوره کارآموزی بعد از تحصیلات تکمیلی که 13 ماه برای دکترا و 12 ماه برای DDS طول می کشد شرکت نماید. فارغ التحصیلان تنها پس از تحقق این شرایط می تواند مجوز کامل برای کار را دریافت کند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان در سال 2023

تحصیل دندانپزشکی در لهستان به مدت 5 سال و 10 ترم به طول می انجامد که در طی آن دانشجویان در سخنرانی ها، سمینارها و کلاس های عملی هستند. پس از اتمام هر سال تحصیلات، دانشجویان ملزم به گذراندن 4 هفته تمرین عملی هستند که اجباری است و در برنامه درسی گنجانده شده است. فارغ التحصیلان در این کشور موفق به اخذ مدرک DMD دندانپزشکی می شود و مدرک دیپلم شناخته شده در بسیاری از کشورها را دریافت می کنند. برنامه های درسی دندانپزشکی در لهستان مطابق با استانداردهای برنامه های دندانپزشکی اتحادیه اروپا است. فارغ التحصیلان می توانند کار خود را در لهستان و یا دیگر کشورهای جهان آغاز کنند. دانشجویان با تجهیزات کلاس جهانی در دانشکده پزشکی و مراکز دندانپزشکی دانشگاه های کشور لهستان با برنامه های به روز آموزش می بینند. شرایط اعزام دانشجو به لهستان را از طریق مطالعه مقاله مذکور بررسی بفرمائید.

در نمودار زیر مدت زمان تحصیل رشته های پزشکی در لهستان را مشاهده می کنید:

مدت زمان رشته های پزشکی در لهستان

تحصیل دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی

ممکن است متقاضیان تحصیل در لهستان خواهان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور باشند. دانشجویان می توانند بر اساس شایستگی خود در دانشگاه های پذیرنده مشغول به تحصیل شوند. تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی شامل برخی از هزینه های جانبی نیز می شود. لذا تحصیل به زبان انگلیسی هزینه بیشتری را در بر می گیرد. متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور برای ارتباط بهتر با مردم بایستی زبان لهستانی را تا حدودی فرا گیرند.

تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی مزایای مختص به خود را دارا می باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • عدم نیاز به زبان لهستانی
  • وجود اساتید خبره
  • وجود امکانات مطلوب
  • بهره مندی از مزایای عمومی

آزمون ورودی تحصیل دندانپزشکی در لهستان

از شرایط اصلی تحصیل دندانپزشکی در لهستان در سال 2023 شرکت در دوره پیش پزشکی و آمادگی 1 ساله به نام فاندیشن (Foundation) می باشد که در این دوره دانشجویان با دروس پایه شیمی، زیست شناسی و بیوشیمی و فیزیک می باشد. علاوه بر این دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی موظف هستند تا مدرک معتبر تافل و یا آیلتس را ارائه کنند. دانشگاه های لهستان امتحانات ورودی را برای پذیرش دانشجویان خود برگزار می کنند و نمرات دروسی مانند شیمی، زیست شناسی و فیزیک بسیار حائز اهمیت می باشد.

شرح آزمون ورودی بدین صورت است:

آیتمشرح
حداقل نمره آیلتس6
حداقل نمره تافل90
زبان آزمونانگلیسی
مدت زمان آزمون2 ساعت
تعداد سوالات100
شرح سوالات35 سوال در زیست شناسی در سطح پیشرفته
35 سوال شیمی در سطح پیشرفته
30 سوال فیزیک در سطح استاندارد

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه لودز لهستان

برنامه دندانپزشکی دانشگاه لودز لهستان برای فارغ التحصیلان دبیرستان طراحی شده است. این برنامه بر اساس الزاماتی است که برای موسسات آموزش عالی پزشکی لهستان الزامی است و با استانداردهای اتحادیه اروپا کافی است.

دلایل اصلی برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی لودز عبارتند از:

  • موقعیت مکانی عالی
  • به رسمیت شناختن بین المللی
  • محیط چندفرهنگی
  • یک موسسه فوق مدرن دندانپزشکی: 3 اتاق شبیه سازی، 50 واحد فانتوم، 13 واحد دندانپزشکی
  • شهریه مقرون به صرفه
  • برنامه آنلاین
  • امتحان ورودی اسکایپ

مرکز آموزش دندانپزشکی مجهز به یونیت های دندانپزشکی و فانتوم نسل جدید است که مرکز پزشکی دانشگاه لودز لهستان را در بین مراکز آموزش پزشکی با کیفیت در اروپا قرار می دهد. دوره های پیش بالینی، مانند آناتومی، شیمی پزشکی، زیست شناسی، بیوفیزیک، فیزیولوژی، بافت شناسی و زیست شناسی سلولی و غیره، بیشتر در دو سال اول تحصیل انجام می شود. دوره های پاراکلینیکی مانند پاتومورفولوژی، فارماکولوژی، پاتوفیزیولوژی، میکروبیولوژی، روانشناسی پزشکی از سال دوم تحصیلی شروع می شود. دوره های بالینی (دندانپزشکی محافظه کارانه، دندانپزشکی اطفال، اندودنتیکس، ارتودنسی، پروتز، پریودنتولوژی، جراحی دهان و فک و صورت، ایمپلنتولوژی) در 4 سال ارشد دوره دندانپزشکی برگزار می شود.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه لودز لهستان

تحصیل دندانپزشکی در لهستان بدون مدرک زبان

تحصیل در لهستان بدون ارائه مدرک زبان میسر می باشد. اما توصیه می شود تا متتقاضیان تاکید بر دارا بودن مدرک زبان کنند. چرا که در غیر این صورت اخذ پذیرشی دشوارتر را تجربه می کنند. تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان بری متقاضیان هزینه های جانبی بالاتری نیز دارد. شایان ذکر است این روش برای تعدادی از متقاضیان نیز مناسب تلقی می شود. برخی از ویژگی های مهم تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان عبارتند از:

ویژگی های تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان

مزایا تحصیل دندانپزشکی در لهستان

همانطور که اشاره شد برنامه های تحصیلی لهستان مطابق با استاندارد اروپا است. مدارک اخذ شده در این کشور بسیار معتبر هستند. لهستان همچنین عضو اتحادیه اروپا است و دارندگان ویزای تحصیلی این کشور از مزایای ویزای شنگن بهره مند می شوند. علاوه بر این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در لهستان می توانند به عنوان یک دندانپزشک و حرفه های مربوط به این رشته کار پیدا کنند و با ویزای کاری اقامت پس از تحصیل در لهستان را داشته باشند. در اینجا از جمله مزایای تحصیل دندانپزشکی در این کشور ذکر شده است:

  • اخذ مدرک معتبر در سراسر اروپا و جهان
  • اخذ مدرک معتبر مورد تایید وزارت بهداشت ایران
  • تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی
  • امکان کار پس از تحصیل در لهستان
  • امکان اخذ تابعیت
  • اخذ ویزای شنگن
  • دریافت حقوق پس از تحصیلی
  • هزینه زندگی مقرون به صرفه

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های برتر لهستان

لهستان یکی از کشور های برتر اروپا برای تحصیل می باشد چرا که دانشگاه های این کشور دارای کیفیت بسیار مناسبی هستند و دانشگاه های برتر لهستان از رنکینگ مناسبی برخوردار هستند. برترین دانشگاه این کشور برای تحصیلی رشته های پزشکی، دانشگاه جاگیلونینان لهستان است که در رده بندی های جهانی QS در رتبه 338 جهان قرار دارد. در جدول زیر از جمله دانشگاه های برتر لهستان برای تحصیل در لهستان و تحصیل دندانپزشکی معرفی شده اند:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه جاگیلونیانکراکف
دانشگاه پزشکی بیالیستوکبیالیستوک
دانشگاه پزشکی گدانسکگدانسک
دانشگاه لودزلودز
دانشگاه پزشکی لوبلینلوبلین
دانشگاه پزشکی سیلسیازابرز
دانشگاه پزشکی ورشوورشو
دانشگاه پزشکی وروکلاووروکلاو
دانشگاه پزشکی پرومنیانشزسین
دانشگاه علوم پزشکی پوزنانپوزنان

برنامه تحصیلی دندانپزشکی در لهستان

همانطور که اشاره کردیم تحصیل دندانپزشکی در کشور لهستان حدود 5 سال زمان می برد. دانشجویان در طول تحصیل مطالعات تئوری دندانپزشکی و برنامه های بالینی است. معمولا 2 سال اول تحصیل دندانپزشکی در لهستان شامل تحصیل دروس پیش بالینی و 3 سال آخر دروس بالینی و همچنین کارورزی می باشد. دانشجویان همچنین از سال 3 بایستی زبان لهستانی را جهت کار با بیمار آموزش ببینند. از جمله دروس تحصیل در دندانپزشکی شامل موارد زیر می باشد.

  • دروس پایه: آموزش دروس پایه شامل شیمی پزشکی، بیوفیزیک زیست شناسی مولکولی، آناتومی انسان، پروتکلینیک، تاریخ پزشکی، زبان لاتین، کمک های پزشکی و احیا
  • دروس پیش بالینی: آناتومی دندان ها، فیزیولوژی سیستم های ماستاتوری، ارگونومی در دندانپزشکی، مواد دندانپزشکی، دندانپزشکی اجتماعی، دندانپزشکی ترمیمی بالینی و اندودنتیکس پیش بالینی است.
  • دروس بالینی عمومی: بیماری های داخلی، جراحی عمومی، کودکان، فیزیولوژی بارداری، عصب شناسی، بیماری های عفونی، پوست با ونولوژی، چشم پزشکی، رادیولوژی، اوتالیورونوژی، داروسازی بالینی، ژئودنتولوژی و آنکولوژی عمومی
  • دروس بالینی دندانپزشکی: دندانپزشکی ترمیمی، پروتز، جراحی دندان، ارتودنسی، دندانپزشکی کودکان، پریودنتیولوژی، رادیولوژی دندانپزشکی، جراحی فک و صورت و بیماری های مخاط دهان است.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پوزنان لهستان

دانشگاه پوزنان لهستان با داشتن دانشکده علوم پزشکی خود تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی را در لهستان ممکن می سازد. این دانشگاه جزو 800 دانشگاه برتر جهان است که در شهر پوزنان لهستان واقع شده است. شهر پوزنان بیش از 1000 سال است که در ساحل رودخانه وارتا در غرب و مرکز لهستان واقع شده است و دارای تقریبا 35000 دانشجو است. این شهر همچنین دارای چندین موسسه آموزش عالی، سازمانهای علمی، مراکز اپرا و رقص و تعدادی تئاتر است.

برنامه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پوزان لهستان

برنامه تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه شامل موارد زیر است:

سال تحصیلیدروس تحصیلی
سال اولآناتومی، زیست شناسی، شیمی پزشکی، بیوفیزیک، زبان لاتین، سیتولوژی بافت شناسی، جنین شناسی، بیوفیزیک پزشکی، کمک های اولیه مواد دندانپزشکی، آشنایی با دندانپزشکی جامعه، فلسفه، فیزیولوژی
سال دومآناتومی، بیولوژی سلول، بیوشیمی فیزیولوژی، فیزیولوژی ارگان های معده، دندانپزشکی و پیشگیری، تمرین های دندان پزشکی، علوم مواد دندانپزشکی، تاریخچه دندانپزشکی و پزشکی، ارگونومی در دندانپزشکی
سال سومآسیب شناسی عمومی، آسیب شناسی، میکروبیولوژی و انگل شناسی، داروشناسی، اپیدمیولوژیوی بیماریهای داخلی، جراحی عمومی، فیزیولوژی بارداری، روانشناسی بالینی، مقدمه ای بر انسداد دندانپزشکی، پروتزهای دندانپزشکی، تربیت بدنی، آشنایی با جراحی دندانپزشکی، بیولوژی، آسیب شناسی دهان، پاتوفیزیولوژی ارگان های حرکتی، ارتقاء سلامت دهان و دندان، پاتوفیزیولوژی بیماری های تمدن، مشکلات آسیب شناسی اجتماعی
سال چهارمبیماری های پریودنتال، بیماری های مخاطی دهان، جراحی دندان، جراحی فک و صورت، پروتز دندان

جراحی زیبایی، ارتودنتیکس، بیهوشی و احیا، چشم پزشکی، مغز و اعصاب، روانپزشکی، پزشکی قانونی، انکولوژی، درمان جامع دندانپزشکی، ایمونولوژی، میکروسکوپی با عناصر پلاستیک، جراحی، قانون و اقتصاد دندانپزشکی، اندودنتیکس، روانشناسی دندانپزشکی

سال پنجمطب داخلی، بیماری های تنفسی، بیماری های عفونی، جراحی زیبایی، جراحی عمومی، فارماکولوژی بالینی، جراحی دندان، پروتز دندان، ارتودنسی، رادیولوژی دندانپزشکی، جامعه شناسی پزشکی، رادیولوژی عمومی، تغذیه، ژنتیک بالینی، بیولوژیک و روشهای پیشرفته، علوم رفتاری انسان، دیابت شناسی، روانشناسی ارتباطات

تحصیل دندانپزشکی در لهستان در دانشگاه وروکلاو

تحصیل دندانپزشکی در لهستان در دانشگاه وروکلاو

دانشگاه وروکلاو لهستان (University of Wroclaw) یکی دیگر از دانشگاه های برجسته لهستان برای تحصیل دندانپزشکی است. برنامه 5 ساله این دانشگاه که به زبان انگلیسی تدریس می شود ممکن است به صورت تمام وقت یا پاره وقت تکمیل شود. وروکلاو سابقه ای طولانی در زمینه پزشکی دارد و درصد بالایی از فارغ التحصیلان امتحانات پزشکی و دندانپزشکی ایالتی را می گذرانند. دوره های دندانپزشکی بر بیوشیمیایی بزاق، بیماری های پریودنتال، وضعیت بهداشت دهان و دندان در بیماری های سیستمیک، درمان بیماران مبتلا به ضایعات کرانیوفیک صورت، درمان اندام مشبک، درمان ناهنجاریهای استخوان ران، درمان شکاف، تحقیقات تجربی در مورد مواد بیولوژیکی و ایمپلنت، مواد بیولوژیکی در جراحی پلاستیک و دندانپزشکی و انحراف استخوان جمجمه تمرکز دارد. کارشناسی ارشد برنامه دندانپزشکی در این دانشگاه نزدیک به 500 دانشجو دارد. برای دانشکده پزشکی رتبه 2 در لهستان رتبه بندی شده است.

اقامت پس از تحصیل دندانپزشکی در لهستان

حرفه دندانپزشکی یکی از بهترین حرفه ها و شغل ها در لهستان و بسیاری از کشورهای اروپایی است. همانطور که اشاره کردیم برای کار دندانپزشکی در لهستان دریافت مدرک کافی نیست. بایستی گواهی دندانپزشکی با شرکت در آزمون نهایی دریافت شود. دانشجویان فارغ التحصیل در لهستان با دریافت پیشنهاد کاری می توانند برای تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری اقدام کنند. دانشجویان همچنین در طول تحصیل نیز به صورت موقت می توانند کار کنند. دانشجویان فارغ التحصیل با دریافت ویزای کاری و اقامت 5 ساله در این کشور می توانند اقامت دائم لهستان را بدست آورند. همچنین متقاضیان می توانند برای دریافت تابعیت لهستان درخواست دهند. البته بایستی متقاضیان توجه کنند که برای کار در لهستان نیازمند تسلط کافی به زبان لهستانی را داشته باشند. ویزای کاری لهستان معمولا 2 ساله صادر می شود و تمدید می شود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان نسبت به دیگر رشته های تحصیل در این کشور گران تر است. عوامل مختلفی در تعیین هزینه های تحصیل دخالت دارند. هزینه تحصیل نیز با توجه به دانشگاه، رتبه و محل تحصیل متفاوت است. در مقابل نیز روش های متعددی را می توان برای کاهش هزینه ها به کار گرفت. هزینه های دانشجویی بدین شرح می باشد:

اخذ ویزا دانشجویی جهت تحصیل دندانپزشکی در لهستان

روند اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل دندانپزشکی در لهستان بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. به طوری که اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل دندانپزشکی در لهستان نیازی به اخذ ویزای دانشجویی این کشور ندارند. اما پس از گذشت 3 ماه از ورود آنها به لهستان باید شرایط اقامت خود را در این کشور تعیین کنند. اما در مقابل، اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در لهستان هستند، بدون اخذ ویزای دانشجویی لهستان اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت. یکی از اصلی ترین دلایل پرتقاضا بودن ویزای دانشجویی لهستان این است که، لهستان یکی از معتبرترین و عالی ترین سیستم های آموزشی در اروپا را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. در نهایت اینکه، برای درخواست ویزای دانشجویی جهت تحصیل دندانپزشکی در لهستان، باید به کنسولگری لهستان در کشور محل اقامت خود مراجعه فرمایید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل دندانپزشکی در لهستان به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مراحل درخواست ویزای دانشجویی لهستانتوضیحات
تعیین وقتبرای تعیین وقت تزدیک ترین کنسوللگری لهستان را در کشور محل اقامت خود بیابید.
جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیازمجموعه ای از اسناد و مدارم وجود دارند، که از درخواست ویزای دانشجویی شما پشتیبانی می کنند.
ارسال درخواست از سوی متقاضیمتقاضیان باید درخواست را شخصا در کنسولگری لهستان ارسال کنند. بنابراین پس از دریافت مدارک، باید آنها را به صورت حضوری در تاریخ قرار ملاقات خود در کنسولگری لهستان ارائه دهید.
شرکت در مصاحبه ویزا در صورت نیازبرخی از کنسولگری های لهستان ممکن است خواستار مصاحبه حضوری با شما باشند.
متنظر پردازش ویزای خود باشید.هنگامی که درخواست ویزای دانشجویی شما ارسال شد باید منتظر پردازش ویزای خود باشید. که معمولا حدود 15 تا 30 روز کاری طول می کشد.

چالش های تحصیل دندانپزشکی در لهستان

تحصیل دندانپزشکی در لهستان نیز، همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی در کنار مزایای بی شماری که برای دانشجویان دندانپزشکی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این حوزه می باشد. از مهمترین چالش های تحصیل دندانپزشکی در لهستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چالش های تحصیل دندانپزشکی در لهستانتوضیحات
زبان لهستانیاز آنجایی که زبان لهستان زبان محلی در این کشور است، بنابراین یادگیری زبان لهستان برای ارتباط با دیگران یکی از چالش های اساسی این کشور است. زیرا مردم لهستان کمتر از زبان انگلیسی استفاده می کنند.
کار حین تحصیلکار حین تحصیل دندانپزشکی در لهستان به صورت نیمه وقت، به دلیل تقاضای بیش از حد دانشجویان غیر ممکن است
ارتباط محدود با مراکز درمانیارتباط دانشگاه ها با مراکز درمانی در لهستان بسیار محدود می باشد. علاوه بر این دانشجویان بین المللی مجاز به لمس بیماران در طول کارآموزی دندانپزشکی نمی باشند.

درآمد دندانپزشکان در لهستان

در انتها به درآمد دندانپزشکان در این کشور می پردازیم:

پارامتردرآمد به زلوتی لهستان
حداقلZt53460
میانگینZt74730
حداکثرZt92320

دانشجویان همچنین می توانند از خوابگاه دانشجویی و بورسیه های تحصیلی استفاده کنند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و دریافت مشاوره می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و یا تماس تلفنی برقرار کنید. علاوه بر این امکان برقرار ارتباط اینترنتی نیز برای دریافت مشاوره تخصصی با وکیلان این مجموعه امکان پذیر است.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در لهستان

در این بخش نظر شما را به سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در کشور لهستان جلب می نمائیم:

  • زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دندانپزشکی در کشور لهستان کدام است؟ شاید کشور لهستان از معدود کشورهایی باشه که تدریس برای مقطع دندانپزشکی به زبان انگلیسی هم می باشد و این امکان برای دانشجویان بین المللی وجود داره که بتوانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند.
  • مزیت تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کشور لهستان کدام است؟ کشور لهستان هزینه های تحصیلی پایین تری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد. علاوه بر این کشور از سطح آموزشی بالایی بر خوردار است. مدارک معتبری را در انتهای تحصیل افراد اعطاء می کنند.
  • دوره دندانپزشکی شامل چه دروسی می شود؟ تحصیل در دوره دندانپزشکی شامل دروسی از قبیل بیهوشی و احیا، بیوشیمی، بیوفیزیک، فارماکولوژی بالینی، روانشناسی بالینی، رادیولوژی دندانپزشکی، بافت شناسی و غیره می شود.
  • هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی چقدر است؟ هزینه تحصیل به طور کلی بستگی به مقطع و دانشگاه انتخابی دارد، ولی به طور کلی برای مقطع کارشناسی هزینه سالانه حدود zł58778 (زلوتی)در بر خواهد داشت.
5/5 - (39 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در لهستان

  1. حسین گفت:

    سلام
    ببخشید مگه تحصیل دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی نیست ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب.
      بسته به دانشگاه مقصد فرق دارد. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *