مهاجرت تحصیلی یونان

کار دانشجویی در یونان

کار دانشجویی در یونان

کار دانشجویی در یونان یکی از بهترین روش های کاهش هزینه تحصیل و هزینه های اقامت دانشجویی می باشد. اکثر دانشجویانی که به فکر کار دانشجویی در یونان هستند. دانشجویان خارجی و شهروند کشورهای ثالث می باشند که تحصیل در یونان برای آنها با هزینه های مختلفی همراه می باشد. یونان با داشتن سابقه طولانی در سیستم آموزش عالی، هنوز هم مکانی عالی برای تحصیل برای دانشجویان بین المللی است. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، شهریه تحصیل در دانشگاه های کشور یونان و هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه و نسبتاً کم است. به خصوص دانشجویانی که اهل یونان یا کشور دیگری از اتحادیه اروپا هستند، می توانند از مزایای بی شماری بهره مند شوند. با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا بخش آخر این نوشتار می توانید با کار دانشجویی در یونان بیشتر آشنا شوید.

بررسی قوانین و ساعات کار دانشجویی در یونان

از آنجا که دانشجویان اتحادیه اروپا که در دانشگاه های یونان تحصیل می کنند نیازی به پرداخت شهریه ندارند، بنابراین نیازی به جستجوی شغل در طول تعطیلات تابستان ندارند مگر اینکه آنها به دلایل دیگری این کار را انجام دهند. با این حال، بسیاری از مشاغل برای دانشجویان خارجی که مایل به کار دانشجویی در یونان و اشتغال هستند، تقریباً در همه جای یونان در شهرها، حومه شهرها و حتی جزایر یافت می شود. برای یافتن کار دانشجویی در یونان، دانشجویان باید در هنگام تعطیلات تابستانی با کارکنان دانشگاه و یا سازمان های کاری مشورت کند.

به طور کلی، ساعات کار دانشجویی در یونان عبارتند از:

دوره تحصیلیساعات کاری دانشجویان (در هفته)
کارشناسی10 ساعت کار پاره وقت
کارشناسی ارشد20 ساعت کار پاره وقت
دکترا30 ساعت کار پاره وقت

شرایط کار دانشجویی در یونان

در این بخش قصد داریم به طور دقیقتر به شرایط کار دانشجویانی که در بهترین دانشگاه های یونان مشغول به تحصیل می شوند اشاره کنیم.

این شرایط عبارتند از:

مواردتوضیحات
شرایط کار دانش آموزان زیر 15 سالاین افراد مجاز به کار نیستند.
شرایط کار دانش آموزان 15 تا 18 سالاین افراد می توانند به طور پاره وقت یا تمام وقت با محدودیت های تحت شرایط کار کنند.
شرایط کار دانش آموزان بالای 18 سال (دوره متوسط)این افراد می توانند بدون محدودیت در ساعات کاری به طور نیمه یا تمام وقت کار کنند.
شرایط کار دانشجویان بالای 18 سال (دانشگاه)این افراد می توانند با محدودیت در ساعات کاری به طور نیمه وقت کار کنند.

در رابطه با مورد دوم (ذکر شده در جدول بالا)، اگر افراد حداکثر 16 سال سن داشته باشند می توانند حداکثر 6 ساعت در روز و 30 ساعت در هفته کار کنند. اگر متقاضیان 17 یا 18 ساله باشند، می توانند حداکثر 40 ساعت در هفته بدون اضافه کاری مشغول به کار عادی شوند. به عنوان یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا، باید علاوه بر موارد فوق، این نکته را نیز در نظر بگیرید که برای کار در یونان به طور قانونی، تحت هر شرایطی، شما باید علاوه بر ویزای معتبر، مجوز کار معتبر در کشور یونان را برای مدت اقامت خود در این کشور کسب کنید.

دریافت ویزا و مجوز برای کار دانشجویی در یونان

دریافت ویزا و مجوز برای کار دانشجویی در یونان

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، کار دانشجویی در کشور یونان برای دانشجویان و متقاضیانی خارجی (مانند دانشجویان ایرانی) که در برنامه های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور شرکت می کنند در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان مجوز کار قانونی در یونان داشته باشند. برای دریافت مجوز کار، کارفرمای شرکت مربوطه (شرکتی که متقاضی یا دانشجو قصد کار در آن را دارد) حتما باید دانشجو را همراهی و یاری کند. دانشجویان خارجی حتما باید ثابت کنند که قرارداد کار آنها به صورت پاره وقت است و تمام شرایط را رعایت می کنند. در مورد دانشجویان و متقاضیانی که شهروندان اروپایی (شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا) محسوب می شوند باید در نظر داشته باشید که این افراد بدون محدودیت می توانند با ارائه گذرامه و کارت شناسایی معتبر مشغول به کار و زندگی در یونان شوند.

توصیه می شود قبل از مهاجرت به یونان از طریق کسب پذیرش تحصیلی، حتما از شرایط دریافت مجوز کار و اقامت در یونان به عنوان یک دانشجوی خارجی آگاه شوید. دانشجویان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی به یونان نیاز به اخذ ویزای تحصیلی این کشور دارند. قبل از انجام هرگونه عمل، متقاضیان باید مدارک و اسناد مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی یونان را جمع آوری کنند.

این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر (حداقل 1 سال اعتبار)
  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه یونانی
  • مدرک زبان معتبر (یونانی یا انگلیسی)
  • مدارک شناسایی و مدارک پزشکی
  • پرونده سوابق تحصیلی و سوابق کاری
  • اهداف نامه
  • توصیه نامه (در صورت نیاز)
  • اسنادی برای اثبات توان مالی کافی
  • اسنادی برای اثبات نداشتن سابقه جرم
  • 4 قطعه عکس پرسنلی جدید (با فرمت گذرنامه)

بعد از ورود به خاک یونان، دانشجویان باید در کمتر از 15 روز اقدام به اخذ مجوز اقامت در یونان کنند.

دریافت ویزا و مجوز برای کار دانشجویی در یونان

مزایا و معایب کار در یونان

یکی از مزایای بزرگ انتخاب برای زندگی و کار در یونان، طیف گسترده ای از اجاره های موجود است. اکنون، به طور طبیعی، این بستگی به بخش خاصی از یونان دارد که شما برای زندگی در آن انتخاب می کنید. اما به طور کلی، زمانی که به یونان نزدیک تر می شوید، می توانید از انواع مختلف اجاره مانند آپارتمان ها، ویلاها و حتی خانه های کشاورزی یکی را انتخاب کنید. یونان کشوری است که به ساکنانش در مورد نوع خانه ای که در آن زندگی می کنند حرف های زیادی برای گفتن ارائه می دهد. چه یک بلوک آپارتمانی باشد یا یک کلبه مستقل، شما می توانید در مورد میزان حریم خصوصی خود تصمیم بگیرید.

به عنوان یک جاذبه توریستی مهم، برخی از نقاط یونان ممکن است گران شوند. اکنون، اگر منصف باشیم، این در هر کشوری صدق می کند، اما باید در نظر داشت که مناطق توریستی شهرهایی مانند آتن می توانند بسیار گران باشند، هم از نظر اقامت و هم از نظر هزینه های دیگر، مانند آب و برق یا حتی مواد غذایی. با این حال، تا زمانی که بخشی از یونان را انتخاب کنید که بیش از حد توریستی نیست، احتمالاً می توانید یک معامله خوب برای خود داشته باشید. همانطور که به نظر می رسد، تا زمانی که از مکان های گردشگری که هزینه زیادی برای شما دارند دوری کنید، یونان در واقع از نظر هزینه های زندگی کاملا مقرون به صرفه است. در واقع، زندگی در یونان نسبت به سایر نقاط اروپای غربی ترجیح داده می شود، زیرا یونان یکی از کشورهایی است که قیمت مناسب تری دارد.

فرصت های شغلی پاره وقت در یونان به شرح زیر می باشند:

فرصت های شغلی پاره وقت در یونان

زندگی دانشجویی در یونان

زندگی برای دانشجویان بین المللی در یونان بسیار لذت بخش است. دانشجویان می توانند از طیف گسترده ای از فعالیت های داخل دانشگاه و خارج از دانشگاه بهره مند شوند. هیچ معیار محلی یا بین المللی برای استفاده از این فعالیت ها وجود ندارد. این دانشجویان در فعالیت های فرهنگی و ورزشی مختلفی که توسط دانشگاه ها ارائه می شود، ثبت نام می کنند. بیشتر دانشگاه ها مراکز ورزشی خود را با سالن های ورزشی دارند و همه چیز بدون هیچ هزینه ای در دسترس است. فعالیت های مردمی شامل تنیس، فوتبال، بسکتبال، شنا، رقص، ایروبیک و غیره است. هر بخش دانشگاه دارای اتحادیه دانشجویی است و کلیه دانشجویان متعلق به بخش حق ثبت نام به عنوان اعضا را دارند. این اتحادیه های دانشجویی مسئولیت مشکلات دانشجویان مربوط به زندگی دانشگاهی یا سایر موضوعات را بر عهده دارند.

اتحادیه های دانشجویی وظیفه دارند فعالیت هایی مانند مباحث، کارگاه ها، همایش ها و غیره را ترتیب دهند. اگر قصد دارید از جزئیات ادامه تحصیل در دانشگاه های یونان اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در یونان

در این بخش به پاسخ سوالات متداول در باب کار دانشجویی در یونان پرداخته می شود:

  • کار دانشجویی در یونان چه شرایطی دارد؟ دانشجویان بالای 18 سال در یونان می توانند با محدودیت در ساعات کاری به طور نیمه وقت کار کنند.
  • شرایط کار در زمان تعطیلات برای دانشجویان به چه صورت است؟ اگر افراد حداکثر 16 سال سن داشته باشند می توانند حداکثر 6 ساعت در روز و 30 ساعت در هفته کار کنند. اگر متقاضیان 17 یا 18 ساله باشند، می توانند حداکثر 40 ساعت در هفته بدون اضافه کاری مشغول به کار عادی شوند.
  • مشاغل دانشجویی فعال در یونان کدامند؟ کار در بخش گردشگری و صنعت توریسم، مترجمی زبان، کار در بخش خدمات و کار در رستوران، کافه یا بار از مشاغل دانشجویی فعال در یونان هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار دانشجویی در یونان

  1. پریسا گفت:

    سلام مرسی که درباره قوانین کار دانشجویی یونان و ساعات کار دانشجویی توضیح داده بودید. ولی درباره فرصت های شغلی و کارهایی که یه دانشجوی خارجی تو یونان مجازه انجام بده چیزی نگفتید. محدودیتی وجود نداره؟ و اینکه نیاز به تاییدیه دانشگاه برای کار هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. در این کشور برای دانشجویان حتی در محیط دانشگاه ها برای دانشجویان فرصت کاری وجود دارد. برای کار دانشجویی در یونان باید از موسسات کاریابی در این کشور کمک بگیرید. در خصوص مشاوره در باب تحصیل در یونان می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *