مهاجرت

مهاجرت به کامرون

مهاجرت به کامرون

مهاجرت به کامرون از طرق رایجی اعم از سرمایه گذاری و کار و تحصیل امکان پذیر است. راه های متفاوت و فرعی دیگری نیز مانند ازدواج و تولد وجود دارد که در صورتی که در خاک این کشور باشید قابل بررسی و اخذ اقامت و تابعیت است. در کشور کامرون راه های شبیه به کار مانند ثبت شرکت و یا کارآفرینی نیز در حوزه مهاجرت کاری به شما می روند. در این کشور مهاجران اغلب از کشورهای اطراف و فرانسوی زبان هستند و شما باید برای زندگی و مهاجرت به کامرون به زبان انگلیسی و یا فرانسوی مسلط شوید. در این مطلب سعی کرده ایم راه های مهاجرت به کامرون را برای شما بازگو کنیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تیم متخصص خود در حوزه مشاوره و ارائه خدمات تخصصی مشاور و همراه شماست.

در بخش زیر شاهد راه های مهاجرت به کامرون هستید:

راه های مهاجرت به کامرون

مهاجرت به کامرون از طریق سرمایه گذاری

کامرون یک کشور در حال توسعه به سرعت در حال رشد با تعداد زیادی شرکت محلی و چند ملیتی قابل توجه است که مشارکت های تجاری و سرمایه گذاران خارجی را جذب می کند. این کشور شاهد افزایش در پروژه‌ های توسعه ‌ای در حال انجام در بخش‌ های مختلف کشور بوده است. این پروژه ها در بخش ها و صنایع مختلف از جمله صنعت استخراج (معدن، نفت و گاز)، صنعت ساخت و ساز (زیرساخت ها، پل ها، بزرگراه ها، بنادر)، صنعت انرژی های تجدیدپذیر، بخش مخابرات  خدمات فعالیت می کنند. صنعت (بانکداری، بیمه، فناوری پیشرفته)، بخش بهداشت و درمان، و غیره. این پروژه ها و ابتکارات از ابتکارات مورد حمایت دولت تا ابتکارات خصوصی توسط شرکت های محلی یا چند ملیتی را شامل می شود.

تنها در سال 2020، رئیس جمهور جمهوری کامرون بیش از 24 فرمان اجرایی را امضا کرده است که به وزارت اقتصاد، وزارت دارایی و سایر بخش های اجرایی اجازه می دهد تا وام هایی به ارزش تقریبی بیش از 2 میلیارد یورو برای پروژه های توسعه بزرگ دریافت کنند. این پروژه ها از طریق وام های توسعه ای و بانک ها صندوق های منطقه ای مانند بانک توسعه آفریقا و صندوق توسعه آفریقا، انجمن توسعه بین المللی، بانک سرمایه گذاری اروپا، بانک اسلامی، بانک اسلامی توسعه آفریقا و غیره تامین مالی می شوند. صندوق های دولتی ابوظبی، کویت، مراکش و غیره؛ و بانک های خصوصی مانند Commerzbank AGDeutsche Bank AG دولت همچنین به طور مستقل اوراق خزانه به ارزش بیش از 800€ میلیون (یورو) منتشر کرده است.

مهاجرت به کامرون از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق کار به کامرون

در آینده نزدیک، زمانی که موج جزر و مدی کووید-19 و اقتصادها بازگردد، کامرون شاهد افزایش گسترده درخواست ‌ها برای مناقصه‌ های محلی و بین ‌المللی برای اجرای پروژه ‌ها خواهد بود. این مساله به معنای افزایش احتمالی مشاغل اولیه و ثانویه و همچنین قراردادهای فرعی به ویژه در بخش فنی و خدمات در طول اجرای این پروژه ها است. به همین ترتیب، قطعاً هجوم تجار، مشاغل و کارگران خارجی به کامرون افزایش خواهد یافت که تخصص و دانش فنی آنها برای اجرای این پروژه ها مورد نیاز است. این تجار و کارگران خارجی همگی برای ورود و کار در کامرون به ویزای ورود و/یا اجازه کار و اقامت نیاز دارند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در کامرون هستید:

نرخ بیکاری در کامرون

مهاجرت به کشور کامرون از طریق تحصیل

تحصیل در کشور کامرون چندین سال است که رونق گرفته و و در واقع مناسب شرایط مهاجرت و تحصیل دانشجویان بین المللی شده است. این مساله به دلیل زبان فرانسوی و دانشگاه مناسب و مقورن به صرفه در کامرون است. کامرون 7 دانشگاه دولتی و چند دانشگاه خصوصی برای تحصیل تمامی رشته ها را دارد این دانشگاه ها در آفریقا نیز رتبه ها خوبی دارند. اگر راه تحصیل و برای مهاجرت به کامرون برای شما بهتر است باید ریز نمرات و سوابق تحصیلی و نامه پذیرش و همچنین هزینه اقامت خود را از قبل بررسی و حاضر کنید. کشور کامرون می تواند شروع مناسبی برای تحصیل به زبان فرانسوی باشد. شما می توانید پس از فارغ التحصیلی برای کار و ادامه اقامت خود اقدام کنید.

مهاجرت به کامرون از طریق تولد و ازدواج

به طور کلی، فرد می تواند از طریق یک راه از 5 راه  شهروند کامرون شود: با تولد از والدین کامرونی، با تولد در خاک کامرون، از طریق ازدواج، از طریق فرزندخواندگی توسط والدین کامرونی، و از طریق تابعیت. تولد در قلمرو کامرون به طور خودکار تابعیت را اعطا نمی کند. استثنائات به شرح زیر است: فرزند متولد شده از والدین ناشناس یا بدون تابعیت. فرزند متولد شده در کامرون از والدین خارجی که حداقل یکی از آنها نیز در کامرون متولد شده است. فرزندی که در ازدواج به دنیا آمده و پدرش بدون در نظر گرفتن کشور محل تولد، شهروند کامرون است. فرزندی که خارج از ازدواج از پدر کامرونی و مادر خارجی متولد شده باشد، در صورت اثبات پدر بودن. فرزندی که خارج از ازدواج از یک مادر کامرونی و پدری ناشناس یا بدون تابعیت متولد شده است.

زن خارجی که با یک شهروند کامرون ازدواج می کند، مجاز به اخذ تابعیت است شهروندی کامرون ممکن است با احراز شرایط خاص در مورد اقامت، سن، سلامت و اخلاق به دست آید. جزئیات این الزامات در دسترس نیست. تابعیت دوگانه به رسمیت شناخته نشده است. اما استثنا وجود دارد. فرزندی که در خارج از کشور از والدین کامرونی متولد شده و تابعیت کشور محل تولد را به دست آورده است. پس از رسیدن به سن 21 سالگی، یک شهروندی باید انتخاب شود، در غیر این صورت تابعیت کامرون از بین خواهد رفت. گاهی ممکن است راه پناهندگی را نیز بررسی کنید پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مهاجرت از طرق قانونی است و در این زمینه مشاور و راهنمای شماست.

پرتکرارترین سوالات مهاجرت به کامرون

در بخش پایانی مقاله به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • مهاجرت به کشور کامرون از طریق تحصیل به چه صورت است؟ تحصیل در کشور کامرون چندین سال است که رونق گرفته و و در واقع مناسب شرایط مهاجرت و تحصیل دانشجویان بین المللی شده است. این مساله به دلیل زبان فرانسوی و دانشگاه مناسب و مقورن به صرفه در کامرون است. کامرون 7 دانشگاه دولتی و چند دانشگاه خصوصی برای تحصیل تمامی رشته ها را دارد این دانشگاه ها در آفریقا نیز رتبه ها خوبی دارند. اگر راه تحصیل و برای مهاجرت به کامرون برای شما بهتر است باید ریز نمرات و سوابق تحصیلی و نامه پذیرش و همچنین هزینه اقامت خود را از قبل بررسی و حاضر کنید. کشور کامرون می تواند شروع مناسبی برای تحصیل به زبان فرانسوی باشد. شما می توانید پس از فارغ التحصیلی برای کار و ادامه اقامت خود اقدام کنید.
  • مهاجرت به کامرون از طریق تولد و ازدواج چگونه است؟ به طور کلی، فرد می تواند از طریق یک راه از 5 راه  شهروند کامرون شود: با تولد از والدین کامرونی، با تولد در خاک کامرون، از طریق ازدواج، از طریق فرزندخواندگی توسط والدین کامرونی، و از طریق تابعیت. تولد در قلمرو کامرون به طور خودکار تابعیت را اعطا نمی کند. استثنائات به شرح زیر است: فرزند متولد شده از والدین ناشناس یا بدون تابعیت. فرزند متولد شده در کامرون از والدین خارجی که حداقل یکی از آنها نیز در کامرون متولد شده است. فرزندی که در ازدواج به دنیا آمده و پدرش بدون در نظر گرفتن کشور محل تولد، شهروند کامرون است. فرزندی که خارج از ازدواج از پدر کامرونی و مادر خارجی متولد شده باشد، در صورت اثبات پدر بودن. فرزندی که خارج از ازدواج از یک مادر کامرونی و پدری ناشناس یا بدون تابعیت متولد شده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *