مهاجرت تحصیلی ژاپن

معرفی دانشگاه کاگوشیما در ژاپن

معرفی دانشگاه کاگوشیما در ژاپن

اگرچه دانشگاه کاگوشیما در جمع دانشگاه های برتر کشور ژاپن جایگاهی ندارد اما معرفی دانشگاه کاگوشیما در ژاپن از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از افراد به دلیل در اختیار نداشتن رزومه های تحصیلی قدرتمند، قادر نخواهند بود تا در دانشگاه های برتر این کشور به تحصیل بپردازند، می توانند دانشگاه کاگوشیما را برای ادامه تحصیل در نظر داشته باشند. بر اساس رده بندی موسسه QS این دانشگاه در محدوده 600 تا 650 قرار دارد. این رتبه اگر چه در بین دانشگاه های کشور ژاپن چندان معتبر نیست اما این رده نسبت به بسیاری از دانشگاه های کشورمان بسیار خوب است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت آسودگی خاطر شما در رابطه با شرایط این دانشگاه مقاله پیش رو را با عنوان معرفی دانشگاه کاگوشیما در ژاپن تهیه کرده اند.

تحصیل در ژاپن

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور ژاپن را دارند باید انتظار شروع سختی را داشته باشند. چراکه تفاوت فرهنگی میان جوامع آسیای شرقی با سایر نقاط جهان بسیار زیاد است. با این وجود دولت ژاپن در تلاش است تا امکانی را فراهم کند که دانشجویان بین المللی توانایی تحصیل در این کشور را داشته و به فکر مهاجرت به ژاپن برای تحصیل در این کشور باشند. بورسیه های تحصیلی موجود در کشور ژاپن به گونه ای تنظیم شده است که شما می توانید به کمک آن هزینه های زندگی خود را به صورت چشمگیری کاهش دهید. با این وجود توجه داشته باشید که هزینه های زندگی شما در کشور ژاپن نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر خواهد بود.

بررسی دانشگاه کاگوشیما ژاپن

دانشگاه کاگوشیما در سال 1949 به عنوان یکی از دانشگاه دولتی در کشور ژاپن افتتاح شد. این دانشگاه 9 دانشکده مختلف را در خود جای داده است. در حال حاضر 10477 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. کارکنان اداری این دانشگاه، 1152 نفر هستند. با این وجود تنها 325 نفر از دانشجویان این دانشگاه، از دانشجویان بین المللی هستند. این خود نشان می دهد که دریافت پذیرش از این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی کمی دشوار است. همچنین بیش از 8800 نفر از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند. تنها 970 نفر در مقطع کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل می پردازند. بر خلاف دانشگاه های اروپایی، ترم نخست تحصیلی در کشور ژاپن در ماه آپریل شروع می شود. آغاز ترم دوم تحصیلی نیز در ماه اکتبر است.

معرفی دانشکده های دانشگاه کاگوشیما ژاپن

در معرفی دانشگاه کاگوشیما در ژاپن باید به دانشکده های این دانشگاه نیز توجه داشته باشیم. چراکه شما قادر خواهید بود تا متوجه شوید که رشته مورد نظر شما در این دانشگاه تدریس خواهد شد یا خیر. در حال حاضر9 دانشکده مختلف در دانشگاه کاگوشیما در کشور ژاپن وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • دانشکده حقوق
  • اقتصاد و علوم انسانی
  • دانشکده علوم آموزشی
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده علوم دریایی
  • دانشکده دامپزشکی و علوم دام

معرفی دانشکده های دانشگاه کاگوشیما ژاپن

هزینه تحصیل در دانشگاه کاگوشیما ژاپن

یکی از مهم ترین فاکتورها در معرفی دانشگاه کاگوشیما در ژاپن، بررسی هزینه های تحصیل در این دانشگاه است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بررسی شرایط مالی موجود برای ثبت نام در دانشگاه کاگوشیما در کشور ژاپن جدول زیر را تهیه کرده ایم:

مقطع تحصیلیهزینه امتحان ورودی به ینهزینه ورودی به ینشهریه سالانه به ین
مقطع کارشناسی17000¥282000¥535800¥
مقطع کارشناسی ارشد و دکترا30000¥282000¥535800¥
دوره تحقیقاتی9800¥84600¥29700¥

هزینه ورودی در حقیقت هزینه ای است که شما تنها یک بار به عنوان حق ثبت نام در دانشگاه آن را پرداخت خواهید کرد. از سال دوم تحصیل شما نیازی به پرداخت آن نخواهید داشت.

امکانات ورزشی دانشگاه کاگوشیما ژاپن

در صورتی که به ورزش علاقه دارید، امکانات ورزشی دانشگاه کاگوشیما قطعا برای شما یک نقطه مثبت و قابل احترام خواهد بود. مهم ترین سالن های ورزشی موجود در این دانشگاه عبارت اند از:

  • زمین های مخصوص تیر اندازی با کمان
  • استخر های سرپوشیده
  • مسیرهای مخصوص قایق سواری
  • زمین ویژه سوار کاری
  • محوطه مخصوص قایق های بادبانی
  • زمین های مخصوص ورزش های توپی(بیسبال، بسکتبال، فوتبال، راگبی، تنیس و والیبال)
  • سالن ورزشی شماره 1(ژیمناستیک، بدمینتون، بسکتبال، هندبال و والیبال)
  • سالن ورزشی شماره 2( بدمینتون، بسکتبال، والیبال و تنیس روی میز)
  • سالن ورزش های رزمی (هنر های رزمی نمایشی، کندو و جودو)

خوابگاه دانشجویی دانشگاه کاگوشیما در ژاپن

جالب ترین نکته در معرفی دانشگاه کاگوشیما در ژاپن، خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه است. در فاصله یک دقیقه از دانشگاه، یک ایستگاه اتوبوس واقع شده است. دانشجویان می توانند از آن برای مراجعه به خوابگاه های دانشجویی استفاده کنند. فاصله این خوابگاه ها تا دانشگاه به صورت پیاده کمتر از 15 دقیقه است. نکته قابل توجه در این رابطه آن است که خوابگاه های دانشجویی تنها در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد. دانشجویان ژاپنی اجازه استفاده از آنها را نخواهند داشت.

معرفی دانشگاه کاگوشیما در ژاپن برای بسیاری از افرادی که از رزومه تحصیلی عالی برخوردار نیستند می تواند حائز اهمیت باشد. البته این بدان معنا نیست که با یک رزومه تحصیلی ضعیف توانایی ثبت نام در این دانشگاه را داشته باشید. دانشگاه کاگوشیما در کشور ژاپن یکی از دانشگاه های دولتی محسوب می شود. هزینه های تحصیل در این دانشگاه نیز به نسبت دانشگاه های خصوصی این کشور کمتر است. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در ژاپن را دارید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *