ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به بورکینافاسو

اعزام دانشجو به بورکینافاسو

اگر می خواهید در خصوص اعزام دانشجو به بورکینافاسو بیشتر بدانید ما این مقاله را برای اطلاع بیشتر شما نگارش کرده ایم. این کشور در آفریقای غربی واقع شده است و یکی از کشورهای این حوزه است که می توانید در خصوص تحصیل و کار بیشتر در مورد آن تحقیق کنید. در واقع بورکینافاسو یک کشور پیشرفته و مرفه و مدرن نیست. اقتصاد این کشور وضعیت چندان مناسبی ندارد و زیر ساخت های آموزشی این کشور به درستی پیگیری نمی شوند. به همین دلیل از سوس متخصصان و کارشناسان مهاجرت تحصیلی این کشور پیشنهاد نمی شود اما اگر مایل هستید در مورد اعزام دانشجو به بورکینافاسو بیشتر بدانید و یا برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای برتر جهان آماده شوید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

تحصیل در بورکینافاسو

اگر به دنبال تحصیل در بورکینافاسو هستید، چند نکته وجود دارد که قبل از مهاجرت به آنجا باید بدانید. زبان رسمی در بورکینافاسو فرانسوی است اما زبان های محلی دیگری نیز استفاده می شود. زبان انگلیسی استاندارد جهانی برای برقراری ارتباط است و دانشگاه ها می توانند از آن برای ارتباط واضح تر با دانشجویان خارجی استفاده کنند. بورکینافاسو مانند بسیاری از کشورهای آفریقایی دارای اقتصاد نقدی است، اما می توانید از MasterCard، ویزا کارت، GIM پیش پرداخت و کیف پول الکترونیکی یا موبایلی نیز استفاده کنید. به خارجیانی که به بورکینافاسو سفر می کنند توصیه می شود برای تب زرد واکسن بزنند. بیمه سلامت بیمه درمانی به راحتی برای دانشجویان در دسترس نیست و برای افراد محلی محدود است و بنابراین دانشجویان تشویق می شوند قبل از سفر به بورکینافاسو بیمه درمانی و بیمه داشته باشند.

در جدول زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در بورکینافاسو می باشید:

سالمیزان دانشجویان بین المللی
20215%
20227%
202310%

دانشگاه های مهم جهت اعزام دانشجو به بورکینافاسو

دومین دانشگاه بزرگ در کشور بورکینافاسو، دانشگاه نوربرت زونگو (Norbert Zongo) است که قبلاً به عنوان دانشگاه کودوگو شناخته می شد، یکی از بهترین امکانات آموزشی در این کشور است. این دانشگاه در شهر کودوگو قرار دارد و بهترین دانشگاه منطقه بود. دانشگاه نازی بونی یک دانشگاه دولتی کوچک در کشور بورکینافاسو است. این دانشگاه در استان هوئت واقع شده است.

دانشگاه نازی بونی دانشگاهی است که دانشجویانی را تولید می کند که در بسیاری از حوزه های نفوذ عالی هستند. فارغ التحصیلان این دانشگاه تا کنون افراد موفقی در کشور و قاره بوده اند. دانشگاه اوگادوگو بزرگترین دانشگاه کشور بورکینافاسو و قدیمی ترین دانشگاه این کشور است. یکی از بهترین دانشگاه های فرانسوی زبان در آفریقا، این دانشگاه به دلیل جذب تعدادی از بهترین دانشجویان در جهان فرانسوی زبان شهرت دارد. این دانشگاه در سال 1974 تأسیس شد و سنگ بنای آموزش عالی بورکینافاسو بوده است.

دانشگاه های مهم جهت اعزام دانشجو به بورکینافاسو

اقامت و اعزام دانشجویان در بورکینافاسو

دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشگاهی خود اقامت کنند که احتمالا مقرون به صرفه ترین در بورکینافاسو است. هزینه خوابگاه دانشجویی معمولا به هزینه هایی که دانشجویان باید بپردازند اضافه می شود. با این حال معمولا ارزان تر از به دست آوردن محل اقامت در جاهای دیگر است. همچنین در هزینه خرید روزانه غذا یا پخت و پز صرفه جویی می کند. در خصوص مهاجرت به بورکینافاسو خوابگاه های دانشجویی این فرصت را برای دانشجویان فراهم می کند تا با سایر دانشجویان داخلی و بین المللی ترکیب شوند.

دانشجویان همچنین می توانند با یک خانواده میزبان اقامت کنند و بسته به توافق با هزینه یا رایگان در فعالیت های خانواده سهیم شوند. برخی برای کسب سود مالی به دانش آموزان خانه نشینی می دهند. دانشجویان می توانند همه چیز را با هزینه ای که با میزبان توافق شده است با خانواده به اشتراک بگذارند. این بهترین راه برای لذت بردن از بهترین چیزهایی است که بورکینافاسو ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند از غذاهای خانگی محلی لذت ببرند و همچنین چیزهایی را از خانواده میزبان یاد بگیرند.

در نمودار زیر شاهد هزینه های تحصیلی در بورکینافاسو می باشید:

هزینه های تحصیلی در بورکینافاسو

فرصت های بورس تحصیلی برای دانشجویان در بورکینافاسو

تحصیل در یک کشور خارجی می تواند از نظر افزایش هزینه های تحصیل، هزینه های اضافی برای لوازم التحریر و سایر خدمات، هزینه های سفر و نیازهای تحقیقاتی بسیار سخت باشد. سازمان های مختلفی برای تحقق رویاهای تحصیلی دانش آموزان در دسترس هستند. بورسیه های تحصیلی برای افراد محروم یا برای کسانی که از نظر علمی برتر هستند یا کسانی که به طور کلی نیاز به کمک مالی دارند ارائه می شود.

برخی از دسته بندی های شناخته شده بورسیه های تحصیلی در بورکینافاسو عبارتند از:

  • بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی
  • بورسیه تحصیلی مبتنی بر نیاز
  • بورسیه شغلی خاص
  • بورسیه مسابقه خلاق
  • بورسیه تحصیلی مخصوص کالج
  • بورسیه ورزشی
  • بورسیه تحصیلی خاص دانشجویی

بخش دیگر برنامه بورسیه تحصیلی WARA دانشجویانی را که دیگر روی پایان نامه کار نمی کنند، هدف می گیرد، اما باید پروژه های تحقیقاتی را ارائه دهند که نیاز به سفر به بورکینافاسو را نشان می دهد. این برنامه به ترتیب حداکثر $2500 (دلار) و 3500$ (دلار) برای هزینه های سفر و زندگی ارائه می دهد.

بررسی اعزام دانشجو به بورکینافاسو

بنیاد امداد بشردوستانه IHH به تازگی مرکز حافظ رمضان را برای تامین سرپناه، آموزش و نیازهای غذایی 60 دانش آموزی که برای حافظ شدن در بورکینافاسو تحصیل می کنند، افتتاح کرده است. خانواده‌ های مسلمان در بورکینافاسو که یکی از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می شود به دلیل امکانات مالی نمی ‌توانند فرزندان خود را به مدارس دولتی بفرستند. این خانواده ها به فرستادن فرزندان خود به مدارس متوسل شدند. اما شرایط بد این مدارس این دانش آموزان را مجبور به تکدی گری در مرکز شهر برای ادامه تحصیل و صرف غذا کرده است.

این مرکز ظرفیت تامین نیازهای آموزشی، سرپناهی و غذایی 60 دانش آموز را دارد. همچنین می تواند در طول روز به 40 دانش آموز دیگر درس بدهد. در مجموع 100 دانشجو از این مرکز بهره مند خواهند شد. مسجد، چاه آب و مدرسه نیز در مرکز فراهم شده است. این مجموعه در Bobo-Dioulasso، دومین شهر بزرگ کشور در حدود 400 کیلومتری پایتخت اوگادوگو واقع شده است. مسجد جدید می تواند میزبان 500 نفر برای عبادت باشد. با اضافه شدن یک چاه آب، کل مجموعه به مکانی حیاتی در شهر تبدیل خواهد شد. با حمایت خیرین، IHH به راه اندازی آثار دائمی از جمله مساجد، مساجد، مدارس، مدارس، پرورشگاه ها، خوابگاه ها و چاه های آب در بورکینافاسو شرایط قدری بهتر خواهد شد.

مدارک لازم برای اعزام دانشجو به بورکینافاسو

شرایط ویزای بورکینافاسو ممکن است برای همه مسافران یکسان نباشد.شاید برایتان جالب باشد که بدانید کشورهایی وجود دارند که اتباع آنها می توانند بدون ویزا به بورکینافاسو سفر کنند. حدود 18 کشور در لیست بدون ویزا قرار دارند، بنابراین اگر مایل به بازدید از بورکینافاسو هستید، لیست کشورهای واجد شرایط را بررسی کنید. علاوه بر این، اتباع برخی کشورها باید قبل از دریافت ویزای خود، ابتدا وارد بورکینافاسو شوند. با این حال، مسافرانی که کشورهایشان در این دو دسته قرار نمی‌گیرد، باید قبل از سفر به بورکینافاسو، مدارکی را ارائه کرده و برای ویزا اقدام کنند. در ضمن، شما باید دلیل سفر خود را بدانید و در صورت سفر به بورکینافاسو برای ویزای مربوطه اقدام کنید زیرا هر ویزا هدفی دارد.

در لیست زیر شاهد مدارک لازم برای اعزام دانشجو به بورکینافاسو می باشید:

  • مدارک شناسایی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • گواهی پزشکی
  • ارائه ریز نمرات
  • سوابق تحصیلی
  • سوابق کاری
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • اثبات محل اقامت

برای افرادی که ویزای خود را بیش از حد باقی می ‌مانند و نمی ‌توانند فورا کشور را ترک کنند، جریمه وجود دارد. اکنون، به ازای هر روزی که بیش از مدت اقامت داشته باشید، باید جریمه ای بپردازید. مجدداً، بورکینافاسو ممکن است دفعه بعد که می خواهید درخواست بدهید، از بازدید شما جلوگیری کند. و ممکن است مدتی طول بکشد تا آزادانه ویزای بورکینافاسو را مجددا درخواست کنید.

در برخی موارد، مهاجرت ممکن است از شما به دلیل نقض سیاست ویزای خود در دادگاه شکایت کند و ممکن است عواقب بیشتری را به همراه داشته باشد. زمانی که ویزای شما به پایان می رسد، و کاری که شما را وارد کشور کرده تمام نکرده اید، سریعا برای تمدید ویزا اقدام کنید. منتظر تاریخ انقضای ویزای خود نباشید. حداقل 2 هفته قبل شروع کنید و درخواست تمدید را شروع کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهاجرت و اعزام دانشجو به بورکینافاسو مشاور و راهنمای شماست.

متدوال ترین سوالات اعزام دانشجو به بورکینافاسو

در این بخش توجه شما را به پرتکرارترین سوالات جلب می داریم:

  • شرایط اقامت و اعزام دانشجویان در بورکینافاسو به چه صورت است؟ دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشگاهی خود اقامت کنند که احتمالا مقرون به صرفه ترین در بورکینافاسو است. هزینه خوابگاه دانشجویی معمولا به هزینه هایی که دانشجویان باید بپردازند اضافه می شود. با این حال معمولا ارزان تر از به دست آوردن محل اقامت در جاهای دیگر است. همچنین در هزینه خرید روزانه غذا یا پخت و پز صرفه جویی می کند. در خصوص مهاجرت به بورکینافاسو خوابگاه های دانشجویی این فرصت را برای دانشجویان فراهم می کند تا با سایر دانشجویان داخلی و بین المللی ترکیب شوند.
  • دانشگاه های مهم جهت اعزام دانشجو به بورکینافاسو کدام است؟ دومین دانشگاه بزرگ در کشور بورکینافاسو، دانشگاه نوربرت زونگو (Norbert Zongo) است که قبلاً به عنوان دانشگاه کودوگو شناخته می شد، یکی از بهترین امکانات آموزشی در این کشور است. این دانشگاه در شهر کودوگو قرار دارد و بهترین دانشگاه منطقه بود. دانشگاه نازی بونی یک دانشگاه دولتی کوچک در کشور بورکینافاسو است. این دانشگاه در استان هوئت واقع شده است. دانشگاه نازی بونی دانشگاهی است که دانشجویانی را تولید می کند که در بسیاری از حوزه های نفوذ عالی هستند. فارغ التحصیلان این دانشگاه تا کنون افراد موفقی در کشور و قاره بوده اند. دانشگاه اوگادوگو بزرگترین دانشگاه کشور بورکینافاسو و قدیمی ترین دانشگاه این کشور است. یکی از بهترین دانشگاه های فرانسوی زبان در آفریقا، این دانشگاه به دلیل جذب تعدادی از بهترین دانشجویان در جهان فرانسوی زبان شهرت دارد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *