شرایط شیلی

هزینه زندگی در شیلی ⭐ هزینه روزمره در سال 2023

هزینه زندگی در شیلی

هزینه زندگی در شیلی ⭐ هزینه روزمره در سال 2023 حدود 40% پایین تر از ایالات متحده آمریکا می باشد. در این نگارش به بررسی هزینه زندگی مطابق قوانین 2023 پرداخته می شود. بسیاری از متقاضیانی که قصد کار و یا زندگی در این کشور را دارند، می باید در ابتدا هزینه های اصلی زندگی در این کشور را مورد بررسی قرار دهند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، هزینه زندگی در این کشور را طبق برآورد های جدید مورد ارزیابی قرار خواهند داد. زندگی در این کشور یکی از تجربیات منحصر به فرد در قاره آمریکای جنوبی را برای متقاضیان فراهم می سازد.

مباحثی مهم در این مقاله در قالب سوالات زیر مطرح تعداد شد:

  • هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور چگونه است؟
  • گران ترین شهر این کشور کدام شهر می باشد؟

اینفوگرافیک هزینه زندگی در شیلی

هزینه اقلام غذایی در شیلی در سال 2023 میلادی

برای مهاجرت به شیلی لازم است تا از هزینه های زندگی آگاه باشید. در این بخش هزینه های رستوران و اقلام غذایی در این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم. هزینه های مربوط به اقلام غذایی بخشی از هزینه های زندگی در این کشور می باشد. برای متقاضیانی که تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه را دارند، به مواردی اشاره خواهیم داشت.

هزینه رستوران در این کشور در جدول زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

رستورانهزینه به CLP (پزو شیلی)
1 وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت6990
1 وعده غذا در رستوران متوسط برای 2 نفر35000
1 وعده غذا در مک دونالد5500
مصرف روزانه کاپوچینو2277
نوشابه پپسی (0.33 لیتر)1034
آب معدنی (0.33 لیتر)826

یکی دیگر از هزینه های اصلی در این کشور، بررسی هزینه اقلام غذایی خواهد بود. بررسی جدول هزینه های مواد غذایی در این کشور به شرح زیر می باشد:

اقلام غذاییهزینه به CLP (پزو شیلی)
شیر (1 لیتر)908
1 قرض نان سفید (500 گرم)1007
برنج سفید (1 کیلوگرم)1170
مصرف روزانه تخم مرغ2378
پنیر محلی (1 کیلو گرم)7849
فیله مرغ (1 کیلوگرم)4736
سیب (1 کیلوگرم)1435
موز (1 کیلوگرم)1202
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1475
سیب زمینی (1 کیلوگرم)981
پیاز (1 کیلوگرم)1038
آب معدنی (1.5 لیتر)984

هزینه زندگی و حمل و نقل در شیلی

هزینه زندگی و حمل و نقل در شیلی

یکی از مهم ترین فاکتورهای که در هزینه زندگی در این کشور نقش به سزایی دارد، هزینه رفت و آمد و حمل و نقل می باشد. برای 2 گروه از متقاضیان این فاکتور بسیار مهم می باشد. گروه اول کسانی که تمایل به تحصیل در این کشور دارند و گروه دوم متقاضیانی که جویای کار و زندگی در این کشور می باشند.

در این بخش هزینه حمل و نقل در این کشور به صورت خلاصه در جدول زیر بازبینی شده است:

حمل و نقلهزینه به CLP (پزو شیلی)
بلیط 1 طرفه (حمل و نقل محلی)700
تاکسی (1 کیلومتر)1450
انتظار تاکسی به مدت 1 ساعت9000
بنزین (1 لیتر)1122

هزینه زندگی و اقامت در شیلی 2023

هزینه خرید و اجاره آپارتمان در این کشور در سال 2023 نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در این بخش هزینه خرید و اجاره آپارتمان در این کشور را در بخش های مختلف مورد بررسی قرار می گیرند.

جدول هزینه اجاره آپارتمان در این کشور به شکل زیر قابل تشریح خواهد بود:

اجاره آپارتمانهزینه به CLP (پزو شیلی)
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر366770
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر327854
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر643580
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر579133

جدول هزینه خرید آپارتمان و خرید ملک در شیلی در جدول زیر قابل بررسی خواهد بود:

خرید آپارتمانهزینه به CLP (پزو شیلی)
خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر1710250
خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر1582719

بررسی شاخص کیفیت زندگی در شیلی

یکی از مشکلات زندگی در شیلی برای مهاجران هزینه زندگی است. شاخص هزینه زندگی در این کشور حدود 101.42، در سطح متوسط می باشد. بررسی شاخص هزینه زندگی در این کشور شامل بررسی بخش های مختلفی مانند قدرت خرید، امنیت، هزینه زندگی و شرایط آب و هوایی خواهد بود.

شاخص هزینه در حالت کلی با پارامترهای زیر قابل تشریح خواهند بود:

پارامتر اصلی هزینه زندگی شیلی

مهم ترین شاخص های کیفیت زندگی در این کشور طبق لیست زیر خواهد بود:

  • شاخص قدرت خرید 35.93
  • شاخص امنیت 48.72
  • شاخص خدمات سلامتی 63.86
  • شاخص آب و هوایی 90.21
  • شاخص هزینه زندگی 44.69
  • شاخص درآمد 17.72
  • شاخص ترافیک 35.56
  • شاخص آلودگی هوا 79.42

هزینه ثبت شرکت در شیلی

دو نوع قالب شرکت با مسئولیت محدود در شیلی موجود است:

  • Sociedad de Responsabilidad Limitada [LTDA]
  • Sociedad Anonima [SA]

[LTDA] همچنین می تواند یک شرکت سهامی عام باشد و با حداقل 2 و حداکثر 50 سهامدار تشکیل شود. برای این نوع شرکت ها هیچ شرط حداقل سرمایه ای وجود ندارد. از طرف دیگر، Sociedad Anonima [SA] همچنین می تواند یک شرکت سهامی عام باشد و برای تشکیل حداقل به 2 سهامدار نیاز دارد. برای این نوع شرکت های محدود محدودیتی برای حداکثر تعداد سهامداران وجود ندارد. در حالی که هیچ حداقل سرمایه مورد نیاز مانند LTDA وجود ندارد، یک سوم سرمایه سهام (هر آنچه که توسط دارندگان سهام تعیین شده باشد) باید در زمان ثبت و مابقی ظرف 3 سال پس از بهره برداری پرداخت شود. این نوع از شرکت های با مسئولیت محدود LLC  می توانند 100% متعلق به خارجی ها در شیلی باشند.

در حالی که هزینه ثبت شرکت در شیلی به صورت محدود رایگان است، انجام برخی تشریفات خاص برای تبدیل شرکت ثبت شده به یک شرکت قابل اجرا، مستلزم هزینه هایی است. البته زمینه کاری برخی از شرکت ها در حوزه 10 شغل پردرآمد در شیلی محسوب می شوند.

هزینه زندگی در شیلی برای دانشجویان بین المللی

طبق تحقیقات صورت گرفته، هزینه زندگی در شیلی به ویژه برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. به همین جهت سالانه صدها دانشجوی بین المللی از سراسر جهان به دنبال تحصیل در دانشگاه شیلی هستند. اما با این حال، اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، مطمئن شوید که بودجه کافی برای زندگی در این کشور را دارید. البته لازم به ذکر است که بدانید، هزینه زندگی در شیلی برای دانشجویان بین المللی، بسته به شهر و دانشگاهی که انتخاب می کنند متفاوت خواهد بود. به طور مثال اگر در یک شهر استانی در شیلی تحصیل می کنید می توانید بودجه خود را تا 35% کاهش دهید.

در نهایت اینکه هزینه زندگی در شیلی، به ویژه برای دانشجویان بین المللی به بخش های مختلفی تقسیم می شود که عبارت اند از:

بخش های مختلف هزینه زندگی در شیلی برای دانشجویانتوضیحات
اقامت دانشجوییشیلی دارای طیف وسیعی از اقامتگاه های دانشجویی برای دانشجویان است. به طوری که هزینه ماهانه خوابگاه های دانشجویی در مکزیک حدود 250000CLP (پزو شیلی) و اجاره اقامتگاه خصوصی حدود 655000CLP (پزو شیلی) می باشد.
مواد غذاییهزینه مواد غذایی در شیلی در مقیاس جهان ارزان است علاوه بر این دانشجویان می توانند با ارائه کار دانشجویی خود از تخفیفات ویژه نیز بهره مند شوند. هزینه ماهانه مواد غذایی یک دانشجو در شیلی حدود 190000CLP (پزو شیلی) می باشد.
شهریه دانشگاهشهریه سالانه دانشگاه های انگلیسی زبان شیلی برای دانشجویان بین المللی، حدود 980000CLP (پزو شیلی) می باشد.

برای درک بهتر هزینه زندگی در شیلی برای دانشجویان بین المللی، می توانید به نمودار تفکیک هزینه های زندگی دانشجویان در شیلی که در بخش زیر ارائه شده مراجعه فرمایید:

تفکیک هزینه های زندگی دانشجویان در شیلی

هزینه زندگی در شیلی در شهر سانتیاگو

یکی از پرهزینه ترین شهرها برای زندگی در شیلی شهر سانتیاگو است. هزینه زندگی در شیلی به ویژه در شهر سانتیاگو بسیار بالا است. به طور کلی افرادی که به دنبال زندگی تجملاتی در شیلی هستند، می توانند در شهر سانتیاگو سکونت داشته باشند. هزینه طندگی یک فرد مجدد بدون در نظر گرفتن هزینه اقامت در این شهر، حدود 2750000CLP (پزو مکزیک) می باشد. که حدود 45% بیشتر از سایر شهرهای این کشور می باشد. اما لازم به ذکر است که بدانید، سانیاگو به عنوان نیروگاه معجزه اقتصادی شیلی در نظر گرفته می شود. از سوی دیگر به دلیل اینکه، سانتیاگو مملو از پارک ها، محله های بازسازی شده و مکان های فرهنگی است، همواره مورد توجه اغلب گردشگران بین المللی نیز می باشد. به همین جهت هزینه خورد و خوراک نیز در این کشور بسیار بالا است.

بررسی شرایط زندگی در شیلی

در آمریکای جنوبی، این کشور به دلیل قیمت های رقابتی خود، به ویژه برای لباس ها و لوازم برقی، شناخته شده است. در واقع، پایتخت شیلی به میامی آمریکای جنوبی معروف است و باید آن را در برنامه سفر خود قرار دهید. فعالیت تجاری این کشور خیره کننده می تواند با هر سلیقه ای مطابقت داشته باشد زیرا همه برندهای بزرگ در اینجا نمایندگی دارند. دوستداران ورزش نیز می توانند هر آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند و اگر مایل به خرید کفش جدید هستید، مراکز شهر پیشنهاد زیادی دارند. چه یک خریدار متعصب باشید و چه صرفاً یک خریدار معمولی، در این راهنما به شما ارائه خواهیم داد که چگونه می توانید بخشی از بودجه سفر خود را خرج کنید. این کشور مکانی عالی برای خرید است، زیرا در اینجا می ‌توانید مراکز خرید بزرگ، بازارهای رنگارنگ و فروشگاه‌ های سوغاتی بی ‌شماری را پیدا کنید.

بیشتر مغازه ها از ساعت 10 صبح تا 9 شب باز هستند. یکی از بزرگترین مراکز خرید در شیلی Parque Arauco  در سانتیاگو، در امتداد خیابان کندی است. می ‌توانید لباس ‌های مارکدار و کالاهای خانگی بخرید، در یکی از سینماها فیلم تماشا کنید، اسکیت روی یخ بروید، بولینگ بازی کنید یا در یکی از رستوران‌ هایی که موسیقی زنده در آن پخش می‌ شود، میان وعده ‌ای بخورید. شیلی تعداد زیادی بازار با میوه‌ها و سبزیجات تازه محلی، سوغاتی ‌ها و لباس ‌های پشم آلپاکا دارد. بازار مرکزی لا وگا، یک بازار بزرگ غذای سرپوشیده در پایتخت، حداقل یک قرن است که فعالیت می کند، اما طراحی مدرن و متمدن آن در سال 1985 دریافت شد. میوه ها و سبزیجات تازه رشد شده در شیلی و پرو، و همچنین گوشت و سایر غذاهای معمولی به فروش می رسد.

در نمودار زیر شاهد نرخ افزایش هزینه های زندگی در شیلی هستید:

 

هزینه خوابگاه در شیلی در سال 2023 میلادی

هزینه خوابگاه در این کشور، در مناطق و شهرهای مختلف این کشور متفاوت می باشد. دانشجویانی که در این کشور قصد ادامه تحصیل دارند، می باید در ابتدا از هزینه خوابگاه دانشگاه های این کشور اطلاعات کافی داشته باشند. هزینه خوابگاه در مرکز و خارج شهر متفاوت می باشد. در این باب مطالعه مقاله هزینه تحصیل در شیلی از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما به شما پیشنهاد داده می شود.

هزینه خوابگاه در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • هزینه خوابگاه 1 خوابه در مرکز شهر بین 370000CLP تا 500000CLP (پزو شیلی)
  • هزینه خوابگاه 1 خوابه در خارج از شهر بین 300000CLP تا 320000CLP (پزو شیلی)
  • هزینه خوابگاه 3 خوابه در مرکز شهر بین 650000CLP تا 700000CLP (پزو شیلی)
  • هزینه خوابگاه 1 خوابه در خارج از شهر بین 570000CLP تا 600000CLP (پزو شیلی)

تمامی اطلاعات مقاله هزینه زندگی در شیلی حاصل بررسی و تحقیقات دقیق کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد. مقاله حقوق ماهیانه کار در شیلی یکی از مقالات تکمیلی در سایت مرجع ما می باشد، با مطالعه این مقاله اطلاعات بیشتری را کسب خواهید کرد. هم چنین راه های ارتباطی با مشاورین و وکلای مجرب ما به صورت تلفنی و حضوری در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی در شیلی

در این قسمت از مطلب تلاش کرده ایم تا سوالات شما در خصوص هزینه زندگی در شیلی را پاسخ دهیم:

  • هزینه اجاره آپارتمان در شیلی چقدر است؟ هزینه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر366770€ (یورو) و آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر €327854 و آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر €643580 (یورو) و آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر €577339 (یورو) می باشد.
  • هزینه خرید مسکن در شیلی چقدر است؟ خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 1710250€ (یورو)  و خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر €1582719 (یورو) می باشد.
  • هزینه حمل و نقل در شیلی چقدر است؟ بلیط 1 طرفه (حمل و نقل محلی) CLP 700  (پزو شیلی) و تاکسی (1 کیلومتر) 1450 CLP (پزوی شیلی) و  انتظار تاکسی به مدت 1 ساعت  9000 CLP (پزوی شیلی) و بنزین (1 لیتر)    1122 CLP (پزوی شیلی) می باشد.
  • آیا هزینه زندگی در شیلی گران است؟ هزینه های زندگی در شیلی در مقایسه با آمریکا ارزان تر است و در صورتی که بتوانید خوب مدیریت کنید مقرون به صرفه است.
5/5 - (7 امتیاز)

2 دیدگاه برای “هزینه زندگی در شیلی ⭐ هزینه روزمره در سال 2023

  1. حسام گفت:

    سلام واقعا فکر نمیکردم درباره هزینه زندگی در شیلی یه همچین مطلب کامل و تخصصی پیدا کنم قیمت همه چیزو نوشته بودید خیلی عالی بود. من میخوام به یه کشور تو آمریکا مهاجرت کنم شیلی و آرژانتین رو هم بررسی کردم ولی نمیدونم کدومش بهتره و برای تشکیل زندگی و مهاجرت دو نفره بهتره لطفا پاسخ بدید

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *