مهاجرت تحصیلی عمان

اقامت پس از تحصیل در عمان

اقامت پس از تحصیل در عمان

اقامت پس از تحصیل در عمان را می توان به عنوان اصلی ترین دلیل برای تحصیل در عمان برای متقاضیان بین المللی جهت ادامه زندگی در این کشور برشمرد. چرا که کیفیت تحصیل در کشور عمان به اندازه کافی رضایت بخش نیست. تنها به یک دانشگاه ختم می شود. در بسیاری از موارد دانشجویان بین المللی دانشگاه های کشور عمان برای آینده پس از تحصیل خود به این کشور مهاجرت می کنند.

عمان یکی از کشورهای قدرتمند جهان از نظر اقتصادی است. پول این کشور نیز از یکی از قدرتمندترین واحدهای پولی جهان است. از سوی دیگر امنیت و آرامش موجود در این کشور بر جذابیت های موجود در این کشور می افزاید. هدف اصلی مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از نگارش این مقاله بررسی شرایط اقامت پس از تحصیل در عمان است.

تحصیل در عمان

اشاره کردیم که تحصیل در عمان از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیست. افرادی که برای تحصیل در این کشور اقدام به مهاجرت می کنند. معمولا هدفی مانند اقامت پس از تحصیل در عمان دارند. همه ی دانشجویان بین المللی پس از اخذ پذیرش از طرف یکی از موسسات علمی کشور عمان، باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. ویزای تحصیلی در کشور عمان بسته به دوره تحصیلی دانشجو دارای اعتباری متغیر است.

دانشجویانی که در کشور عمان تحصیل می کنند، باید به زبان انگلیسی مسلط باشند. چرا که این زبان، تنها زبان رسمی تحصیل در کشور عمان است. همه شهروندان کشور عمان برای ورود به دانشگاه در سال نخست تحصیل خود در دانشگاه ناچار به آموختن زبان انگلیسی هستند. در صورتی که شما نیز به این زبان تسلطی ندارید، موظف هستید که در این دوره های شرکت کنید. در کشور عمان بیش از 29 دانشگاه و موسسه علمی مختلف وجود دارد. درصد قابل توجهی از آن ها در شهر مسقط واقع شده اند. هزینه تحصیل و زندگی در کشور عمان در هر سال حدود 11 هزار دلار است که البته به کمک بورسیه های تحصیلی می توان بخشی از آن را پوشش داد.

اقامت در عمان

راه های مختلفی از طرف دولت برای اقامت خارجی ها در این کشور برنامه ریزی شده است. هر یک از آن ها دارای شرایط ویژه و مربوط به خود است. شما نیز باید با توجه به شرایط زندگی خود در کشور عمان، برترین راه ممکن را برای اقامت پس از تحصیل انتخاب کنید. جهت اطلاع از شرایط کار پس از تحصیل در این کشور مقاله ویزای کاری عمان را بررسی بفرمائید.

انواع روش های اقامت کشور عمان عبارتند از:

  • کسب اقامت از طریق تحصیل
  • کسب اقامت از طریق کار
  • کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • کسب اقامت از طریق پیوستن به خانواده
  • کسب اقامت از طریق ثبت شرکت

در نمودار زیر به بررسی تعداد دانشجویان در این کشور خواهیم پرداخت:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور عمان

کسب مجوز قانونی ورود به عمان از طریق کار

بدون شک بهترین روش برای کسب اقامت پس از تحصیل در عمان از طریق کار در این کشور ممکن می شود. در دهه گذشته کشور عمان بهترین گزینه ممک برای کار نیروی کار خارجی بود اما با پیشرفت علم و افزایش سطح سواد در این کشور، روند پذیرش نیروی کار خارجی در این کشور دچار افت شده است. با این وجود نیروی کار متخصص همچنان می تواند به راحتی در کشور عمان، یک شغل مناسب برای خود داشته باشد.

در کشور عمان هیچ گونه مالیاتی بر درآمد افراد وارد نمی شود. همین مسئله یکی از جذابیت های ویژه کار در کشور عمان است. از طرف دیگر امنیت بالای کشور عمان و زندگی آسان در این کشور، در کنار درآمد بالا نقش بسزایی در جذابیت کار در عمان ایفا می کند. جهت مهاجرت جهت کار به سایر کشورها مقاله کار در اسپانیا را بررسی بفرمائید.

کسب اقامت عمان از طریق سرمایه گذاری

در برخی از زمینه های مهم اقتصادی مانند شهرسازی، کشور عمان معافیت های ویژه مالیاتی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است. این معافیت ها برای 5 سال متوالی تداوم خواهد داشت. افراد نیز نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد نخواهد داشت. با همه این اوصاف، با توجه به هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی و هزینه های مربوط به سرمایه گذاری، افراد انگشت شماری قادر به اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری خواهند بود. در مقاله سرمایه گذاری در عمان به اطلاعات جامعی دست پیدا می کنید.

اجازه و اقامت تحصیل در کشور عمان

ساده ترین روش برای اقامت پس از تحصیل در عمان، اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور برای تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی است. در صورتی که از شرایط تحصیل خود در کشور عمان رضایت دارید. از این رو می توانید با ادامه تحصیل در کشور عمان علاوه بر تمدید اقامت خود در این کشور، شانس خود را برای یافتن یک شغل مناسب با درآمد بالا در این کشور افزایش دهید.

اجازه و اقامت تحصیل در کشور عمان

کسب اقامت عمان از طریق پیوستن به خانواده

شرایط اقامت در کشور عمان از طریق پیوستن به خانواده کمی پیچیده است. شما باید با یکی از شهروندان کشور عمان ازدواج کنید تا بتوانید در این کشور بمانید. قوانین ازدواج شهروندان عمانی با خارجی ها کمی دشوار است. برای مثال زنان عمانی تنها در صورتی می توانند با مردان خارجی ازدواج کنند که حداقل 30 ساله باشند. پدر آن ها رضایت نامه کتبی در این خصوص ارائه کند. از سوی دیگر دولت کشور عمان نیز باید به آن مرد با توجه به شرایط مالی اجازه ازدواج دهد.

کسب مجوز زندگی در عمان از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در کشور عمان یکی دیگر از راه های اقامت پس از تحصیل است. در این حالت دولت این کشور، به شهروندان خارجی اجازه می دهد تا با ورود سرمایه خود به این کشور، اقامت آن را نیز بدست آورند. تخفیف های مالیاتی و همچنین اختصاص وام های بلند مدت کم بهره می باشد‌. از این رو می تواند در جذب سرمایه گذاران خارجی به این کشور بسیار موثر باشد.

کیفیت زندگی در کشور عمان از سطح بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل افراد بسیار زیادی برای دریافت اقامت در این کشور اقدامات قانونی انجام می دهند. روش های مختلف را آزمایش می کنند. یکی از میانبرهای موجود برای اقامت در کشور عمان تحصیل در این کشور است.

افراد پس از پایان دوره آموزشی خود می توانند به نوعی اقامت پس از تحصیل در عمان را تضمین کنند. در صورتی که قصد دارید برای ادامه تحصیل به کشور عمان مهاجرت کنید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند هم قدم با شما مسیر درستی را برای شما طراحی کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *