متفرقه, مهاجرت

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2022

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2022

آگاهی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2022 از موضوعات حائز اهمیت در باب اقامت کاری می باشد که هر ذهن متخصصان را به سمت خود سوق می دهد. با تهیه این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا هموطنان عزیز را از شرایط کار در بهترین کشورهای دنیا در سال 2022 میلادی مطلع سازند.

درباره بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2022

تصمیم برای مهاجرت به خارج از کشور جهت کار تصمیمی بسیار مهم است. متقاضیان باید برای مهاجرت کاری به کشورهای خارجی درباره بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2022 اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند با در نظر گرفتن شرایط و توان مالی خود بهترین گزینه را اتنتخاب کنند. انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2022 با در نظر گرفتن موارد زیر انجام می شود:

  • امنیت شغلی
  • چشم انداز اقتصادی
  • تعادل زندگی و کاری
  • رضایت از مشاغل
  • فرصت های شغلی
  • میزان درآمد
  • رفاه اجتماعی
  • هزینه های زندگی

و سایر موارد مرتبط.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2022 عبارتند از:

رتبهنام کشور
1آلمان
2استرالیا
3نیوزلند
4کانادا
5انگلیس
6آفریقای جنوبی
7اتریش
8دانمارک
9هلند
10تایوان
11سنگاپور
12بلغارستان
13لوکزامبورگ
14جمهوری چک

مهاجرت کاری به آلمان

با داشتن یکی از بزرگترین و قدرتمندترین اقتصادهای جهان و قاره اروپا، این کشور شمالی به عنوان یکی از مقاصدی شناخته می شود که فرصت های شغل، تحصیلی و سرمایه گذاری زیادی به مهاجران ارائه می دهد. آلمان، پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا، یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان را در اختیار دارد و از زمان اتحاد مجدد این کشور (آلمان شرقی و غربی)، شاهد رشد نقش آن در جامعه بین المللی می باشد. این کشور اروپایی با 9 کشور مرز دارد و منظر آن از دشت های شمالی که به سمت شمال و دریای بالتیک تا آلپ های باواریای جنوبی می رسد، متفاوت است. در حال حاضر اخذ ویزای جستجوی کار آلمان یکی از ایده آل ترین طرق مهاجرت برای شهروندان ایرانی است.

کار در استرالیا

مهاجران از کشورهای غیر انگلیسی زبان، به طور عمده از آسیا، در این کشور دور افتاده، یک کشور ثروتمند و سومین کشور کم جمعیت جهان، هویت چند فرهنگی جدید ایجاد کرده اند. این کشور یک مقصد بسیار محبوب به ویژه برای افراد واجد شرایط است، اما شرایط پذیرش آن در مورد پناهندگان در سال های اخیر مورد بحث و جدال بوده است. در کشور استرالیا افرادی که در یک زمینه خاص مهارت لازم را دارند می توانند شغل بسیار خوبی پیدا کنند و با داشتن شرایط مورد نیاز، مقیم دائمی این کشور شوند. شرایط بینظیر کار در این کشور باعث ایجاد انواع مختلفی ویزای کاری شده است.

نیوزلند یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

در حالی که برخی ممکن است به دلیل ارباب حلقه ها نیوزیلند را بشناسند، اما دلایل زیادی موجب جذب مهاجران به این کشور می شود. با توجه به تعادل کار و زندگی در کشور نیوزلند، این کشور در بین 10 کشور برتر دنیا قرار گرفته است. در کشور نیوزلند فرصت های زیادی برای کارآفرینی و شروع کسب و کار وجود دارد و لازم به ذکر است که مردم این کشور برای خانواده ها، طبیعت و سلامتی ارزش قائل هستند. این کشور دارای رتبه ای چشم گیر در خصوص مهاجرت با شرایط ایده آل حتی برای سنین 65 سال می باشد.

درباره کار در کشور کانادا

کانادا حدود دو پنجم قاره آمریکای شمالی را در شامل می شود و این کشور پس از روسیه دومین کشور بزرگ جهان است. این کشور کم جمعیت است و تقریبا 35.5 میلیون نفر از ساکنان آن در 125 مایلی مرز آمریکا زندگی می کنند. بیابان گسترده کانادا به شمال نقش بزرگی در هویت کانادا ایفا می کند، همچنین از دلایل اصلی شهرت این کشور در بین مهاجران بین المللی می باشد که قصد دارند برای کار به کشور کانادا مهاجرت کنند. سیستم ویزای کاری این کشور بر پایه امتیازبندی است. در حال حاضر افرادی موفق به اخذ ویزای کاری کانادا میشوند که از این کشور پیشنهاد کاری داشته باشند.

انگلستان در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2022

انگلستان در بین مهاجران زیادی از سراسر جهان انتخابی محبوب است. به عنوان یکی از اقتصادهای برتر دنیا، آنهایی که به دنبال فرصت های شغلی عالی و سطح زندگی بالا هستند، کشور انگلیس یک گزینه بسیار خوب به شمار می رود. فرهنگ متنوع و متنوع این کشور، باعث می شود اکثر مهاجران بین المللی از آنها استقبال کنند. کشور انگلیس دارای صنایع خدماتی موفق و اقتصادی قوی است. با این حال، مقررات سختگیرانه کسب مجوز کار و تغییرات عملکرد اقتصادی منطقه وجود دارد که باید متقاضیان قبل از ورود به خاک این کشور با آنها آشنا شوند.

انگلستان در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2022

مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی

اگر قصد زندگی و کار در آفریقای جنوبی را دارید، قبل از ورود به این کشور به طور کلی نیاز به پیشنهاد شغلی دارید. با این حال، اگر شما یک کارمند یا نیروی کار حرفه ای هستید که در مشاغل مورد نیاز و خاص مشغول به کار هستید، دارای مدرک سمی هستید و پنج سال تجربه کار در زمینه مربوطه را دارید، ممکن است واجد شرایط باشید که برای یافتن شغل به مدت یک سال به آفریقای جنوبی سفر کنید.

درباره شرایط اقتصادی اتریش

اتریش کشوری نسبتا کوهستانی در مرکز اروپا می باشد که یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. جمعیت این کشور در سال 2022 به بیش از 8 میلیون نفر می رسد و اکثر مردم کشور اتریش به زبان های آلمانی، مجارستانی و انگلیسی صحبت می کنند. اتریش دارای شرایط اقتصادی بسیار خوبی می باشد و تا سال 1980، بسیاری از شرکت های بزرگ صنعت اتریش ملی شدند. آلمان از لحاظ تاریخی شریک اصلی تجارت اتریش بوده و از زمانی که اتریش به عضویت اتحادیه اروپا درآمد، با سایر کشورهای اتحادیه اروپا ارتباط اقتصادی نزدیکی داشته است و وابستگی اقتصادی خود به آلمان را کاهش داده است. علاوه بر این، عضویت در اتحادیه اروپا باعث جذب سرمایه گذاران خارجی به این کشور شده است.

کشور اتریش هر ساله مفتخر به پذیرا نیروهای متخصص و ماهر از شهروندان کشورهای خارجی به خصوص ایران می باشد.

هلند در بین بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

پادشاهی هلند پس از سال ها اشغال اسپانیایی ها و فرانسوی ها در سال 1815 به وجود آمد. در سال 2001، این کشور برای اولین بار ازدواج همجنسگرایان را به رسمیت شناخت. این کشور همچنین دارای بالاترین تعداد موزه ها در جهان است. کشور هلند محل تولد رامبراند و ون گوگ و همچنین اختراع میکروسکوپ، تلسکوپ و دماسنج بود و جمعیت آن به بیش از 17 میلیون نفر می رسد. اولویت این کشور همانند اکثر کشورهای اروپایی به جزء آلمان، اتریش بر تامین نیروی کار داخلی است. متقاضیان خارجی باید از طریق تحصیل به گرفتن اقامت اقدام کنند، سپس وارد بازار کار شوند.

مهاجرت کاری به دانمارک

پادشاهی دانمارک در قرن و شامل 2 کشور جزیره اقیانوس اطلس شمالی، جزایر فارو و گرینلند است. همراه با سوئد و نروژ، این کشور اسکاندیناوی یک منطقه فرهنگی در شمال اروپا را تشکیل می دهد. جمعیت کشور دانمارک 5.8 میلیون نفر است. دانمارک دارای چندین صنعت پیشرو از جمله فرآوری مواد غذایی، گردشگری و تولید آهن، فولاد و ماشین آلات است. ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، داروسازی، مواد غذایی فرآوری شده و مبلمان از موارد اصلی صادرات کشور دانمارک به سایر کشورها می باشند.

مهاجرت کاری به کشور تایوان

شرایط کار در کشور تایوان به طور چشمگیری بهبود یافت است و این کشور در رده بندی در سال 2016 نیز رتبه اول را کسب کرده است. مهاجران خارجی برای یادگیری زبان محلی کشور تایوان تلاش زیادی می کنند و این موضوع ممکن است برای اکثر مهاجران خارجی سخت باشد، اما در کشور تایوان با مهاجران خارجی به بهترین شکل ممکن رفتار می شود. تایوان ممکن است در همه شاخص ها در 10 دوره برتر قرار گرفته نباشد، اما مردم از زندگی خود در این کشور لذت می برند. کشور تایوان در شاخص هزینه های زندگی رتبه یازدهم، کیفیت زندگی رتبه 3 و سیستم مراقبت های بهداشتی و فرصت های شغلی رتبه 8 را کسب کرده است و ساکنین این کشور این رتبه ها را تحسین می کنند.

بیش از 60% از کارکنان و کارمندان تایوان از شغل و آینده شغلی خود راضی هستند و تعادل کار و زندگی در این کشور را مثبت ارزیابی کردند. لازم به ذکر است که تایوان اولین کشور آسیایی است که ازدواج همجنسگرایان را به رسمیت شناخته است و پایتخت یکی از بهترین کشورها برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

سنگاپور در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2022

علاوه بر تایوان، سنگاپور دیگر کشور آسیایی است که در بین بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2022 قرار گرفته است که سالهاست به عنوان یک مقصد مسافرتی و کاری بسیار عالی شناخته می شود. در سنگاپور فرصت های شغلی و بیزینس مختلف و متنوعی برای مهاجران و متخصصان جوان بین المللی وجود دارد و تمامی افرادی که قصد مهاجرت به سنگاپور از طریق کار را دارند می توانند در کنار فرصت های شغلی بسیار، از رفاه اجتماعی و امنیت زندگی و کاری نیز بهره مند شوند. علاوه بر فرصت های کاری بسیار خوب و متنوع، 86% از والدینی که به این کشور مهاجرت می کنند، از شرایط و فرصت های تحصیلی که در سنگاپور برای فرزندان وجود دارد بسیار راضی هستند. سنگاپور یک سیستم آموزشی در سطح جهانی را توسعه داده است اما تحصیل و حمایت از فرزندان در این کشور نیاز به داشتن سرمایه و توان مالی کافی دارد.

شرایط زندگی و کار در بلغارستان

بلغارستان با راه اندازی شرکت های جدید در صنایع مختلف، فرصت های شغلی زیادی به مهاجران خارجی و متخصصان بومی ارائه می دهد. بلغارستان در صدر شاخص هزینه‌ های زندگی قرار دارد و در رده سوم زیرمجموعه امور مالی شخصی قرار دارد، بنابراین جای تعجب نیست که چرا 79% از مهاجران از وضعیت مالی خود در این کشور راضی هستند. اگرچه ندانستن زبان ممکن است مانع آشنایی کامل مهاجران خارجی با فرهنگ و سنت بلغاری شود؛ اما با این حال، مهاجران با زندگی در کشور بلغارستان به دلیل وجود شرایط مناسب و امنیت شغلی و همچنین رفاه اجتماعی لذت می برند. به دلیل وجود شرکت ها و کمپانی های بین المللی در کشور بلغارستان، این کشور گزینه ای مناسب جهت یافتن شغل برای مهاجران بین المللی می باشد و شانس متخصصان خارجی را برای اشتغال در این کشور افزایش می دهد.

اگرچه بلغارستان در زمینه شاخص کار در در 10 رده برتر قرار ندارد، اما از نظر چشم انداز شغلی موفق به کسب مقام هفتم شده است. علاوه بر این، تعادل کار و زندگی در کشور بلغارستان یکی دیگر از عوامل جذابیت این کشور در بین متخصصان و کارکنان ماهر بین المللی می باشد.

لوکزامبورگ در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2022

این کشور کوچک در اروپا چشم انداز شغلی و امنیت شغلی بسیار خوبی را ارائه می دهد اما یکی از گران ترین کشورها است. شرکت ها به دلیل نرخ مالیات مطلوب برای شرکت ها، دفتر مرکزی خود را در لوکزامبورگ تاسیس می کنند. در بین کشور سنگاپور و لوکزامبورگ رابطه و شباهت خاصی وجود دارد، زیرا هر دو کشور به یک مرکز اقتصادی بین المللی تبدیل شده اند. علاوه بر 3 زبان رسمی فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی، افراد می توانند در کشور به زبان انگلیسی نیز صحبت کنند زیرا اکثر ساکنین لوکزامبورگ به زبان انگلیسی مسلط هستند. لوکزامبورگ یک کشور متعادل در زمینه های کار، تفریح و مسافرت می باشد و افرادی که در این کشور زندگی می کنند از تمامی این موارد به بهترین شکل ممکن بهره مند می شوند.

اشتغال و اقامت در جمهوری چک

سال ها است که جمهوری چک مورد حمایت مهاجران قرار گرفته است. این کشور کوچک در قلب اروپای مرکزی ارتباطات خوبی با وین، بوداپست، برلین و سایر شهرهای اروپا دارد. این کشور هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند و همچنین برخی از بهترین فیلم های بین المللی نیز در این کشور ساخته شده اند. علاوه بر برلین و بوداپست، پراگ هر ساله از کارگردان های فیلم استقبال می کند، بنابراین فرصت های شغلی زیادی را برای متخصصان فیلم در چک وجود دارد.

ممکن است چک با آغوش باز از مهاجران خارجی استقبال نکند، اما در بین 10 کشور برتر در شاخص های مختلف مانند شاخص کیفیت زندگی (7)، کار در خارج از کشور (2)، زندگی خانوادگی (4) رتبه های بسیار خوبی برا به خود اختصاص داده است. شایان ذکر است که چک از نظر چشم انداز شغلی و امنیت شغلی نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

79% از مهاجرانی که اقدام به مهاجرت کاری به چک کرده اند از تعادل کار و زندگی در این کشور بسیار راضی هستند. به طور کلی، مهاجرت کاری به کشورهایی چون آلمان، استرالیا، کانادا، نیوزلند، اتریش، دانمارک، هلند، انگلیس و سایر کشورها شرایط بهتری برای ایرانیان به همراه دارد. شما عزیزان اگر به فکر کسب ویزای کاری بهترین کشورهای دنیا هستید و یا قصد دارید از شرایط اشتغال در کشورهای ذکر شده و بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2022 اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *