ویزای کاری

کار در چاد

کار در چاد

کار در چاد با توجه به بازارهای شغلی بیشتر در بخش نفت و گاز و مشاغل این حوزه و صنعت متمرکز است. چاد در 11 آگوست 1960 استقلال خود را از فرانسه به دست آورد. چاد بزرگترین کشور از 16 کشور در آفریقا است که دسترسی به دریا ندارد. این کشور همچنین بیست و یکمین کشور بزرگ جهان است. این کشور (از نظر تاریخی، منطقه اطراف دریاچه چاد) حداقل از 500 سال قبل از میلاد مسیح مسکونی بوده است. درگیری های چاد و لیبی بین سال های 1978 تا 1987 اتفاق افتاد. مردم چاد از کاکاکی، یک ترومپت فلزی بلند در موسیقی سنتی سنتی استفاده می کنند. این ساز به معنای قدرت است و همیشه توسط مردان نواخته می شود. صحرای صحرا بخش اعظم شمال چاد را در بر می گیرد و تقریبا 1/3 مساحت کل کشور را اشغال می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه کار در چاد و مهاجرت کاری مشاور و پشتیبان شماست.

بررسی اجمالی اقتصادی و کار در چاد

چاد توسط سازمان ملل متحد در شاخص توسعه انسانی خود به عنوان هفتمین کشور فقیر جهان رتبه بندی شده است و سال هاست که با بی ثباتی سیاسی و اقتصادی دست به گریبان بوده است. با این حال، اگرچه به طور سنتی منبع اصلی تولید اقتصادی چاد از بخش کشاورزی، به ویژه کشاورزی معیشتی و ماهیگیری و تولید پنبه بود، در سال 2003 نفت خام در این کشور یافت شد و از آن زمان وضعیت اقتصادی آن به طور چشمگیری بهبود یافته است. نفت خام در حال حاضر بزرگترین صادرات چاد است و اندکی پس از کشف آن، پنبه را با اختلاف کمی پیشی می گیرد.

عملیات نفتی در چاد توسط شرکت اکسون موبیل اداره می شود و اکنون کارفرمای اصلی مهاجران در این کشور است. بسیاری از مهاجران و خارجیانی که در چاد کار می کنند نیز توسط سازمان های غیردولتی استخدام می شوند یا در نقش های دولتی یا سفیر کار می کنند. اکثر آنها در N’Djamena، پایتخت مستقر هستند. با این حال، اکثر ساکنان محلی هنوز در کشاورزی معیشتی یا تولید پنبه کار می کنند که مجموعاً حدود 85 % از کل مشاغل در کشور را تشکیل می دهند.

در جدول زیر شاهد میزان افزایش نرخ اشتغال و تجارت بین المللی در راستای اقامت در چاد هستید:

سالمیزان افزایش نرخ اشتغال و تجارت بین المللی
202111%
202213%
202312%

بررسی اجمالی اقتصادی و کار در چاد

مجوزهای کار در چاد

خارجی هایی که مایل به کار در چاد هستند برای انجام این کار به مجوز نیاز دارند. اخذ مجوز کار در چاد می تواند یک فرآیند طولانی و دشوار باشد و در نتیجه به شما توصیه می شود که درخواست خود را قبل از تاریخ انتقال احتمالی خود شروع کنید. در بیشتر موارد، برای اینکه به شما اجازه کار در این کشور داده شود، باید قبلاً کار مطمئنی در چاد داشته باشید، زیرا برای بخشی از درخواست، کارفرمای احتمالی شما ممکن است نیاز داشته باشد ثابت کند که هیچ شهروند چاد نمی تواند نقش آینده شما را ایفا کند. ممکن است قبل از اعطای مجوز، قراردادهای کاری شما نیز نیاز به تایید مقامات مربوطه داشته باشد. معمولا درخواست شما باید از داخل کشور تهیه شود و همه مدارک باید به عربی یا فرانسوی ترجمه شوند که 2 زبان رسمی چاد هستند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در چاد هستید:

نرخ بیکاری در چاد

مالیات بر درآمد و کار در چاد

همه ساکنان شاغل در چاد ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد بر درآمد خود هستند، از جمله خارجی ها و مهاجران. با این حال، به عنوان یک مهاجر، میزان درآمدی که بر اساس آن مالیات با نرخ چادی می پردازید به وضعیت اقامت شما در کشور بستگی دارد. اگر برای مقاصد مالیاتی واجد شرایط اقامت چاد هستید، به این معنی که در سال مالی بیش از 183 روز در چاد زندگی و کار می کنید، در این صورت مالیات بر درآمد با نرخ چاد بر درآمد جهانی شما از شما دریافت می شود.

با این حال، اگر در سال مالی کمتر از 183 روز در چاد زندگی و کار کنید، فقط بر درآمد چاد از شما مالیات بر درآمد با نرخ چاد دریافت می شود. چاد از نظر منابع معدنی غنی است، اما بی ثباتی و دورافتادگی جغرافیایی مانع توسعه گسترده تر شده است. صادرات اصلی آن نفت، دام و پنبه است و دارای خطوط تجاری قوی با ایالات متحده آمریکا، هند و ژاپن است. این کشور همچنان یک اقتصاد به شدت کشاورزی است، اما تولید ناخالص داخلی آن سال به سال در حال رشد است.

مزایای کار در چاد

فرصت های کاری به طور سنتی در چاد بر پایه کشاورزی است، اما از زمان کشف نفت، اقتصاد به طور چشمگیری توسعه یافته است. صادرات نفت و پنبه به این معنی است که طیف وسیعی از فرصت ‌ها برای متخصصان واجد شرایط در مشاغل اولیه و پست ‌های ارشد وجود دارد. سیستم‌ های مراقبت ‌های بهداشتی و آموزشی عموماً دارای بودجه کافی نیستند و در نتیجه، دسترسی به خدمات خصوصی مهم است. این کشور از نظر میراث فرهنگی غنی است که آن را برای افرادی که قصد جابجایی دارند بسیار جذاب می کند. برای کسب اطلاعات تخصصی و کامل تر در حوزه کار در چاد با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

سوالات تخصصی کار در چاد

در این بخش به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • مجوزهای کار در چاد به چه صورت است؟ خارجی هایی که مایل به کار در چاد هستند برای انجام این کار به مجوز نیاز دارند. اخذ مجوز کار در چاد می تواند یک فرآیند طولانی و دشوار باشد و در نتیجه به شما توصیه می شود که درخواست خود را قبل از تاریخ انتقال احتمالی خود شروع کنید. در بیشتر موارد، برای اینکه به شما اجازه کار در این کشور داده شود، باید قبلاً کار مطمئنی در چاد داشته باشید، زیرا برای بخشی از درخواست، کارفرمای احتمالی شما ممکن است نیاز داشته باشد ثابت کند که هیچ شهروند چاد نمی تواند نقش آینده شما را ایفا کند. ممکن است قبل از اعطای مجوز، قراردادهای کاری شما نیز نیاز به تایید مقامات مربوطه داشته باشد. معمولا درخواست شما باید از داخل کشور تهیه شود و همه مدارک باید به عربی یا فرانسوی ترجمه شوند که 2 زبان رسمی چاد هستند.
  • مزایای کار در چاد شامل چه مواردی است؟ فرصت های کاری به طور سنتی در چاد بر پایه کشاورزی است، اما از زمان کشف نفت، اقتصاد به طور چشمگیری توسعه یافته است. صادرات نفت و پنبه به این معنی است که طیف وسیعی از فرصت ‌ها برای متخصصان واجد شرایط در مشاغل اولیه و پست ‌های ارشد وجود دارد. سیستم‌ های مراقبت ‌های بهداشتی و آموزشی عموماً دارای بودجه کافی نیستند و در نتیجه، دسترسی به خدمات خصوصی مهم است. این کشور از نظر میراث فرهنگی غنی است که آن را برای افرادی که قصد جابجایی دارند بسیار جذاب می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *