ویزای مسافرتی تاجیکستان

تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان

تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان

علاقه مندان به تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان هستند نیاز به دریافت اطلاعات کامل در این مورد و شرایط تحصیل دندانپزشکی در این کشور هستند. یکی از نکات مهم و قابل توجه برای تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان عدم تایید دانشگاه های این کشور در کشور ایران است. لذا چنانچه خواهان کار پس از تحصیل دندانپزشکی در ایران هستید، تحصیل در کشور تاجیکستان توصیه نمی شود. در غیر اینصورت تاجیکستان با توجه به قرابت زبانی و فرهنگی می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در آسیا باشد. برای پاسخ به سوالات مهم همانند سوالات زیر درباره تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان، همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مطالب را ارائه کرده اند.

  • شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در تاجیکستان در سال 2023 چیست؟
  • تحصیل دندانپزشکی در کدام دانشگاه های تاجیکستان امکان پذیر است؟
  • مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان چیست؟

آموزش عالی در تاجیکستان

تحصیل در تاجیکستان، چه بلند مدت و چه کوتاه مدت، فرصتی خوب برای خودسازی و فرصتی برای ایجاد انگیزه خوب برای پیشرفت فراهم می کند. این مکان عالی برای یادگیری فرهنگ غنی، کشف مکان های جدید است. تاجیکستان کشوری با بالاترین قله ها، یخچال های طبیعی زیبا و رودخانه های پر تلاطم است و دارای دریاچه های زیبا، گیاهان منحصر به فرد و حیوانات کمیاب است. تحصیل در موسسات و دانشگاه های تاجیکستان به 2 زبان تاجیکی (فارسی) و روسی انجام می شود. در بعضی موارد، آموزش دوره های فردی به زبان انگلیسی وجود دارد.

دانشگاه های تاجیکستان و همچنین موسسات زبان نه تنها آموزش عالی در سطح عالی ارائه می دهند، بلکه تجربه بسیار ارزشمندی از زندگی در محیط های مختلف فرهنگی را به دانشجویان خارجی می دهند. این اساساً تجربه بی نظیری از کشورهای دیگر است. مهمان نوازی تاجیکی ها زبانزد است. تاجیکستان میراث فرهنگی فوق العاده غنی از شعر و موسیقی دارد.

ساختار تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان

تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان یک برنامه به صورت 5 الی 6 ساله است مدرک لیسانس دندانپزشکی را در نهایت به دانشجویان ارائه می کند. تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان به 2 زبان تاجیکی و روسی ارائه می شود و زبان انگلیسی فقط در برخی از دوره های دکتری و کارشناسی ارشد در این کشور ارائه می شود. تحصیل دندانپزشکی در این کشور شامل دروس تئوری و بالینی است و در آخر دانشجویان آماده به کار دندانپزشکی در کلینیک ها و مراکز درمانی در تاجیکستان می شوند. تاجیکستان از سال 2007 به روند بولونیا پیوسته است و سعی بر پیشرفت نظام آموزش عالی خود دارد. لازم به ذکر است برای تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان باید به خط سرلیک نیز تسلط داشته باشید که این کار با آموز سریع قابل انجام است.

در نمودار زیر مدت تحصیل در سایر رشته های پزشکی در کشور تاجیکستان آورده شده است:

مدت زمان تحصیل رشته های پزشکی در تاجیکستان

مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان

آموزش و پرورش امروز در تاجیکستان چشم اندازهای گسترده ای را به وجود می آورد و تخصص بی نظیری در مورد زبان، فرهنگ و سنت ها را به دانشجویان ارائه می کند. اتباع خارجی که مایل به استفاده از آموزش عالی تاجیکستان هستند باید سطح زبان تاجیکی یا روسی را در سطح پیشرفته داشته باشند. دانشجویان خارجی که به زبان تاجیکی یا روسی صحبت نمی کنند، می توانند دوره های آمادگی را در آموزشگاه های زبان بگذرانند. یکی از نکات مثبت درباره تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان هزینه پایین تحصیل و زندگی در این کشور است. همچنین تاجیکستان از نظر فرهنگی بسیار نزدیک به ایران است و دانشجویان ایرانی از این نظر احساس راحتی در این کشور خواهند داشت. تاجیکستان می تواند تجربه ای عالی برای زندگی در یک کشور زیبا از نظر طبیعی باشد.

البته علاوه بر نکات مثبت باید معایب تحصیل در این کشور را نیز بررسی کنید. متاسفانه تاجیکستان از نظر کیفیت تحصیل در رده متوسط و رو به پایین در آسیا است و دانشگاه های این کشور در سطح جهان معتبر نیستند. همچنین میزان فقر در این کشور بالا است و شرایط اقتصادی برای کار پس از تحصیل در تاجیکستان مناسب نیست.

در جدول زیر به صورت خلاصه مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان را مشاهده می کنید:

مزایامعایب
هزینه پایین تحصیل و زندگیعدم اعتبار مدرک در ایران
قرابت فرهنگی و زبانی به ایرانکیفیت پایین آموزش
پذیرش سادهاقتصاد ضعیف کشور
اخذ اقامت تاجیکستاننرخ بیکاری بالا

شرایط تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان 2023

شرایط تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان همانند دیگر کشورهای آسیایی مانند تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان است. دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی باید دارای مدرک دیپلم متوسطه باشند و نمرات دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی از اهمیت برخوردار هستند. همچنین دانشجویان باید ریز نمرات خود را ارائه کنند. یکی از موارد مهم درباره تحصیل دندانپزشکی شرایط سنی پذیرش است که دانشجویان بین 17 تا 31 سال در این رشته پذیرش می شوند. همچنین دانشجویان باید مدرک معتبر زبان را ارئه کنند و تسلط خود را بر خط نوشتاری استفاده شده در تاجیکستان با شرکت در آموزش و دوره آن اثبات کنند. همچنین در صورت تحصیل به زبان انگلیسی ارائه مدرک زبان الزامی است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان شامل:

  • گواهی دیپلم در دبیرستان
  • ریز نمرات تحصیلی و حداقل 40% قبولی
  • سن 17 تا 31 سال
  • سند HDR
  • بیمه دانشجویی
  • گواهی پزشکی
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • تمکن مالی

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های تاجیکستان

استخدام پرسنل بهداشتی طبق قانون کار تاجیکستان سازمان یافته است. فارغ التحصیلان به طور معمول در نیروی کار عمومی ثبت نام می کنند. با این حال، تخصیص پرسنل تازه فارغ التحصیل همیشه شفاف نیست. علاوه بر این، تمایل به اختصاص وظایفی به پزشکان وجود دارد که می تواند توسط پرستاران انجام شود دانشکده بهداشت عمومی در انستیتوی پزشکی دانشگاه دولتی پزشکی تاجیکستان در سال 2005 تاسیس شده است که دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس در بهداشت عمومی است. آموزش در زمینه بهداشت عمومی توسط بنیاد سوروس تاجیکستان پشتیبانی می شود اما چالش های برجسته شامل هماهنگی و هزینه های اعزام دانشجو در موسسه بهداشت عمومی است. مفهوم اصلاح آموزش پزشکی و دارویی، اصلاحاتی در ساختار، محتوا، مدت و کیفیت آموزش پزشکی و دارویی در تاجیکستان را پیش بینی کرده است. ا

هداف اصلی این مفهوم عبارتند از:

  • بهبود سیستم آموزش پزشکی مطابق با توصیه های فدراسیون جهانی آموزش پزشکی
  • ایجاد سه مرحله ثابت آموزش پزشکی بالاتر، آموزش پزشکی فوق لیسانس و آموزش مداوم حرفه ای
  • معرفی سیستم جمع آوری و انتقال اعتبارات اروپا (ECTS)
  • بهبود استانداردهای دولتی آموزش پزشکی و دارویی
  • تغییر سیستم ارزیابی کیفیت و سطح صلاحیت حرفه ای
  • معرفی اعتباربخشی موسسات آموزش پزشکی

2 دانشگاه اصلی در تاجیکستان برای تحصیل دندانپزشکی شامل:

  • دانشگاه دولتی پزشکی تاجیکستان
  • دانشگاه پزشکی ابن سینا

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های تاجیکستان

دوره دندانپزشکی دانشگاه ابن سینا تاجیکستان

دانشگاه ابن سینا تاجیکستان یکی از دانشگاه های برتر تاجیکستان در رشته های پزشکی است و این دانشگاه برنامه دندانپزشکی را در دانشکده دندانپزشکی خود ارائه می کند. در سال 1977 در دانشکده دندانپزشکی 70 دانشجو در سال 1982 تعداد دانشجویان 60 نفر، در سال 1988 به 150 و اکنون تعداد کل دانشجویان 386 نفر است که از این تعداد 18 دانشجو در آن خارجی هستند. از زمان وجود دانشکده دندانپزشکی، بیش از 1700 نفر فارغ التحصیل شده اند و فارغ التحصیلان این دانشگاه امروز در موسسات دندان پزشکی خدمات بهداشت عمومی تاجیکستان کار می کنند. به منظور ارتقا کیفیت دانش نظری و عملی دانشجویان ساختار تدریس دانشکده دندانپزشکی و کرسی های ویژه سعی در بهبود روند آموزشی، ایجاد شرایط مطلوب برای آموزش آنها دارد.

با پشتیبانی مستقیم مدیریت دانشگاه از کرسی های دندانپزشکی درمانی، ارتوپدی، جراحی فک و صورت، دندانپزشکی کودکان، کلینیک مرکز بالینی دندان پزشکی متشکل از 26 اتاق آموزشی و پزشکی که فعالیت خود را از سپتامبر 2007 آغاز کرده است ایجاد شده است. جراحان و دندانپزشکان جراحی های ترمیمی و پلاستیکی را بر روی فرد و گردن انجام می دهند. دانشجویانی که علاقه به دندانپزشکی کودکان دارند تخصص دندانپزشکی کودکان را انتخاب می کنند. چنین متخصصانی روی صندلی های جراحی فک و صورت و دندانپزشکی کودکان آماده می شوند. دانشکده دندانپزشکی و کرسیهای مربوط به آن، تمام تلاش خود را برای تکمیل روند روش شناسی و کیفیت بعدی آن برای آماده سازی پزشکان دندانپزشک انجام می دهند.

دوره دندانپزشکی دانشگاه دولتی تاجیکستان

با داشتن لیسانس دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی دولتی تاجیکستان (TSMU) به طور معمول در سال اول خود می توانید دانش اصلی و مهارت های بالینی را کسب کنید که شما را برای کار با بیماران آماده می کند. در سال دوم خود به پیشرفت مهارت های بالینی خود از طریق درمان تحت نظارت بیماران در محل های بالینی در محیط های مختلف دندانپزشکی ادامه خواهید داد، در نتیجه به شما امکان می دهد تجربیات بالینی مناسب را بدست آورید و با مطالعه افراد به توسعه دانش خود مانند دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی ترمیمی، رادیولوژی، علوم رفتاری، جراحی دهان و اطلاعات در مورد بیماری های مرتبط با پلاک دندان ادامه دهید. برای مهاجرت تحصیلی به سایر کشورهای آسیایی مانند تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان می توانید مطالب مربوط را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *