مهاجرت به کشور ایتالیا

پناهندگی در ایتالیا

پناهندگی در ایتالیا

در میان روش های مهاجرتی به کشور ایتالیا بسیاری از متقاضیان بین المللی روش پناهندگی به ایتالیا را که راهی پرخطر است .انتخاب می کنند در حقوق بین الملل برای شخص پناهنده تعریفی ارائه شده که بدین صورت می باشد: پناهنده کسی است که به واسطه رنگ پوست، نژاد، مذهب و یا اعتقادات سیاسی در کشور خود در خطر است. برای نجات جان خود باید به کشوری امن پناهنده شود. افراد به دلیل عدم تحمل شرایط اقتصادی و یا سایر مسائل وارد مسیر مهاجرت غیر قانونی می شوند.

قوانین مربوط به پناهندگی در ایتالیا اطلاعات به روز شده در خصوص شرایط پناهندگی اجتماعی در ایتالیا در اختیارتان قرار خواهد گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت به ایتالیا مقاله پیشرو را که توسط نویسندگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است مطالعه بفرمائید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هیچگونه خدماتی در خصوص پناهندگی ارائه نمی دهد.

شرایط پناهندگی در ایتالیا

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، در سال 2017 در ایتالیا 126376 درخواست پناهندگی توسط پناهندگان ثبت شده است. اکثر آنها از نیجریه، بنگلادش و پاکستان آمده بودند. در مجموع 52216 تصمیم گیری در مورد درخواست های اولیه صورت گرفته است. بدین ترتيب حدود 11% پاسخ مثبت دریافت کرده اند. 89% از درخواست های پناهندگی در اولین مورد رد شده است. بیشترین پاسخ مثبت به درخواست پناهندگی از کشورهای روسیه و یمن بوده است.

ایتالیا امضاء میثاق بین المللی حقوق مدنی و حقوق سیاسی سال 1966 است. کنوانسیون اروپا برای حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی 1950 را امضاء کرده است. هر 2 این ابزار شامل مقررات مربوط به پناهندگی است. در سال 1954، ايتاليا كنوانسيون مربوط به وضعيت پناهندگان 1951 را تصويب كرد. از این رو در میان روش ها و شرایط مهاجرت به ایتالیا، مهاجرت تحصیلی بازخورد بالایی داشته است.

درخواست های پذیرفته شده پناهندگان در ایتالیا در نمودار زیر شرح داده شده است:

درخواست های پذیرفته شده پناهندگان در ایتالیا

درخواست پناهندگی در ایتالیا

درخواست پناهندگی را می توان در اداره پلیس مرزی یا در ایستگاه پلیس استان (Questura)، که در آن اثر انگشت و عکاسی انجام می شود، ارائه داد. در صورت درخواست پناهندگی در مرز، مقامات پلیس از پناهجویان دعوت می کنند تا خود را برای ثبت نام رسمی در Questura معرفی کنند. این نکته را همواره در نظر داشته باشید مقامات پلیس نمی توانند پرونده پناهندگی را بررسی کنند. متقاضی می تواند 60 روز پس از ثبت درخواست پناهندگی شروع به کار کند.

مقامات پلیس فرم ثبت نام و اسناد مربوط به درخواست پناهندگی را به کمیسیون های منطقه ای یا کمیسیون های مربوط به حفاظت بین المللی ارسال می کنند. تنها مقامات رسمی صلاحیت مصاحبه با پناهنده را خواهند داشت. نهادهای بررسی کننده درخواست های پناهندگی به اداره آزادی های مدنی و مهاجرت وزارت کشور ایتالیا تعلق دارند. آنها مستقل در تصمیم گیری های فردی در مورد درخواست های پناهندگی هستند. از دستورالعمل های وزارت کشور پیروی نمی کنند.درخواست پناهندگی در ایتالیا

حقوق پناهندگی در ایتالیا

افراد خارجی که به دنبال دریافت ویزا و وضعیت پناهندگی در ایتالیا هستند، قبل از اعطاء یا رد شدن حق اقامت در ایتالیا، دارای چندین حقوق هستند. برخی از مهم ترین حقوق عبارتند از:

  • نمی توان از متقاضی درخواست کرد که در طول رسیدگی به درخواست ویزا به کشوری که جانش در آن به خطر افتاده است بازگردد.
  • متقاضی اگر بخشی از یک گروه آسیب پذیر باشد، حق دارد در این کشور زندگی کند (افراد زیر سن قانونی، افراد ناتوان و زنان باردار تعدادی از افرادی هستند که وارد این دسته می شوند).
  • متقاضی حق دارد از خدمات اولیه پزشکی رایگان و کمک برای سایر شرایط پزشکی استفاده کند.
  • متقاضی حق دریافت اطلاعات در مورد نحوه درخواست ویزای پناهندگی در این کشور را دارد.
  • متقاضی حق دارد اسناد مربوط به وضعیت پناهندگی خود را دریافت کند و باید تضمین شود که او چه چیزی را در اسناد بیان می کند.

قانون جدید پناهندگی در ایتالیا همچنین حمایت فرعی را برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که نیاز به حمایت بین المللی دارند، حتی اگر نمی توانند برای ویزای پناهندگی در ایتالیا درخواست دهند، ارائه می کند. در واقع بهترین کیس برای پناهندگی در ایتالیا بایستی به صورت دقیق بررسی شود. در این خصوص می توانید از حمایت های وکیل پناهندگی در ایتالیا بهره مند گردید. همچنین می تواند حمایت های لازم را حمایت فرعی می تواند برای همه شهروندان خارجی که در این کشور زندگی می کنند و با بازگشت به کشور خود می توانند با خطرات زیر روبرو شوند ارائه می شود:

خطرات پناهندگی در ایتالیا

حمایت فرعی همچنین می تواند به افرادی ارائه شود که یکی دیگر از اعضای خانواده آن ها براساس مجوز اقامت در این کشور زندگی می کند.

درخواست پناهندگی در ایتالیا

پس از بررسی درخواست و مدارک ارائه شده توسط متقاضی، نتیجه نهایی قبل از برگزاری دادگاه به متقاضی ابلاغ خواهد شد. لذا، در صورتی که پاسخ به درخواست پناه جویان منفی باشد. پناهجویان می توانند در عرض 30 روز قبل از دادگاه، درمورد تصمیم منفی که توسط کمیسیون های مربوطه صادر شده است، به دادگاه شکایت کنند. بر اساس قانون، بخش دادگاه های تخصصی بایستی این شکایات را بررسی نمایند. متقاضیانی که در بازداشتگاه ها هستند. افرادی با پرونده های خاص، تنها 15 روز برای درخواست تجدید نظر زمان دارند. در صورتی که با درخواست پناهندگی شخص موافقت شود، متقاضی اجازه اقامت قانونی در خاک ایتالیا را دریافت خواهند کرد. همچنین می تواند از تمام حقوقی شهروندی در این کشور برخوردار شود.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در زمینه مراحل پناهندگی در ایتالیا کسب کرده باشید. توصیه ما اینست که از طرق قانونی مهاجرت برای اقامت ایتالیا اقدام نمایید. در صورت تمایل جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حقوق بین الملل می توانید از مشاوره رایگان، مشاوره حضوری و همچنین مشاوره آنلاین با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوید.

سوالات متداول در باب پناهندگی در ایتالیا

در این بخش از مقاله سوالات مهم و متداول شما در خصوص پناهندگی در ایتالیا را پاسخ خواهیم داد:

  • آیا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه پناهندگی در ایتالیا خدماتی دارد؟ خیر می توانید از طریق مهاجرت به ایتالیا از روش های کار و تحصیل و ازدواج و تولد فرزند و سرمایه گذاری و خرید املاک و استارت آپ و بازنشستگی با مشاوران در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.
  • چه کسی در ایتالیا پناهنده محسوب می شود؟  پناهنده کسی است که به واسطه رنگ پوست، نژاد، مذهب و یا اعتقادات سیاسی در کشور خود در خطر است. برای نجات جان خود باید به کشوری امن پناهنده شود. افراد به دلیل عدم تحمل شرایط اقتصادی و یا سایر مسائل وارد مسیر مهاجرت غیر قانونی می شوند.
  • شرایط درخواست پناهندگی در ایتالیا به چه نحوی است؟ درخواست پناهندگی را می توان در اداره پلیس مرزی یا در ایستگاه پلیس استان، که در آن اثر انگشت و عکاسی انجام می شود، ارائه داد. در صورت درخواست پناهندگی در مرز، مقامات پلیس از پناهجویان دعوت می کنند تا خود را برای ثبت نام رسمی در Questura معرفی کنند. پس از بررسی درخواست و مدارک ارائه شده توسط متقاضی، نتیجه نهایی قبل از برگزاری دادگاه به متقاضی ابلاغ خواهد شد. لذا، در صورتی که پاسخ به درخواست پناه جویان منفی باشد. پناهجویان می توانند در عرض 30 روز قبل از دادگاه، درمورد تصمیم منفی که توسط کمیسیون های مربوطه صادر شده است، به دادگاه شکایت کنند.
  • حقوق ماهیانه پناهندگی در ایتالیا چقدر است؟ متقاضی می تواند 60 روز پس از ثبت درخواست پناهندگی شروع به کار کند و اینکه چه مشاغلی بتوانید داشته باشید که زبان و مهارت های شما بستگی دارد.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “پناهندگی در ایتالیا

  1. محدثه گفت:

    سلام مرسی واقعا. مقاله کاملی بود. به زبان ساده و خلاصه چیزایی که لازم بود رو ذکر کرده بودید بدون اینکه مقاله طولانی و حوصله سر بر بشه. اگر برای ایتالیا بشه با این شرایط پناهنده شده به نظر شما می ارزه و میشه بعد چند سال اقامت ایتالیا رو گرفت؟ و اینکه کدوم کشور شرایطش برای پناهندگی بهتر از ایتالیاست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص پناهندگی سفیران سروش سعادت خدماتی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *