مهاجرت به کشور کانادا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا

از قدرتمندترین پاسپورت های جهان، کانادا است که با رتبه ای که دارد، توانسته 183 کشور را در لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا قرار دهد. این کشور، کشوری در آمریکای شمالی است. 10 استان و 3 سرزمین آن از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترش یافته و 9.89 میلیون کیلومتر مربع را در بر می گیرد. مرز جنوبی و غربی آن با ایالات متحده، با طول 8891، طولانی ترین مرز زمینی 2 ملیتی جهان است. پایتخت این کشور، شهر اتاوا است و 3 منطقه بزرگ شهری آن عبارتند از:

  • تورنتو
  • مونترال
  • ونکوور

هزاران سال بومیان بطور مداوم در این کشور زندگی می کنند. از قرن شانزدهم میلادی لشکرکشی های انگلیس و فرانسه کاوش کردند و بعدا در امتداد سواحل آتلانتیک مستقر شدند. در نتیجه درگیری های مسلحانه مختلف، فرانسه تقریبا تمام مستعمرات خود را در سال 1763 در آمریکای شمالی واگذار کرد. در سال 1868، با اتحادیه 3 مستعمره آمریکای شمالی انگلیس از طریق کنفدراسیون، این کشور به عنوان سلطه فدرال 4 استان تشکیل شد.

این امر جمع آوری استان ها و سرزمین ها و روند افزایش خودمختاری از انگلستان را آغاز كرد. این استقلال گسترده در اساسنامه وست مینستر در سال 1931 برجسته شد و با قانون این کشور در سال 1982 به اوج خود رسید، که موجب قطع آثار وابستگی قانونی به پارلمان انگلیس شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای آن دسته از عزیزانی که قصد تابعیت این کشور را دارند، در این مقاله درباره گذرنامه این کشور و کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا صحبت خواهد کرد.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا

این کشور دارای نهمین گذرنامه قدرتمند در جهان است. منظور از قدرت گذرنامه، این است که تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا بالا می باشد. به این معنی که شهروندان این کشور به این مکان ها می توانند بدون محدودیت ویزا سفر کند. طبق فهرست گذرنامه هنلی، مردم این کشور می توانند به 183 کشور سفر کنند بدون ویزا می توانند سفر کنند.

فهرست گذرنامه این کشور رتبه بندی جهانی کشورها از نظر آزادی سفر برای شهروندان است. این نشان می دهد که یک دارنده گذرنامه بدون یک ویزای قبلی می تواند از چند کشور به مقصد سفر کند. این رتبه بندی طبق داده های انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) اصلی می باشد. این انجمن بزرگترین پایگاه دقیق اطلاعات سفر در جهان است.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا

شرایط ویزا برای شهروندان این کشور محدودیت های ورود اداری توسط مقامات سایر کشورها است که برای شهروندان این کشور اعمال می شود. از 7 ژوئن 2021، تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا به 185 کشور رسیده است. رتبه بندی پاسپورت کانادایی در رتبه نهم جهانی از نظر آزادی سفر بر اساس شاخص گذرنامه Henley & Partners که با پاسپورت استرالیا گره خورده است.

گذرنامه محبوب ترین سند شناسایی در سراسر جهان است که به شما امکان می دهد به کشورهای خارجی سفر کنید. گذرنامه این کشور به عنوان یکی از قدرتمندترین گذرنامه های جهان در رتبه 9 قرار گرفته است. این یعنی اینکه دارنده این گذرنامه می تواند بدون محدودیت ویزا به بسیاری از کشورها سفر کند. دارندگان گذرنامه کانادایی از 195 کشور موجود در جهان می توانند در سفرهای بدون ویزا به 185 کشور بروند.

در جدول زیر می توانید برخی از این کشورها را مشاهده نمایید:

نام کشورمدت اقامت بدون ویزا
آلبانی90 روز
اتریش90 روز
انگلستان6 ماه
آمریکا6 ماه
استرالیا90 روز

پاسپورت کانادا

گذرنامه این کشور، پاسپورتی است که برای شهروندان این کشور صادر می شود. حامل را قادر می سازد آزادانه از این کشور خارج شده و دوباره وارد شود. سفر به کشورهای دیگر و مطابق با شرایط ویزا می باشد. در صورت لزوم روند تأمین کمک از مقامات کنسولی این کشور در خارج را تسهیل می کند. و برای حامل در خارج از کشور درخواست محافظت می کند.

همه گذرنامه های این کشور از طریق برنامه گذرنامه مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) صادر می شوند. قبل از 1 ژانویه 2013، گذرنامه های این کشور از طریق این گذرنامه، آژانس عملیاتی مستقل امور خارجه و تجارت بین المللی این کشور صادر می شد. گذرنامه ها به طور معمول برای افراد 16 سال به بالا برای 5 یا 10 سال و برای کودکان زیر 16 سال 5 ساله معتبر می باشند. در سال 2017، حدود 60% این کشور دارای گذرنامه بودند که حدود 22 میلیون پاسپورت در گردش بودند. اگرچه، توسط شهروندان منفرد در اختیار است، اما تمام گذرنامه های این کشور از نظر قانونی املاک ولیعهد باقی مانده و در صورت درخواست باید به برنامه گذرنامه بازگردانده شوند.

این کشور عضو گروه گذرنامه 5 کشور است. یک مجمع بین المللی برای همکاری بین مقامات صادر کننده گذرنامه کشورهای زیر است:

  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلستان
  • ایالات متحده آمریکا

این کشور صدور گذرنامه بیومتریک، که به گذرنامه الکترونیکی یا گذرنامه الکترونیکی نیز شناخته می شود، از 1 ژوئیه 2013 برای شهروندان این کشور آغاز شد. گذرنامه این کشور از نظر آزادی حرکت و سفر طبق شاخص گذرنامه در رتبه پانزدهم جهان قرار دارد.

نمودار زیر نمره تحرک گذرنامه این کشور و کشورهای هم رده آن را مشاهده می کنید:

نمره تحرک گذرنامه کانادا

برای تابعیت این کشور در افتاد باید درباره گرفتن اقامت کانادا اطلاعات کسب نمایید تا بهترین روش را انتخاب نمایید.

اقتصاد کانادا

استقرار و رشد اولیه این کشور در گرو بهره برداری و صادرات از منابع عظیم طبیعی این کشور بود. در طول قرن بیستم، صنایع تولیدی و خدمات از اهمیت بیشتری برخوردار شدند. در پایان قرن بیستم، کشاورزی و معدن کمتر از 5% نیروی کار در کانادا را تشکیل می داد. در حالی که تولید در یک پنجم ایستاده بود و خدمات، از جمله حمل و نقل، تجارت، امور مالی و سایر فعالیت ها، تقریبا 3 چهارم از کارگران را مشغول به کار می کردند. نیروی کار برای سال های متمادی این کشور از طریق تعرفه های محافظتی کالاهای تولیدی وارداتی از صنایع تولیدی خود پشتیبانی می کرد.

در نتیجه، بسیاری از شرکت های آمریکایی کارخانه های شعبه خود را تأمین کردند تا بازار این کشور را تأمین کنند. سنگ بنای دیگر سیاست اقتصادی این کشور اعطای کمک های مالی و یارانه ای دولت برای تحریک توسعه اقتصادی در مناطق با رشد کند بود. در دهه 1980 این کشور شروع به دور شدن از این 2 سیاست اساسی کرد. انطباق با قوانین بین المللی تجارت و ایجاد منطقه تجارت آزاد با ایالات متحده (1989) كه با اجرای توافق نامه تجارت آزاد آمریكای شمالی (NAFTA) در سال 1994 شامل مکزیک شد، باعث كاهش حمایت از كارخانه های تولیدی كانادا شد. با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا آگاه شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *