مهاجرت تحصیلی فنلاند

تحصیل داروسازی در فنلاند

تحصیل داروسازی در فنلاند

تحصیل در فنلاند به خصوص تحصیل داروسازی در فنلاند طرفداران زیادی دارد. زیرا دانشگاه های فنلاند از برترین نظام آموزشی پیروی می کنند. مهاجرت تحصیلی یکی از ممکن ترین راه های مهاجرت به کشور فنلاند است. البته این امر را باید در نظر داشت که هر پذیرش تحصیلی به خصوص در سال 2023، منجر به اخذ ویزای تحصیلی برای ایرانیان نمی گردد. بنابراین بهتر است برای ورودی امن و بی دغدغه به این کشور از مشاوره های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید که با ریسک ویزای کمتری روبه رو شوید.

این مقاله به موضوع تحصیل داروسازی در فنلاند پرداخته و آن را از جوانب مختلف طبق قانون سال 2023، تجزیه و تحلیل می‌ نماید. روش‌ های مهاجرت به فنلاند، مختلف است. اما اکثر افراد روش مهاجرت تحصیلی به فنلاند را انتخاب می‌ نمایند که از بهترین گزینه‌ ها است. همچنین معرفی برترین دانشگاه ‌های فنلاند در این رشته از دیگر اهداف نگارش این مقاله است. می‌ خواهیم در این مورد مطالب دیگری را به شما عزیزان ارائه نماییم.

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در فنلاند

بررسی تحصیل داروسازی در فنلاند

ارائه تحصیل داروسازی در فنلاند اکثرا به 2 زبان‌ فنلاندی و سوئدی انجام می‌ گیرد. از این رو شرط تحصیل در این کشور ارائه مدرک یکی از این 2 زبان است. ناگفته نماند در برخی از دانشگاه ‌های داروسازی که تعداد آنها محدود بوده و خصوصی هستند، به زبان انگلیسی تدریس می‌ گردد. لازم است بدانید، برخلاف سایر کشورها، زبان انگلیسی به عنوان زبان سوم در فنلاند شناخته می ‌شود. اخذ مدرک تحصیلی داروسازی می تواند منجربه هموار شدن مسیر شغلی در این کشور شود. متقاضیان قادر خواهند بود به پشتوانه اعتبار تحصیلی اقامت کاری فنلاند را نیز اخذ نمایند. همچنین اعتبار مدرک تحصیلی می تواند منجر به اشتغال در کشورهای اروپایی نیز شود.

در تحصیل داروسازی در فنلاند، دروس مربوطه در 2 مقطع به دانشجویان این رشته ارائه می‌ گردد:

  • کارشناسی علوم داروسازی (farmaseutti)
  • کارشناسی ارشد داروسازی (proviisori)

در خصوص تحصیل داروسازی در فنلاند، تعداد واحدهای درسی که دانشجوی مقطع کارشناسی بایستی پشت سر بگذارد، 180 واحد است. دانشجو پس از گذراندن این تعداد واحدهای درسی موفق به اخذ مدرک کارشناسی داروسازی می‌ گردد. دوره تحصیلی کارشناسی داروسازی در این کشور 3 ساله است. از سوی دیگر در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجو باید تعداد 120 واحد درسی را بگذراند. پس از آن مجاز به اخذ مدرک کارشناسی ارشد داروسازی هستند. مدت زمان تحصیل در این مقطع نیز 5 سال می‌ باشد.

مزایای تحصیل داروسازی در فنلاند

تحصیل داروسازی در فنلاند می تواند مزایای متعددی را به متقاضیان ارائه کند. از این رو متقاضیان زیادی بر اساس مزایای با ارزش تحصیل در این رشته به فنلاند مهاجرت می کنند. متقاضیان تحصیل داروسازی در فنلاند بر اساس مزایای موجود برای این رشته در این کشور قادر به زمینه سازی اقامت پس از تحصیل در فنلاند نیز خواهند بود. برخی از مزایای تحصیل این رشته در کشور فنلاند عبارتند از:

  • امکان کار پس از تحصیل
  • جایگاه بالاب شغلی و اجتماعی
  • حقوق مطلوب برای کار پس از تحصیل
  • امکان کار حین تحصیل

زبان تحصیل داروسازی در نیوزلند

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن که به صورت چند زبانه به تدریس داروسازی می پردازند، تحصیل داروسازی در نیوزلند با زبان انگلیسی امکان پذیر است. به طور کلی دانشگاه های پزشکی نیوزلند برنامه درسی داروسازی را به زبان انکلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. بنابراین اتباع خارجی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست باید با شرکت در امتحانات خاصی برای تحصیل پزشکی در نیوزلند مهارت خود را به معرض نمایش بگذارند. از سوی دیگر دانشجویانی که به دنبال تحصیل داروسازی در دانشگاه های داروسازی نیوزلند را دارند باید هر یک از این نمرات را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند:

  • آیلتس با حداقل نمره 0
  • تاقل 80
  • تافل PBT 550
  • PTE 58

علاوه بر این مدارک اخذ شده در رشته داروسازی در نیوزلند نیز به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود. که این مدارک در اغلب کشورهای اروپایی و حتی ایالات متحده آمریکا نیز مورد تایید است.

چالش های اساسی تحصیل داروسازی در نیوزلند

همانند اغلب کشورهای اروپایی مدرن، تحصیل داروسازی در نیزولند نیز در کنار مزایای بی شماری که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش های محدودی نیز در این حوزه می باشد. به همین جهت به شدت توصیه می شود که قبل از اعزام به نیوزلند جهت داروسازی در این کشور، با چالش های تحصیل داروسازی در نیوزاند به خوبی آشنا شوید. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل داروسازی در نیوزلند، روند درخواست ویزای تحصیلی این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. زیرا روند درخواست ویزای تحصیلی نیوزلند دارای بوروکراسی های اداری پیچیده ای می باشد که برای اغلب متقاضیان دشوار خواهد بود.

در جدول زیر می توانید چالش های اساسی تحصیل داروسازی در نیوزلند را به طور جامع بررسی کنید:

چالش های اساسی تحصیل داروسازی در نیوزلندتوضیحات
اخذ پذیرش تحصیل داروسازیاخذ پذیرش تحصیل داروسازی در نیوزلند در مقایسه با سایر کشورهای جهان به ویژه اروپا بسیار دشوار است. اغلب دانشجویان حین پذیرش داروسازی در این کشور پشیمان می شوند.
چشم انداز شغلیفرصت های شغلی محدودی پس از فارغ التحصیلی در رشته داروسازی در نیوزلند وجود دارد. به طور کلی فارغ التحصیلان داروسازی در نیوزلند نمی توانند در شغل مورد علاقه خود در این کشور مشغول به کار شوند. علاوه بر این تقاضای زیادی برای مشاغل داروسازی در این کشور وجود دارد.
شانس دریافت روابط عمومی در نیوزلندبرای دریافت روایط عمومی در نیوزلند، باید یک پیشنهاد شغلی حمایت شد و برخی از شرایط اضافی را نیز داشته باشید.
هزینه تحصیلهزینه تحصیل در نیوزلند در مقایسه با استرالیا و ایالات متحده نسبتا بالا تر است.

اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

اخذ ویزای تحصیلی فنلاند یکی از مهمترین مراحل مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد. متقاضیانی که خواهان تحصیل داروسازی در فنلاند هستند ملزم به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشند. تحصیل داروسازی در فنلاند برای دانشجویان یک فرصت بی نظیر برای ورود به شاخه پزشکی است. البته باید به این نکته توجه کرد که سایر رشته های پزشکی مانند دندانپزشکی درآمد بالاتری دارند. پروسه اخذ ویزای تحصیلی فنلاند ذیلا بیان شده است.

پروسه اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

متقاضیان تحصیل در فنلاند باید ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایند. بنابراین الزام به ارائه مدارک درخواستی از سوی این کشور هستند که عبارتند از:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزای فنلاند توسط متقاضی
  • ارائه نامه یا گواهی اخذ پذیرش از سوی یکی از دانشگاه ‌ها یا موسسات آموزش عالی کشور فنلاند
  • ارائه پرینت حساب بانکی متقاضی
  • گواهی اثبات تمکن مالی متقاضی جهت تحصیل در این کشور
  • ارائه اصل شناسنامه
  • ارائه گواهی عدم سابقه کیفری یا سوء پیشینه
  • ارائه اصل و تصویر پاسپورت متقاضی که دارای اعتبار باشد.
  • ارائه عکس به صورت پاسپورتی
  • ارائه اجاره نامه محل سکونت یا رزرو خوابگاه توسط متقاضی

دانشگاه ‌های معتبر برای تحصیل داروسازی در فنلاند

جهت تحصیل داروسازی در فنلاند، دانشگاه‌ های ذیل پیشنهاد می‌ گردد که جزو برترین‌ های فنلاند به شمار می‌ روند:

دانشگاه های برتر تحصیل داروسازی در فنلاندرتبه جهانی QS
دانشگاه هلسینکی107
دانشگاه فنلاند شرقی498
دانشگاه آبو541

مقاطع مرتبط با تحصیل داروسازی در فنلاند

دانشگاه های داروسازی در فنلاند که به آن اشاره شد وظیفه دارند تا متخصصان داروسازی تربیت کنند. آن ها پس از تحصیل می توانند در کشور فنلاند و یا سایر کشورها در طیف وسیعی از موقعیت های شغلی مرتبط فعالیت کنند.

این فعالیت ها از قبیل موارد زیر هستند:

  • توسعه دارو
  • وظایف رسمی در بخش داروسازی
  • وظایف محور بیمار در داروخانه ها و بیمارستان ها

این دانشگاه ها دوره های مختلفی از کارشناسی (لیسانس علوم داروسازی) و کارشناسی ارشد داروسازی را ارائه می دهند. همچنین مسئولیت آموزش فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد سوئدی زبان رشته داروسازی در فنلاند را بر عهده دارند. به علاوه این دانشگاه ها مدارج تحصیلات تکمیلی علوم داروسازی و دکترای علوم داروسازی و همچنین درجه دکترای فلسفه علوم دارویی را ارائه می دهند. اهداف درجات داروسازی آموزش متخصصان در زمینه کارهای دارویی در سراسر بخش مراقبت های بهداشتی و فراهم آوردن دانش و مهارت های لازم برای حفظ و ارتقاء تخصص های حرفه ای است.

مدارک تحصیل داروسازی در فنلاند

زبان تحصیل در فنلاند مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی عمدتاً فنلاندی است. سالانه فقط چند دوره به زبان انگلیسی برگزار می شود. بنابراین لازم است متقاضیان بین المللی در هنگام درخواست، با زبان فنلاندی یا سوئدی آشنایی کامل داشته باشند. پذیرش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بر اساس آزمون ورودی انجام می شود.

مدارک سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد که توسط دانشکده داروسازی ارائه می شود و مجموعا 5 سال به طول می انجامد به شکل زیر است:

مقاطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی علوم داروسازی3 سال
کارشناسی ارشد داروسازی2 سال

لازم به ذکر است که شرط ورود به مقطع کارشناسی ارشد داروسازی، داشتن مدرک کارشناسی علوم داروسازی از دانشگاه های فنلاند است. متقاضیان دارای مدرک کارشناسی دیگری از فنلاند یا مدرک کارشناسی در رشته داروسازی یا موضوع دیگر از خارج از کشور، نمی توانند مستقیماً در برنامه کارشناسی ارشد شرکت کنند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل داروسازی در فنلاند

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل داروسازی در فنلاند

علاوه بر ارائه مدارکی جهت اخذ ویزای تحصیلی، مدارکی نیز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های داروسازی در کشور فنلاند الزامی است که ذیلا به آن اشاره می کنیم:

  • تکمیل و ارائه فرم‌ مخصوص تقاضای پذیرش توسط متقاضی
  • ارائه انگیزه نامه سطح بالا
  • ارائه توصیه نامه که از اساتید دانشگاه اخذ گردیده است.
  • ارائه مدرک زبان فنلاندی یا سوئدی و داشتن دانش این زبان‌ ها در سطح قوی
  • ارائه رسید پرداختی هزینه‌ های مربوط به تقاضای پذیرش
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • تعداد 2 قطعه عکس به صورت پاسپورتی
  • نامه یا گواهی تمکن مالی که توانایی متقاضی در پرداخت هزینه‌ های زندگی و تحصیلی او را به اثبات برساند.
  • ارائه سندی مبنی بر رزرو خوابگاه، اجاره آپارتمان یا خانه توسط متقاضی
  • تسلط کامل به زبان سوئدی یا زبان فنلاندی
  • اخذ نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ‌ها

کار ضمن تحصیل در‌ فنلاند

کار پس از تحصیل در فنلاند و ضمن تحصیل برای دانشجویان این کشور آزاد است. به طوری که برخلاف سایر کشورها نیازی به اجازه اساتید ندارند. اما لازم است بدانید حقوق دریافتی از شغل مورد نظر، نمی‌تواند کلیه هزینه‌های تحصیل و مخارج زندگی دانشجو را تامین کند.

دانشجویان داروسازی به شکل زیر می توانند برای کار اقدام کنند:

  • دانشجویان فارغ ‌التحصیل داروسازی این امکان را دارند که در داروخانه‌ ها ارائه خدمات نموده و مشغول شوند.
  • دانشجوی فارغ ‌التحصیل می ‌تواند با تاسیس یک داروخانه و اخذ مجوز رسمی داروسازی، اقامت این کشور را بگیرد.
  • مالیات داروخانه ‌های این کشور براساس گردش مالی آنها محاسبه می‌ گردد.
  • داروخانه‌ های کوچک از پرداخت مالیات معاف هستند.
  • داروخانه ‌های بزرگ حتی تا 11% گردش مالی آنها نیز مالیات تعلق می ‌گیرد.
  • مجوز رسمی داروسازی برای فارغ‌ التحصیلان این رشته، از سوی اداره ملی نظارت بر رفاه و بهداشت (Valvira) صادر می‌ گردد.

تعداد داروسازانی که از سال 2000 تا سال 2014 در بخش بهداشت فنلاند استخدام شده اند، به شرح نمودار زیر می باشد:

استخدام داروسازان در فنلاند

دانشجویان این‌ کشور این امکان را دارند که بدون اخذ مجوز کار، در روزهای تعطیل و اوقات فراغت به ‌طور هفتگی به ‌مدت 25 ساعت مشغول کار شوند. همچنین قادرند در تعطیلی بین 2 ترم تحصیلی نیز به صورت تمام وقت فعالیت شغلی داشته باشند. بدین ترتیب هم مخارج زندگی و تحصیلی خود را پوشش دهند و هم تجارب کاری و تحصیلی کسب نمایند.

هزینه زندگی و تحصیل داروسازی در فنلاند

مخارج زندگی هر دانشجویی در کشور فنلاند به نوع و شرایط زندگی او بستگی دارد. سبک زندگی او مشخص می‌ کند که چه مخارجی را باید بپردازد. از سویی دیگر نوع دانشگاه‌ انتخابی و این که دانشگاه در چه شهری قرار گرفته است، بسیار مهم تلقی می ‌گردد. زیرا می‌ تواند مبالغ هزینه زندگی دانشجو را تغییر دهد. به طور کلی مخارج محل زندگی، خوراک، پوشاک، رفت و آمد و کلیه هزینه‌ ها به طور ماهیانه مبلغی بین 700€ الی 900€ (یورو) می ‌باشد.

از سپتامبر (September) سال 2016 میلادی، قانون تحصیلات رایگان از دانشگاه‌ های کشور فنلاند حذف گردید. بدین ترتیب فنلاند از فهرست 5 کشور تحصیلات رایگان خارج گردید. این کشورها شامل اتریش، آلمان، نروژ و فرانسه می ‌باشد. بنابراین چنان چه تمایل به تحصیل در کشور فنلاند یا تحصیل داروسازی در فنلاند را دارید، باید هزینه‌ های تحصیلی در این کشور را مدنظر داشته باشید. این هزینه ‌ها به‌ طور سالانه متناسب با نوع رشته و نوع دانشگاه از دانشجو اخذ می ‌گردد. مخارج تحصیلی سالیانه در این رشته، تقریبا بین 13000€ تا 18000€ (یورو) است. ضمنا این میزان شهریه تحصیلی، در ابتدای سال تحصیلی از دانشجو اخذ می ‌گردد.

توزیع هزینه های زندگی در فنلاند بدین صورت است:

توزیع هزینه زندگی در فنلاند

ویزای تحصیلی فنلاند

متقاضیانی که تمایل به تحصیل در فنلاند در مقاطع مختلف را دارند بایستی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور مطابق با آخرین قوانین به روز سفارت برای ویزای تحصیلی اقدام نمایند. و در صورتی که تمایل داشته باشند که برای اقامت پس از تحصیل اقدام نمایند بایستی به دنبال کار باشند که بتوانند اقامت موقت را تمدید و پس از 4 سال برای اقامت دائم اقدام نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به فنلاند و اقامت فنلاند از طریق تحصیل و یا سایر موارد مربوطه می‌توانید با مشاورین و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. اخذ مشاوره رایگان به صورت تلفنی و یا مراجعه حضوری با این موسسه به مدارج بالاتر تحصیلی دست یابید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در فنلاند می باشیم:

  • شرایط و نحوه اخذ پذیرش جهت تحصیل داروسازی در فنلاند به چه صورتی است؟ برای اینکه بتوانید در رشته داروسازی در فنلاند فارغ‌ التحصیل شوید، حداکثر باید 5 سال در دانشگاه ‌های این کشور تحصیل کرده باشید. برای تحصیل دوره کارشناسی داروسازی در فنلاند سه سال زمان نیاز دارید، و دوره کارشناسی ‌ارشد داروسازی در این کشور 2 ساله می ‌باشد، بنابراین همانطور که ذکر شد بعد از 5 سال دانشجویان می ‌توانند مدرک تحصیلی داروسازی را کسب نمایند.
  • هزینه تحصیل داروسازی در فنلاند چقدر است؟ شهریه دانشگاه ‌های داروسازی در فنلاند سالیانه در حدود 8000€ تا 15000€ (یورو) است و دانشجویان دانشگاه ‌های فنلاند برای عضویت در اتحادیه دانشجویی باید حداکثر مبلغی بین 80€ تا 100€ (یورو) پرداخت کنند.
  • دانشگاه‌‌های داروسازی معتبر مورد تایید وزارت بهداشت در فنلاند را نام ببرید؟ دانشگاه هلسینکی، دانشگاه اولو، دانشگاه تامپیر، دانشگاه تورکو، دانشگاه فنلاند شرقی.
  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در فنلاند چیست؟ کامل کردن فرم درخواست روادید تحصیلی و همچنین ورود به دانشگاه مورد نظر/ گذرنامه ای با اعتبار بیش از 1 سال/ 4 الی 6 عدد عکس/ مدارکی که ثابت کند شما توان مالی کافی برای پرداخت تمامی مخارج دارید./ مشخص کردن محل سکونت/ داشتن مدرک زبان مربوطه/ پذیرفته شدن در دانشگاه/ نداشتن سابقه جرم/ ارائه کارت ملی یا شناسنامه.
4.9/5 - (28 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در فنلاند

  1. مهین گفت:

    با سلام وقت بخیر من 25 ساله هستم دانشجوی کارشناسی شیمی محض هستم میخواستم رشتمو عوض کنم برم داروسازی بخونم معدل کارشناسی من 18 هست و مدرک زبان ندارم میخواستم ببینم امکان پذیر هست بدون مدرک زبان در فنلاند برای من در رشته داروسازی پذیرش بگیرید گپ هم ندارم سطح زبانم خوبه

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید. در خصوص تحصیل بدون مدرک زبان در فنلاند محتوا لینک شده ار مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *