مهاجرت

اقامت در چاد

اقامت در چاد

برای اقامت در چاد باید تمامی جوانب مانند شرایط زندگی و اخذ ویزا و راه های مهاجرت به این کشور را بسنجید و بدانید تا یک تصمیم درست و مناسب بگیرید. چاد کشوری است که در طول این سال ها که کشوری بسیار بی ثبات بوده با چالش های زیادی روبرو بوده است. این کشور از زمان استقلال خود در سال 1960 بی ‌ثبات بوده است و برای کسانی که به دلایل زیادی مانند تروریسم، جنایات خشونت ‌آمیز، درگیری ‌های مسلحانه، آدم ‌ربایی، دزدی و غیره در آنجا زندگی می ‌کنند، بسیار خطرناک است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه مهاجرت به چاد مشاور و راهنمای شماست.

انواع و دسته ‌های ویزا برای اقامت چاد

با اخذ ویزای چاد می توانید سفر برنامه ریزی شده خود را به چاد محقق کنید. اتباع خارجی می توانند برای ویزای چاد به دلایل تجاری، گردشگری و سایر دلایل درخواست دهند. دارندگان گذرنامه دیپلماتیک یا رسمی یا هر سند مسافرتی دیگری که توسط یک سازمان بین المللی صادر شده باشد، ملزم به پرداخت هزینه ویزا نیستند.

اعتبار ویزای چاد را در لیست زیر مشاهده می نمایید:

  • ویزای یکبار ورود – 1 ماه
  • ویزای چند بار ورود – 3 ماه
  • ویزای چند بار ورود – 6 ماه

مدارک لازم برای اقامت در چاد

خارجی ها برای دریافت ویزای چاد نیاز به مجوز نامه دارند. فقط شهروندان بنین می توانند ویزای چاد را در هنگام ورود بدون مجوز نامه دریافت کنند. بقیه ملیت ها، همه آنها ملزم به دریافت NOC (گواهی بدون اعتراض) برای چاد قبل از عزیمت هستند. مدارک مورد نیاز در هنگام ورود به کشور چاد شامل پاسپورتی است که 6 ماه و همچنین باید حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد. عکس باید با فرمت پاسپورت باشد، یک عکس جدید از کل صورت با پس ‌زمینه روشن و باید در سایز 3*4 رنگ باشد و هر 70% تا 80% عکس را بگیرد.

کپی کارت شناسایی و بلیط پرواز در برخی موارد و گواهی واکسیناسیون و اثبات محل اسکان و رزرو/رزرو هتل/محل اقامت معتبر (موجود) با آدرس کامل (نام، خیابان، شهر، کد پستی، اطلاعات تماس، رجوع رزرو) در صورت اقامت در خانه شخصی، یک کپی از کارت اقامت صاحب خانه (هم جلو و هم پشت) را ارسال کنید و آدرس موجود در فرم درخواست را پر کنید. مجوز ورود صادر شده توسط مقامات چاد و هزینه ویزای ورود چاد 85$ الی250$(دلار) است.

مدارک لازم برای اقامت در چاد

اقامت چاد از طریق ویزای توریستی

ویزای توریستی چاد برای متقاضیانی صادر می شود که قصد سفر به چاد را برای گردشگری و گشت و گذار دارند. برای تحقق فعالیت های توریستی خود می توانید برای ویزای توریستی چاد اقدام کنید. مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی چاد و فرم درخواست که به نحو مقتضی تکمیل و 2 عکس و پاسپورت به همان ترتیبی که در بالا گفتیم. کپی کارت شناسایی و اجازه اقامت و کپی ویزا و دیگر مدارک هم الزامی است. دعوت نامه (در صورت وجود) نیز باید ارائه شود.

متوسط ​​زمان پردازش ویزای توریستی چاد بین 3 الی7 روز کاری زمان می برد. هزینه ویزای توریستی چاد حدود 85$ الی 250$ (دلار) است. هزینه ممکن است بسته به ملیت یا کشور ارسالی شما متفاوت باشد. شما برای ویزای توریستی چاد در مراکز درخواست ویزای چاد، سفارتخانه ها یا کنسولگری ها، هرکدام که درخواست های ویزا را در کشور محل اقامت شما بپذیرند، درخواست خواهید داد.

اقامت تجاری در چاد

ویزای تجاری چاد به شما این اجازه را می دهد که وارد چاد شوید و حداکثر مدت اعتبار ویزای خود را در اینجا بمانید. به دارنده آن اجازه می دهد تا در فعالیت های مرتبط با تجارت شرکت کنند. مدارک مورد نیاز برای ویزای تجاری چاد به جز موارد شناسایی یک نامه تجاری است که از شرکت مستقر در کشور متبوع متقاضی باید وجود داشته باشد و اگر دعوت نامه کاری هم وجود دارد باید ارائه کنید.

دعوت نامه از شرکتی که متقاضی بازدید می کند و گواهی پزشکی هم باید ارائه کنید. متوسط ​​زمان پردازش ویزای تجاری چاد 3 تا 25 روز کاری است. هزینه ویزای تجاری نیز مانند ویزای توریستی است. هزینه ممکن است بسته به ملیت یا کشور ارسالی شما متفاوت باشد. شما برای ویزای تجاری چاد در سفارتخانه یا کنسولگری که درخواست های ویزا را در کشور محل اقامت شما بپذیرند، درخواست خواهید داد.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش تجارت ها در چاد هستید:

میزان افزایش تجارت ها در چاد

ویزای ترانزیت چاد

ویزای ترانزیت چاد به مسافرانی اعطا می شود که برنامه سفر آنها شامل توقف در قلمرو چاد باشد. اگر متقاضی دارای شرایطی مانند پاسپورت معتبر و بلیط برگشت و یا برنامه برگشت و یا رفت به کشور دیگر و تمام مدارک معتبر با آن و اثبات وجود کافی و ویزای محل بعدی که در آن ترانزیت خواهید کرد باشد، نیازی به اخذ ویزای ترانزیت به مدت 48 ساعت نیست.

برای اثبات ترانزیت به محل دیگر همچنین باید با شرکت هواپیمایی تأیید کنید که پرواز بدون ویزا امکان پذیر است، زیرا این قوانین بدون اطلاع قبلی قابل تغییر هستند. اگر متقاضی شرایط فوق را ندارد، باید برای ویزای ترانزیت در سفارت یا کنسولگری اقدام کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات کامل و تخصصی در حوزه مهاجرت و اخذ اقامت چاد مشاور و راهنمای شماست.

پرتکرارترین سوالات اقامت در چاد

در این بخش به سوالات تخصصی شما پاسخ می دهیم:

  • اقامت تجاری در چاد به چه صورت است؟ ویزای تجاری چاد به شما این اجازه را می دهد که وارد چاد شوید و حداکثر مدت اعتبار ویزای خود را در اینجا بمانید. به دارنده آن اجازه می دهد تا در فعالیت های مرتبط با تجارت شرکت کنند. مدارک مورد نیاز برای ویزای تجاری چاد به جز موارد شناسایی یک نامه تجاری است که از شرکت مستقر در کشور متبوع متقاضی باید وجود داشته باشد و اگر دعوت نامه کاری هم وجود دارد باید ارائه کنید. دعوت نامه از شرکتی که متقاضی بازدید می کند و گواهی پزشکی هم باید ارائه کنید. متوسط ​​زمان پردازش ویزای تجاری چاد 3 تا 25 روز کاری است. هزینه ویزای تجاری نیز مانند ویزای توریستی است. هزینه ممکن است بسته به ملیت یا کشور ارسالی شما متفاوت باشد.
  • مدارک لازم برای اقامت در چاد شامل چه مواردی است؟ خارجی ها برای دریافت ویزای چاد نیاز به مجوز نامه دارند. فقط شهروندان بنین می توانند ویزای چاد را در هنگام ورود بدون مجوز نامه دریافت کنند. بقیه ملیت ها، همه آنها ملزم به دریافت NOC (گواهی بدون اعتراض) برای چاد قبل از عزیمت هستند. مدارک مورد نیاز در هنگام ورود به کشور چاد شامل پاسپورتی است که 6 ماه و همچنین باید حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد. عکس باید با فرمت پاسپورت باشد، یک عکس جدید از کل صورت با پس ‌زمینه روشن و باید در سایز 3*4 رنگ باشد و هر 70% تا 80% عکس را بگیرد. کپی کارت شناسایی و بلیط پرواز در برخی موارد و گواهی واکسیناسیون و اثبات محل اسکان و رزرو/رزرو هتل/محل اقامت معتبر (موجود) با آدرس کامل (نام، خیابان، شهر، کد پستی، اطلاعات تماس، رجوع رزرو) در صورت اقامت در خانه شخصی، یک کپی از کارت اقامت صاحب خانه (هم جلو و هم پشت) را ارسال کنید و آدرس موجود در فرم درخواست را پر کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *