ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به چاد

اعزام دانشجو به چاد

دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی باید از شرایط اعزام دانشجو به چاد مطلع شوند و برای تحصیل در این کشور از مزایا و معایب آگاه شوند. این کشور آفریقایی طبیعت خشک و آّب و هوای گرمی دارد و شما باید این مساله را نیز بدانید. همچنین در این کشور دو دانشگاه خوب وجود دارند که به رسمیت شناخته شده اند و شما با فرصت های متعددی برای تحصیل رو به رو نیستید لذا باید با دقت رشته و دانشگاه انتخابی خود را بررسی کنید. در این مطلب سعی کرده ایم تا در خصوص اعزام دانشجو به چاد برای شما عزیزان بیشتر توضیح دهیم. برای مهاجرت تحصیلی به کشور چاد می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را همراهی کنند.

کلیات اعزام دانشجو به چاد

در حالی که آموزش در چاد یک اولویت است، اما با پذیرش پناهندگان از کشورهای همسایه در بحران، سیستم آموزشی گسترش یافته است. اثرات تغییرات آب و هوایی، فقر، گرسنگی و بی ثباتی نیز بر این فشار می افزاید. هم جامعه میزبان و هم کودکان و نوجوانان پناهنده در معرض خطر هستند و نرخ کلی سواد و فرصت ها برای ادامه تحصیل تا دبیرستان کم است. کشور چاد تلاش می کند تا اطمینان حاصل شود که کودکان و نوجوانان پناهنده، آواره داخلی و میزبان جامعه به محیط های آموزشی امن و فراگیر دسترسی دارند. اینها شامل برنامه های آموزش از راه دور، توانبخشی مدارس، حمایت روانی اجتماعی از کودکان دارای معلولیت و خدماتی مانند برنامه های تغذیه است.

معایب اعزام دانشجو به چاد

همه گیری COVID-19 چالش های جدیدی را برای سیستم آموزشی ایجاد کرد. متعاقباً، بسیاری از فعالیت ‌ها برای حمایت از نیازهای در حال تغییر، با تمرکز بر در مدارس، سلامت روان و حمایت روانی اجتماعی، و آموزش از راه دور، برنامه‌ ریزی مجدد شدند. چاد با یک بحران بشردوستانه چند بعدی از جابجایی اجباری، ناامنی غذایی، سوء تغذیه و شرایط اضطراری بهداشتی مواجه است. این کشور میزبان نزدیک به نیم میلیون پناهنده از کشورهای همسایه جمهوری آفریقای مرکزی، نیجریه و سودان است.

آوارگی داخلی در داخل کشور همچنان ادامه دارد و بسیاری از شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد. وزارت آموزش ملی و ترویج مدنی چاد بودجه کافی برای پاسخگویی مناسب به چالش های بسیاری که کشور با آن مواجه است، ندارد. سرمایه‌ گذاری اولیه ECW در سال 2017 در چاد در سال 2020 به برنامه تاب‌ آوری چند ساله (MYRP) تبدیل شد. هدف این است که اطمینان حاصل شود که دختران و پسران در جوامعی که تحت تأثیر شرایط اضطراری قرار دارند، آموزش و آموزش با کیفیتی را برای رفاه خود در شرایطی فراگیر، عادلانه و ایمن دریافت می ‌کنند.

در بخش زیر شاهد معایب تحصیل در چاد هستید:

معایب تحصیل در چاد

دانشگاه های چاد جهت اعزام دانشجو

دانشگاه N’Djamena یک موسسه آموزش عالی چند رشته ای است که تعالی را ترویج می کند. در این دانشکده های مختلف، طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. همچنین به تعهد خود به تحقیق و نوآوری افتخار می کند. فعالیت های آن حول محورهای مختلف می چرخد ​​و بر آزمایشگاه ها، دانشکده های دکترا و مشارکت های بین المللی تکیه دارد. دانشگاه N’Djamena همکاری بین المللی را یکی از اولویت های خود قرار داده است. پروژه های تحقیقاتی اغلب در این کشور انجام می شود.

دانشگاه N’Djaména (UNDT) در Ndjamena، چاد واقع شده است. این دانشگاه در سطح محلی به عنوان دانشگاه نجامنا شناخته می شود . این دانشگاه در سال 1971 تأسیس شد. این دانشگاه توسط وزارت دفاع عالی، de la Recherche Scientifique et de la Formation Professionnelle، Tchad تأیید شده است. دانشگاه Roi Fayçal (URF) در Ndjamena، چاد واقع شده است. به طور محلی به عنوان دانشگاه روی فایچال شناخته می شود. این دانشگاه در سال 1992 تأسیس شده است. این دانشگاه توسط وزارت دفاع عالی، de la Recherche Scientifique et de la Formation Professionnelle، Tchad معتبر است.

دانشگاه های چاد جهت اعزام دانشجو

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به چاد

اکثر کودکان برای اولین بار در سن 6 سالگی در مناطق شهری (یا سن 7 سالگی در روستا) وارد سیستم آموزشی می شوند که در آن به مدت 6 سال تحصیل می کنند. اگرچه در تئوری این و 3 سال بعد از آن باید رایگان باشد، اما در عمل والدین شهریه مدرسه و حقوق معلمان را نیز پرداخت می کنند. در پایان دوره ابتدایی، امتحان Certificat d’Etudes Primaires تعیین می کند که آیا دانش آموزان به دبیرستان ارتقا می یابند یا در عوض به مدرسه فنی یا حرفه ای می روند.

تعداد نسبتاً کمی از کودکان چاد که وارد دبیرستان می شوند هنوز هم به احتمال زیاد پسر هستند تا دختر. پس از 3 سال از 6 سال اول، یارانه های دولتی کاهش می یابد. بنابراین، آن دسته از دانش ‌آموزانی که ادامه تحصیل می ‌دهند و گواهی پایان دوره متوسطه خود را دریافت می ‌کنند، احتمالاً پسر و دختر ساکنان شهر ثروتمندتر هستند.

در نمودار زیر شاهد میزان دانش آموزان و دانشجویان غیر بومی در چاد هستید:

میزان دانش آموزان و دانشجویان غیر بومی در چاد

آموزش حرفه ای و دانشگاهی جهت اعزام دانشجو به چاد

فارغ التحصیلان مقطع ابتدایی که در مدارس متوسطه قبول نمی شوند می توانند در رشته های مختلف دستی یا فنی در موسسات حرفه ای تحصیل کنند. پس از 6 سال به افراد موفق گواهینامه حرفه ای اعطا می شود. آموزش و پرورش چاد دانشگاه N’Djamena (که قبلاً به عنوان دانشگاه چاد شناخته می شد) در سال 1971 تأسیس شد و ارائه دهنده پیشرو در سطح عالی کشور است. دارای دانشکده های علوم دقیق و کاربردی، بازرگانی و اقتصاد، ادبیات و علوم انسانی، بهداشت و علوم انسانی است. مدارک لیسانس و فوق لیسانس و دکترا ارائه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره و خدمات تخصصی در حوزه تحصیل و اعزام دانشجو به چاد همراه و یاور شماست.

سوالات تخصصی اعزام دانشجو به چاد

در این بخش به سوالات تخصصی شما پاسخ داده می شود:

  • کلیات اعزام دانشجو به چاد چگونه است؟ در حالی که آموزش در چاد یک اولویت است، اما با پذیرش پناهندگان از کشورهای همسایه در بحران، سیستم آموزشی گسترش یافته است. اثرات تغییرات آب و هوایی، فقر، گرسنگی و بی ثباتی نیز بر این فشار می افزاید. هم جامعه میزبان و هم کودکان و نوجوانان پناهنده در معرض خطر هستند و نرخ کلی سواد و فرصت ها برای ادامه تحصیل تا دبیرستان کم است. کشور چاد تلاش می کند تا اطمینان حاصل شود که کودکان و نوجوانان پناهنده، آواره داخلی و میزبان جامعه به محیط های آموزشی امن و فراگیر دسترسی دارند. اینها شامل برنامه های آموزش از راه دور، توانبخشی مدارس، حمایت روانی اجتماعی از کودکان دارای معلولیت و خدماتی مانند برنامه های تغذیه است.
  • آموزش حرفه ای و دانشگاهی جهت اعزام دانشجو به چاد به چه صورت است؟ فارغ التحصیلان مقطع ابتدایی که در مدارس متوسطه قبول نمی شوند می توانند در رشته های مختلف دستی یا فنی در موسسات حرفه ای تحصیل کنند. پس از 6 سال به افراد موفق گواهینامه حرفه ای اعطا می شود. آموزش و پرورش چاد دانشگاه N’Djamena (که قبلاً به عنوان دانشگاه چاد شناخته می شد) در سال 1971 تأسیس شد و ارائه دهنده پیشرو در سطح عالی کشور است. دارای دانشکده های علوم دقیق و کاربردی، بازرگانی و اقتصاد، ادبیات و علوم انسانی، بهداشت و علوم انسانی است. مدارک لیسانس و فوق لیسانس و دکترا ارائه می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *