مهاجرت تحصیلی چین

تحصیل داروسازی در چین

تحصیل داروسازی در چین

تحصیل داروسازی در چین فرصتی عالی برای کشف ترکیب بی نظیر تمدن باستان و مدرن است. فرهنگ و مردم چین بسیار متنوع و چند فرهنگی می باشد. در میان رشته های پزشکی، رشته داروسازی نیز در چین توانسته است جایگاه خود را در بازار کار این کشور حفظ کند. فرهنگ و مردم چین بسیار متنوع و چند فرهنگی می باشد. این کشور از 56 قومیت مختلف تشکیل شده است. داروسازی یکی از پردرآمدترین رشته ها می باشد. بازار کار مناسبی را در اختیار متقاضیان بین المللی قرار خواهد داد.

این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند شما عزیزان را با شرایط تحصیل داروسازی در چین، برنامه های تحصیلی و همچنین شرایط کاری این رشته آشنا سازند.

  • شرایط تحصیل داروسازی در چین به چه صورت می باشد؟
  • سطح آموزشی دانشگاه های این کشور چگونه می باشد؟

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در چین

شرایط تحصیل داروسازی در چین در سال 2023

آموزش داروسازی در چین با هدف ارائه دانش و مهارت های لازم برای ورود به حرفه داروسازی که به هر جنبه ای از داروها می پردازد. از ساخت آن گرفته تا بیمارستان ها و داروخانه ها، ضروری است. آموزش داروسازی در چین شامل آموزش در ترکیب و پخش داروها و همچنین مطالعه خدمات بالینی و ارائه اطلاعات دارویی به بیماران است. به طور کلی، داروسازان متخصص دارو درمانی هستند. برای تبدیل شدن به یک داروساز، یک دانشجو به عنوان پایه و اساس نیاز به یک آموزش داروسازی عالی و ساختار یافته دارد. در حال حاضر، چین بهترین مکان برای دریافت آموزش های داروسازی است. امروزه داروسازی خدمات بالینی، ارائه اطلاعات مربوط به مواد مخدر و بررسی، ترکیب و توزیع دارو را شامل می شود. در این کشور تحصیل رایگان وجود نخواهد داشت. اکثر دانشگاه های این کشور شهریه دریافت خواهند نمود.

3 دانشگاه در سرزمین اصلی چین وجود دارد. در رشته های داروسازی و صنعت داروسازی تخصص دارند. این 3 دانشگاه عبارتند از:

نام دانشگاهسال تاسیس
China Pharmaceutical University1963
Shenyang Pharmaceutical University1931
Guangdong Pharmaceutical University1958

کیفیت آموزش در تحصیل داروسازی در چین

تعداد دانشگاه ها و کالج های چینی که برنامه های آموزشی داروسازی ارائه از سال 2005 به طور چشمگیری افزایش یافته است. بیشتر برنامه های داروسازی بالینی شامل 4 تا 5 سال تحصیل تمام وقت برای مقطع کارشناسی است. برنامه های تحصیل 4 ساله داروسازی در این کشور همراه با 1 دوره کارآموزی 6 ماهه همراه می باشد. همچنین برنامه های تحصیل 5 ساله داروسازی با 1 دوره کارآموزی 1 ساله همراه می باشد. اکثر دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده برنامه های آموزش داروسازی هستند. در ماه های سپتامبر (September) و مارس (March) دانشجویان خارجی را می پذیرند. از این رو، دانشجویان بین المللی که به فکر مهاجرت به چین از طریق تحصیل هستند، حتما باید به موقع اقدام به کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه مورد نظر خود کنند.

2 مسیر آموزش داروسازی در چین

2 مسیر آموزش داروسازی در چین وجود دارد: مدرک داروسازی، که نیاز به تکمیل یک برنامه 6 ساله دارد، و مدرک فارماکولوژی، که به یک برنامه 4 ساله نیاز دارد. هر دو نوع برنامه توسط دانشکده های پزشکی اجرا می شود. مدرک داروسازی فعالیت داروساز را به تولید دارو محدود می کند، در حالی که مدرک فارماکولوژی فقط آموزش بالینی محدودی ارائه می دهد. در مقایسه با سیستم آموزش داروسازی دیگر کشورها، هیچ یک از این مسیرها به داروسازان اجازه نمی دهد تا نقش عمده ای در تصمیم گیری بالینی داشته باشند. با این حال، در شهرهای غربی ‌تر چین، مانند شانگهای، گرایشی به سوی افزایش مشارکت داروسازان در مراقبت از بیمار و افزایش آموزش بالینی آنها با فرستادن آنها به کشورهای غربی وجود دارد، جایی که آنها در معرض محیط ‌های پیشرفته ‌تر قرار می‌گیرند.

در نمودار زیر بهترین دانشگاه های چین بری تحصیل داروسازی به همراه میزان ثبت نام دانشجویان را مشاهده می کنید:

بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل داروسازی

داروسازی بالینی در چین

داروسازان بالینی در چین این مهارت رو دارند که با داروسازان در بخش های دیگر سیستم مراقبت های بهداشتی مانند بیمارستان یا داروخانه جامعه همکاری کنند. یک داروساز بالینی داروهای شما را به شما نمی دهد. شما باید داروهای خود را از یک داروخانه محلی به روش معمول جمع آوری کنید. یک داروساز بالینی یک پزشک نیست، اما آنها وظایف مشابهی دارند و نقش مهمی در مراقبت از بیمار دارند. داروسازان بالینی با پزشکان و سایر متخصصان پزشکی همکاری می کنند تا به بیماران کمک کنند تا درمان دارویی خود را مدیریت کنند و از استفاده ایمن و مؤثر داروها اطمینان حاصل کنند.

مزایا تحصیل داروسازی در چین

در این بخش به مزایا کشور چین برای تحصیل داروسازی خواهیم پرداخت:

  • هزینه های مقرون به صرفه
  • فرصت های بورسیه
  • تمدن باستانی و مدرن چین
  • افزایش چشم انداز اشتغال
  • کیفیت آموزش و شناخت بین المللی

علت تحصیل داروسازی در کشور چین

قدرت آموزش و سطح علمی داروسازی در چین بالا می باشد. 3 دانشگاه در این کشور در زمینه علوم دارویی و صنایع دارویی تخصص دارند که بدین شرح می باشد:

  • China Pharmaceutical University
  • Shenyang Pharmaceutical University
  • Guangdong Pharmaceutical University

برنامه های آموزش داروسازی در چین غالباً با مطالعه علوم پایه مانند زیست شناسی و شیمی و به دنبال آن دوره های کلینیکی اصلی در مورد آمار زیست پزشکی، پزشکی داخلی و اصول اولیه تشخیص آغاز می شود. این برنامه ها مشابه برنامه های ایالات متحده، استرالیا، انگلیس، فرانسه و بسیاری از کشورهای توسعه یافته دیگر است. دانشگاه های این کشور برنامه های متنوعی از جمله مدرک کارشناسی داروسازی، کارشناسی ارشد داروسازی و دکترای داروسازی ارائه می دهند. دانشگاه های چین دارای اساتید با طیف گسترده ای از تجربه در داروسازی هستند. دانشجویان خارجی می توانند از تخصص این اساتید برای داشتن آینده شغلی بهتر بهره مند شوند.

کیفیت آموزش در تحصیل داروسازی در چین

تحصیل عالی و مدرن داروسازی در چین

تحصیلات عالی مدرن در داروسازی در چین در سلسله چینگ در سال 1906 آغاز شد. قبل از تأسیس جمهوری خلق چین در سال 1949، 8 مدرسه و دانشگاه وجود داشتند. این مراکز برنامه ها و مدارک داروسازی را ارائه می دادند. در سال 1955، اولین دانشگاهی که دانشجویان داروسازی کارشناسی ارشد را در جمهوری خلق این کشور ثبت نام کرد. کالج پزشکی پکن بود (در حال حاضر به عنوان مرکز علوم پزشکی دانشگاه پکن شناخته می شود.) امروزه بیش از 257 مدرسه و دانشگاه داروسازی وجود دارند که مدرک کارشناسی و مدرک بالاتر داروسازی را در سراسر این کشور ارائه می دهند. دراین بخش می توانید مقاله کار ضمن تحصیل در چین را مطالعه بفرمائید.

بررسی تاریخچه داروسازی چین

تنها در سال 2005، بیش از 6000 فارغ التحصیل در چین موفق به دریافت مدرک کارشناسی، 850 نفر موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد و 310 نفر موفق به مدرک دکترا در داروسازی شدند. این شروعی بود برای جذب دانشجویان بین المللی به چین برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف پزشکی می باشد.

در نمودار زیر به رشد جمعیت دانشجویان بین المللی در چین اشاره شده است:

رشد جمعیت دانشجویان بین المللی در چین

به طور سنتی، اولین مقطع تحصیل داروسازی در چین، تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی (BS) می باشد. دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی داروسازی هستند می توانند در دوره کارشناسی ارشد 3 ساله یا دوره دکترا 5 ساله داروسازی شرکت کنند. دانشجویان دارای مدرک کارشناسی ارشد می توانند با 3 سال تحصیل اضافه به مدرک دکترا خود را کنند. در این کشور سیستمی وجود دارد که توسط آن رشته ها در سطح اول یا دوم دسته بندی می شوند. مسیر دیگر تحصیل داروسازی از طریق مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد علوم پزشکی (به ترتیب BM و MM) است. این دانشجویان در سطح اول مشغول به تحصیل علوم پزشکی و در سطح دوم مشغول به تحصیل داروسازی می شوند.

چشم انداز شغلی داروسازان در چین

آموزش داروسازی در چین در ابتدا برای آموزش پزشکان داروسازی برای کار در صنعت یا تحقیقات طراحی شده است. با وجود این، در 2 دهه گذشته، داروسازان آموزش دیده و دارای دانش و مهارت بالینی به طور فوری مورد نیاز هستند تا تقاضای فزاینده برای مراقبت های پزشکی با کیفیت بالا را برآورده سازند. این بدان معناست که دانشجویان با تحصیل در چین در زمینه داروسازی می توانند از فرصت های شغلی زیادی بهره مند شوند. پس از اتمام دوره های تحصیلی خود به عنوان یک داروساز حرفه ای در این کشور کار کنند. میزان دریافتی در این کشور براساس معیارهایی مانند سن، تجربه کاری، میزان تحصیلات و شهری که متقاضی مشغول به فعالیت می باشد، خواهد بود.

به ازای هر ساعت کار مفید در این کشور متقاضی این رشته حدود 210CNY (یوآن چین) دریافت می نمایند. حداقل و حداکثر درآمد این رشته در این کشور بدین شرح می باشد:

میانگین درآمد داروسازان در چین

یکی از عوامل تاثیرگذار بر میزان دریافتی حاصل از این شغل، تجربه کاری می باشد. این میزان حقوق در سال های مختلف تجربه کاری متقاضی در نمودار زیر شرح داده شده است:

درآمد متقاضیان رشته داروسازی براساس تجربه کاری در چین

نرخ بیکاری در کشور چین

هنوز در این کشور کمبود زیادی از داروسازان وجود دارد. بر اساس آمار کمیسیون مدیریت داروسازی انجمن بیمارستان های چین، هر ساله بیش از 2100 داروساز به منظور برآورده کردن نیاز وزارت بهداشت عمومی مورد نیاز هستند. دانشگاه های چین بهترین برنامه های تحصیل داروسازی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. افرادی که مشغول به تحصیل داروسازی می شوند آمادگی کامل برای کار در این کشور را دارند.

درآمد مشاغل مرتبط با این رشته در جدول زیر بیان شده است:

نام شغل میزان درآمد به یوآن چین
دستیار داروساز38800CNY
مشاور بالینی43700CNY
داروساز بالینی36500CNY
متخصص سیتوتکنولوژی48100CNY
داروساز هسته ای39500CNY
مدیر داروخانه82500CNY
محقق داروسازی53600CNY

میزان نرخ بیکاری در این کشور بدین شرح است:

نرخ بیکاری چین

بورسیه داروسازی در چین

هر ساله حدود 40600 دانشجوی خارجی بورسیه تحصیلی دولت چین دریافت می کنند. اکثر دانشگاه های چین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی ممتاز در هر سطح ایجاد کرده اند، به این معنی که شما ممکن است به عنوان دانشجوی داروسازی خود هزینه کنید و در اواسط تحصیل ممکن است بورسیه داروسازی در چین دریافت کنید. گزینه دیگر این است که دوره کارشناسی را با سرمایه شخصی شروع کنید، سپس همانطور که قبلاً با همه چیز در چین آشنا هستید، می توانید برای تحصیلات تکمیلی خود برای بورسیه تحصیلی دولت چین درخواست دهید، توجه داشته باشید که تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی از این گزینه استفاده می کنند.

بورسیه داروسازی در چین هم از طریق دانشگاه ها و هم از طریق استان های چین از طریق دولت ارائه می شوند. از جمله شرایط عمومی برسیه داروسازی در چین:

  • متقاضیان باید شهروند کشوری غیر از جمهوری خلق چین باشند و از سلامت خوبی برخوردار باشند.
  • متقاضیان برنامه لیسانس باید فارغ التحصیل دبیرستان و زیر 25 سال باشند.
  • متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید دارای مدرک لیسانس و زیر 35 سال باشند.
  • متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و زیر 40 سال باشند.
  • متقاضیان باید دارای سوابق تحصیلی رقابتی و توانایی های علمی قوی در تحقیقات باشند.
  • متقاضیان نمی توانند دریافت کننده سایر بورسیه های ارائه شده توسط دولت چین، دولت های محلی یا سایر سازمان ها به طور همزمان باشند.

بورسیه داروسازی در چین

داروسازی دانشگاه ژنگژو چین

دانشگاه ژنگژو یک دانشگاه ملی است که توسط دولت استان هنان و وزارت آموزش ایالتی تاسیس شده است. در حال حاضر، تحصیل داروسازی دانشگاه ژنگژو چین به زبان انگلیسی در دسترس دانشجویان خارجی است.در برنامه داروسازی دانشگاه ژنگژو چین از تکنیک ‌های زیست ‌شناسی مولکولی پیشرفته مانند نوترکیب DNA، شبیه ‌سازی مولکولی و بیوشیمی برای مطالعه داروهای بیوشیمیایی و محصولات بیولوژیکی استفاده می‌ شود. این بر اساس داروسازی، مهندسی داروسازی، مهندسی زیستی و بیوتکنولوژی توسعه یافته است.

موضوع شامل 2 جنبه است:

  • یکی پزشکی میکروبی، تحقیقات اصلی تولید شده توسط متابولیسم میکروبی سوالات مربوط به انواع داروها، از جمله اصلاح نژاد، تنظیم متابولیک، جداسازی، خالص سازی، مواد فعال فیزیولوژیکی غربالگری، مانند آنتی بیوتیک ها.
  • دوم، بیوشیمی، تحقیقات اصلی ترکیب و متابولیسم ارگانیسم برای تولید مسائل مربوط به دارو، از جمله استخراج و جداسازی دارو، اثر درمانی داروها، مطالعات رابطه ساختار-فعالیت داروها و داروهای بیولوژیکی

وظایف داروسازان در چین

اصلی ترین وظایف داروسازان در چین عبارتند از:

  • تضمین ایمنی بیمار
  • کسب نتایج بهینه از داروهای درمانی
  • اطمینان از تأمین داروهای مناسب
  • تشخیص دارو مناسب با بیماری
  • اطلاع از عوارض جانبی هر دارو

شایان ذکر است که میزان اشتغال فارغ التحصیلان داروسازی در چین بیش از 95% می باشد. فارغ التحصیلان بین المللی و هم فارغ التحصیلان چینی می توانند از فرصت های بی شماری برای کار در چین بهره مند شوند. میزان تقریبی درآمد داروسازان در این کشور به مقدار 36500¥ (یوان چین) است. شما عزیزان می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. بدین ترتيب از شرایط و هزینه های ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا مطلع شوید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در چین

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل داروسازی در چین مطابق با قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • برترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در چین کدامند؟ 3 دانشگاه اصلی به تدریس داروسازی در چین می پردازند که جزو قدیمی ترین دانشگاه ها نیز هستند.این دانشگاه ها عبارتند از: Shenyang Pharmaceutical University /China Pharmaceutical University /Guangdong Pharmaceutical University
  • رشته داروسازی در چین به شیوه ایی تدریس می گردد؟ تحصیل داروسازی در چین یک دوره 4 تا 5 ساله است. یک دوره کارآموزی 6 ماهه برای دوره های 4 ساله و دوره کارآموزی 1 ساله برای دوره های 5 ساله در نظر گرفته شده است. در ابتدا دروس علوم پایه مانند زیست و شیمی تدریس می شود. پس از آن دوره های کلینیکال آغاز می شود.
  • آیا پس از تحصیل موقعیت شغلی برای داروسازان در چین جود دارد؟ دانشجویانی که در چین دوره های داروسازی را می گذرانند با کسب دانش و به دست آوردن مهارت های بالینی با توجه به این که کشور چین با کمبود نیروی داروساز مواجه است می توانند از فرصت های شغلی خوبی برخوردار شوند و با کار در این کشور به یک داروساز حرفه ایی تبدیل شوند.
  • مدارک داروسازی در چین در چه مقاطعی انجام می گیرد؟ داروسازی در چین در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است. دانشجویان دارای مدرک کارشناسی می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی 3 ساله و یا دکترای 5 ساله شرکت کنند.
4/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در چین

  1. asal گفت:

    وقت بخیر برای تحصیل داروسازی در چین دانشگاه های مورد تایید ایران هم آزمون ورودی دارن؟ و اینکه برای تحصیل داروسازی در چین ویزای همراه هم داره

    1. صادقی گفت:

      سلام بله برای تحصیل داروسازی چین آزمون ورودی الزامی است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. مجید گفت:

    سلام دانشگاه های معتبر چین برای داروسازی آزمون ورودی میخواد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *