شرایط قبرس

هزینه زندگی در قبرس

هزینه زندگی در قبرس

هزینه زندگی در قبرس طبق بررسی های انجام گرفته هزینه زندگی در قبرس نسبت به دیگر کشورهای اروپایی تقریبا کمتر و حداقل 25% برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. کالاهای ارزان قیمت در کشور قبرس وجود دارد که برای دانشجویان بسیار مناسب است. قطعا می دانید که برای مهاجرت به قبرس، ابتدا باید در جریان هزینه های زندگی در این کشور باشید. بنابراین ضروری است پیش از این که اقدامی انجام دهید، هزینه ها و مخارج زندگی در این کشور را به دقت بررسی کنید.

برای این منظور موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را نیز می توانید در کنار خود و همراه خود داشته باشید. این موسسه آمادگی بسیار خوب و بالایی در جهت انجام پرونده های مهاجرتی دارد.

اقتصاد کشور قبرس

صنعت اقتصاد قبرس بر پایه بازار آزاد استوار است. به طوری که صادرات از مهم ترین زمینه های اقتصادی این کشور به شمار می رود. محصولات صادراتی این کشور شامل مرکبات می شود که طبق اصول خاصی پرورش می یابند. محصولات صنعتی نیز رشد خوبی را تجربه کرده است. در این زمینه پر رونق است. برای مثال می توان به انواع پوشاکی که از جنس چرم و با عالی ترین کیفیت تهیه شده اند، اشاره نمود. تنباکو از دیگر محصولات صادراتی این کشور محسوب می شود. در این زمینه نیز موفق عمل کرده است. در مجموع این گونه می توان تخمین زد که رشد اقتصادی این کشور تقریبا برابر با 78% بوده است. از آنجا که قبرس در حوزه اقتصادی بسیار پیشرفت کرده است. لذا انواع مشاغل در زمینه های مختلف در این کشور شکل گرفته است. هر روز شاهد پیشرفت بیشتری در این کشور هستیم.

از موارد مهمی که در مهاجرت و اقامت قبرس اهمیت بسیاری دارد. بررسی هزینه زندگی در قبرس است. اتباع خارجی دقت داشته باشند که پیش از این که هر اقدامی در جهت مهاجرت انجام دهند، ابتدا هزینه ها و مخارج زندگی در این کشور را به دقت بررسی و تجزیه و تحلیل نمایند تا در جریان مبالغ هزینه هایی که برای مهاجرت و اقامت در قبرس لازم است، قرار بگیرند. مشکلات زندگی در قبرس کم نیست. در محتوا لینک شده می توانید اطلاعات بیشتری در این باب کسب کنید.

مزایای زندگی در کشور قبرس

علاوه بر اینکه هزینه زندگی در کشور قبرس بسیار مقرون به صرفه است. زندگی در قبرس مزایای زیر را به همراه دارد:

  • برخورداری از محیطی امن برای زندگی با نرخ پایین جرم و جنایات در قبرس
  • برخورداری از استانداردهای بالای مراقبت های پزشکی
  • هزینه های بسیار مقرون به صرفه در بیمارستان های خصوصی قبرس
  • پایین بودن قیمت ملک در قبرس در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی
  • برخورداری از مناظر طبیعی بسیار زیبا

لازم بذکر است قبرس از آب و هوای بسیار مناسب و معتدل مدیترانه ای برخوردار است. یکی از مهمترین دلایل جذب مهاجران و توریستان به این کشور آب و هوای مناسب این کشور می­ باشد.

شرح هزینه زندگی در قبرس

هزینه زندگی در قبرس نسبتاً پایین است و قیمت ها حدود %25 کمتر از اکثر کشورهای اروپای شمالی است. لیماسول اخیرا به عنوان یکی از 5 شهر کم هزینه اروپا معرفی شده است. همانطور که انتظار می رفت، قیمت ها از زمان الحاق این کشور به اتحادیه اروپا اندکی افزایش یافته است و نظرسنجی انجام شده توسط انجمن مصرف کنندگان قبرس در سال اخیر نشان داد که قیمت ها از آن زمان به طور متوسط ​​%1.6 افزایش یافته است. بر اساس نتایج بررسی بودجه خانوار دولت قبرس در سال اخیر میانگین درآمد ماهانه برای یک فرد مجرد در این مناسب است. بسیاری از بازنشستگان با درآمد کمتری زندگی می کنند. با این حال، مانند همه کشورها پس از معرفی یورو، قیمت ها افزایش یافته است. از آنجایی که یورو هنوز در قبرس نسبتا جدید است، قیمت‌ها همچنان به سادگی بر اساس پوند، بدون گرد کردن، تبدیل می‌شوند. با این حال این ممکن است خیلی زود تغییر کند و منجر به افزایش بیشتر قیمت شود.

بدیهی است که محاسبه میانگین هزینه زندگی دشوار است، زیرا مخارج شما به شرایط و سبک زندگی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، خرید کالاهای مصرفی گران قیمت مانند تجهیزات، کالاهای الکترونیکی، رایانه و تجهیزات عکاسی، به طور کلی ارزش بهتری نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر و آمریکای شمالی دارد، زیرا بسیاری از مارک های معروف در مغازه ها در شهرهای اصلی موجود هستند. از سوی دیگر، تفاوت در صورتحساب غذای شما به آنچه می خورید و محل زندگی شما قبل از آمدن به قبرس بستگی دارد.

در نمودار زیر شاهد هزینه های کلی در قبرس هستید:

انواع هزینه زندگی در قبرس

درباره هزینه اقامت قبرس

همیشه می توانید در هتل اقامت داشته باشید، اما این یک گزینه گران قیمت است. هزینه یک اتاق فردی در یک هتل چهار ستاره برای شما 250€ (یورو) یا بالاتر در هر شب است (البته این نرخ به موقعیت هتل و فصل نیز بستگی دارد). به همین دلیل است که بسیاری از مسافران تصمیم می گیرند یک آپارتمان یا خانه اجاره ای پیدا کنند. قیمت اجاره به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید تاریخ اجاره است.

  • قیمت ها از اواسط ماه آوریل افزایش می یابد و تا پایان ماه اکتبر بالا می مانند.
  • از ماه نوامبر قیمت اجاره کاهش می یابد.
  • مبلغی که برای مکان خود پرداخت خواهید کرد نیز به مدت زمانی که قصد اقامت در آن را دارید بستگی دارد.
  • هزینه اجاره های بلند مدت (6 ماه به بالا) به طور قابل توجهی کمتر است. از شما ماهیانه صورتحساب دریافت می شود.

اگر مدت اقامت شما کمتر از 6 ماه باشد، انتظار می رود روزانه صورتحساب دریافت کنید و هزینه های بسیار بیشتری پرداخت کنید. قیمت ها به محل نیز بستگی دارد: گرانترین خانه ها در لیماسول واقع شده اند، در حالی که قیمت اجاره پافوس، لارناکا و نیکوزیا پایین تر است و در همان محدوده قرار دارند. فاصله تا ساحل عامل مهم دیگری است. مبلغی که پرداخت خواهید کرد نیز به شرایط ملک و امکانات رفاهی آن بستگی دارد.

هزینه اقامت قبرس در آپارتمان

آپارتمان های اجاره ای بسته به لوکس بودن، اندازه و غیره اجاره های ماهانه مختلف دارند. موقعیت آپارتمان و مجاورت با مراکز خرید و وسایل حمل و نقل عمومی بر نرخ بیشتر یا پایین تر اجاره تأثیر می گذارد. آپارتمان های مسکونی، آپارتمان دو تخته، آپارتمان سه خوابه و انواع مسکن وجود دارد که به بودجه شما بستگی دارد. شما می توانید بنگاه های املاک و مستغلات را دنبال کنید تا بر اساس انتخاب و ترجیح شما یک آپارتمان برای شما پیدا کنند. به ندرت پیش می آید که دانشجویی آپارتمان دو خوابه را فقط برای خود اجاره کند عمدتا دو یا چند دوست برای داشتن سبک زندگی خصوصی و استقلال آپارتمان اجاره می کنند.

آپارتمان های اجاره ای دارای امکانات مبله و غیر مبله نیز هستند. قبض های آب و برق در اجاره گنجانده نشده است که به طور کلی هزینه آن را بیشتر می کند و مسئولیت خسارت و تعمیر و نگهداری و اثاث کشی به عهده مستأجر است.

  • آپارتمان مسکونی با یک اتاق خواب، آشپزخانه کوچک، اتاق نشیمن و سرویس بهداشتی تقریباً €600 تا €800 (یورو) در ماه است که در آن قبض های آب و برق شامل نمی شود.
  • اجاره آپارتمان دو خوابه ماهیانه حدود 850€ (یورو) (در منطقه مرکزی شهر) خواهد بود.

مقایسه هزینه اقامت قبرس در شهرهای مختلف

در مقایسه با سایر کشورهای منطقه هزینه اقامت در قبرس با توجه به توریستی بودن آن می توان گران تر باشد. هزینه اقامت در شهرهای ساحلی در قبرس مانند لیماسول گران تر است. در واقع لیماسول گران ترین شهر برای پرداخت هزینه اقامت و اجاره می باشد. در نمودار زیر می تواند مقایسه هزینه اقامت یک آپارتمان تکخوابه در مرکز هر شهر را ببینید:

مقایسه هزینه اجاره ماهیانه تکخوابه در شهرهای مهم قبرس

غذا و هزینه زندگی در قبرس

مبلغی که برای صرف غذا در رستوران های قبرس باید در نظر گرفته شود، به صورت زیر می باشد.

  • مبلغ صرف غذا در رستوران های ارزان قیمت: 12€ (یورو)
  • صرف غذای 2 نفره در رستوران های معمولی و متوسط که شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر می گردد.: 45€ (یورو)
  • یک وعده McMeal در رستوران مک دونالد یا وعده غذایی مشابه آن: 6€ (یورو)
  • کاپوچینوی معمولی:2.94€ (یورو)
  • هر بطری کولا کولا یا پپسی 330 میلی لیتری: 1.41€ (یورو)
  • هر بطری آب 330 میلی لیتری: 0.63€ (یورو)

سوپ در کشور ایران به عنوان پیش غذا استفاده می شود. اما در قبرس یک وعده غذایی کامل محسوب می گردد. انواع مختلفی از سوپ ها (چوربا) شامل سوپ عدس قرمز (مرجیمک چورباسی)، سوپ دوغ (یایلا چورباسی) که آش دوغ در ایران شبیه این سوپ است، سوپ عدس فلفلی (ایزوگلین چورباسی) در این کشور پخت می شوند که قیمت هر پرس سوپ به اضافه یک قرن نان با قیمت 6 الی 12TL (لیر ترکیه) است.

کتلت گوشت از دیگر غذاهایی است که با ذائقه دانشجویان ایرانی سازگار بوده است. به قیمت مناسبی نیز عرضه می گردد. گفتنی است این غذا به صورت ساندویچ در این کشور سرو می گردد. بابت آن مبلغ 12TL الی 18TL (لیر ترکیه) دریافت می شود. یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و لذیذ قبرس، کباب دونر یا کباب ترک می باشد که مورد علاقه دانشجویان است. این غذا در 2 نوع دونر گوشت (ات دونر) و دونر مرغ (تاووک دونر) با قیمت 15 الی 20TL (لیر ترکیه) عرضه می شود. ضمنا یک نوشیدنی دوغ نیز همراه این غذا می باشد.

سوپرمارکت در هزینه زندگی در قبرس

قیمت مواد غذایی که در سوپر مارکت های این کشور وجود دارد، به صورت زیر می باشد:

اقلامهزینه به یورو
هر لیتر شیر معمولی1.5€
یک قرص نان سفید و تازه به میزان 500 گرم1.67€
هر کیلوگرم برنج سفید2€
12 عدد تخم مرغ2.9€
هر کیلوگرم پنیر محلی10€
هر کیلوگرم سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست715€
هر کیلو گوشت سرین گاو9.8€
هر کیلوگرم سیب2.3€
هر کیلوگرم پرتقال1.6€
هر کیلوگرم گوجه فرنگی2.4€
هر کیلوگرم موز1.55€
هر کیلوگرم سیب زمینی1.05€
هر کیلوگرم پیاز0.88€
هر عدد کاهو0.58€
هر بطری آب 1.5 لیتری0.82€
هر بسته سیگار 20 تایی مارلبرو5€

سوپرمارکت در هزینه زندگی در قبرس

اجاره بهای ملک در قبرس

ملک در کشور قبرس با اجاره های مناسبی در اختیار افراد قرار می گیرد. در اینجا اجاره بهای آپارتمان های مسکونی به عنوان بخشی از هزینه زندگی در قبرس آورده شده است که عبارتند از:

نوع ملکاجاره بهاء به یورو
یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر835€
یک واحد آپارتمان یک خوابه در حومه شهر653€
یک واحد آپارتمان 3 خوابه در مرکز1615€
یک واحد آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر1258€
آپارتمان در مرکز شهر به ازای هر متر مربع2023€
آپارتمان در حومه شهر به ازای هر متر مربع1462€

هزینه ‌های مربوط به پوشاک در قبرس

در این بخش نیز برخی هزینه زندگی در قبرس مربوط به پوشاک و البسه مورد بررسی قرار گرفته اند که به صورت زیر می باشند:

  • یک عدد شلوار جین: 79€ (یورو)
  • یک دست لباس ورزشی ست: 99€ (یورو)
  • یک جفت کفش برند نایک: 78€ (یورو)
  • یک جفت کفش مردانه از جنس چرم: 100€ (یورو)

دستمزد در هزینه زندگی در کشور قبرس

در باب هزینه زندگی در کشور قبرس بایستی میزان درآمد افراد در این کشور را نیز بیان نمود. در گذشته نرخ بیکاری در قبرس در حدود 16% بود. اما در حال حاضر با تلاش های بسیار این میزان نرخ تقریبا به 4% رسیده است. میزان حقوق و دستمزد افراد با توجه به مهارت های آنان با یکدیگر متفاوت است. حداقل حقوق دریافتی در این کشور 229600€ (یورو) در سال برآورد شده است. سن بازنشستگی در قبرس 65 سالگی است.

برای بانوان و آقایان یکسان در نظر گرفته شده است. با توجه به شرایط کار در قبرس می ­توان فرصت های شغلی زیادی در بخش های توریسم، دامداری و کشاورزی در این کشور مشاهده نمود. افرادی که از وضعیت تحصیلی مناسبی برخوردار نیستند. می­ توان در بخش های دامداری و کشاورزی در بخش های جنوبی و شمالی قبرس به انجام کار بپردازند. میزان درآمد افراد در بخش های ذکر شده 3000TL الی 4000TL (لیر ترکیه) تخمین زده شده است.

مهاجرت به قبرس

متقاضیانی که قصد مهاجرت به قبرس را دارند، بایستی با ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور درخواست ویزای این کشور را با توجه به اهداف سفر خود بنمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • 2 قطعه عکس
  • ارائه مدارک هویتی (شناسنامه، پاسپورت)
  • رسید موجودی حساب بانکی
  • بلیط رفت و برگشت به قبرس

همان طور که مشاهده نمودید هزینه زندگی در قبرس در شرایط ایده آلی قرار دارد. مهاجران به راحتی می توانند از عهده مخارج زندگی خود در این کشور بر آیند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یک موسسه مهاجرتی، تبحر خاص و ویژه ای در امر مهاجرت داشته و وکلا و مشاوران باتجربه و مهاجری را در اختیار دارد.

سوالات متدوال در خصوص هزینه زندگی در قبرس

در این بخش از مقاله در مورد هزینه زندگی  در قبرس سوالاتی که شما عزیزان داشتید را پاسخ گفتیم:

  • هزینه های زندگی در قبرس چیست؟ در صورتی که مسکن نداشته باشید اجاره مسکن و هزینه های پوشاک و خوراک و حمل و نقل و قبوض.
  • هزینه دانشجویی در قبرس چقدر است؟ با توجه به میزان شهریه شما و اگر کار دانشجویی داشته باشید و موفق شوید بورسیه اخذ کنید اید هزینه اجاره مسکن برای شما گران تمام شود. البته هزینه خرید کتب و جزوات و حمل و نقل وخوراک و پوشاک نیز باید اضافه شود.
  • درامد در کشور قبرس چقدر است؟ حداقل حقوق دریافتی در این کشور 229600€ (یورو) در سال برآورد شده است.
  • آیا هزینه های قبرس و ترکیه باهم برابر است؟ خیر در بسیاری از موارد و اقلام هزینه های متفاوت هستند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *