ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در بورکینافاسو

تحصیل دندانپزشکی در بورکینافاسو

تحصیل دندانپزشکی در بورکینافاسو می تواند برای اشتغال انتخاب خوبی باشد اما در کل برای تحصیل این کشور شرایط بسیار ایده آلی ندارد. در این مطلب سعی شده تا در خصوص شرایط تحصیل دندان پزشکی در بورکینافاسو برای متقاضیان اطلاعات کاملی ارائه کنیم. در صورتی که قصد دارید رشته دندان پزشکی را مطالعه کنید می توانید کشورهای بهتری را با هزینه های مقرون به صرفه و آینده خوب تحصیلی انتخاب نمایید. به همین منظور موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تیم متخصص خود حاضر به ارائه خدمات کامل به متقاضیان است. همچنین مشاوران این مجموعه پاسخگوی سوالات و ابهامات شما عزیزان می باشند.

بررسی رشته دندانپزشکی در بورکینافاسو

مطالعات دندانپزشکی شاخه ای از تحصیل در بورکینافاسو است که بر سلامت دهان و دندان افراد تمرکز دارد. متخصصان آموزش دیده در این زمینه نقش مهمی در ارتقای سلامت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری های دندانی دارند. نقش آنها فقط به تشخیص و درمان بیماری ها و شرایط دندانی (پوسیدگی دندان و سایر آسیب شناسی ها) یا عفونت های لثه و دهان (التهاب ها، سرطان های دهان و غیره) محدود نمی شود، بلکه به پیشگیری، آموزش و آگاهی عمومی نیز گسترش می یابد.  در بورکینافاسو، جایی که بیماری ‌های دندان ‌ها و دهان هنوز گسترده است، اهمیت دندانپزشکان بیش از پیش است. بنابراین آنها به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک می کنند.

در بورکینافاسو، مطالعات دندانپزشکی در سال 1979 با ایجاد دانشکده پزشکی و داروسازی (FMP) دانشگاه اوگادوگو آغاز شد. از آن زمان، آموزش در رشته دندانپزشکی رشد تدریجی داشته است. در حال حاضر چند مؤسسه در بورکینافاسو آموزش باکیفیت در زمینه مطالعات دندانپزشکی ارائه می دهند. لازم به ذکر است که اصطلاح “دندانپزشک” اغلب برای توصیف متخصص سلامت دندان اعم از جراح دندان یا دندانپزشک عمومی استفاده می شود. اما، بین این دو حرفه تفاوت وجود دارد: دندانپزشک عمومی یک متخصص بهداشت دهان و دندان است که آموزش ابتدایی دندانپزشکی را گذرانده است. او قادر به ارائه مراقبت های اولیه مانند معاینه دندان، تمیز کردن، درمان پوسیدگی، کشیدن دندان ساده و پروتزهای دندانی رایج است.

جایگاه رشته دندان پزشکی در بورکینافاسو

از طرفی جراح دندان، دندانپزشک متخصصی است که آموزش های تکمیلی در زمینه جراحی دهان و فک و صورت دیده است. جراحان دندان می ‌توانند مراقبت ‌های پیشرفته ‌تری مانند استخراج پیچیده، پیوند استخوان، ایمپلنت ‌های دندانی و درمان بیماری ‌های دهان، فک و صورت را ارائه دهند. در هر صورت، متخصصان دندانپزشکی می توانند مشکلات دهان را قبل از اینکه جدی تر شوند شناسایی و تشخیص دهند و درمان متناسب با نیازهای هر بیمار را ارائه دهند. آنها همچنین می توانند در مورد اقدامات پیشگیرانه برای حفظ بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، انتخاب یک رژیم غذایی سالم و محدود کردن مصرف قند توصیه کنند.

در جدول زیر شاهد نرخ پذیرش تحصیلی در رشته دندان پزشکی در بورکینافاسو هستید:

نرخ پذیرش تحصیلیسال
59%2021
67%2022
64%2023

جایگاه رشته دندان پزشکی در بورکینافاسو

دوره های آموزشی در رشته دندانپزشکی در بورکینافاسو

آموزش رشته دندانپزشکی در بورکینافاسو فقط در دانشگاه اوگادوگو و در برخی از مراکز آموزشی حرفه ای ارائه می شود. دوره اعزام دانشجو به بورکینافاسو به طور متوسط 6 سال به طول می انجامد که 1 سال کارآموزی را نیز شامل می شود. تمرکز دوره ها بر روی علوم پایه، تئوری ها و تکنیک های بالینی مرتبط با مراقبت از دندان است. دانش آموزان همچنین در معرض قرار دادن عملی در تجهیزات دندانپزشکی قرار می گیرند تا تجربه بالینی خود را افزایش دهند.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال در حوزه دندانپزشکی در بورکینافاسو هستید:

نرخ اشتغال در حوزه دندانپزشکی در بورکینافاسو

الزامات تحصیل رشته دندان پزشکی در بورکینافاسو

قبل از شروع حرفه دندانپزشکی، دانستن مهارت های لازم برای این حرفه بسیار مهم است. دندانپزشک علاوه بر اینکه ارتباط خوبی برای تعامل با مردم و مشتریان مختلف دارد، باید دارای حس زیبایی شناسی، توجه به جزئیات و مهارت دستی عالی باشد. این ویژگی ها برای انجام مداخلات دقیق در مناطق محدود ضروری است. علاوه بر این، برای برنامه ریزی پذیرش خود در مقطع کارشناسی در رشته دندانپزشکی، ابتدا باید در آزمون استعداد تحصیلی دندانپزشکی (TAED) که توسط انجمن دندانپزشکی برگزار می شود، شرکت کنید. این آزمون استعداد دانشجوی آینده را برای حرفه دندانپزشکی ارزیابی می کند. قبولی در این آزمون شرط ارسال درخواست شما برای پذیرش است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در بورکینافاسو

اگر در حال حاضر سال آخر دبیرستان خود را می گذرانید و شرایط زیر را دارید، می توانیم شما را برای پذیرش در مقطع کارشناسی در نظر بگیریم. شما باید مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده اید یا در حال دریافت آن هستید. حداقل میانگین 13/20 داشته باشید و حداقل 5 درس پایانی کلاس را گذرانده باشید. بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید ممکن است بالاتر باشد. پیش نیازهای  برنامه تحصیلی (حداقل 10/20 مورد نیاز) را گذرانده باشید. مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد، باید تمام پیش نیازها را در پایان کلاس تکمیل کنید. ظرفیت محدود است و ورود تضمینی نمی باشد.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته دندانپزشکی در بورکینافاسو را آماده کنید:

  • ریز نمرات
  • ریز نمرات برای اولین ترم شما در پایانه کلاس
  • نتایج آزمون های کارشناسی
  • انگیزه نامه
  • پاسپورت
  • عکس
  • پرداخت شهریه
  • اثبات محل اسکان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت تحصیلی به بورکینافاسو توصیه اکیدی ندارد اما برای تحصیل رشته دندان پزشکی می تواند خدمات کاملی به شما ارائه دهید.

مهم ترین سوالات تحصیل دندانپزشکی در بورکینافاسو

در این بخش مفتخر به پاسخ دهی مهم ترین سوالات شما می باشیم:

  • جایگاه رشته دندان پزشکی در بورکینافاسو به چه صورت است؟ از طرفی جراح دندان، دندانپزشک متخصصی است که آموزش های تکمیلی در زمینه جراحی دهان و فک و صورت دیده است. جراحان دندان می ‌توانند مراقبت ‌های پیشرفته ‌تری مانند استخراج پیچیده، پیوند استخوان، ایمپلنت ‌های دندانی و درمان بیماری ‌های دهان، فک و صورت را ارائه دهند. در هر صورت، متخصصان دندانپزشکی می توانند مشکلات دهان را قبل از اینکه جدی تر شوند شناسایی و تشخیص دهند و درمان متناسب با نیازهای هر بیمار را ارائه دهند. آنها همچنین می توانند در مورد اقدامات پیشگیرانه برای حفظ بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، انتخاب یک رژیم غذایی سالم و محدود کردن مصرف قند توصیه کنند.
  • الزامات تحصیل رشته دندان پزشکی در بورکینافاسو چگونه می باشد؟ قبل از شروع حرفه دندانپزشکی، دانستن مهارت های لازم برای این حرفه بسیار مهم است. دندانپزشک علاوه بر اینکه ارتباط خوبی برای تعامل با مردم و مشتریان مختلف دارد، باید دارای حس زیبایی شناسی، توجه به جزئیات و مهارت دستی عالی باشد. این ویژگی ها برای انجام مداخلات دقیق در مناطق محدود ضروری است. علاوه بر این، برای برنامه ریزی پذیرش خود در مقطع کارشناسی در رشته دندانپزشکی، ابتدا باید در آزمون استعداد تحصیلی دندانپزشکی (TAED) که توسط انجمن دندانپزشکی برگزار می شود، شرکت کنید. این آزمون استعداد دانشجوی آینده را برای حرفه دندانپزشکی ارزیابی می کند. قبولی در این آزمون شرط ارسال درخواست شما برای پذیرش است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *