ویزای کاری

کار در کامرون

کار در کامرون

کار در کامرون برای دانشجویان فارغ التحصیل و کارگران حرفه ای و برخی شاغلان در رشته های مختلف یک فرصت شغلی خوب محسوب می شود. برای اشتغال در حوزه های مختلف در کامرون می توانید شرایط کار و حقوق و اقتصاد کشور کامرون را بررسی کنید. در کامرون نرخ اشتغال بالاست و در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط باشید و بتوانید برای ارتباط با کارفرما از آن استفاده کنید می توانید شانس خود را برای کاریابی در کامرون افزایش دهید. داشتن پیشنها کاری از الزامات برای اخذ ویزای کاری در کامرون الزامی است. در این مقاله در خصوص کار در کامرون و شرایط کار در این کشور صحبت خواهیم کرد. برای پرسیدن سوالات خودر در مورد کار در کامرون با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

درباره اقتصاد کامرون

کامرون کشوری با درآمد متوسط ​​پایین و بزرگترین اقتصاد در جامعه اقتصادی و پولی آفریقای مرکزی (CEMAC) است، واحد پول کامرون Communaute Financiere Africaine (CFA) نامیده می شود. کامرون کشوری غنی از منابع طبیعی از جمله نفت، گاز طبیعی، گاز LP، مواد معدنی، چوب و محصولات کشاورزی مانند قهوه، پنبه، کاکائو، ذرت و کاساوا است. اقتصاد کامرون در سال 2019 به دلیل رشد مصرف و سرمایه گذاری 4.1 % رشد کرد و انتظار می رود امسال به دلیل افزایش تولید گاز طبیعی و ترمینال جدید گاز طبیعی مایع (LNG) در دریا به 4.3 % برسد. عمده صادرات نفت، کاکائو، قهوه، الوار، آلومینیوم و پنبه است. در سال 2017، صادرات $4.732 میلیارد (دلار) بود.

شرکای عمده صادراتی آن بر حسب درصد عبارتند از:

شرکای عمده صادراتی کامرون

صنایع مهم در حوزه کار در کامرون

صنعت کامرون دارای یک صنعت شلوغ است که در تولید آلومینیوم، فرآوری مواد غذایی، تولید و پالایش نفت، کالاهای مصرفی سبک، کشاورزی، صنعت ماهیگیری، منسوجات و چوب (الوار) فعالیت می‌کند. این صنعت عمدتاً مبتنی بر پردازش محصولات مختلف کشاورزی است. فرآوری تنباکو، تصفیه شکر، ریسندگی پنبه و تولید خمیر چوب. زیرساخت های بخش صنعتی شامل کارخانه ذوب آلومینیوم در ادئا است که بوکسیت مواد وارداتی را ذوب می کند و یک پالایشگاه نفت واقع در لیمبه نیز وجود دارد. کامرون که پانزدهمین اقتصاد بزرگ آفریقاست، پس از مشکلات اقتصادی اواخر دهه 1980 به خوبی بهبود یافته است. قدرت این کشور در فهرست متنوع صادرات، از نفت گرفته تا تولید مواد غذایی و نساجی است که منجر به رشد در نفت و گاز، کشاورزی و معدن می شود. بخش مالی بزرگترین بخش در گروه CEMAC است.

صنایع مهم در حوزه کار در کامرون

مزایای کار در کامرون

کامرون یکی از محبوب ترین مقاصد برای افرادی است که به دنبال کار در آفریقا هستند. این کشور به عنوان یک کشور با ثبات سیاسی و اجتماعی، مهاجران را از آفریقا و سراسر جهان به سمت فرصت ها جذب می کند. صنایع اصلی متنوع هستند و این فرصت های زیادی را برای حرفه ای های اولیه و ارشد به طور یکسان ارائه می دهد. سیستم‌ های مراقبت ‌های بهداشتی و آموزشی فاقد توسعه هستند، بنابراین جایگزین ‌های خصوصی ایده خوبی هستند. شما همچنین باید از توصیه های امنیتی کارفرمای خود جهت مهاجرت به کامرون پیروی کنید، زیرا نرخ جرم و جنایت در کشور در مناطق شهری و روستایی بالا است.

مجوزهای کار در کامرون

برای اعطاء مجوز کار برای کامرون، کارگران خارج از کشور باید فرم درخواست تکمیل شده و شرح کامل شغل مورد نظر را که خطاب به وزیر کار و تامین اجتماعی باشد، به سفارت کامرون ارائه دهند. فرم درخواست را می توان از سفارت دریافت کرد. فرد خارجی همچنین باید 6 نسخه از قرارداد کار کامرونی را که همگی توسط کارفرما و کارمند امضا و تاریخ گذاری شده است، همراه با شرح مفصلی از شغل در دست ارائه دهد. این مدارک باید همراه با یک رزومه به‌روز ارائه شوند: یک گواهی پزشکی رسمی که تاریخ آن بیش از 3 ماه قبل نباشد و یک سوابق کیفری تایید شده توسط پلیس.

راه خوب دیگر برای خارجی ها برای یافتن کار، مرور روزنامه های محلی مانند پست آفریقایی است. این روزنامه در سطح ملی توزیع می شود و دارای بخش تبلیغات طبقه بندی شده به طور منظم به دو زبان انگلیسی و فرانسوی است. همیشه فرصت هایی برای انگلیسی زبانان بومی برای آموزش زبان در کامرون وجود دارد. انگلیسی زبانان از سراسر جهان می توانند با جستجو در وب سایت هایی مانند The ESL Job Center برای مشاغل خالی در کامرون، مشاغل خالی مناسب (که برخی از آنها ممکن است موقعیت های داوطلبانه باشد) پیدا کنند.

مالیات کار در کامرون

همه افراد ساکن کامرون واجد شرایط پرداخت مالیات بر درآمد خود هستند. این شامل خارجی هایی می شود که با ویزای اقامت یا اجازه کار برای هر مدت بیش از 183 روز زندگی می کنند. مالیات بر درآمد در کامرون در مقیاس تدریجی و تدریجی از حداقل 11% تا حداکثر 38.5% محاسبه می شود که برای درآمدهای 5 میلیون ₣ (فرانک) کامرون یا بیشتر در ماه اعمال می شود. هر کسی که کمتر از 62000( XAF فرانک)در ماه درآمد داشته باشد، مسئولیتی برای پرداخت مالیات ندارد. کامرون از سیستم Pay as You Earn استفاده می کند و مالیات بر درآمد توسط کارفرمایان کسر می شود.

علاوه بر دستمزد، سود حاصل از سرمایه گذاری های تجاری، اجاره و ارث مشمول مالیات هستند. ساکنان کامرون از درآمدی که هم در خانه و هم در خارج از کشور به دست می ‌آیند مالیات دریافت می ‌کنند. برای افرادی که کمتر از 183 روز در این کشور اقامت داشته اند، نرخ ثابتی دریافت می شود و تنها بر اساس درآمدی که در کامرون به دست آورده اند، محاسبه می شود. اگر نیاز به مشورت با یک شخص متخصص و با تجربه در حوزه کار در کامرون را دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا بتوانید به صورت کامل جواب سوالات خود را بگیرید.

سوالات تخصصی در باب کار در کامرون

در این بخش در خصوص کار در کامرون به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • مزایای کار در کامرون چیست؟ کامرون یکی از محبوب ترین مقاصد برای افرادی است که به دنبال کار در آفریقا هستند. این کشور به عنوان یک کشور با ثبات سیاسی و اجتماعی، مهاجران را از آفریقا و سراسر جهان به سمت فرصت ها جذب می کند. صنایع اصلی متنوع هستند و این فرصت های زیادی را برای حرفه ای های اولیه و ارشد به طور یکسان ارائه می دهد. سیستم‌ های مراقبت ‌های بهداشتی و آموزشی فاقد توسعه هستند، بنابراین جایگزین ‌های خصوصی ایده خوبی هستند. شما همچنین باید از توصیه های امنیتی کارفرمای خود پیروی کنید، زیرا نرخ جرم و جنایت در کشور در مناطق شهری و روستایی بالا است.
  • مجوزهای کار در کامرون کدام اند؟ برای اعطاء مجوز کار برای کامرون، کارگران خارج از کشور باید فرم درخواست تکمیل شده و شرح کامل شغل مورد نظر را که خطاب به وزیر کار و تامین اجتماعی باشد، به سفارت کامرون ارائه دهند. فرم درخواست را می توان از سفارت دریافت کرد. فرد خارجی همچنین باید 6 نسخه از قرارداد کار کامرونی را که همگی توسط کارفرما و کارمند امضا و تاریخ گذاری شده است، همراه با شرح مفصلی از شغل در دست ارائه دهد. این مدارک باید همراه با یک رزومه به‌روز ارائه شوند: یک گواهی پزشکی رسمی که تاریخ آن بیش از 3 ماه قبل نباشد و یک سوابق کیفری تایید شده توسط پلیس.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *