اروپا

کار در اروپا

کار در اروپا

از مهمترین دلایل انتخاب مهاجرت و کار در اروپا برخورداری از رفاه عمومی و کسب درآمدهای بسیار مناسب و امکان سفر و زندگی در کشورهای مختلف اروپایی است. یافتن و انجام کار در اروپا یکی از ساده ترین روش های مهاجرتی به این قاره­ سبز می باشد. در قدم اول تمامی متقاضیان مهاجرت به اروپا باید کشور مورد نظر خود را انتخاب نمایند. مشاوره با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موجب انتخابی صحیح خواهد شد. این موسسه با کسب موفقیت ها و تجارب بسیار مفید در زمینه های مختلف مهاجرتی اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار علاقمندان قرار داده است. در انتخاب کشوری مناسب متناسب با شرایط متقاضیان آنان را یاری می­ نمایند.

شرایط انجام کار در کشورهای اروپایی تقریبا یکسان است. افرادی که قصد مهاجرت کاری به اروپا را دارند بایستی، پیشنهادی کاری از سوی کارفرمایان در اروپا اخذ نماید. یافتن شغل بدین طریق نسبتا دشوار است. زیرا دولت های اروپایی بر این توافق هستند تا کارفرمایان در ابتدا نیروهای اروپایی استخدام نمایند. از همین رو کارفرمایان در اروپا می ­باید به مدت 3 ماه آگهی استخدام خود را در کشور خود و دیگر کشورهای اروپایی منتشر و در صورت نیافتن نیروی مورد نظر اجازه انتشار آگهی را به کشورهای خارج از اروپا خواهند داشت. البته برخی از کشورهای اروپایی همچون آلمان با صدور ویزای جستجوی کار به افراد خارج از کشورهایی اروپایی این امکان را می ­دهند تا به مدت 6 ماه به این کشور سفر نموده و به جستجوی شغل مورد نظر خود در آلمان بپردازند.

قوانین اقامت اروپا و اجازه کار

امکان اخذ ویزای کاری اروپا به 2 طریق امکان پذیر است. بطور کلی افراد باید جهت اخذ ویزای کاری کشورهای اروپایی پیشنهاد کاری ارائه نمایند. یافتن شغل مورد نظر و کارفرما در اروپا از کشور مبد کاری دشوار است. اگرچه بسیاری از افراد با مراجعه به سایت مختلف کاریابی در کشورهای اروپایی می ­توانند شغل مورد نظر خود را بیابند. اما پروسه ای زمانبر و پیچیده است. از همین رو پیشنهاد ما به آن دسته از عزیزانی که قصد مهاجرت کاری به اروپا دارند. انتخاب کشورهایی همچون اتریش و آلمان و بلژیک است. زیرا افراد می­ توانند با اخذ ویزای جستجوی کار کشورهای فوق به این کشورها سفر کنند. به صورت مستقیم به دنبال شغل و کارفرمای مورد نظر خود بپردازند. علاوه بر این افراد با مراجعه به موسسات معتبر کاریابی در آلمان و اتریش می ­توانند از دیگر فرصت های شغلی در این کشورها مطلع گردند.

افرادی که با اخذ ویزای کاری به کشورهای اروپایی مهاجرت می ­نمایند، بایستی پس از ورود به کشور مورد نظر خود به اداره پلیس آن کشور مراجعه نموده و مجوز کاری کشور مورد نظر را دریافت نمایند. از میان کشورهای فوق الذکر ( آلمان- اتریش و بلژیک) کشور آلمان دارای قوانین اقامتی ساده تری است. افراد در مدت زمان کمتر از 2 سال می توانند اقامت کاری را دریافت نمایند.

قوانین اقامت اروپا و اجازه کار

بلو کارت یا کارت آبی اروپا

در سال 2000 جلسه ای مبنی بر جذب نیروهای متخصص و حرفه ای از دیگر کشورها جهت انجام کار در شهر لیسبون میان کشورهای اروپایی تشکیل گردید. دولت های اروپایی با صدور کارتی موسوم به بلوکارت جهت انجام کار به کشورهای اروپایی مهاجرت می ­نمایند. این افراد اجازه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای اروپایی را به همراه اعضاء خانواده خویش خواهند داشت. در سال 2007 این طرح اجرایی شد. آلمان نخستین کشوری بود که این طرح را عملی نمود. طبق توافقات انجام شده نیروهای مورد نظر بایستی حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی می باشد. از این رو با پیشنهاد کاری و قراردادکاری که با کارفرمایان اروپایی منعقد نموده است.

بلوکارت اروپا دارای 4 سال اعتبار است. امکان تمدید بلوکارت پس از پایان اعتبار وجود خواهد داشت. افرادی که موفق به اخذ بلوکارت اروپا شده اند، اجازه سفر به دیگر کشورهای اروپایی را خواهند داشت. علاوه بر این در صورتیکه فرد مورد نظر بلوکارت شغل اولیه خود را از دست بدهد به مدت 3 ماه اجازه دارد به جستجوی شغل دیگری در آن کشور بپردازند.

بهترین کشورهای اروپایی برای انجام کار

نرخ بیکاری در اکثر کشورهای اروپایی نسبتا پایین است. از شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار می ­باشند. اما در میان کشورهای اروپایی کشورهای همچون آلمان، اتریش، بلژیک، بریتانیا، استونی، پرتغال و یونان از شرایط کاری مناسب تری برخوردار هستند. اگرچه برخی از کشورهای اروپایی همچون دانمارک حقوق و دستمزدهای بسیار بالایی به کارکنان پرداخت می ­نمایند. اما شرایط اخذ اقامت کاری این کشور نسبت به کشورهای آلمان و اتریش زمانبر است. شرایط کار در اتریش و آلمان بگونه ای است که افراد پس از 5 سال کار اقامت اخذ خواهند نمود.

افرادی که قصد دریافت اقامت اروپا را دارند، می­ توانند از راه های دیگر نیز همچون تحصیل، سرمایه گذاری در اروپا نیز اقدام نمایند. البته هریک از راه های ذکر شده دارای شرایطی می ­باشد. متقاضیان ملزم به کسب شرایط لازم آنها هستند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه بهترین مشاوره ها مهاجرتی تمامی متقاضیان را در مسیر مهاجرت به کشورهای اروپایی یاری و راهنمایی می ­نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *