مهاجرت تحصیلی مکزیک

معرفی دانشگاه های مکزیک

معرفی دانشگاه های مکزیک

در حال حاضر افراد زیادی تمایل به تحصیل در دانشگاه های آمریکای لاتین را دارند که در این نگارش به معرفی دانشگاه های مکزیک نیز می پردازیم. بسیاری از جوانان ایرانی عزم خود را برای تحصیل و اعزام دانشجو به مکزیک جزم کرده اند و می خواهند با دانشگاه های این کشور قدرتمند آشنایی یابند. یکی از شهرهای مهم و بزرگ این کشور، مکزیکو سیتی است که موفق گردیده شمار زیادی از دانشجویان بین المللی را در رشته های مختلف تحصیلی مورد پذیرش قرار دهد. بخش های بعدی این مقاله به معرفی برخی از این دانشگاه ها پرداخته است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله را در راستای آشنایی بیشتر و اتخاذ درست ترین تصمیم مهاجرتی برای متقاضیان عزیز ارائه نموده است.

معرفی دانشگاه های برتر مکزیک

6 نوع از مؤسسات آموزش عالی در مکزیک وجود دارد:

  • دانشگاه‌ های دولتی
  • مؤسسات فناوری
  • دانشگاه‌ های فناوری
  • مؤسسات خصوصی
  • کالج ‌های تربیت معلم
  • سایر مؤسسات دولتی

وقتی همه آنها حساب شوند، مکزیک 1250 موسسه آموزش عالی دارد. به طور سنتی، دانشگاه ها تحت قوانین ارگانیک خود عمل می کردند و از استقلال قانونی قابل توجهی برخوردار بودند. با این حال، در سال 1973 آنها به سیستم آموزش ملی ادغام شدند. در سال 1997، SEP کمیسیون های دولتی برنامه ریزی آموزش عالی را برای هماهنگی مؤثرتر آموزش عالی در مناطق مختلف کشور احیا کرد. مکزیک بزرگترین کشور اسپانیایی زبان در جهان است و به یکی از بزرگترین مقاصد تحصیلی خارج از کشور در آمریکای شمالی برای دانشجویان بین المللی نیز تبدیل شده است. بیش از نیمی از دانشگاه ها با بودجه دولتی یا دولتی هستند که به عنوان معتبر تر شناخته می شوند.

هزینه های تحصیل و زندگی به برنامه و ایالتی که دانشگاه در آن واقع شده بستگی دارد. این هزینه ناچیز شامل هزینه های تحصیل، اقامت، غذا و لوازم می شود. علاوه بر این، اکثر دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی شایسته بورسیه و کمک هزینه ارائه می دهند. دانشگاه های مکزیک تقریباً در تمام زمینه های دانش برنامه های مدرک ارائه می دهند. اکثر برنامه ها به زبان اسپانیایی هستند و دانشجویانی که به این زبان مسلط هستند یا علاقه مند به یادگیری هستند ممکن است تحصیل در این کشور را بسیار مفید بدانند. با این وجود، تعداد فزاینده ای از برنامه ها به زبان انگلیسی و سایر زبان ها نیز وجود دارد.

دانشگاه های برتر مکزیک در شکل زیر معرفی شده اند:

اسامی دانشگاه های برتر مکزیک

دانشگاه‌ ملی ‌اتونوما دو مکزیکو

دانشگاه Universidad Nacional Autónoma de México که در سال 1910 میلادی به تاسیس رسیده است، توانسته در زمینه آکادمی و مجرب بودن اساتید خود رتبه 113 جهانی را به نام خود ثبت کند. همچنین رتبه اول در بین دانشگاه های مکزیک متعلق به این دانشگاه می باشد. محوطه تاریخی این دانشگاه در لیست یونسکو قرار دارد. همچنین جزء میراث فرهنگی است. به همین دلیل یکی از اماکن گردشگری جذاب و زیبا برای توریست ها به شمار می رود. رشته های متعدد و گوناگونی در این دانشگاه تدریس می شوند. از این بابت دانشگاه مذکور جزء 50 دانشگاه برتر جهان جای گرفته است. برخی رشته های تحصیلی عبارتند از:

  • هنر
  • طراحی
  • مطالعات توسعه یافته
  • کلاسیک
  • مهندسی معدن
  • قانون
  • آموزش زبان های مدرن
  • فلسفه
  • آموزش و پرورش
  • باستان شناسی
  • انسان شناسی
  • معماری

دانشگاه‌‌ تکنولوژی دو مونتری مکزیک

در شمال مکزیکو سیتی، دانشگاه تکنولوژی دو مونتری با علامت اختصاری (ITESM) قرار گرفته است که لقب دومین دانشگاه در بین دانشگاه های مکزیک را از آن خود کرده است. در معرفی دانشگاه های مکزیک لازم به ذکر است این دانشگاه از لحاظ جایگاه جهانی نیز، رتبه 178 را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در سال 1943 میلادی آغاز به کار نموده است. از آن زمان تا به امروز پیشرفت چشمگیری داشته است. به طوری که دارای 31 دانشکده و پردیس می باشد که در 25 شهر مکزیک قرار گرفته اند.

دانشگاه‌ و انستیتو ملی پلی ‌تکنیک مکزیک

نام اختصاری دانشگاه (Instituto Politécnico Nacional، (IPN می باشد. در معرفی دانشگاه های مکزیک، رتبه سوم دانشگاه های مکزیک را به خود اختصاص داده است. رتبه این دانشگاه در سطح جهانی بین 651 الی 700 می باشد. از بزرگ ترین دانشگاه های مکزیک به شمار می رود. در حال حاضر به طور تقریبی 171000 دانشجو در این دانشگاه مشغول گذراندن دوره های تحصیلی خود هستند.

از دیگر افتخارات این دانشگاه در زمینه شاخص های اندازه گیری مقالات در هیات علمی و همچنین مشارکت پژوهشی در سطح بین المللی است. در این مورد نیز در جایگاه دوم در کشور مکزیک قرار گرفته است. دانشگاه مذکور اگرچه اکثریت رشته های تحصیلی را ارائه می دهد. اما در رشته های مهندسی، فنی و علوم حرف اول را می زند.

دانشگاه‌ و انستیتو ملی پلی ‌تکنیک مکزیک

دانشگاه آیبروامریکانا یکی از دانشگاه های کشور مکزیک

اکنون در معرفی دانشگاه های مکزیک به دانشگاه آیبروامریکانا می رسیم که به دلیل کیفیت بالای تحصیلی که دارد، رتبه 5 را در بین دانشگاه های مکزیک از آن خود کرده است. رتبه جهانی این دانشگاه نیز بین 701 الی 750 می باشد. در مجموع 8 دانشگاه مسیحی در کشور مکزیک قرار دارد که این دانشگاه نیز جزء آنهاست. کلیه رشته های تحصیلی در این دانشگاه سطح بالا هستند. اما رشته های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه مذکور بسیار قدرتمند و برجسته می باشند. به طور کلی در رشته کارشناسی، 34 رشته تدریس می گردد. 39 برنامه فارغ التحصیلی در هر سال در این دانشگاه به وقوع می پیوندد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه به 11000 دانشجو می رسد. تعداد مدارک دیپلم افتخار اعطایی از سوی این دانشگاه به 200 مدرک می رسد. در سال 1943 میلادی به تاسیس رسیده است.

انواع رشته های تحصیلی به شرح زیر در این دانشگاه تدریس می شود:

  • هنر و طراحی
  • تجارت و علوم اقتصادی
  • زبان و فرهنگ
  • پزشکی و علوم پزشکی
  • علوم مهندسی
  • علوم و تکنولوژی

انستیتو تکنولوژی ‌آوتونومو دو مکزیک

در معرفی دانشگاه های مکزیک، نوبت به دانشگاه Instituto Tecnológico Autonomo de México می رسد که در بین بهترین دانشگاه های این کشور،‌ رتبه 6 را به خود اختصاص داده است. رتبه جهانی این دانشگاه بین 651 الی 700 می باشد. دانشگاه مذکور در سال 1946 میلادی به تاسیس رسیده و تحصیل در انواع مقاطع در این دانشگاه امکان پذیر است. رشته های هنر و طراحی از رشته هایی هستند که تحصیل در مقطع دکترا در آنها وجود دارد. سایر رشته های تحصیلی مانند علوم سیاسی، تجارت، علم و تکنولوژی نیز در این دانشگاه ارائه می شوند. در مجموع برای ورود به دانشگاه های کشور مکزیک بایستی ویزای تحصیلی اخذ کنید و برای این امر بایستی اطلاعات کافی در خصوص شرایط دریافت ویزای مکزیک داشته باشید.

تحصیل و معرفی دانشگاه های مکزیک

افرادی که برای مهاجرت به مکزیک از روش تحصیلی اقدام می کنند، لازم است بدانند برای اقامت در این کشور نمی توانند به روش تحصیلی عمل کنند. چراکه پس از پایان تحصیلات باید به کشور خود بازگردند. اما راهکاری در این زمینه وجود دارد. آنان پس از اخذ مدرک فارغ التحصیلی با یافتن کار در مکزیک و تبدیل ویزای تحصیلی مکزیک به ویزای کاری می توانند در شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود اشتغال یابند. پس از گذشت چند سال با پرداخت مالیات های مربوطه و دارا بودن سایر شرایط، به اقامت مکزیک دست یابند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی خود را به صورت تضمینی اعلام می دارد که می تواند امور مربوط به پرونده مهاجرتی متقاضیان را بر عهده گرفته و با موفقیت به انجام برساند.

مهم ترین سوالات در مورد دانشگاه های مکزیک

در این بخش به سوالات پرتکرار و مهم در زمینه دانشگاه های مکزیک خواهیم پرداخت:

  • بهترین دانشگاه های مکزیک کدامند؟ دانشگاه‌ های دولتی-مؤسسات فناوری-دانشگاه‌ های فناوری- مؤسسات خصوصی-کالج ‌های تربیت معلم
  • آیا برای دانشگاه های مکزیک برای مهاجرت تحصیلی مناسب هستند؟ مکزیک بزرگترین کشور اسپانیایی زبان در جهان است و به یکی از بزرگترین مقاصد تحصیلی خارج از کشور در آمریکای شمالی برای دانشجویان بین المللی نیز تبدیل شده است.
  • زبان تحصیل در دانشگاه های مکزیک چیست؟ اسپانیایی
  • مزایا تحصیل در دانشگاه های مکزیک چیست؟ تحصیل به زبان اسپانیایی و انگلیسی-هزینه های مقرون به صرفه-مدارک معتبر- اخذ بورسیه-
  • در کشور مکزیک کدام رشته ها را می توانیم تحصیل کنیم؟ تمامی رشته ها برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های مکزیک در دسترس است.
  • برای پذیرش از دانشگاه های مکزیک چه کاری لازم است انجام دهیم؟ در این خصوص می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *