مهاجرت کاری چین

موسسات کاریابی در کشور چین

موسسات کاریابی در کشور چین

موسسات کاریابی در کشور چین این فرصت را در اختیار شما قرار خواهند داد تا بتوانید از درون خانه، یک شغل مناسب برای خود انتخاب کرد.‌ مراحل قانونی را طی کنید. به طور کلی و به زبان ساده فعالیت این موسسات به 2 صورت است در نوع اول این موسسات پیشنهاد های شغلی موجود را به شما ارائه می دهند. تا یکی از آن ها را برای خود انتخاب کنید و در نوع دوم از شما می خواهند تا با بارگذاری رزومه کاری و تحصیلی، کارفرمایان را از آمادگی خود با خبر سازید. به دلیل اهمیت موسسات کاریابی در کشور چین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم به تشریح و بررسی این موضوع گرفته ایم.

کار در کشور چین

این کشور یکی از قدرتمند ترین کشورهای جهان در زمینه رشد اقتصادی است. همین مسئله سبب شده است تا شرکت های معتبر و برندهای شناخته شده در سطح جهان برای فعالیت در این کشور اقدام کنند. این شرکت ها به نیروی کار نیاز خواهند داشت. با توجه به شرایط کشور چین و عدم دسترسی به نیروی کار متخصص، تمایل دارند تا نیروی کار خارجی را جذب کنند.

فرصت های شغلی موجود در کشور چین برای نیروهای کار خارجی بیشتر در همین شرکت های بین المللی است. به گونه ای که تنها 15% از نیروهای کار خارجی در کشور چین در شرکت های چینی مشغول به کار هستند. ساعت کاری در کشور چین نیز با بسیاری از کشور های اروپایی برابری می کند. به گونه ای که هر نیروی کار می تواند تنها تا سقف 8 ساعت در روز و 40 ساعت در هفته در اختیار کارفرما خود باشد. در صورتی که برای شرکت های بین المللی فعالیت می کنید. آشنایی به زبان انگلیسی یک الزام است. در صورتی که به زبان چینی تسلط داشته باشید می توانید دستمزد بیش تری دریافت کنید. موقعیت شغلی بهتری داشته باشید.

میزان درآمد در کشور چین

در صورتی که در پایتخت این کشور، شغل مناسبی پیدا کنید می توانید انتظار دریافت دستمزد بیش تری را داشته باشید. میانگین دستمزد ماهیانه در این شهر در حدود 10000¥ (یوآن) است. البته هرچه شهر محل اقامت شما کوچک تر باشد میزان دستمزد شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد. البته ذکر این نکته ضروری است که میزان هزینه های زندگی شما در شهرهای کوچک تر کشور چین نیز کم تر از پکن است. هزینه زندگی در چین به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

از سوی دیگر با توجه به فراگیر بودن فقر در این کشور، این میزان از دستمزد شما را در دسته خانوارهای با درآمد عالی قرار خواهد داد که تنها با کار برای شرکت های بین المللی امکان پذیر می شود. به ازای هر ساعت کار مفید در این کشور حدود 170CNY (یوآن چین) به متقاضی تعلق می گيرد.

همچنین نرخ بیکاری در این کشور در نمودار زیر به تفسیر درآمده است:

نرخ بیکاری در کشور چین

 

بررسی موسسات کاریابی در کشور چین

برای یافتن شغل مناسب شما باید به موسسات کاریابی در این کشور مراجعه کنید. همه این موسسات معتبر دارای وب سایت های رسمی هستند. به شما این امکان را می دهند که از خانه خود یک شغل مناسب پیدا کنید. توجه داشته باشید که برای عضویت در موسسات کاریابی در کشور چین نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نخواهید داشت. هزینه های مربوطه از کارفرمایان دریافت می شود.

این موسسات به صورت برای برقراری ارتباط میان کارفرما و نیروی کار اقدامات لازم را انجام می دهند. در روش اول کارفرما با توجه به نیاز های خود، شرایط یک شغل را تشریح کرده و در اختیار موسسات کاریابی قرار می دهد. در این صورت شما می توانید با مراجعه به سایت و مطالعه شرایط مندرج شغل مورد نظر خود را بیابید.

در حالت دوم موسسات کاریابی از شما می خواهند تا رزومه کاری خود را در اختیار آن ها قرار دهید. بسیاری از این سایت ها به گونه ای طراحی شده است که رزومه را به صورت آنلاین طراحی کنید تا یک پارچگی کافی داشته باشد. در این حالت کارفرمایان با مطالعه رزومه شما، در صورت تمایل با شما تماس خواهند گرفت.

معرفی موسسات کاریابی در کشور چین

معرفی موسسات کاریابی در کشور چین

در این کشور نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر، موسساتی وجود دارد که به نیروهای کار داخلی یا خارجی این امکان را می دهند که از آن طریق شغل مناسبی برای خود انتخاب کنند. در حقیقت آن ها مانند پل ارتباطی میان کارفرما و نیروی کار عمل می کنند.

مهم ترین و برجسته ترین موسسات کاریابی در این کشور عبارتند از:

  • monster.com
  • zhaopin.com
  • 51job.com
  • chinahr.com

زبان رسمی این موسسات زبان چینی است و در صورتی که توانایی مطالعه آن ها را ندارید، می توانید از مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه یاری بخواهید. علاوه بر این موسسات، موسسه expat نیز می تواند در مسیر یافتن شغل در کشور چین به شما کمک کند.

مهاجرت کاری به چین

برای آنکه بتوانید برای کار راهی این کشور شوید، باید ویزای کاری این کشور را بدست آورید. ویزای کاری این کشور در حقیقت مجوز ورود شما به خاک این کشور به عنوان یک نیروی کار قانونی خواهد بود. مهم ترین مدارک مورد نیاز شما برای دریافت ویزای کاری کشور چین عبارتند از:

  • گذرنامه با حداقل 12 ماه اعتبار و 2 صفحه سفید
  • 2 قطعه عکس رنگی مربوط به 6 ماه گذشته
  • تکمیل فرم درخواست صدور روادید
  • ارائه فیش پرداخت هزینه صدور روادید
  • فرم اجازه کار در کشور چین
  • ارائه پیشنهادکاری معتبر از کارفرما این کشور
  • ارائه رسید پرداخت هزینه ویزا تحصیلی این کشور

کار در شرکت های بین المللی چین

با کسب و تکمیل اطلاعات درباره شرایط کار در چین می توانید تجربه بهتری از مهاجرت به این کشور داشته باشید. شرکت های بین المللی موجود در این کشور برای استخدام نیروی کار متخصص به جذب نیرو از خارج از مرزهای این کشور امید دارند. در این بین موسسات کاریابی در این کشور می توانند نقش بسیار مهمی را به عنوان یک پل ارتباطی ایفا کنند. این موسسات کلیه فرصت های شغلی ارائه شده را در اختیار افراد جویای کار قرار می دهد تا بتوانند از این فرصت مناسب استفاده کنند. ناگفته نماند که دانشجویان بین المللی می توانند کار ضمن تحصیل در چین را تجربه کنند.

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز با توجه به همین مسئله در این مقاله به معرفی معتبر ترین موسسات کاریابی در کشور چین پرداخته اند تا مسیر دستیابی شما به شغل مناسب در چین را هموار سازند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *