مهاجرت تحصیلی اسلواکی

اقامت پس از تحصیل در اسلواکی

اقامت پس از تحصیل در اسلواکی

یکی از طرق اقامت پس از تحصیل در اسلواکی دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا می باشد که مناسب برای دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا است. فارغ التحصیلان بین المللی با دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا می توانند از اقامت پس از تحصیل در اسلواکی در سال 2023 بهره ببرند. این سرزمین، کشوری پیشرفته است که دارای اقتصادی پیشرفته با درآمد بالا می باشد. این کشور دارای رتبه بندی بسیار بالا در شاخص توسعه انسانی می باشد.

همچنین در اندازه گیری آزادی های مدنی، آزادی مطبوعات، آزادی اینترنت، حاکمیت دموکراتیک و صلح مطلوب عمل می کند. این کشور ترکیبی از اقتصاد بازار را با یک سیستم جامع تأمین اجتماعی حفظ می کند. فراهم کردن مراقبت های بهداشتی جهانی، آموزش رایگان و یکی از طولانی ترین حقوق مرخصی والدین در OECD برای شهروندان از دیگر امکاناتی است که در اختیار مردم توسط دولت این کشور، قرار داده شده است. این کشور، عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو است.

عضویت های دیگر این کشور عبارتند از:

  • منطقه شنگن
  • ناتو
  • سازمان ملل
  • OECD
  • WTO
  • CERN
  • OSCE
  • شورای اروپا
  • گروه ویسگراد

این کشور بزرگترین سرانه تولیدکننده خودرو در جهان است که در مجموع 1.1 میلیون خودرو در سال 2019 تولید شده است. حدود 43% از کل تولیدات صنعتی آن را نشان می دهد. روش هایی که دانشجویان بین المللی می توانند اقامت پس از تحصیل در اسلواکی را دریافت کنند، توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش توضیح داده شده است.

اینفوگرافیک اقامت پس از تحصیل در اسلواکی

کار بعد از تحصیل در اسلواکی

اگر قصد دارید برای کار بعد از تحصیل در اسلواکی شغلی خود را آماده کنید، توصیه می کنیم نوع کار مورد نظر خود را انتخاب کنید. کمبودها و صلاحیت ها و مهارت های عملی خود را برای کار بعد از تحصیل در اسلواکی در نظر بگیرید. بیشترین تعداد مشاغل خالی در بازار کار اسلواکی به ویژه در بخش های حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی و انبارداری موجود است. اقتصاد اسلواکی به تدریج در حال بهبود است و تقاضا برای نیروی کار نیز در حال افزایش است، به ویژه در صنایع خودروسازی و مهندسی مکانیک. برخی از مشاغل موجود در بخش فناوری اطلاعات، امکان کار از خانه را ارائه می دهند که به عنوان “دور کار” شناخته می شود. پزشکان، پرستاران، دستیاران پرستار و کارکنان مراقبت نیز همچنان مشاغل مورد تقاضا در اسلواکی هستند.

توصیه نامه های رسمی از کارفرمایان سابق و مراجع غیررسمی از اقوام، آشنایان و دوستان نیز می تواند به شما در موفقیت در بازار کار کمک کند. شما باید استراتژی کاریابی خود را پس از در نظر گرفتن عوامل فوق انتخاب کنید. امروزه یکی از رایج ‌ترین راه‌ هایی که مردم در اسلواکی به صورت آنلاین به دنبال کار می‌گردند، مراجعه به سایت‌های شغلی دولتی و خصوصی است. برخی از سایت‌ های کار چند زبانه هستند، به شما اجازه می ‌دهند رزومه خود را ثبت کنید و به شما پیشنهاد می ‌دهند تا بالقوه شغلی خود را آزمایش کنید. دفاتر کار، امور اجتماعی و خانواده پیشنهادهای شغلی به روز را در شعب منطقه ای خود ارائه می دهند. در هر اداره کار، مشاوران EURES برای کمک به شما در جستجوی شغل در دسترس هستند.

بررسی اقامت پس از تحصیل در اسلواکی

جمهوری اسلواکی بخشی از منطقه شنگن است. بنابراین، با ویزای شنگن می توانید بدون نیاز به ویزای اضافی آزادانه وارد این کشور شوید و بدون هیچ گونه کنترل مرزی بین کشورهای عضو جداگانه حرکت کنید. اگر قصد دارید حداکثر 90 روز در 180 روزی که اجازه اقامت در منطقه شنگن دارید، در این کشور بمانید، با ویزای شنگن این امر امکان پذیر می باشد. البته، اگر شهروند اتحادیه اروپا باشید، می توانید بدون هیچ گونه شرایط و تشریفات دیگری اقامت داشته باشید.

اگر قصد دارید بیش از 90 روز در دوره 180 روزه در این کشور بمانید، لازم است برای یکی از انواع اقامت اقدام کنید. اقامت اسلواکی به شما این امکان را می دهد که در این کشور، اقامت داشته باشید. همچنین در سایر ایالت های منطقه شنگن آزادانه سفر کنید.

شرایط اقامت پس از تحصیل در اسلواکی

شرایط اقامت پس از تحصیل در اسلواکی

دانشجویانی که تابعیت کشورهایی را دارند که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند، جهت اقامت پس از تحصیل در اسلواکی، مجبور به درخواست اقامت موقت در این کشور هستند. براساس توافق نامه منطقه شنگن، اتباع خارجی که شهروند غیر اتحادیه اروپا می باشند، می توانند به منطقه شنگن مراجعه کنند. بدین ترتیب می توانند حداکثر 90 روز در دوره 180 روزه در این کشور بمانند.

اگر قصد دارید مدت طولانی تری در شنگن بمانید، پس از ورود به این کشور باید، موارد زیر را انجام دهید:

  • 10 روز پس از ورود به منطقه شنگن (روزی که با هواپیمای خود به زمین بنشینید و مهر گذرنامه خود را بگیرید) توسط نامه ای به دفتر پلیس خارجی اعلام کنید.
  • برای اجازه اقامت موقت در این کشور اقدام کنید.

در اسرع وقت از زمان اقامت شما باید حداکثر تا آخرین روز اعتبار ویزا، یا قبل از 90 روز از اقامت قانونی شما تایید شود. روش تأیید اقامت شما ممکن است بین 60 تا 70 روز طول بکشد. بنابراین، شما معمولا فقط تقریبا 2 هفته فرصت دارید که برای گرفتن مهلت مقررات بدون هیچ گونه عارضه اساسی اقدام کنید. شما می توانید برای اجازه اقامت موقت نیز در سفارت این کشور، در کشور مبدا درخواست دهید. در حالی که در خانه هستید امکان جمع آوری تمام اسناد مورد نیاز برای برنامه وجود ندارد، اما مهم نیست.

امکان اقامت پس از تحصیل در اسلواکی

متقاضیان تحصیل در اسلواکی می توانند پس از اتمام تحصیل به مدت 6 ماه در این کشور بمانند و به دنبال کار بگردند. برای اخذ اقامت دائم این کشور نیاز است که 5 سال در اسلواکی اقامت داشته باشید. در صورتی که متقاضی در اسلواکی از سنوات خوب کاری نظیر درآمد خوب برخوردار باشد و از سمت اداره مهاجرت تائید گردد می تواند زودتر به اقامت دائم برسد.

2 روش جهت اقامت پس از تحصیل در این کشور وجود دارد که عبارتند از:

  • دریافت اقامت موقت
  • دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا

درخواست اقامت موقت اسلواکی

درخواست اقامت موقت در این کشور از یک فرم رسمی و کلیه پیوست های مورد نیاز تشکیل شده است. فارغ التحصیلانی که قصد اقامت پس از تحصیل در اسلواکی را دارند، باید این درخواست را دهند. درخواست اقامت موقت باید شخصا در سفارت این کشور برای کشور صادر کننده گذرنامه متقاضی یا کشور محل اقامت وی ​​ارائه شود. سفارت برای ارزیابی اولیه از درخواست، با متقاضی مصاحبه می کند. به علاوه، می توان درخواست اقامت موقت را به اداره پلیس مهاجرت این کشور ارسال کرد.

متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • متقاضی براساس اجازه اقامت معتبر در این کشور اقامت دارد.
  • متقاضی براساس ویزای معتبر ملی در این کشور اقامت دارد.
  • متقاضی برای ورود به این کشور نیازی به ویزا ندارد.
  • متقاضی دارنده گواهی این کشور ساکن خارج از کشور است.
  • متقاضی دارنده اقامت قابل تحمل است (مطابق با بند 58 بخش یک، نقاط a-c یا بخش 2)

جهت درخواست اقامت موقت متقاضی باید مدارکی که در جدول زیر آمده است را به سفارت یا اداره پلیس مهاجرت این کشور ارائه دهد:

مدارکتوضیحات
فرم درخواستتکمیل و امضاء شده
عکس2 قطعه و رنگی
اثبات پرداخت هزینهبا توجه به نوع فعالیت شخص
سند سفر معتبرگذرنامه
اثبات هدف اقامتارائه سند مربوطه
اثبات عدم سوء پیشینه
اثبات تمکن مالی
تایید محل اقامت

طبق آنچه در جدول بالا گفته شد، باید هزینه مربوطه پرداخت شود. تعیین هزینه بستگی دارد که شما پس از تحصیل چه هدفی دارید. جهت اطلاع از سایر هزینه ها اعم از هزینه زندگی در اسلواکی می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر اهداف به همراه هزینه اداری آن ها آمده است:

هزینه اداری جهت دریافت اقامت موقت اسلواکی

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، هزینه های اداری اقامت موقت این کشور آمده است. برای مثال، اگر قصد کار در این کشور دارید، باید مبلغ 165€ (یورو) بپردازید.

کارت آبی اسلواکی

یکی دیگر از روش های اقامت پس از تحصیل در اسلواکی، دریافت کارت آبی می باشد. کارت آبی اتحادیه اروپا برای جذب کارگران خارجی با صلاحیت بالا به اتحادیه اروپا ایجاد شده است. با دریافت این کارت می توانید به هر کشور عضو به جزء انگلیس، دانمارک و ایرلند وارد شوید. شایان ذکر است که، اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA) ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس کارت آبی صادر نمی کنند. بر خلاف برخی از سیستم های مبتنی بر امتیاز، برنامه کارت آبی، یک سیستم مبتنی بر شایستگی است. به این معنی که یک متقاضی را از جهت تجربه آموزشی و حرفه ای مربوطه بررسی می کنند.

کسانی که می خواهند درخواست دهند، باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • شهروند غیر اتحادیه اروپا باشد.
  • شرایط خاص آموزشی را برآورده کند یا تجربه کار حرفه ای داشته باشد.
  • از یک سازمان عضو اتحادیه اروپا قرارداد کار یا پیشنهاد کاری داشته باشد.

به دارندگان کارت آبی، موارد زیر اعطاء خواهد شد:

  • شرایط کار و حقوق برابر با اتباع
  • حرکت آزادانه در محدوده شنگن
  • اقامت دائم
  • آزادی انجمن
  • گزینه های پیوند خانواده

به طور کلی، با دریافت کارت آبی دانشجویان می توانند به مدت محدود در این کشور بمانند. چنانچه علاقه مند به تحصیل در اسلواکی دارید، می توانید با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره هایی که توسط کادر مجرب این مجموعه ارائه می شود، بهره مند شوید.

سوالات متداول در باب اقامت پس از تحصیل در اسلواکی در سال 2023

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب اقامت پس از تحصیل در اسلواکی می باشیم:

  • شرایط اقامت پس از تحصیل در اسلواکی چیست؟ دانشجویان فارغ التحصیل در اسلواکی می توانند از طریق یکی از راه های اشتغال، سرمایه گذاری، ازدواج و یا کارآفرینی در اسلواکی اقامت خود را تمدید کنند.
  • اقامت پس از تحصیل در اسلواکی تا چه مدت اعتبار دارد؟ پس از فارغ التحصیلی معمولا دانشجویان 6 ماه تا 1 سال فرصت دارند اقامت جدید کسب کنند.
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در اسلواکی با کارت آبی به چه صورت است؟ کارت آبی اتحادیه اروپا برای جذب کارگران خارجی با صلاحیت بالا به اتحادیه اروپا ایجاد شده است. پس از تحصیل در اسلواکی با دریافت این کارت می توانید به هر کشور عضو به جزء انگلیس، دانمارک و ایرلند وارد شوید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت پس از تحصیل در اسلواکی

  1. حیدری گفت:

    فکر می کنم درباره اقامت پس از تحصیل در اسلواکی تقریبا به جواب سوال هام رسیدم. مدارکی که گفته بودید یکی از سوالاتم بود. مقدمه خوب بود و یه آشنایی کلی درباره کشور اسلواکی ارائه داد. مراحل اقامت و انواع راه ها رو ذکر کرده بودید. کارت آبی گرفتنش با این شرایطی که گفته بودید سخت بود اما نتیجه و مزایاش مناسب و دلخواه بود. اما چندتا انتقاد هم دارم. خیلی خلاصه و کم درباره اقامت بعد از تحصیل تو اسلواکی گفته بودید. سوال هم دارم . میشه از طریق ازدواج تو اسلواکی اقامت کوتاه مدت و اقامت دائم گرفت؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما بله امکان اخذ اقامت از طریق ازدواج در اسلواکی برای شما وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *