مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

تحصیل داروسازی در چک

تحصیل داروسازی در چک

با توجه به اهمیت رشته داروسازی امروز تحصیل داروسازی در چک یکی از رشته های محبوب و مورد توجه برای تحصیل در رشته های پزشکی است. جمهوری چک پس از جدایی از چک اسلواکی امروز یک کشور مستقل با دانشگاه های قدیمی است که امکان تحصیل رشته های پزشکی از جمله رشته داروسازی را برای دانشجویان داخلی و بین المللی فراهم می کند.

همانطور که می دانید زبان رسمی مردم چک، اسلوا است و یادگیری این زبان کم تر رایج است. اما تحصیل داروسازی در چک علاوه بر زبان اسلوا به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. تحصیل داروسازی در چک با توجه به امکان تحصیل این رشته به زبان انگلیسی و هزینه پایین تر نسبت به کشورهای غرب اروپا، امروز مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می توانند جهت تحصیل در اروپا راهنمای شما باشند.

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در چک

تحصیل در چک

جمهوری چک که همچنین به نام چک شناخته شده است، کشوری در اروپای مرکزی است که با آلمان از غرب، اتریش در جنوب، اسلواکی در شرق و لهستان در شمال شرقی هم مرز است. جمهوری چک مساحت 78866 کیلومتر مربع را با آب و هوای معتدل قاره ای و اقیانوسی پوشش می دهد. این کشور یک جمهوری پارلمانی است و دارای حدودا 10 میلیون نفر جمعیت است. پایتخت و بزرگترین شهر آن پراگ است و 1.3 میلیون نفر در آن ساکن هستند. شهرهای بزرگ دیگر برنو، استراوا و هرادتس کرالووه هستند. جمهوری چک عضو اتحادیه اروپا، ناتو، OECD، سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای اروپا است. نظام آموزشی این کشور تحت فرایند بولونیا است و مدارک صادر شده در اتحادیه اروپا معتبر است. تحصیل در چک در دانشگاه های این کشور در 3 سطح کارشناسی تا دکترا ادامه دارد.

درباره تحصیل داروسازی در چک

دوره تحصیل در رشته داروسازی در کشور چک در حال حاضر 5 سال به طول می انجامد. این دوره 5 ساله به طور یکپارچه است و معادل با مدرک فوق لیسانس داروسازی است. برنامه مطالعاتی این امکان را برای دانشجویان فراهم می آورد که با انتخاب رشته های پیشنهادی و اختیاری در کنار رشته های اجباری، تخصص خود را مطابق با علایق خود انجام دهند. مفهوم این برنامه با وضعیت معاصر و استاندارد علوم دارویی، نیازهای داروسازی در زمینه اروپا مطابقت دارد و پایه ای را برای تحصیلات تکمیلی ایجاد می کند. تحصیل داروسازی در چک به دو زبان اسلوا و انگلیسی امکان پذیر است. با توجه به تعداد کم دانشگاه های پزشکی و داروسازی ورود به این رشته همراه با رقابت است.

لازم به ذکر است مدرک اخذ شده در این کشور در کل اتحادیه معتبر است و دانشجویان می توانند در دیگر کشورها ادامه تحصیل دهند. علاوه بر رشته داروسازی در چک دانشجویان می توانند در رشته های مختلف دیگر پزشکی که در نمودار می بینید تحصیل کنند:

طول رشته های پزشکی در چک

شرایط تحصیل داروسازی در چک

برای تحصیل در رشته داروسازی در چک دانشجویان در ابتدا باید دارای مدرک دیپلم معتبر و اخذ نمرات بالا در دروس پایه مانند فیزیک، زیست شناسی و شیمی باشند. همچنین دانشجویان باید در دوره پیش پزشکی که تقریبا 9 ماه به طول می انجامد شرکت کنند و در آزمون نهایی آن شرکت کنند و برای ورود به دوره اصلی داروسازی آماده شوند. دانشجویان پس از کسب نمره قبولی در آزمون ورودی با ارائه مدرک زبان و مدارک لازم و ثبت نام و پرداخت هزینه آن می توانند در دانشگاه های برتر چک به تحصیل داروسازی بپردازند. لازم به ذکر است دانشجویان در طول دوره تحصیل خود دروس مختلف اصلی و پایه و همچنین اختیار را در رابطه با داروسازی مطالعه می کنند. همچنین 6 ماه سال آخر مربوط به انجام کارآموزی می باشد.

تحصیل داروسازی در چک به صورت زیر می باشد:

مدرک داروسازیمدت زمان تحصیل
کارشناسی ارشد5 سال
دکترا4 سال

شرایط تحصیل داروسازی در چک

مزایای تحصیل داروسازی در چک

همانطور که اشاره کردیم جمهوری چک عضو سازمان اتحادیه اروپا است و افرادی که در این کشور تحصیل می کنند می توانند از دریافت ویزای تحصیلی شنگن برخوردار شوند. یکی از مزایای تحصیل رشته داروسازی در چک اعتبار مدرک این رشته در اتحادیه اروپا است. همچنین میزان هزینه تحصیل و هزینه زندگی در چک بسیار پایین تر از کشورهای دیگر در قاره اروپا است. در لیست زیر مزایای تحصیل در چک را مشاهده می کنید:

  • تحصیل داروسازی در چک به زبان انگلیسی
  • دریافت مدرک معتبر داروسازی در کشور چک
  • هزینه پایین زندگی در چک
  • انجام کار پاره وقت حین تحصیل داروسازی
  • تحصیل در مرکز اروپا
  • تحصیل در چک بدون شرایط سنی
  • تحصیل داروسازی در چک بدون شرکت در آزمون های بین المللی
  • اخذ اقامت چک از طریق تحصیل

مزایای تصحیلی برای تحصیل داروسازی، مهمترین جاذبه برای تحصیل در جمهوری چک می باشد. متق4اضیان می توانند با بررسی منابع رسمی و یا دریافت مشاوره از مزایای مهاجرت آگاه شوند. اقامت تحصیلی در چک مختص تحجصیل در این کشور می باشد. اما متقاضیان می توانند از امتیاز کار حین تحصیل نیز استفاده کنند.

تحصیل داروسازی در شهرهای چک

علاوه شهر پراگ 2 شهر هرادتس کرالووه و برنو از شهرهای بزرگ چک برای تحصیل رشته های مختلف از جمله رشته داروسازی است. هرادتس کرالووه شهری در منطقه Bohemia چک می باشد. اقتصاد این شهر مبتنی بر فناوری پردازش مواد غذایی، فتوشیمیایی، تولید الکترونیک و فناوری اطلاعات است. صنایع سنتی شامل سازهای موسیقی مانند معروف ترین پیانوهای پتروف در این شهر ساخته می شوند. دانشگاه Hradec Králové در این شهر واقع شده است و تنها دانشکده پزشکی خود در این شهر است. همچنین دانشگاه چارلز در پراگ دانشکده پزشکی و دانشکده داروسازی خود را در این شهر تاسیس کرده است.

برنو چک از نظر جمعیت و مساحت، بزرگترین شهر موراویان و پایتخت تاریخی مارگرویات موراویا دومین شهر بزرگ جمهوری چک است. برنو مرکز اداری منطقه موراویای جنوبی است. این شهر در کنار رودخانه های Svitava و Svratka قرار دارد و حدود 400000 نفر جمعیت دارد. در سطح کلانشهر آن بیش از 800000 نفر زندگی می کنند. در این شهر نیزکالج ها و موسسات مختلف آموزشی وجود دارد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه های چک

تحصیل داروسازی در دانشگاه های جمهوری چک به متقاضیان امان کار ضمن تحصیل و پس از تحصیل را می دهد. همچنین موجوب بهره مندی از مدرک تحصیلی معتبر نیز می شود. اعتبار مدرک تحصیلی یکی از مهمترین دلایل مهاجرت تحصیلی می باشد. در جمهوری چک 2 دانشگاه وجود دارد که آموزش عالی در رشته داروسازی را ارائه می کند که عبارتند از:

  • دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز چک
  • دانشکده داروسازی دانشگاه دامپزشکی و علوم دارویی

برنامه درسی داروسازی در این دانشگاه ها به عنوان یک دوره کارشناسی ارشد یکپارچه، 5 ساله برگزار می شود. برنامه درسی داروسازی مطابق با بخشنامه اتحادیه اروپا در بخش سازمان یافته است که ضروریات آموزش داروسازی، کار و تمرین در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا را تعیین می کند.کمیسیون اروپا دستورالعمل های مربوط به آموزش حرفه ای بخش داروسازی را صادر می کند. این دستورالعمل ضرورت های گسترده ای را برای آموزش و تمرین در اتحادیه اروپا بیان می کند. دستورالعمل اتحادیه اروپا یک عمل قانونی است که کشورهای عضو از جمله چک را ملزم به دستیابی به یک نتیجه خاص (هماهنگی آموزش و تمرین داروسازی) بدون تعیین ابزارهای دستیابی به آن می کند لذا این 2 دانشگاه برنامه های داروسازی خود را مطابق با روند بولونیا اجرا می کنند:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه چارلزهرادتس کرالووه
دانشگاه دامپزشکی و علوم داروییبرنو

تحصیل داروسازی دانشگاه چارلز چک

از آنجایی که داروسازی در حال حاضر یکی از رشته های مورد نیاز در تمام صنایع و مشاغل متعدد است، تعداد دانشجویانی که به دنبال تحصیل در این رشته هستند هر روز در حال افزایش است. دانشگاه های سراسر جهان با آگاهی از این واقعیت، برنامه های کارشناسی ارشد داروسازی را عمدتاً به زبان انگلیسی با چشم انداز روشن آماده سازی دانشجویان برای تخصص های مختلف در این رشته ارائه می دهند. دانشگاه چارلز در جمهوری چک قدیمی ترین دانشگاه در غرب اروپا است. این دانشگاه دارای بیش از 17 دانشکده در شهرهای مختلف است. به عنوان مثال، دانشکده داروسازی در Hradec Kralove واقع شده است که یک برنامه کارشناسی ارشد داروسازی 5 ساله را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

تحصیل داروسازی دانشگاه چارلز چک می تواند آینده شما را به شکلی دیدنی رقم بزند، زیرا اولاً شما در یک دانشکده با استانداردهای بالا تحصیل می کنید و تجربیات دانشگاهی بی بدیل کسب خواهید کرد و ثانیاً به زبان انگلیسی تسلط خواهید داشت. که می تواند در آینده نزدیک بیشتر از سودمندی در حرفه شما باشد. به طور خلاصه، اگر شما علاقه مند به تحصیل در دانشکده ای هستید که از نظر فرهنگی غنی و در عین حال با جدیدترین تجهیزات مدرن است و می تواند فرصت شروع کار خود را در یکی از کشورهای اروپایی پس از آن برای شما فراهم کند.

بررسی تحصیل داروسازی در دانشگاه چالز چک

کار پس از تحصیل در چک

داروساز شدن می تواند موقعیت مناسبی را برای شما در اتحادیه اروپا ایجاد کند. مدرک اخذ شده داروسازی در چک در 27 کشور دیگر اتحادیه اروپا معتبر است و دانشجویان می توانند پس از اخذ مدرک در این کشورها به دنبال کار باشند. داروسازان در چک می توانند داروخانه های عمومی و خصوصی را در اختیار داشته و مدیریت کنند یا به عنوان داروساز مسئول در داروخانه ها فعالیت کنند. کلیه داروسازان در جمهوری چک باید در شورای داروسازان در چک ثبت نام کنند. مالکیت یک داروخانه در جامعه محدود به اعضای حرفه داروسازی نمی باشد. اکثر داروخانه ها به زنجیره های مختلف داروخانه ای سامان داده شده اند. لازم به ذکر است در طول تحصیل نیز دانشجویان می توانند به مدت 20 ساعت در هفته به انجام کار پاره وقت مشغول شوند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه چارلز چک

بررسی آیند شغلی تحصیل داروسازی در چک

متقاضیان می توانند بر اساس برخی از معیارها، آینده شغلی خود را بررسی نمایند. به عبارتی مقرون به صرفه بودن تحصیل در چک قابل سنجش است. متقاضیان برای سنجیدن و بررسی آینده تحصیل خود در این کشور بایستی شاخص های مهم آن را شناسایی نمایند. نرخ بیکاری و امنیت اجتماعی می توانند از شاخص های مهم برای آینده شغلی متقاضیان باشند. تمکن مالی مورد نیاز و میزان درآمد کار نیز جایگاه ویژه ای دارند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه چارلز چک

دانشگاه چارلز، نخستین دانشگاه تأسیس شده در اروپای مرکزی، در سال 1348 توسط چارلز چهارم، پادشاه چک و امپراتور روم تأسیس شد. از همان ابتدا دانشگاه چارلز به عنوان “ژنرال استودیوم” شناخته شد و پادشاه به آن امتیازاتی داد که از آن برخوردار شد. در حال حاضر دانشگاه چارلز دارای 17 دانشکده است که 14 مورد از آنها در شهر پایتخت یعنی پراگ قرار دارند و 3 دانشکده دیگر در شهرهای مهم Hradec Králové و Plzeň قرار دارند. دانشکده داروسازی این دانشگاه در شهر هرالدتس کرالووه با حکم دولت در سال 1969 تاسیس شد. این دانشکده داروسازی به سنت قدیمی و طولانی آموزش داروسازی در دانشگاه چارلز ادامه می دهد.

داروسازی یک شاخه پزشکی است که به تحقیق، تولید، کنترل، تهیه و توزیع داروها متمرکز است. فارغ التحصیلان رشته های داروسازی می توانند برای پذیرش در دوره 4 ساله داخلی دکتری تحصیلات تکمیلی اقدام کند. دوره تحصیلات تکمیلی با نوشتن پایان نامه و گذراندن امتحانات به پایان می رسد. کمیته دولتی جمهوری چک یازده رشته را تصویب کرد که در آن می توان مدرک دانشگاهی علمی دکترا را در دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز بدست آورد. این رشته ها شامل:

  • شیمی بیولوژیک
  • کنترل دارو
  • داروسازی بالینی
  • پاتوبیوشیمی و ژنوشیمی
  • سم شناسی
  • داروشناسی
  • شیمی دارویی
  • فناوری دارویی
  • داروسازی اجتماعی
  • سم شناسی محصولات طبیعی

تحصیل داروسازی در چک به زبان انگلیسی

متقاضیان تحصیل داروسازی در چک در صورتی که خواهان کار پس از تحصیل در این کشور نباشند نیاز چندانی به فراگیری زبان چکی ندارند. از این رو متقاضیان می توانند تحجصیلات خود را در رشته دندانپزشکی در جمهوری چک به زبان انگلیسی ادامه دهند. تحصیل به زبان انگلیسی در چک شامل ئویژگی های متعددی می شود که برخی از آن ها عبارتند از:

  • عدم نیاز به تسلط به زبان چک
  • نیاز به رزومه قدرتمند
  • هزینه های نسبی بیشتر
  • امکان کار پس از تحصیل

شرکت در آزمون ورودی برای تحصیل داروسازی در چک

یکی از الزامات اصلی برای اتباع خارجی که به دنبال تحصیل داروسازی در چک هستند، شرکت در آزمون ورودی داروسازی دانشگاه های این کشور است. از سوی دیگر طی سالهای اخیر، آزمون ورودی تحصیل داروسازی در چک، به یکی از چالش های اساسی دانشجویان بین المللی نیز تبدیل شده است. به طور کلی اغلب دانشکده های داروسازی در جمهوری چک، از دانشجویان برای تحصیل داروسازی در این کشور، می خواهند تا در آزمون ورودی شرکت کنند. برای اینکه بیشتر با جزئیات آزمون ورودی داروسازی در دانشگاه های جمهوری چک آشنا شوید، به موارد زیر توجه فرمایید:

جزئیات آزمون ورودی داروسازی در جمهوری چکتوضیحات
آزمون آنلاینآزمون ورودی داروسازی در این کشور به صورت آنلاین صورت می گیرد.
موضوعات آزمونموضوعات آزمون شامل زیست شناسی و شیمی می شود.
نمرات موضوعاتهر موضوع در این آزمون دارای 40 نمره می باشد.
محدودیت زمانیکل محدودیت زمانی آزمون ورودی داروسازی 1 ساعت است.

تحصیل داروسازی در چک در مقاطع مختلف

دانشجویان مستعدی که به دنبال تحصیل داروسازی در چک هستند، می توانند با توجه به شرایط خود در مقاطع تحصیلی مختلف به تحصیل داروسازی در این کشور بپردازند. تحصیل داروسازی در چک باتوجه به زیرساخت های مناسب این کشور در زمینه های پزشکی و داروسازی، همواره مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر چهان قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که برای ورود به مقاطع مختلف تحصیل داروسازی در جمهوری چک باید شرایط پذیرش در این مقاطع را به خوبی رعایت فرمایید. همچنین گواهی های معتبر در این مقاطع با امتحان نهایی در سطح دولتی به پایان می رسد. در نهایت اینکه داوطلبان تحصیل داروسازی در چک فقط می توانند با گذراندن مدرک کارشناسی به این برنامه ها بپیوندند.

در جدول زیر می توانید انواع مقاطع تحصیلی در رشته داروسازی در جمهوری چک را مورد بررسی قرار دهید:

مقاطع مختلف تحصیل داروسازی در چکبرنامه های درسیتوضیحات
کارشناسی ارشد داروسازیدارو درمانی، اصول حقوقی، دفع مواد فعال زیستی، فارماکولوژی، تهیه و تولید دارودانشجویان می توانند پس از پایان دبیرستان یا گذراندن دوره کارشناسی برای این مقطع تحصیلی اقدام کنند.
دکترا داروسازیشیمی بیورگانیک، شیمی دارویی، فناوری دارویی، فارماکوگنوزی و مواد غذایی، روش های بیوآنالیزبه طور کلی دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی می توانند از طریق برنامه های دکترا در رشته داروسازی تخصص کافی را به دست بیاورند. البته لازم به ذکر است که تحصیل داروسازی در مقطع دکترا، فقط در دانشگاه چارلز در دسترس است.

در تصویر زیر می توانید هزینه تحصیل داروسازی در جمهوری چک را در مقاطع مختلف تحصیلی مشاهده فرمایید:

هزینه تحصیل داروسازی در جمهوری چک

هزینه تحصیل داروسازی در چک

هزینه تحصیل و زندگی در کشور جمهوری چک در چک نسبت به دیگر کشورهای اروپایی به خصوص کشورهای غربی پایین تر است. هزینه شهریه تحصیل در کالج ها برای شرکت در دوره آمادگی حدود CZK103682 الی CZK155523 (کرون) است. هزینه تحصیل در دوره های اصلی داروسازی در دانشگاه های عالی این کشور حدود CZK155523 الی CZK207365 (کرون) می باشد. هزینه زندگی در چک نیز بایستی بررسی شود. به صورت کلی می توان گفت هزینه زندگی دانشجویی در جمهوری چک بسته به نوع اقامت و سبک زندگی می تواند از سالی CZK77761 الی CZK181444 (کرون) هزینه در بر داشته باشد. جهت بررسی بیشتر هزینه تحصیل در کشورهای مختلف می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

ثبت شرکت داروسازی در جمهوری چک

افرادی که می خواهند شرکتی در جمهوری چک افتتاح کنند باید بدانند که بازار محلی بیشتر توسط مالکیت خارجی نمایندگی می شود. فرآیند ثبت شرکت داروسازی در جمهوری چک مانند ثبت هر نوع شرکت دیگری است. هنوز تفاوت های قابل توجهی در رابطه با مجوزهای مورد نیاز برای عملکرد صحیح در صنعت داروسازی وجود دارد. طبق قوانین چک، سرمایه گذار خارجی می تواند شرکتی را در جمهوری چک تحت یکی از اشخاص حقوقی زیر تأسیس کند:

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی
  • شراکت
  • دفتر شعبه

شرکت ‌های دارویی داخلی و خارجی که در جمهوری چک تأسیس شده ‌اند باید از قوانین ارائه ‌شده توسط قانون داروسازی (2007) پیروی کنند. این قانون مطابق با دستورالعمل های اتحادیه اروپا در مورد محصولات دارویی و مشاغل دارویی تهیه شده است و روشی را که در آن داروها تولید، بازار و تجارت می شوند، تعیین می کند. در عین حال، این قانون چارچوب قانونی مربوط به داروهایی را که می‌توان در قلمرو چک تولید یا فروخت، ارائه می‌کند و به انواع فعالیت ‌هایی که در اینجا مجاز هستند اشاره می‌کند. با داشتن مدرک داروسازی و انجام فرایندهای قانونی در چک، ثبت شرکت داروسازی در جمهوری چک قابل انجام است. وکلا و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده ارائه پاسخگویی و مشاوره چه به صورت تلفنی چه به صورت حضوری می باشند.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در چک

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل داروسازی در چک می باشیم:

  • برای تحصیل در داروسازی در کشور چک چه شرایطی لازم است؟ برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور چک در مقطع داروسازی، بایستی ابتدا پذیرش برای دوره های پیش پزشکی در این کشور را دریافت کرد و در واقع بعد از گذراندن این دوره است که می توان برای دوره های داروسازی در این کشور اقدام کرد.
  • زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع داروسازی در کشور چک کدام است؟ به منظور تحصیل در مقطع داروسازی در دانشگاه های کشور چک در دانشگاه های این کشور حتماً نیازی نیست تا فرد زبان چکی را فرا گیرد. می توان به زبان انگلیسی هم تحصیل کرد.
  • هزینه تحصیل در رشته داروسازی در کشور چک چقدر می باشد؟ هزینه های کلی دانشگاه در کشور چک بسیار پایین تر از کشورهای دیگر در اروپا می باشد. این هزینه ها در رشته داروسازی سالیانه هزینه ای در حدود CZK129603 تا CZK181444 (کرون) را در بر دارد.
  • اقامت پس از تحصیل در کشور چک به چه صورت است؟ افرادی که برای تحصیل به این کشور می روند، در ابتدا یک ویزای 1 ساله دریافت می کنند که می توانند تا مادامی که در حال تحصیل هستند این ویزا را تمدید کنند و در نهایت با یافتن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری اقامت این کشور را کسب کنند.
5/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در چک

  1. مهیا گفت:

    سلام تشکر میکنم از شما بابت نوشته کاملی که در مورد تحصیل داروسازی در چک ارائه دادید. این نوشته شما خیلی خالص و تخصصی بود و بیشتر درباره شرایط و مزایا و دروس رشته داروسازی بود. اگر شما بخواید یک فرد رو برای مهاجرت و تحصیل داروسازی راهنمایی کنید یا مشاوره بدید برای انتخاب دانشگاه هم اطلاعات کاملی دارید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما ممنون از مطالعه شما برای بررسی در خصوص شرایط پذیرش با شماره 02191003232 تماس بگیرید و از شرایط پذیرش رشته داروسازی در چک مطلع شوید.

  2. مهشید گفت:

    با سلام و وقت بخیر من میخواستم داروسازی بخونم در کشور چک به زبان انگلیسی نسبتا مسلط هستم میخواستم ببینم به مدرک زبانی نیاز دراه به زبان کشورشون مسلط باشم تحصیل رایگان میشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای تحصیل داروسازی در جمهور چک بایستی مدرک زبان آیلتس 6 داشته باشید. امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان وجود ندارد مگر اخذ بورسیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *